Ascultă Radio România Iași Live

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 5 noiembrie 2024, 05:39 / actualizat: 5 noiembrie 2024, 6:42

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024 este de 3.116 lei, în creştere cu 231 lei faţă de anul trecut, televizoarele, electrocasnicele mici, hainele, telefoanele mobile şi maşinile de spălat fiind în topul preferinţelor, potrivit unui studiu de specialitate, remis luni AGERPRES.

Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizaţi cu acest eveniment de shopping, iar dintre aceştia aproximativ 60% şi-au planificat achiziţii cu această ocazie, potrivit studiului realizat de Kantar România, pe un eşantion naţional reprezentativ de adulţi din mediul rural şi urban.

Bugetele alocate pentru cumpărăturile de Black Friday continuă, de asemenea, să crească. Şi, în mod special, se observă o creştere semnificativă a procentului celor care îşi propun să cheltuiască peste 3.000 de lei. Dacă în 2022 procentul cumpărătorilor cu bugete peste acest prag era de 21%, în 2024 a crescut la 30%.

Conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES, studiul mai arată că, în ceea ce priveşte categoriile de produse preferate, televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) şi maşinile de spălat (19%) conduc topul achiziţiilor planificate de Black Friday. Preferinţele variază, însă, în funcţie de vârstă: faţă de nivelul general, tinerii între 18 şi 24 de ani se orientează mai ales către haine (40%) şi telefoane mobile (40%) sau laptopuri (17%).

Pentru segmentul 25 – 34 de ani, se evidenţiază un interes mai mare decât media pentru haine (34%) şi cosmetice (15%). Cei cu vârsta între 35 – 44 de ani îşi doresc mai mult electrocasnice mari, pe când cei din intervalul 45-55 de ani se gândesc mai mult să cumpere televizoare (42%) şi aragaze (13%). Cei din segmentul 56 – 65 ani ‘vânează’ mai mult decât restul articole de home & deco (16%), dar şi produse alimentare şi băuturi (14%).

‘Black Friday continuă să fie un fenomen de amploare în România, 9 din 10 persoane cu vârsta între 18 şi 55 de ani sunt familiarizate cu acest eveniment şi mai mult de jumătate doresc să cumpere ceva. Acest lucru subliniază importanţa evenimentului pentru economie şi pentru sectorul de e-commerce, care beneficiază de pe urma acestei perioade de vârf în vânzări. Studiul nostru arată că televizoarele şi electrocasnicele mici sunt în topul preferinţelor de Black Friday, urmate de telefoane mobile şi haine. Aceste categorii de produse sunt esenţiale pentru consumatorii români, ce caută să îşi îmbunătăţească nivelul de trai (confort şi funcţionalitate sporită pentru locuinţele lor, divertisment şi conexiune cu ceilalţi prin tehnologii noi) şi felul în care se exprimă, se prezintă pe ei în lume. Black Friday reprezintă o oportunitate unică pentru companii de a-şi creşte semnificativ vânzările şi expunerea brandului. Dar acestea trebuie să fie pregătite să gestioneze eficient creşterea cererii din această perioadă (cu toate provocările operaţionale) şi să se concentreze pe crearea unor experienţe care să fie diferite în mod semnificativ pentru cumpărători, astfel încât aceştia să dezvolte asocieri pozitive cu brandul’, a susţinut Gabriela Georgescu, Senior Client Service, Kantar România, citat în comunicat.

Interesul pentru produse cosmetice a înregistrat cea mai mare creştere din ultimii ani, în special în rândul femeilor şi în cadrul segmentelor cu vârste cuprinse între 25 – 34 şi 45 – 55 de ani şi al persoanelor din mediul rural, unde accesul la magazine fizice cu produse de acest tip este mai redus.

Studiul a fost realizat în perioada 14 – 21 octombrie 2024, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 2001 respondenţi, cu vârste între 18 şi 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI, cu marja de eroare maximă admisă la nivel total de 2,2%, la un nivel de încredere la 95%.

Kantar este liderul mondial în domeniul analizelor de marketing (insights & analytics) şi un partener indispensabil în materie de insight-uri de brand pentru companiile de top din lume. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
Botoșani: Expoziția de arte vizuale „Suprapuneri estetice – cămașa românească”
Fapt divers vineri, 20 iunie 2025, 10:03

Botoșani: Expoziția de arte vizuale „Suprapuneri estetice – cămașa românească”

Muzeul Județean Botoșani găzduiește, în perioada 16-29 iunie 2025, în spațiul Colecției de Artă, expoziția de arte vizuale „Suprapuneri...

Botoșani: Expoziția de arte vizuale „Suprapuneri estetice – cămașa românească”
Bacău: No Limit Pets participă la Picnic Festival 2025 – Împreună pentru animalele fără stăpân
Fapt divers marți, 17 iunie 2025, 09:53

Bacău: No Limit Pets participă la Picnic Festival 2025 – Împreună pentru animalele fără stăpân

Bacău, iunie 2025 — Asociația No Limit Pets vă invită cu drag la standul său din cadrul Picnic Festival 2025, care va avea loc pe Insula...

Bacău: No Limit Pets participă la Picnic Festival 2025 – Împreună pentru animalele fără stăpân
Lansarea jocului „Eroi pe fronturi paralele” pe platforma QUESTO!
Fapt divers joi, 12 iunie 2025, 08:56

Lansarea jocului „Eroi pe fronturi paralele” pe platforma QUESTO!

Lansarea jocului „Eroi pe fronturi paralele” pe platforma QUESTO!  Un treasure hunt istoric, cu povești din Pădurea Mârzești, astăzi, 12...

Lansarea jocului „Eroi pe fronturi paralele” pe platforma QUESTO!
Românii nu mai aşteaptă canicula să cumpere aparate de aer condiţionat; vânzările au explodat înainte de sezon
Fapt divers marți, 10 iunie 2025, 12:12

Românii nu mai aşteaptă canicula să cumpere aparate de aer condiţionat; vânzările au explodat înainte de sezon

Românii îşi schimbă strategia de achiziţie pentru sezonul cald şi aleg să cumpere aparate de aer condiţionat înainte de debutul verii,...

Românii nu mai aşteaptă canicula să cumpere aparate de aer condiţionat; vânzările au explodat înainte de sezon
Fapt divers marți, 10 iunie 2025, 10:38

Nimeni nu e imun la bullying – Salvați Copiii lansează campania ”Vorbește cu ALEX” – primul AI bullied din lume

București, 10 iunie 2025: Pentru a evidenția impactul profund și adesea invizibil al bullyingului asupra copiilor, Salvați Copiii lansează...

Nimeni nu e imun la bullying – Salvați Copiii lansează campania ”Vorbește cu ALEX” – primul AI bullied din lume
Fapt divers vineri, 6 iunie 2025, 09:57

Iași: CINE-BUCURIA – Buffalo Kids. Proiecții de filme incluzive adaptate pentru copiii cu nevoi speciale

Asociația Iubirea Vindecă, Asociația Iași pentru Viață și Cinema Ateneu din Iași vă invită sâmbătă, 7 iunie 2025, de la ora 13:00, la...

Iași: CINE-BUCURIA – Buffalo Kids. Proiecții de filme incluzive adaptate pentru copiii cu nevoi speciale
Fapt divers miercuri, 4 iunie 2025, 14:00

Lansare de carte la Muzeul Unirii din Iași

Complexul Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi vă invită sâmbătă, 7 iunie 2025, începând cu ora 10.30, la Muzeul Unirii, la evenimentul de...

Lansare de carte la Muzeul Unirii din Iași
Fapt divers luni, 2 iunie 2025, 13:26

Filarmonica MOLDOVA din Iași – primele trei concerte din luna iunie!

VINERI, 06 iunie 2025, Filarmonica MOLDOVA vă invită la un concert spectaculos, care va reuni măreția orchestrei simfonice cu profunzimea...

Filarmonica MOLDOVA din Iași – primele trei concerte din luna iunie!