Ascultă Radio România Iași Live

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)
Foto: bani 250 lei

Publicat de Andreea Drilea, 5 noiembrie 2024, 05:39 / actualizat: 5 noiembrie 2024, 6:42

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024 este de 3.116 lei, în creştere cu 231 lei faţă de anul trecut, televizoarele, electrocasnicele mici, hainele, telefoanele mobile şi maşinile de spălat fiind în topul preferinţelor, potrivit unui studiu de specialitate, remis luni AGERPRES.

Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizaţi cu acest eveniment de shopping, iar dintre aceştia aproximativ 60% şi-au planificat achiziţii cu această ocazie, potrivit studiului realizat de Kantar România, pe un eşantion naţional reprezentativ de adulţi din mediul rural şi urban.

Bugetele alocate pentru cumpărăturile de Black Friday continuă, de asemenea, să crească. Şi, în mod special, se observă o creştere semnificativă a procentului celor care îşi propun să cheltuiască peste 3.000 de lei. Dacă în 2022 procentul cumpărătorilor cu bugete peste acest prag era de 21%, în 2024 a crescut la 30%.

Conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES, studiul mai arată că, în ceea ce priveşte categoriile de produse preferate, televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) şi maşinile de spălat (19%) conduc topul achiziţiilor planificate de Black Friday. Preferinţele variază, însă, în funcţie de vârstă: faţă de nivelul general, tinerii între 18 şi 24 de ani se orientează mai ales către haine (40%) şi telefoane mobile (40%) sau laptopuri (17%).

Pentru segmentul 25 – 34 de ani, se evidenţiază un interes mai mare decât media pentru haine (34%) şi cosmetice (15%). Cei cu vârsta între 35 – 44 de ani îşi doresc mai mult electrocasnice mari, pe când cei din intervalul 45-55 de ani se gândesc mai mult să cumpere televizoare (42%) şi aragaze (13%). Cei din segmentul 56 – 65 ani ‘vânează’ mai mult decât restul articole de home & deco (16%), dar şi produse alimentare şi băuturi (14%).

‘Black Friday continuă să fie un fenomen de amploare în România, 9 din 10 persoane cu vârsta între 18 şi 55 de ani sunt familiarizate cu acest eveniment şi mai mult de jumătate doresc să cumpere ceva. Acest lucru subliniază importanţa evenimentului pentru economie şi pentru sectorul de e-commerce, care beneficiază de pe urma acestei perioade de vârf în vânzări. Studiul nostru arată că televizoarele şi electrocasnicele mici sunt în topul preferinţelor de Black Friday, urmate de telefoane mobile şi haine. Aceste categorii de produse sunt esenţiale pentru consumatorii români, ce caută să îşi îmbunătăţească nivelul de trai (confort şi funcţionalitate sporită pentru locuinţele lor, divertisment şi conexiune cu ceilalţi prin tehnologii noi) şi felul în care se exprimă, se prezintă pe ei în lume. Black Friday reprezintă o oportunitate unică pentru companii de a-şi creşte semnificativ vânzările şi expunerea brandului. Dar acestea trebuie să fie pregătite să gestioneze eficient creşterea cererii din această perioadă (cu toate provocările operaţionale) şi să se concentreze pe crearea unor experienţe care să fie diferite în mod semnificativ pentru cumpărători, astfel încât aceştia să dezvolte asocieri pozitive cu brandul’, a susţinut Gabriela Georgescu, Senior Client Service, Kantar România, citat în comunicat.

Interesul pentru produse cosmetice a înregistrat cea mai mare creştere din ultimii ani, în special în rândul femeilor şi în cadrul segmentelor cu vârste cuprinse între 25 – 34 şi 45 – 55 de ani şi al persoanelor din mediul rural, unde accesul la magazine fizice cu produse de acest tip este mai redus.

Studiul a fost realizat în perioada 14 – 21 octombrie 2024, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 2001 respondenţi, cu vârste între 18 şi 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI, cu marja de eroare maximă admisă la nivel total de 2,2%, la un nivel de încredere la 95%.

Kantar este liderul mondial în domeniul analizelor de marketing (insights & analytics) şi un partener indispensabil în materie de insight-uri de brand pentru companiile de top din lume. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
Delgaz Grid: 13 cazuri de intoxicaţie cu monoxid de carbon soldate cu 9 decese; recomandări pentru prevenirea intoxicaţiilor
Fapt divers joi, 5 decembrie 2024, 11:03

Delgaz Grid: 13 cazuri de intoxicaţie cu monoxid de carbon soldate cu 9 decese; recomandări pentru prevenirea intoxicaţiilor

Delgaz Grid, compania de distribuţie din cadrul Grupului german E.ON, face o serie de recomandări pentru a preveni intoxicaţiile cu monoxid de...

Delgaz Grid: 13 cazuri de intoxicaţie cu monoxid de carbon soldate cu 9 decese; recomandări pentru prevenirea intoxicaţiilor
IAȘI: „The Glowing Garden”, expoziție cu 170 de instalații luminoase și decorațiuni de basm
Fapt divers marți, 3 decembrie 2024, 10:04

IAȘI: „The Glowing Garden”, expoziție cu 170 de instalații luminoase și decorațiuni de basm

Comunicat de presă Palas strălucește în sezonul magiei: „The Glowing Garden”, expoziție cu 170 de instalații luminoase și decorațiuni de...

IAȘI: „The Glowing Garden”, expoziție cu 170 de instalații luminoase și decorațiuni de basm
Premieră la Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ Galaţi
Fapt divers marți, 3 decembrie 2024, 09:57

Premieră la Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ Galaţi

Comunicat de presă – Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ Galaţi Premieră la Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ Galaţi...

Premieră la Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ Galaţi
Piața de Crăciun la Ateneul Național din Iași – O Magie a Sărbătorilor
Fapt divers luni, 2 decembrie 2024, 10:29

Piața de Crăciun la Ateneul Național din Iași – O Magie a Sărbătorilor

Vineri, 6 Decembrie 2024, cu ocazia sărbătorii de Moș Nicolae, Ateneul Național din Iași își deschide porțile pentru a dezvălui o atmosferă...

Piața de Crăciun la Ateneul Național din Iași – O Magie a Sărbătorilor
Fapt divers luni, 2 decembrie 2024, 09:06

Spectacolul „Casa copiilor imaginari” a intrat în atenția juriului UNITER

Juriul UNITER vine la Teatrul Luceafărul Anul 2024 se încheie foarte bine pentru artiștii de la Teatrul Luceafărul Iași. Miercuri seara, 4...

Spectacolul „Casa copiilor imaginari” a intrat în atenția juriului UNITER
Fapt divers vineri, 29 noiembrie 2024, 11:05

Proiectul de restaurare a Muzeului Memorial „Ion Creangă“, în competiția Europa Nostra 2025

Proiectul de restaurare a Muzeului Memorial „Ion Creangă“, implementat de Consiliul Județean Neamț cu finanțare prin Programul Operațional...

Proiectul de restaurare a Muzeului Memorial „Ion Creangă“, în competiția Europa Nostra 2025
Fapt divers miercuri, 27 noiembrie 2024, 12:35

Ultima proiecţie de film din ediţia acestui an a proiectului „Multiculturalitate în arta cinematografică”

Primăria Municipiului Iaşi, prin Casa de Cultură „Mihai Ursachi” a Municipiului Iaşi, invită joi, 28 noiembrie, ora 17:00, în Sala de...

Ultima proiecţie de film din ediţia acestui an a proiectului „Multiculturalitate în arta cinematografică”
Fapt divers miercuri, 27 noiembrie 2024, 11:54

150 de studenți de la universitățile tehnice își pot dezvolta competențele în programul „Profesii Bine Cimentate” derulat de Școala de Valori și Holcim România

150 de studenți de la universitățile tehnice își pot dezvolta competențele în programul „Profesii Bine Cimentate” derulat de Școala de...

150 de studenți de la universitățile tehnice își pot dezvolta competențele în programul „Profesii Bine Cimentate” derulat de Școala de Valori și Holcim România