Ministerul Educaţiei: A fost semnat ordinul privind aprobarea planurilor-cadru pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi

Publicat de Andreea Drilea, 22 iunie 2025, 06:57 / actualizat: 22 iunie 2025, 8:04
Ordinul privind aprobarea planurilor-cadru pentru învăţământ liceal – frecvenţă zi – a fost semnat de ministrul interimar al Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, după şedinţa comisiei de validare şi după primirea avizului Comisiei de Dialog Social.
Ordinul urmează a fi publicat în Monitorul Oficial.
Potrivit documentului, planurile-cadru pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi se aplică progresiv, începând cu generaţia de elevi care intră în clasa a IX-a în anul şcolar 2026 – 2027.
În anul şcolar 2025-2026, pentru învăţământul liceal şi cel profesional se menţin în aplicare planurile-cadru valabile în anul şcolar 2024-2025.
În anul şcolar 2026-2027, pentru clasa a IX-a, învăţământ liceal, forma cu frecvenţă zi, se aplică planurile-cadru aprobate prin anexele nr. 2-38 ale ordinului, iar pentru clasele a X-a, a XI-a şi a XII-a, învăţământ liceal, forma cu frecvenţă zi, respectiv clasele a X-a şi a XI-a, învăţământ profesional, rămân în aplicare planurile-cadru valabile în anul şcolar 2024-2025.
În anul şcolar 2027-2028, pentru clasele a IX-a şi a X-a, învăţământ liceal, forma cu frecvenţă zi, se aplică planurile-cadru aprobate prin ordin, iar pentru clasele a XI-a şi a XII-a, învăţământ liceal, forma cu frecvenţă zi, respectiv clasa a XI-a, învăţământ profesional, rămân în aplicare planurile-cadru valabile în anul şcolar 2024-2025.
În anul şcolar 2028-2029, pentru clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a, învăţământ liceal, forma cu frecvenţă zi, se aplică planurile-cadru aprobate prin anexele noului ordin, iar pentru clasa a XII-a, învăţământ liceal, forma cu frecvenţă zi, rămân în aplicare planurile-cadru valabile în anul şcolar 2024-2025.
Începând cu anul şcolar 2029-2030, pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a şi a XII-a, învăţământ liceal, forma cu frecvenţă zi, se aplică planurile-cadru aprobate prin noul ordin.
Potrivit notei de fundamentare, pornind de la profilul de formare a absolventului, în vederea elaborării planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, s-au definit direcţii de dezvoltare care propun o paradigmă curriculară centrată pe predictibilitate, descentralizare, echitate, flexibilitate şi relevanţă.
Astfel, planurile-cadru facilitează un curriculum echilibrat, evitând supraîncărcarea, şi asigură un cadru unitar pentru toate specializările, cu o încărcare orară uniformă. În clasele a IX-a şi a X-a, se pune accent pe acomodare şi pe sprijinirea unei tranziţii echilibrate de la gimnaziu la liceu. Curriculumul permite ajustări, inclusiv schimbări de parcurs, şi introduce treptat specializarea, care devine semnificativă în clasele a XI-a şi a XII-a, crescând relevanţa competenţelor de specialitate, se mai arată în nota de fundamentare. AGERPRES/FOTO edu.ro