Ascultă Radio România Iași Live

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 5 noiembrie 2024, 05:39 / actualizat: 5 noiembrie 2024, 6:42

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024 este de 3.116 lei, în creştere cu 231 lei faţă de anul trecut, televizoarele, electrocasnicele mici, hainele, telefoanele mobile şi maşinile de spălat fiind în topul preferinţelor, potrivit unui studiu de specialitate, remis luni AGERPRES.

Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizaţi cu acest eveniment de shopping, iar dintre aceştia aproximativ 60% şi-au planificat achiziţii cu această ocazie, potrivit studiului realizat de Kantar România, pe un eşantion naţional reprezentativ de adulţi din mediul rural şi urban.

Bugetele alocate pentru cumpărăturile de Black Friday continuă, de asemenea, să crească. Şi, în mod special, se observă o creştere semnificativă a procentului celor care îşi propun să cheltuiască peste 3.000 de lei. Dacă în 2022 procentul cumpărătorilor cu bugete peste acest prag era de 21%, în 2024 a crescut la 30%.

Conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES, studiul mai arată că, în ceea ce priveşte categoriile de produse preferate, televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) şi maşinile de spălat (19%) conduc topul achiziţiilor planificate de Black Friday. Preferinţele variază, însă, în funcţie de vârstă: faţă de nivelul general, tinerii între 18 şi 24 de ani se orientează mai ales către haine (40%) şi telefoane mobile (40%) sau laptopuri (17%).

Pentru segmentul 25 – 34 de ani, se evidenţiază un interes mai mare decât media pentru haine (34%) şi cosmetice (15%). Cei cu vârsta între 35 – 44 de ani îşi doresc mai mult electrocasnice mari, pe când cei din intervalul 45-55 de ani se gândesc mai mult să cumpere televizoare (42%) şi aragaze (13%). Cei din segmentul 56 – 65 ani ‘vânează’ mai mult decât restul articole de home & deco (16%), dar şi produse alimentare şi băuturi (14%).

‘Black Friday continuă să fie un fenomen de amploare în România, 9 din 10 persoane cu vârsta între 18 şi 55 de ani sunt familiarizate cu acest eveniment şi mai mult de jumătate doresc să cumpere ceva. Acest lucru subliniază importanţa evenimentului pentru economie şi pentru sectorul de e-commerce, care beneficiază de pe urma acestei perioade de vârf în vânzări. Studiul nostru arată că televizoarele şi electrocasnicele mici sunt în topul preferinţelor de Black Friday, urmate de telefoane mobile şi haine. Aceste categorii de produse sunt esenţiale pentru consumatorii români, ce caută să îşi îmbunătăţească nivelul de trai (confort şi funcţionalitate sporită pentru locuinţele lor, divertisment şi conexiune cu ceilalţi prin tehnologii noi) şi felul în care se exprimă, se prezintă pe ei în lume. Black Friday reprezintă o oportunitate unică pentru companii de a-şi creşte semnificativ vânzările şi expunerea brandului. Dar acestea trebuie să fie pregătite să gestioneze eficient creşterea cererii din această perioadă (cu toate provocările operaţionale) şi să se concentreze pe crearea unor experienţe care să fie diferite în mod semnificativ pentru cumpărători, astfel încât aceştia să dezvolte asocieri pozitive cu brandul’, a susţinut Gabriela Georgescu, Senior Client Service, Kantar România, citat în comunicat.

Interesul pentru produse cosmetice a înregistrat cea mai mare creştere din ultimii ani, în special în rândul femeilor şi în cadrul segmentelor cu vârste cuprinse între 25 – 34 şi 45 – 55 de ani şi al persoanelor din mediul rural, unde accesul la magazine fizice cu produse de acest tip este mai redus.

Studiul a fost realizat în perioada 14 – 21 octombrie 2024, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 2001 respondenţi, cu vârste între 18 şi 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI, cu marja de eroare maximă admisă la nivel total de 2,2%, la un nivel de încredere la 95%.

Kantar este liderul mondial în domeniul analizelor de marketing (insights & analytics) şi un partener indispensabil în materie de insight-uri de brand pentru companiile de top din lume. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025
Fapt divers joi, 15 mai 2025, 17:30

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025

Mii de romani sunt asteptati la Noaptea Muzeelor 2025 Aflata la a XXI-a editie in Romania, Noaptea Muzeelor 2025 este pentru prima data sustinuta si...

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025
Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025
Fapt divers marți, 13 mai 2025, 15:09

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025! VINERI, 16 mai 2025, ora 19:00 – Casa de Cultură a...

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025
O seară cu rost: ARHAIC, concert pentru tradiție și educație
Fapt divers vineri, 9 mai 2025, 14:48

O seară cu rost: ARHAIC, concert pentru tradiție și educație

Concert caritabil ARHAIC | 18 mai | ora 19:00 | Aula BCU – Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” Iaşi ARHAIC nu este...

O seară cu rost: ARHAIC, concert pentru tradiție și educație
UAIC sprijină incluziunea și mobilitatea studenților printr-un nou proiect finanțat din Fondul Social European
Fapt divers luni, 5 mai 2025, 11:04

UAIC sprijină incluziunea și mobilitatea studenților printr-un nou proiect finanțat din Fondul Social European

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) a obținut o finanțare în valoare de 2.356.993,53 de lei pentru implementarea proiectului...

UAIC sprijină incluziunea și mobilitatea studenților printr-un nou proiect finanțat din Fondul Social European
Fapt divers joi, 1 mai 2025, 12:23

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 02 și 09 mai 2025

VINERI, 02 mai 2025, ora 19:00 – Casa de Cultură a Studenților Iași – CONCERT SIMFONIC Orchestra simfonică a Filarmonicii MOLDOVA...

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 02 și 09 mai 2025
Fapt divers joi, 1 mai 2025, 07:55

UAIC a câștigat un proiect european de peste 8,8 milioane de euro în domeniul dezvoltării durabile

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) a câștigat o finanțare europeană nerambursabilă pentru implementarea proiectului...

UAIC a câștigat un proiect european de peste 8,8 milioane de euro în domeniul dezvoltării durabile
Fapt divers miercuri, 30 aprilie 2025, 10:38

1 mai la munte! Tot ce trebuie să știi ca să fii în siguranță în această minivacanță. Raul Papalicef, sef Salvamont Neamț, în Bună Dimineața cu Adina Șuhan

1 mai la munte! Tot ce trebuie să știi ca să fii în siguranță în aceasta minivacanță. Raul Papalicef, sef Salvamont Neamț, în Bună...

1 mai la munte! Tot ce trebuie să știi ca să fii în siguranță în această minivacanță. Raul Papalicef, sef Salvamont Neamț, în Bună Dimineața cu Adina Șuhan
Fapt divers marți, 29 aprilie 2025, 11:12

Aplicație mobilă în domeniul securității publice, testată cu succes de TUIASI, Orange România și STS

Mai este doar un pas până la lansarea soluției MCx (Mission-Critical-Services), aplicație mobilă pentru smartphone-urile 5G în domeniul...

Aplicație mobilă în domeniul securității publice, testată cu succes de TUIASI, Orange România și STS