Ascultă Radio România Iași Live

Studiu: Femeile îşi doresc tichete-cadou, vouchere sau o zi liberă de la serviciu, de 8 Martie

Studiu: Femeile îşi doresc tichete-cadou, vouchere sau o zi liberă de la serviciu, de 8 Martie

Publicat de Andreea Drilea, 8 martie 2024, 09:58

Un procent redus de femei (16%) se aşteaptă să primească cadou din partea angajatorului cu ocazia zilei de 8 Martie, iar la modul ideal acestea şi-ar dori tichete/carduri-cadou, vouchere (79%) sau o zi liberă (55%), potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Totodată, femeile consideră în mai mare măsură cadourile alimentare ca fiind potrivite (47% versus 28% bărbaţi), aspect ce poate indica faptul că bărbaţii percep că femeile au aşteptări mai ridicate decât un cadou simbolic sau ataşat tradiţiei cu ocazia zilei de 8 Martie, precizează autorii cercetării.

Conform rezultatelor studiului, 9 din 10 români declară că obişnuiesc să serbeze Ziua Internaţională a Femeii, alegerea unui cadou potrivit reprezentând o oportunitate de manifestare a aprecierii faţă de femei.

Chiar dacă alegerea unui dar potrivit poate fi o provocare, tradiţia se menţine şi în acest an, majoritatea românilor considerând că florile sunt cel mai potrivit cadou pentru a fi oferit/primit cu ocazia Zilei Femeii (83%). În topul celor mai potrivite cadouri se mai regăsesc cosmeticele (68%) şi accesoriile/bijuteriile (68%).

‘Se poate remarca şi o modificare a percepţiei asupra cadourilor consacrate de 8 Martie, doar un procent de 38% dintre români considerând potrivite cadourile alimentare (dulciuri, cafea etc.). Femeile consideră în mai mare măsură cadourile alimentare ca fiind potrivite (47% vs. 28% bărbaţi), aspect ce poate indica faptul că bărbaţii percep că femeile au aşteptări mai ridicate decât un cadou simbolic sau ataşat tradiţiei cu ocazia zilei de 8 Martie. Doar 16% dintre femei se aşteaptă să primească cadou din partea angajatorului, iar la modul ideal acestea şi-ar dori tichete/ card cadou, vouchere (79%) sau zi liberă de 8 Martie (55%)’, se precizează în comunicatul companiei de cercetare.

De 8 Martie, femeile se aşteaptă să primească cadouri din partea partenerului de viaţă (77%), copiilor (46%) sau a altor membri ai familiei (29%). Totodată, 23% se aşteaptă să primească cadouri din partea prietenilor sau a cunoştinţelor, iar 22% din partea colegilor de serviciu.

În funcţie de segmentele de vârstă, femeile între 45 şi 55 ani (60%) şi cele peste 55 ani (68%) aşteaptă în mai mare măsură cadouri din partea copiilor. Din partea partenerului de viaţă, doamnele şi domnişoarele şi-ar dori să primească flori (77%), cosmetice/parfumuri (44%) sau accesorii/bijuterii (42%).

Ca tendinţă, reprezentantele Generaţiei Z (18-24 ani) îşi doresc, cu preponderenţă, să primească articole vestimentare/încălţăminte (41% vs. 23% total eşantion).

Cei mai mulţi dintre bărbaţi se pregătesc să ofere cadouri partenerei de viaţă (81%) şi mamei (54%) şi intenţionează să aloce un buget similar 268 de lei partenerelor de viaţă şi 257 de lei mamelor.Totodată, aproape o treime (32%) dintre bărbaţi menţionează fiicele, în special cei cu vârste peste 55 ani (40%), în timp ce doar 19% intenţionează să ofere cadouri colegelor de serviciu, în mai mare măsură cei cu vârste între 35 şi 55 ani (24%).

Majoritatea bărbaţilor anticipează că vor aloca un buget similar (60%) sau chiar mai mare (30%), în comparaţie cu cel din anul precedent.

‘58% dintre români declară că band-urile care vin în întâmpinarea clienţilor cu diferite promoţii şi oferte cu ocazia lunii femei îi determină să achiziţioneze produsul sau serviciul respectiv. Pe de altă parte, 37% declară că astfel de promoţii nu le-ar influenţa decizia de achiziţie, atitudine regăsită în special în rândul bărbaţilor (40% vs. 34% femei) . De asemenea, campaniile şi promoţiile cu ocazia zilei de 8 Martie au un impact pozitiv asupra imaginii brand-urilor, 70% dintre respondenţi menţionând ca rezultat îmbunăţăţirea imaginii brand-urilor, în mai mare măsură în cazul femeilor (76% vs. 65% bărbaţi) şi a tinerilor cu vârste cuprinse între 18-24 ani (85%)’, se mai precizează în studiul citat.

Cercetarea s-a desfăşurat online, în perioada 23 – 28 februarie 2024, pe un eşantion de 1.004 respondenţi, la o eroare maximă de eşantionare este +/-3,1% şi un nivel de încredere de 95%. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
INS: Câştigul salarial mediu net a crescut la 5.443 lei, în septembrie
Fapt divers miercuri, 12 noiembrie 2025, 10:32

INS: Câştigul salarial mediu net a crescut la 5.443 lei, în septembrie

Câştigul salarial mediu net a fost 5.443 lei, în luna septembrie 2025, în creştere cu 56 lei (+1%) faţă de luna august 2025, iar câştigul...

INS: Câştigul salarial mediu net a crescut la 5.443 lei, în septembrie
ANM: Temperaturi diurne în creştere uşoară, până pe 15 noiembrie; alternanţă de zile calde şi reci după această dată
Fapt divers marți, 11 noiembrie 2025, 06:50

ANM: Temperaturi diurne în creştere uşoară, până pe 15 noiembrie; alternanţă de zile calde şi reci după această dată

Temperaturile diurne vor fi în creştere uşoară în majoritatea regiunilor ţării, până pe 15 noiembrie, după care, până pe 23 noiembrie, va...

ANM: Temperaturi diurne în creştere uşoară, până pe 15 noiembrie; alternanţă de zile calde şi reci după această dată
Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi caldă în majoritatea regiunilor
Fapt divers sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 11:51

Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi caldă în majoritatea regiunilor

Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi mai caldă decât în mod normal în majoritatea regiunilor, potrivit prognozei publicate de...

Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi caldă în majoritatea regiunilor
(AUDIO/FOTO) Proiectul „Inter Artes” – zece ani de formare și creație în dansul contemporan la UNAGE Iași
Fapt divers vineri, 31 octombrie 2025, 22:41

(AUDIO/FOTO) Proiectul „Inter Artes” – zece ani de formare și creație în dansul contemporan la UNAGE Iași

Programul de Studii Coregrafie din cadrul Facultății de Teatru a Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași a sărbătorit...

(AUDIO/FOTO) Proiectul „Inter Artes” – zece ani de formare și creație în dansul contemporan la UNAGE Iași
Fapt divers duminică, 26 octombrie 2025, 19:18

Programul de Studii Coregrafie – 10 ani de dans, artă și inspirație la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași

La zece ani de la înființarea Programului de Studii Coregrafie din cadrul Facultății de Teatru a Universității Naționale de Arte „George...

Programul de Studii Coregrafie – 10 ani de dans, artă și inspirație la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași
Fapt divers vineri, 24 octombrie 2025, 06:27

Cluj-Napoca, cel mai performant oraş din România în 2025

Cluj-Napoca rămâne cel mai performant oraş din România şi în 2025, potrivit barometrului City Index 2025, lansat joi de Institutul pentru...

Cluj-Napoca, cel mai performant oraş din România în 2025
Fapt divers joi, 23 octombrie 2025, 10:54

Documentarul „Arhitecții Naturii” ajunge în cinematografele din România începând cu 24 octombrie

Brașov, 23 octombrie 2025. Povestea spectaculoasă a reîntoarcerii zimbrilor și a castorilor în Munții Făgăraș ajunge pe marile ecrane....

Documentarul „Arhitecții Naturii” ajunge în cinematografele din România începând cu 24 octombrie
Fapt divers sâmbătă, 18 octombrie 2025, 10:16

Românii sunt printre cei mai risipitori cetăţeni ai Uniunii Europene

Românii sunt printre cei mai risipitori cetăţeni ai Uniunii Europene şi sunt pe locul 5 când vine vorba de mâncarea aruncată la gunoi. Datele...

Românii sunt printre cei mai risipitori cetăţeni ai Uniunii Europene