Ascultă Radio România Iași Live

Studiu: Femeile îşi doresc tichete-cadou, vouchere sau o zi liberă de la serviciu, de 8 Martie

Studiu: Femeile îşi doresc tichete-cadou, vouchere sau o zi liberă de la serviciu, de 8 Martie

Publicat de Andreea Drilea, 8 martie 2024, 09:58

Un procent redus de femei (16%) se aşteaptă să primească cadou din partea angajatorului cu ocazia zilei de 8 Martie, iar la modul ideal acestea şi-ar dori tichete/carduri-cadou, vouchere (79%) sau o zi liberă (55%), potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Totodată, femeile consideră în mai mare măsură cadourile alimentare ca fiind potrivite (47% versus 28% bărbaţi), aspect ce poate indica faptul că bărbaţii percep că femeile au aşteptări mai ridicate decât un cadou simbolic sau ataşat tradiţiei cu ocazia zilei de 8 Martie, precizează autorii cercetării.

Conform rezultatelor studiului, 9 din 10 români declară că obişnuiesc să serbeze Ziua Internaţională a Femeii, alegerea unui cadou potrivit reprezentând o oportunitate de manifestare a aprecierii faţă de femei.

Chiar dacă alegerea unui dar potrivit poate fi o provocare, tradiţia se menţine şi în acest an, majoritatea românilor considerând că florile sunt cel mai potrivit cadou pentru a fi oferit/primit cu ocazia Zilei Femeii (83%). În topul celor mai potrivite cadouri se mai regăsesc cosmeticele (68%) şi accesoriile/bijuteriile (68%).

‘Se poate remarca şi o modificare a percepţiei asupra cadourilor consacrate de 8 Martie, doar un procent de 38% dintre români considerând potrivite cadourile alimentare (dulciuri, cafea etc.). Femeile consideră în mai mare măsură cadourile alimentare ca fiind potrivite (47% vs. 28% bărbaţi), aspect ce poate indica faptul că bărbaţii percep că femeile au aşteptări mai ridicate decât un cadou simbolic sau ataşat tradiţiei cu ocazia zilei de 8 Martie. Doar 16% dintre femei se aşteaptă să primească cadou din partea angajatorului, iar la modul ideal acestea şi-ar dori tichete/ card cadou, vouchere (79%) sau zi liberă de 8 Martie (55%)’, se precizează în comunicatul companiei de cercetare.

De 8 Martie, femeile se aşteaptă să primească cadouri din partea partenerului de viaţă (77%), copiilor (46%) sau a altor membri ai familiei (29%). Totodată, 23% se aşteaptă să primească cadouri din partea prietenilor sau a cunoştinţelor, iar 22% din partea colegilor de serviciu.

În funcţie de segmentele de vârstă, femeile între 45 şi 55 ani (60%) şi cele peste 55 ani (68%) aşteaptă în mai mare măsură cadouri din partea copiilor. Din partea partenerului de viaţă, doamnele şi domnişoarele şi-ar dori să primească flori (77%), cosmetice/parfumuri (44%) sau accesorii/bijuterii (42%).

Ca tendinţă, reprezentantele Generaţiei Z (18-24 ani) îşi doresc, cu preponderenţă, să primească articole vestimentare/încălţăminte (41% vs. 23% total eşantion).

Cei mai mulţi dintre bărbaţi se pregătesc să ofere cadouri partenerei de viaţă (81%) şi mamei (54%) şi intenţionează să aloce un buget similar 268 de lei partenerelor de viaţă şi 257 de lei mamelor.Totodată, aproape o treime (32%) dintre bărbaţi menţionează fiicele, în special cei cu vârste peste 55 ani (40%), în timp ce doar 19% intenţionează să ofere cadouri colegelor de serviciu, în mai mare măsură cei cu vârste între 35 şi 55 ani (24%).

Majoritatea bărbaţilor anticipează că vor aloca un buget similar (60%) sau chiar mai mare (30%), în comparaţie cu cel din anul precedent.

‘58% dintre români declară că band-urile care vin în întâmpinarea clienţilor cu diferite promoţii şi oferte cu ocazia lunii femei îi determină să achiziţioneze produsul sau serviciul respectiv. Pe de altă parte, 37% declară că astfel de promoţii nu le-ar influenţa decizia de achiziţie, atitudine regăsită în special în rândul bărbaţilor (40% vs. 34% femei) . De asemenea, campaniile şi promoţiile cu ocazia zilei de 8 Martie au un impact pozitiv asupra imaginii brand-urilor, 70% dintre respondenţi menţionând ca rezultat îmbunăţăţirea imaginii brand-urilor, în mai mare măsură în cazul femeilor (76% vs. 65% bărbaţi) şi a tinerilor cu vârste cuprinse între 18-24 ani (85%)’, se mai precizează în studiul citat.

Cercetarea s-a desfăşurat online, în perioada 23 – 28 februarie 2024, pe un eşantion de 1.004 respondenţi, la o eroare maximă de eşantionare este +/-3,1% şi un nivel de încredere de 95%. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
Lumea așteaptă un erou, copiii așteaptă un prieten. Ajungem MARI Iași caută 40 de voluntari care să devină prietenii copiilor instituționalizați.
Fapt divers luni, 4 august 2025, 12:31

Lumea așteaptă un erou, copiii așteaptă un prieten. Ajungem MARI Iași caută 40 de voluntari care să devină prietenii copiilor instituționalizați.

Iași, 4 august 2025. Ajungem MARI, cel mai mare program educațional pentru copiii instituționalizați din România, lansează o nouă campanie de...

Lumea așteaptă un erou, copiii așteaptă un prieten. Ajungem MARI Iași caută 40 de voluntari care să devină prietenii copiilor instituționalizați.
Via Transilvanica are oficial o lege de protecție
Fapt divers luni, 4 august 2025, 11:24

Via Transilvanica are oficial o lege de protecție

Traseul de lungă distanță, denumit Via Transilvanica, are oficial o lege de protecție. Actul normativ care reglementa traseele pedestre a fost...

Via Transilvanica are oficial o lege de protecție
Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii petrec chiar și zece ore pe ecrane, în vacanță, iar pragul de vârstă a coborât la cinci ani
Fapt divers vineri, 25 iulie 2025, 11:52

Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii petrec chiar și zece ore pe ecrane, în vacanță, iar pragul de vârstă a coborât la cinci ani

Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii...

Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii petrec chiar și zece ore pe ecrane, în vacanță, iar pragul de vârstă a coborât la cinci ani
„Asaltul Lupilor” revine la Iași cu o ediție plină de adrenalină și noroi!
Fapt divers vineri, 25 iulie 2025, 09:48

„Asaltul Lupilor” revine la Iași cu o ediție plină de adrenalină și noroi!

Spectaculoasa cursă cu obstacole și noroi “Asaltul Lupilor” va avea loc anul acesta în Iași, cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local...

„Asaltul Lupilor” revine la Iași cu o ediție plină de adrenalină și noroi!
Fapt divers luni, 21 iulie 2025, 06:42

Vârf de sezon estival cu vacanţe mai ieftine pe litoral

Pentru a atrage turişti pe litoral, hotelierii au menţinut tarifele ori chiar le-au redus. Suntem în vârf de sezon pe litoral, dar mulţi...

Vârf de sezon estival cu vacanţe mai ieftine pe litoral
Fapt divers sâmbătă, 19 iulie 2025, 09:21

Au început înscrierile pentru Festivalul Naţional de Muzică Uşoară Mamaia

Înscrierile participanţilor pentru ediţia de anul acesta a Festivalului Naţional de Muzică Uşoară Mamaia au început vineri. Cei interesaţi...

Au început înscrierile pentru Festivalul Naţional de Muzică Uşoară Mamaia
Fapt divers sâmbătă, 19 iulie 2025, 09:05

Românii consideră că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei

Aproape trei sferturi dintre români cred că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei şi la creşterea transparenţei...

Românii consideră că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei
Fapt divers vineri, 18 iulie 2025, 10:55

Delgaz Grid a lansat asistentul virtual DELIA, suport digital disponibil 24/7 pentru clienți

Compania de distribuție Delgaz Grid face un nou pas în direcția digitalizării serviciilor pentru clienți, prin lansarea asistentului virtual...

Delgaz Grid a lansat asistentul virtual DELIA, suport digital disponibil 24/7 pentru clienți