Ascultă Radio România Iași Live

Aproximativ 14% dintre români obişnuiesc să consume produse ‘on the go’ de 3 – 5 ori pe săptămână (studiu)

Aproximativ 14% dintre români obişnuiesc să consume produse ‘on the go’ de 3 – 5 ori pe săptămână (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 8 iunie 2021, 14:32

Aproximativ 80% dintre românii care mănâncă micul dejun aleg să îl servească acasă, iar restul de 20% aleg să mănânce prima masă a zilei la birou, potrivit unui studiu remis, marţi, AGERPRES.

Totodată, circa 14% dintre români declară că obişnuiesc să consume produse ”on the go’ de 3 – 5 ori pe săptămână,

Pentru 4 din 10 respondenţi, nivelul de interes faţă de achiziţionarea produselor ‘on the go’ s-a schimbat în perioada pandemiei. Astfel, românii preferă să cumpere produse ‘on the go’ din trade-ul modern (supermarketuri/hypermarketuri), în detrimentul magazinelor din proximitatea casei.

Potrivit cercetării, fructele, legumele, produsele lactate şi dulciurile sunt alimentele pe care românii obişnuiesc să le consume cel mai des.

‘Studiu Reveal Marketing Research: obiceiuri de cumpărare şi ritualuri de mâncat ‘on the go’ în rândul românilor’ este reprezentativ pentru populaţia din mediul urban şi rural.

‘În medie, 14% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic produse ‘on the go’, iar 21% dintre aceştia spun că au în medie un consum de produse ‘on the go’ de 1 – 2 ori pe săptămână. Doar 5% dintre respondenţi spun că nu consumă niciodată produse ‘on the go’. Produsul evitat în cea mai mare măsură de către respondenţi este mâncarea gătită ambalată – 29% dintre ei declară că nu obişnuiesc să îşi cumpere’, susţin autorii studiului.

Totodată, persoanele peste 55 de ani sunt cele care declară în cea mai mare măsură că nu îşi cumpără mâncare gătită ambalată – aproape jumătate (40%) au selectat această opţiune.

Primele opţiuni ale românilor pentru micul dejun sunt: cafea (75%), produse lactate (62%), sandvişuri (49%) şi produse de patiserie (covrigi, pateuri, snackuri sărate sau dulci – 40%). Micul dejun ideal recomandat de specialişti ar trebui să conţină fructe sau sucuri de fructe, fibre şi proteine.

Pe grupe de vârstă, cel mai mare procent de respondenţi care consumă cafea sau băuturi pe bază de cafea la micul dejun (82%) se înregistrează în segmentul 55 – 60 de ani.

Potrivit cercetării, prima poziţie în topul alimentelor preferate de români pentru masa de prânz sunt legumele proaspete, aceste produse fiind alese de şase din zece respondenţi. Acestea sunt urmate în clasament de fructe proaspete (29%), mâncare gătită ambalată (47%) şi dulciuri care au fost incluse în meniul mesei de prânz de circa o doime dintre respondenţi.

La polul opus în topul produselor preferate de români pentru cea de-a doua masă din zi se situează covrigii, pateurile, snackurile sărate sau dulci şi fructele uscate – produse care au fost consumate de unul din zece români.

În ceea ce priveşte masa de seară, 44% mănâncă legume, produse lactate (34%), mâncare gătită (26%), fructe (25%) şi dulciuri (20%).

‘Dacă vorbim despre factorii care influenţează alegerea produselor ‘on the go’, cel mai relevant criteriu pentru consumatorii români este ca produsele să fie proaspete, însă la fel de important este ca acestea să fie sănătoase – factori invocaţi de şase din zece respondenţi’, menţionează realizatorii studiului.

De asemenea, opţiunea ca produsele alese să fie proaspete şi sănătoase sunt aspecte esenţiale mai degrabă pentru femei, 75% şi, respectiv 61%, dintre respondente invocând acest lucru.

Totodată, pentru aproximativ patru din zece români este important ca produsul să ofere aportul caloric necesar, acest criteriu fiind relevant mai ales pentru persoanele din categoria de vârstă 25-34 de ani (47%). Alte criterii pentru produse precum ‘să fie din ingrediente naturale’, ‘să aibă un preţ accesibil’ şi ‘să fie uşor de consumat’ sunt aspecte importante pentru aproximativ o jumătate dintre respondenţi. Cel mai puţin important criteriu pentru alegerea produselor ‘on the go’ este ca acestea să fie produse cu aspect frumos.

Întrebaţi dacă ar fi dispuşi să plătească mai mult pentru produsele ‘on the go’ dacă le-ar oferi o serie de beneficii, majoritatea românilor (52%) au spus că ar plăti mai mult pentru produse sănătoase şi pentru produse din ingrediente naturale (48%). Mai puţin relevant este ambalajul sigur şi robust – doar 7% au spus că ar plăti suplimentar pentru un produs ‘on the go’.

De asemenea, datele arată că, în general, românii preferă să cumpere produse ‘on the go’ din trade-ul modern, respectiv din supermarket şi hipermarket. Bugetul alocat lunar pentru achiziţia de astfel de produse se situează în intervalul 50 – 200 lei.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de peste 12 ani companii din România şi Europa.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Datele au fost colectate lunar, în perioada 12 -18 mai 2021, pe un eşantion reprezentativ naţional (urban şi rural), 803 interviuri, cu o marjă de eroare este de +/-3% şi un nivel de încredere de 95%. AGERPRES

Etichete:
”PROTEJAREA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR – COLECTĂM DEȘEURILE SEPARAT ” #CombatețiPoluareaCuPlasticul
Fapt divers sâmbătă, 31 mai 2025, 08:30

”PROTEJAREA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR – COLECTĂM DEȘEURILE SEPARAT ” #CombatețiPoluareaCuPlasticul

Ziua Mondiala a Mediului, marcata in calendar in fiecare pe data de 5 iunie, este un eveniment global dedicat constientizarii si actiunii pentru...

”PROTEJAREA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR – COLECTĂM DEȘEURILE SEPARAT ” #CombatețiPoluareaCuPlasticul
Cursa de Rățuște revine la Iași pe 1 iunie, de Ziua Copilului
Fapt divers vineri, 30 mai 2025, 11:12

Cursa de Rățuște revine la Iași pe 1 iunie, de Ziua Copilului

Râul Bahlui devine, și în acest an, scena uneia dintre cele mai îndrăgite inițiative caritabile din regiune: Cursa de Rățuște Iași. Ajuns...

Cursa de Rățuște revine la Iași pe 1 iunie, de Ziua Copilului
UN AMORE COSI GRANDE – o seară de vis cu muzică clasică și pop-opera la Ateneul Național din Iași
Fapt divers marți, 20 mai 2025, 07:24

UN AMORE COSI GRANDE – o seară de vis cu muzică clasică și pop-opera la Ateneul Național din Iași

UN AMORE COSI GRANDE – o seară de vis cu muzică clasică și pop-opera alături de tenorul Ştefan von Korch şi soprana Nicoleta Maier pe 10...

UN AMORE COSI GRANDE – o seară de vis cu muzică clasică și pop-opera la Ateneul Național din Iași
Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025
Fapt divers joi, 15 mai 2025, 17:30

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025

Mii de romani sunt asteptati la Noaptea Muzeelor 2025 Aflata la a XXI-a editie in Romania, Noaptea Muzeelor 2025 este pentru prima data sustinuta si...

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025
Fapt divers marți, 13 mai 2025, 15:09

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025! VINERI, 16 mai 2025, ora 19:00 – Casa de Cultură a...

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025
Fapt divers vineri, 9 mai 2025, 14:48

O seară cu rost: ARHAIC, concert pentru tradiție și educație

Concert caritabil ARHAIC | 18 mai | ora 19:00 | Aula BCU – Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” Iaşi ARHAIC nu este...

O seară cu rost: ARHAIC, concert pentru tradiție și educație
Fapt divers luni, 5 mai 2025, 11:04

UAIC sprijină incluziunea și mobilitatea studenților printr-un nou proiect finanțat din Fondul Social European

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) a obținut o finanțare în valoare de 2.356.993,53 de lei pentru implementarea proiectului...

UAIC sprijină incluziunea și mobilitatea studenților printr-un nou proiect finanțat din Fondul Social European
Fapt divers joi, 1 mai 2025, 12:23

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 02 și 09 mai 2025

VINERI, 02 mai 2025, ora 19:00 – Casa de Cultură a Studenților Iași – CONCERT SIMFONIC Orchestra simfonică a Filarmonicii MOLDOVA...

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 02 și 09 mai 2025