Ascultă Radio România Iași Live

Cui te adresezi dacă întârzie o comandă online?

Cui te adresezi dacă întârzie o comandă online?

Publicat de Andreea Drilea, 20 decembrie 2016, 18:20

Pentru că luna decembrie este o perioadă încărcată atât pentru comercianţii online, cât şi pentru curieri, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) îi sfătuieşte pe utilizatori ca, în cazul întârzierilor la livrarea unor bunuri comandate online, să se adreseze direct comercianţilor, care au obligaţia de a se asigura că produsele ajung, în termenul agreat, la clienţii lor.

Bine de ştiut
achiziţionarea online a unor bunuri reprezintă un contract încheiat prin mijloace de comunicaţie la distanţă între comercianţi şi persoana care comandă. De regulă, prin acest contract, comercianţii se angajează faţă de clienţii lor să furnizeze produsele comandate într-un anumit termen.
expedierea bunurilor achiziţionate online se face în baza unor contracte de prestări de servicii poştale dintre comercianţi (expeditori) şi furnizorii de servicii poştale (firme de curierat, de exemplu). În acest caz, utilizatorii reprezintă o terţă parte, respectiv destinatarii coletelor poştale, fără a avea o relaţie contractuală cu prestatorii de servicii poştale, ci doar cu acei comercianţi online de la care au achiziţionat produsele.
dacă livrarea coletelor nu se încadrează în termenul precizat de site-ul de pe care au comandat produsele, utilizatorii se pot adresa comercianţilor online, care pot verifica stadiul expedierilor şi îi pot solicita curierului livrarea coletelor.
în măsura în care site-ul comerciantului permite acest lucru, utilizatorii sunt sfătuiţi să opteze pentru un serviciu poştal care le permite verificarea conţinutului coletului la livrare, iar dacă observă eventuale deteriorări, să le semnaleze atât curierului (printr-un document încheiat la recepţionarea coletului), cât şi comerciantului sau să refuze primirea coletului. Chiar în lipsa unui astfel de serviciu, este bine ca utilizatorii să procedeze în acelaşi mod dacă observă că ambalajul coletului este deteriorat.

Ce, cum şi unde reclami
În cazul în care comerciantul nu a soluţionat amiabil reclamaţia ta referitoare la întârzierea comenzii, te poţi adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor care poate verifica în ce măsură comerciantul a respectat legislaţia referitoare la executarea contractelor şi aplica sancţiuni corespunzătoare.

În situaţia în care conţinutul coletului este deteriorat şi comerciantul refuză soluţionarea amiabilă a sesizării tale, te poţi adresa instanţei de judecată competente. Chiar în situaţia în care deteriorarea coletului a survenit pe parcursul livrării coletului, doar instanţa de judecată poate aprecia în ce măsură poate fi angajată răspunderea furnizorului de servicii poştale şi îl poate obliga pe acesta la plata despăgubirilor aferente prejudiciului suferit în urma deteriorării.
Mai multe detalii despre serviciile poştale se găsesc în InfoCentrul ANCOM aici.

Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa şi monitoriza calitatea serviciului de internet, accesaţi www.netograf.ro.

Persoană de contact: Cătălina DRAGOMIR, Şef Serviciu Comunicare, tel. 0372.845.417

(Agerpres/FOTO arhivă nemoexpress.ro)

Etichete:
Lumea așteaptă un erou, copiii așteaptă un prieten. Ajungem MARI Iași caută 40 de voluntari care să devină prietenii copiilor instituționalizați.
Fapt divers luni, 4 august 2025, 12:31

Lumea așteaptă un erou, copiii așteaptă un prieten. Ajungem MARI Iași caută 40 de voluntari care să devină prietenii copiilor instituționalizați.

Iași, 4 august 2025. Ajungem MARI, cel mai mare program educațional pentru copiii instituționalizați din România, lansează o nouă campanie de...

Lumea așteaptă un erou, copiii așteaptă un prieten. Ajungem MARI Iași caută 40 de voluntari care să devină prietenii copiilor instituționalizați.
Via Transilvanica are oficial o lege de protecție
Fapt divers luni, 4 august 2025, 11:24

Via Transilvanica are oficial o lege de protecție

Traseul de lungă distanță, denumit Via Transilvanica, are oficial o lege de protecție. Actul normativ care reglementa traseele pedestre a fost...

Via Transilvanica are oficial o lege de protecție
Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii petrec chiar și zece ore pe ecrane, în vacanță, iar pragul de vârstă a coborât la cinci ani
Fapt divers vineri, 25 iulie 2025, 11:52

Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii petrec chiar și zece ore pe ecrane, în vacanță, iar pragul de vârstă a coborât la cinci ani

Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii...

Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii petrec chiar și zece ore pe ecrane, în vacanță, iar pragul de vârstă a coborât la cinci ani
„Asaltul Lupilor” revine la Iași cu o ediție plină de adrenalină și noroi!
Fapt divers vineri, 25 iulie 2025, 09:48

„Asaltul Lupilor” revine la Iași cu o ediție plină de adrenalină și noroi!

Spectaculoasa cursă cu obstacole și noroi “Asaltul Lupilor” va avea loc anul acesta în Iași, cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local...

„Asaltul Lupilor” revine la Iași cu o ediție plină de adrenalină și noroi!
Fapt divers luni, 21 iulie 2025, 06:42

Vârf de sezon estival cu vacanţe mai ieftine pe litoral

Pentru a atrage turişti pe litoral, hotelierii au menţinut tarifele ori chiar le-au redus. Suntem în vârf de sezon pe litoral, dar mulţi...

Vârf de sezon estival cu vacanţe mai ieftine pe litoral
Fapt divers sâmbătă, 19 iulie 2025, 09:21

Au început înscrierile pentru Festivalul Naţional de Muzică Uşoară Mamaia

Înscrierile participanţilor pentru ediţia de anul acesta a Festivalului Naţional de Muzică Uşoară Mamaia au început vineri. Cei interesaţi...

Au început înscrierile pentru Festivalul Naţional de Muzică Uşoară Mamaia
Fapt divers sâmbătă, 19 iulie 2025, 09:05

Românii consideră că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei

Aproape trei sferturi dintre români cred că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei şi la creşterea transparenţei...

Românii consideră că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei
Fapt divers vineri, 18 iulie 2025, 10:55

Delgaz Grid a lansat asistentul virtual DELIA, suport digital disponibil 24/7 pentru clienți

Compania de distribuție Delgaz Grid face un nou pas în direcția digitalizării serviciilor pentru clienți, prin lansarea asistentului virtual...

Delgaz Grid a lansat asistentul virtual DELIA, suport digital disponibil 24/7 pentru clienți