Ascultă Radio România Iași Live

Hello Kitty împlineşte 40 de ani la 1 noiembrie

Publicat de radulipovan, 29 octombrie 2014, 16:31

Hello Kitty, pisicuţa japoneză albă cu fundă roz în păr, un simbol al ideii de „kawai” sau „drăguţ” în limba japoneză, împlineşte, pe 1 noiembrie, 40 de ani, iar micul portofel pe care îl decora în anii 1970 a devenit acum un seif uriaş, comentează AFP, făcând referire la veniturile uriaşe generate.

Hello Kitty a apărut în 1974, în Japonia, şi a devenit, de-a lungul anilor, un simbol al conceptului „kawai”, care înseamnă „drăguţ” în limba japoneză, dar şi o marcă faimoasă la nivel mondial, generând miliarde de euro pentru proprietarii săi, compania Sanrio.

article-2655141-1EA8DEBD00000578-746_634x417

O reuşită incredibilă pentru un chip de pisică schiţat din câteva mişcări de creion, cu o privire goală, pe un chip fără buze, cu mustăţile realizate din şase linii simple, comentează AFP, care aminteşte că Hello Kitty este, anul acesta, subiectul unei expoziţii deschise în urmă cu puţin timp la Los Angeles.

În luna iulie, mica pisică a fost vedeta unui eveniment asemănător la Hong Kong şi a călătorit chiar şi în spaţiu, la bordul micului satelit japonez Hodoyoshi-3.

În prezent, Hello Kitty, care are fan cluburi în multe ţări, raportează venituri de miliarde de euro anual pentru proprietarii mărcii şi pentru companiile care folosesc imaginea personajului pentru a-şi vinde produsele.

71

Figura pisicii cu fundă este afişată pe 50.000 de produse diferite la nivel mondial, de la gumă de şters la carlinga unor avioane, aparate electronice, stilouri şi chiar zgărzi pentru câini.

Pentru Kazuo Tohmatsu, purtător de cuvânt al Sanrio, naşterea lui Hello Kitty în 1974 se potriveşte perfect cu momentul în care se afla Japonia: după trei decenii de la războiul care o distrusese, ţara se reconstruise, copiii aveau nişte bani în buzunare, distracţia era posibilă.

În ultimii ani, Hello Kitty a devenit unul dintre simbolurile „Cool Japan” şi ale culturii pop nipone care a invadat lumea cu ajutorul desenelor animate Manga.

Kazumi Kaminaga are 51 de ani şi face parte din armatele de fani japonezi care adoră pisicuţa roz.

„Când eram în şcoala primară, nu existau multe obiecte «kawai», deci vă imaginaţi şocul când a apărut Hello Kitty”, a declarat femeia pentru AFP, în timp ce parcurgea cu privirea rafturile unuia dintre magazinele Sanrio din Tokyo, continuând şi în prezent să cumpere obiecte cu imaginea pisicuţei pe ele.

Lumea roz bombon a lui Hello Kitty nu este domeniul exclusiv al adolescentelor şi fetiţelor romantice, ci are fani de toate vârstele, în Japonia şi peste tot în lume, iar în prezent fanii adulţi ar putea fi mai mulţi decât copii, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei.

„Într-un fel, Hello Kitty le redă adulţilor dreptul la joacă, posibilitatea de a exterioriza ceva din ei, ce nu poate fi exprimat în restul timpului”, a spus Christine Yano, un antropolog care a studiat fenomenul „kawai”.

Sanrio intenţionează, de altfel, să lanseze o gamă de produse Hello Kitty pentru bărbaţi.

Noriko Hoshino, o funcţionară de 56 de ani, pe ale cărei unghii de la mâini este desenată imaginea Hello Kitty, crede că ar cumpăra produse cu pisica drăguţă pentru soţul şi fiul său.

„Am o mulţime de produse Hello Kitty, pentru bucătărie, pentru baie, genţi, lenjerie de corp… nici nu le pot enumera pe toate”, a declarat femeia.

Costumele de baie Hello Kitty sunt una dintre cele mai recente găselniţe ale Sanrio, cu ocazia sărbătoririi celei de-a 40-a aniversări a mărcii.

Pe scurt, nici anii, nici provocările comerciale, nici chiar atacurile de pe unele bloguri care denunţă nuanţa de inocenţă amestecată cu prostie a mărcii şi transformă uneori pisicuţa într-o criminală sângeroasă nu par să strice imaginea pozitivă a Hello Kitty.

În vara acestui an, Sanrio a surprins pe toată lumea anunţând că Hello Kitty nu este o pisică, ci o fiinţă umană, „o fetiţă veselă şi fericită, cu o inimă de aur”, în ciuda mustăţilor şi urechiuşelor ascuţite.

Mai mult, potrivit CV-ului prezentat AFP de Sanrio, numele adevărat al lui Hello Kitty este Kitty White, s-a născut pe 1 noiembrie 1974, în sudul Angliei, iar semnul său zodiacal este scorpionul.

Kitty are o soră geamănă, Minny, şi locuieşte într-o suburbie londoneză, cu mama sa, Maria, şi tatăl, George. Iar ultima dovadă este că Hello Kitty are propriul animal de companie – o pisică, Charmmy Kitty, şi un prieten, Dear Daniel.(mediafax.ro/FOTO dailyooh.com)

Etichete:
Lumea așteaptă un erou, copiii așteaptă un prieten. Ajungem MARI Iași caută 40 de voluntari care să devină prietenii copiilor instituționalizați.
Fapt divers luni, 4 august 2025, 12:31

Lumea așteaptă un erou, copiii așteaptă un prieten. Ajungem MARI Iași caută 40 de voluntari care să devină prietenii copiilor instituționalizați.

Iași, 4 august 2025. Ajungem MARI, cel mai mare program educațional pentru copiii instituționalizați din România, lansează o nouă campanie de...

Lumea așteaptă un erou, copiii așteaptă un prieten. Ajungem MARI Iași caută 40 de voluntari care să devină prietenii copiilor instituționalizați.
Via Transilvanica are oficial o lege de protecție
Fapt divers luni, 4 august 2025, 11:24

Via Transilvanica are oficial o lege de protecție

Traseul de lungă distanță, denumit Via Transilvanica, are oficial o lege de protecție. Actul normativ care reglementa traseele pedestre a fost...

Via Transilvanica are oficial o lege de protecție
Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii petrec chiar și zece ore pe ecrane, în vacanță, iar pragul de vârstă a coborât la cinci ani
Fapt divers vineri, 25 iulie 2025, 11:52

Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii petrec chiar și zece ore pe ecrane, în vacanță, iar pragul de vârstă a coborât la cinci ani

Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii...

Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii petrec chiar și zece ore pe ecrane, în vacanță, iar pragul de vârstă a coborât la cinci ani
„Asaltul Lupilor” revine la Iași cu o ediție plină de adrenalină și noroi!
Fapt divers vineri, 25 iulie 2025, 09:48

„Asaltul Lupilor” revine la Iași cu o ediție plină de adrenalină și noroi!

Spectaculoasa cursă cu obstacole și noroi “Asaltul Lupilor” va avea loc anul acesta în Iași, cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local...

„Asaltul Lupilor” revine la Iași cu o ediție plină de adrenalină și noroi!
Fapt divers luni, 21 iulie 2025, 06:42

Vârf de sezon estival cu vacanţe mai ieftine pe litoral

Pentru a atrage turişti pe litoral, hotelierii au menţinut tarifele ori chiar le-au redus. Suntem în vârf de sezon pe litoral, dar mulţi...

Vârf de sezon estival cu vacanţe mai ieftine pe litoral
Fapt divers sâmbătă, 19 iulie 2025, 09:21

Au început înscrierile pentru Festivalul Naţional de Muzică Uşoară Mamaia

Înscrierile participanţilor pentru ediţia de anul acesta a Festivalului Naţional de Muzică Uşoară Mamaia au început vineri. Cei interesaţi...

Au început înscrierile pentru Festivalul Naţional de Muzică Uşoară Mamaia
Fapt divers sâmbătă, 19 iulie 2025, 09:05

Românii consideră că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei

Aproape trei sferturi dintre români cred că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei şi la creşterea transparenţei...

Românii consideră că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei
Fapt divers vineri, 18 iulie 2025, 10:55

Delgaz Grid a lansat asistentul virtual DELIA, suport digital disponibil 24/7 pentru clienți

Compania de distribuție Delgaz Grid face un nou pas în direcția digitalizării serviciilor pentru clienți, prin lansarea asistentului virtual...

Delgaz Grid a lansat asistentul virtual DELIA, suport digital disponibil 24/7 pentru clienți