Ascultă Radio România Iași Live

Hello Kitty împlineşte 40 de ani la 1 noiembrie

Publicat de radulipovan, 29 octombrie 2014, 16:31

Hello Kitty, pisicuţa japoneză albă cu fundă roz în păr, un simbol al ideii de „kawai” sau „drăguţ” în limba japoneză, împlineşte, pe 1 noiembrie, 40 de ani, iar micul portofel pe care îl decora în anii 1970 a devenit acum un seif uriaş, comentează AFP, făcând referire la veniturile uriaşe generate.

Hello Kitty a apărut în 1974, în Japonia, şi a devenit, de-a lungul anilor, un simbol al conceptului „kawai”, care înseamnă „drăguţ” în limba japoneză, dar şi o marcă faimoasă la nivel mondial, generând miliarde de euro pentru proprietarii săi, compania Sanrio.

article-2655141-1EA8DEBD00000578-746_634x417

O reuşită incredibilă pentru un chip de pisică schiţat din câteva mişcări de creion, cu o privire goală, pe un chip fără buze, cu mustăţile realizate din şase linii simple, comentează AFP, care aminteşte că Hello Kitty este, anul acesta, subiectul unei expoziţii deschise în urmă cu puţin timp la Los Angeles.

În luna iulie, mica pisică a fost vedeta unui eveniment asemănător la Hong Kong şi a călătorit chiar şi în spaţiu, la bordul micului satelit japonez Hodoyoshi-3.

În prezent, Hello Kitty, care are fan cluburi în multe ţări, raportează venituri de miliarde de euro anual pentru proprietarii mărcii şi pentru companiile care folosesc imaginea personajului pentru a-şi vinde produsele.

71

Figura pisicii cu fundă este afişată pe 50.000 de produse diferite la nivel mondial, de la gumă de şters la carlinga unor avioane, aparate electronice, stilouri şi chiar zgărzi pentru câini.

Pentru Kazuo Tohmatsu, purtător de cuvânt al Sanrio, naşterea lui Hello Kitty în 1974 se potriveşte perfect cu momentul în care se afla Japonia: după trei decenii de la războiul care o distrusese, ţara se reconstruise, copiii aveau nişte bani în buzunare, distracţia era posibilă.

În ultimii ani, Hello Kitty a devenit unul dintre simbolurile „Cool Japan” şi ale culturii pop nipone care a invadat lumea cu ajutorul desenelor animate Manga.

Kazumi Kaminaga are 51 de ani şi face parte din armatele de fani japonezi care adoră pisicuţa roz.

„Când eram în şcoala primară, nu existau multe obiecte «kawai», deci vă imaginaţi şocul când a apărut Hello Kitty”, a declarat femeia pentru AFP, în timp ce parcurgea cu privirea rafturile unuia dintre magazinele Sanrio din Tokyo, continuând şi în prezent să cumpere obiecte cu imaginea pisicuţei pe ele.

Lumea roz bombon a lui Hello Kitty nu este domeniul exclusiv al adolescentelor şi fetiţelor romantice, ci are fani de toate vârstele, în Japonia şi peste tot în lume, iar în prezent fanii adulţi ar putea fi mai mulţi decât copii, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei.

„Într-un fel, Hello Kitty le redă adulţilor dreptul la joacă, posibilitatea de a exterioriza ceva din ei, ce nu poate fi exprimat în restul timpului”, a spus Christine Yano, un antropolog care a studiat fenomenul „kawai”.

Sanrio intenţionează, de altfel, să lanseze o gamă de produse Hello Kitty pentru bărbaţi.

Noriko Hoshino, o funcţionară de 56 de ani, pe ale cărei unghii de la mâini este desenată imaginea Hello Kitty, crede că ar cumpăra produse cu pisica drăguţă pentru soţul şi fiul său.

„Am o mulţime de produse Hello Kitty, pentru bucătărie, pentru baie, genţi, lenjerie de corp… nici nu le pot enumera pe toate”, a declarat femeia.

Costumele de baie Hello Kitty sunt una dintre cele mai recente găselniţe ale Sanrio, cu ocazia sărbătoririi celei de-a 40-a aniversări a mărcii.

Pe scurt, nici anii, nici provocările comerciale, nici chiar atacurile de pe unele bloguri care denunţă nuanţa de inocenţă amestecată cu prostie a mărcii şi transformă uneori pisicuţa într-o criminală sângeroasă nu par să strice imaginea pozitivă a Hello Kitty.

În vara acestui an, Sanrio a surprins pe toată lumea anunţând că Hello Kitty nu este o pisică, ci o fiinţă umană, „o fetiţă veselă şi fericită, cu o inimă de aur”, în ciuda mustăţilor şi urechiuşelor ascuţite.

Mai mult, potrivit CV-ului prezentat AFP de Sanrio, numele adevărat al lui Hello Kitty este Kitty White, s-a născut pe 1 noiembrie 1974, în sudul Angliei, iar semnul său zodiacal este scorpionul.

Kitty are o soră geamănă, Minny, şi locuieşte într-o suburbie londoneză, cu mama sa, Maria, şi tatăl, George. Iar ultima dovadă este că Hello Kitty are propriul animal de companie – o pisică, Charmmy Kitty, şi un prieten, Dear Daniel.(mediafax.ro/FOTO dailyooh.com)

Etichete:
Preţuri mai mari la cozonaci, anul acesta
Fapt divers duminică, 21 decembrie 2025, 08:29

Preţuri mai mari la cozonaci, anul acesta

Patiserii vor scoate pe piață peste șapte milioane de cozonaci în perioada sărbătorilor de iarnă, însă prețurile vor fi cu aproximativ 12%...

Preţuri mai mari la cozonaci, anul acesta
Marea Britanie/Record de ore de soare în 2025
Fapt divers miercuri, 17 decembrie 2025, 11:38

Marea Britanie/Record de ore de soare în 2025

Marea Britanie, cunoscută pentru climatul său umed şi mohorât, a înregistrat un record de ore de soare în 2025, au anunţat miercuri serviciile...

Marea Britanie/Record de ore de soare în 2025
Berea îşi menţine popularitatea şi în timpul sărbătorilor de iarnă (studiu)
Fapt divers miercuri, 17 decembrie 2025, 11:26

Berea îşi menţine popularitatea şi în timpul sărbătorilor de iarnă (studiu)

Berea îşi menţine popularitatea şi în timpul sărbătorilor de iarnă, 78% dintre români declarând că o consumă, în această perioadă, fie...

Berea îşi menţine popularitatea şi în timpul sărbătorilor de iarnă (studiu)
Bugetul alocat cumpărăturilor de sărbători scade cu 10%, în acest an (studiu)
Fapt divers miercuri, 17 decembrie 2025, 11:17

Bugetul alocat cumpărăturilor de sărbători scade cu 10%, în acest an (studiu)

Bugetul alocat cheltuielilor de sărbători scade cu aproximativ 10%, în acest an, comparativ cu anul anterior, în condiţiile în care trei...

Bugetul alocat cumpărăturilor de sărbători scade cu 10%, în acest an (studiu)
Fapt divers miercuri, 17 decembrie 2025, 11:15

Aproape trei sferturi dintre utilizatorii de internet cumpără online (analiză)

Comerţul electronic continuă să crească în România, aproape trei sferturi dintre utilizatorii de internet cumpărând online, relevă o...

Aproape trei sferturi dintre utilizatorii de internet cumpără online (analiză)
Fapt divers vineri, 12 decembrie 2025, 11:54

Joy Christmas Challenge – inscrieri deschise pana pe 18 decembrie 2025

Concursul național de limba engleză „Joy Christmas Challenge”: înscrieri deschise până pe 18 decembrie 2025 Centrul lingvistic Twinkle Star...

Joy Christmas Challenge – inscrieri deschise pana pe 18 decembrie 2025
Fapt divers marți, 9 decembrie 2025, 12:41

Mobilizare majoră la Iași pentru animalele din padocuri – cel mai mare eveniment caritabil pentru prietenii blănoși are loc pe 13 decembrie

Aflat la a 18-a ediție, „Ai cumva o păturică?” este una dintre cele mai mari și inedite inițiative pentru animale, ce își propune...

Mobilizare majoră la Iași pentru animalele din padocuri – cel mai mare eveniment caritabil pentru prietenii blănoși are loc pe 13 decembrie
Fapt divers marți, 9 decembrie 2025, 09:47

Mult peste jumătate (61,43%) dintre copiii mamelor sub 15 ani nu au paternitatea recunoscută: sarcina la vârste fragede reprezintă un risc pentru mama-copil și pentru nou-născut

Mult peste jumătate (61,43%) dintre copiii mamelor sub 15 ani nu au paternitatea recunoscută: sarcina la vârste fragede reprezintă un risc pentru...

Mult peste jumătate (61,43%) dintre copiii mamelor sub 15 ani nu au paternitatea recunoscută: sarcina la vârste fragede reprezintă un risc pentru mama-copil și pentru nou-născut