Ascultă Radio România Iași Live

UNAGE Iași – excelența în artă, reflectată în imagini expuse pe pietonalul Lăpușneanu

UNAGE Iași – excelența în artă, reflectată în imagini expuse pe pietonalul Lăpușneanu

Publicat de isoreanu, 30 aprilie 2024, 11:30

Trecând pe strada Lăpușneanu, ne putem bucura de o expoziție de fotografie care prezintă activitatea și performanțele absolvenților de la Universitatea Națională „George Enescu” din Iași.

Ioana Soreanu a aflat detalii despre acest proiect.

Până pe 20 mai, pe strada Lăpușneanu din Iași, poate fi vizitată Expoziția Absolvenților Universității Națioale de Arte „George Enescu”. Momente din spectacole, performance-uri, lucrări de grafică și design sunt surprinse în imagini și așezate într-o anumită cronologie. Prin acest proiect, reprezentanții universității ieșene doresc să iasă din mediul obișnuit al Galeriei Aparte, în întâmpinarea publicului și să îl familiarizeze cu manifestările artei contemporane, a explicat directorul Institutului de Cercetare Multidisciplinară în Artă, din cadrul UNAGE, prof. univ. dr. Cristi Nae.

 

Cristi Nae: Încercăm să obișnuim publicul local cu producțiile artistice ale studenților Universității Naționale de Arte ”George Enescu”, îndeosebi ai Facultății de Arte Vizuale și Design, cunoscută drept Facultatea de Artă Plastică, de către publicul larg. Însă nu numai, această expoziție este puțin mai ambițioasă, pentru că cuprinde și imagini ale evenimentelor importante pe care le realizează celelalte două facultăți. E vorba de Facultatea de Teatru și Facultatea de Interpretare Muzicală, Compoziție și Studii Muzicale Teoretice. Drept pentru care ceea ce s-a propus în acest proiect este o familiarizare cu o plajă largă de activități și o invitație a publicului de a le descoperi ulterior, atât în Galeria Aparte, care nu e foarte vizitată, cât și în sala, de pildă, Eduard Caudella a Universității, unde ne desfășurăm activitatea, sau în Sala Studio cu extensiile sale, uneori în teatru CUB.

Ioana Soreanu: Să spunem că Galeria Aparte se află în Copou, unde se află și Facultatea de Arte Vizuale și Design, pentru ca cei care nu știu și vor să o viziteze să meargă acolo. Sala Caudella este în Casa Balș, iar Sala Studio, care aparține Facultății de Teatru, este în clădirea de pe strada Săulescu. Am enumerat în felul acesta și cele trei facultăți între care există, cel puțin în ultimii ani, o colaborare. Studenții și profesorii lucrează foarte mult înpreună în proiecte, în proiecte FDI sau în proiecte ICMA și această expoziție pe care o găsim pe strada Lăpușneanu, inclusiv asta ilustrează.

Cristi Nae: E adevărat că am pus accentul pe această colaborare de tip interdisciplinar între cele trei facultăți și, ulterior, aspectul multi și interdisciplinar a fost pus în lumină și de către activitățile Institutului de Cercetare Multidisciplinară în Artă pe care tocmai le-ați amintit, deschizându-ne către domenii conexe, în special științe umaniste. Avem activități pe care le desfășurăm împreună cu studenții de la Filosofie, de pildă, vizăm o activitate și am realizat activități deja împreună cu Facultatea de Medicină și desigur, cu Universitatea Tehnică ”Gheorghe Asachi” și sperăm în curând și cu Universitatea de Știițele Vieții, pentru că arta contemporană este o modalitate de a explora și a diagnostica prezentul, viața socială, tulburările sale, transformările sale și avem nevoie, de altfel, de a ne situa la intersecția dintre toate aceste modalități de a înțelege lumea contemporană și lucrul asta se întâmplă deja și în alte părți, de multă vreme. Încercăm să dinamizăm și să construim un pol de cunoaștere prin artă în orașul Iași.

 

 

Ioana Soreanu: Ce vedem mai exact pe strada Lăpușneanu? Ce conține această expoziție?

Cristi Nae: Este vorba de o selecție de lucrări, le spun lucrări artistice și nu folosesc termenul de operă de artă, nu pentru că nu le consider valoroase, ci și pentru că termenul de lucrare conține în sine ideea de muncă depusă de un artist pentru a realiza un produs artistic. Vedem o expoziție de fotografie documentară, ca să vă răspund la întrebare mai pe scurt, a unor proiecte artistice din diferite medii, atât de la artele care, de obște, sunt cunoscute drept plastice, cât și de la artele decorative și design. Poate că publicul este mai puțin familiar cu această activitate, dar ea este cea mai vizibilă. Urmează acum „Romanian Creative Week” și arătăm în acest fel că Iașul este… și Universitatea ”George Enescu” este un partener redutabil și de încredere pentru industriile creative din oraș, prin intermediul Facultății de Design, dar și a secțiilor de design vestimentar, textil și nu în ultimul rând a specializării de grafică publicitară. Deci, vedem toate acestea în în imagini, o selecție a celor mai bune lucrări realizate de către profesori îndrumători de la aceste secții și desigur, imagini care documentează concerte sau spectacole de teatru, performance-uri, spectacole coregrafice realizate de studenți, absolvenți ai Facultății de Teatru, sub îndrumarea profesorilor coordonatori.

Proiectul „Mobile Art Hub – Modernizarea bazelor de practică artistică ale UNAGE Iași” este realizat cu sprijinul Institutului de Cercetare Multidisciplinară în Artă. Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași are peste 160 de ani de existență. La UNAGE învață peste 1600 de studenți, în cadrul a 45 de programe de studii pentru licență, masterat și doctorat, aflăm accesând pagina arteiasi.ro.

 

 

(Radio Iași/ FOTO, comunicat UNAGE)

Etichete:
#StareaEducației (INTERVIU) Andrei Nemțișor, elevul fenomen al Iașiului, medaliat cu aur și argint la olimpiadele internaționale de Matematică și Informatică: ”Mă motivează competiția în sine, să fiu din ce în ce mai bun. Lucrez și rezolv probleme din plăcere.”
Life vineri, 24 octombrie 2025, 00:00

#StareaEducației (INTERVIU) Andrei Nemțișor, elevul fenomen al Iașiului, medaliat cu aur și argint la olimpiadele internaționale de Matematică și Informatică: ”Mă motivează competiția în sine, să fiu din ce în ce mai bun. Lucrez și rezolv probleme din plăcere.”

Toamna acestui an a început cu rezultate remarcabile pentru comunitatea Colegiului Național „Costache Negruzzi” din Iași: Andrei Nemțișor,...

#StareaEducației (INTERVIU) Andrei Nemțișor, elevul fenomen al Iașiului, medaliat cu aur și argint la olimpiadele internaționale de Matematică și Informatică: ”Mă motivează competiția în sine, să fiu din ce în ce mai bun. Lucrez și rezolv probleme din plăcere.”
(INTERVIU) Autonomia financiară, temă centrală la Consiliul Național al Rectorilor de la Iași. Universitățile cer mai multă libertate în gestionarea fondurilor. Rectorul UAIC, Liviu Maha: ”Vrem să putem folosi resursele de care dispunem. Pentru că sunt proiecte europene, sunt fonduri atrase, ele apar în buget, apar și în bugetul ministerului. Ca urmare, acest fapt ne obligă să avem aprobarea ministerului pentru a folosi acei bani.”
Life miercuri, 22 octombrie 2025, 09:55

(INTERVIU) Autonomia financiară, temă centrală la Consiliul Național al Rectorilor de la Iași. Universitățile cer mai multă libertate în gestionarea fondurilor. Rectorul UAIC, Liviu Maha: ”Vrem să putem folosi resursele de care dispunem. Pentru că sunt proiecte europene, sunt fonduri atrase, ele apar în buget, apar și în bugetul ministerului. Ca urmare, acest fapt ne obligă să avem aprobarea ministerului pentru a folosi acei bani.”

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași  aniversează în acest an 165 de ani de la înființare. Cu această ocazie, instituția...

(INTERVIU) Autonomia financiară, temă centrală la Consiliul Național al Rectorilor de la Iași. Universitățile cer mai multă libertate în gestionarea fondurilor. Rectorul UAIC, Liviu Maha: ”Vrem să putem folosi resursele de care dispunem. Pentru că sunt proiecte europene, sunt fonduri atrase, ele apar în buget, apar și în bugetul ministerului. Ca urmare, acest fapt ne obligă să avem aprobarea ministerului pentru a folosi acei bani.”
#StareaEducației (INTERVIU) Mihaela Nabăr, director World Vision România: Învățământul simultan a crescut cu 8% în România în acest an. Nu este o soluție ideală pentru școala românească, dar este o realitate a predării. Dacă nu facem nimic să investim în învățământul simultan, vom avea și mai mulți copii rămași în urmă.”
Life marți, 21 octombrie 2025, 09:06

#StareaEducației (INTERVIU) Mihaela Nabăr, director World Vision România: Învățământul simultan a crescut cu 8% în România în acest an. Nu este o soluție ideală pentru școala românească, dar este o realitate a predării. Dacă nu facem nimic să investim în învățământul simultan, vom avea și mai mulți copii rămași în urmă.”

Începând cu acest an școlar, învățământul simultan din România beneficiază, în premieră, de un cadru metodologic clar și adaptat...

#StareaEducației (INTERVIU) Mihaela Nabăr, director World Vision România: Învățământul simultan a crescut cu 8% în România în acest an. Nu este o soluție ideală pentru școala românească, dar este o realitate a predării. Dacă nu facem nimic să investim în învățământul simultan, vom avea și mai mulți copii rămași în urmă.”
#StareaEducației(INTERVIU) Orele remediale adevărate provocări pentru învățători. Corina Dina, profesor învățământ primar: „Nu cred că cei care au decis introducerea acestor ore s-au gândit la copii. Noi, învățătorii, făceam oricum astfel de activități dacă observam copii care aveau nevoie. Nu era necesar să se introducă obligativitatea acestora.”
Life luni, 20 octombrie 2025, 12:39

#StareaEducației(INTERVIU) Orele remediale adevărate provocări pentru învățători. Corina Dina, profesor învățământ primar: „Nu cred că cei care au decis introducerea acestor ore s-au gândit la copii. Noi, învățătorii, făceam oricum astfel de activități dacă observam copii care aveau nevoie. Nu era necesar să se introducă obligativitatea acestora.”

Din anul școlar 2025-2026, învățarea remedială a devenit o obligație oficială pentru toate cadrele didactice din învățământul primar, ca...

#StareaEducației(INTERVIU) Orele remediale adevărate provocări pentru învățători. Corina Dina, profesor învățământ primar: „Nu cred că cei care au decis introducerea acestor ore s-au gândit la copii. Noi, învățătorii, făceam oricum astfel de activități dacă observam copii care aveau nevoie. Nu era necesar să se introducă obligativitatea acestora.”
Life vineri, 17 octombrie 2025, 11:45

#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”

         Săptămâna viitoare, Iașiul devine din nou capitala literaturii europene. În perioada 22-26 octombrie 2025 are loc cea de-a XIII-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”
Life marți, 14 octombrie 2025, 17:09

#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”

Într-o zi obișnuită de școală, un elev de gimnaziu din România petrece, în medie, patru ore pe internet. În weekend, timpul urcă la peste...

#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”
Life luni, 13 octombrie 2025, 09:53

#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”

Într-un context educațional tot mai complex și dinamic, în care profesorii sunt chemați să răspundă provocărilor ce țin de progresul...

#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”
Life vineri, 10 octombrie 2025, 08:48

#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”

La o lună de la începutul noului an școlar, în sistemul de învățământ din România tensiunile persistă, iar sindicatele spun că vor...

#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”