Ascultă Radio România Iași Live

Gala Gopo 2018: „Un pas în urma serafimilor”, de Daniel Sandu, desemnat cel mai bun film

Gala Gopo 2018: „Un pas în urma serafimilor”, de Daniel Sandu, desemnat cel mai bun film

Publicat de , 28 martie 2018, 07:17

‘Un pas în urma serafimilor’, debutul în lungmetraj al regizorului Daniel Sandu, a fost marele câştigător al galei premiilor Gopo, ce a avut loc marţi seara, la Teatrul Naţional Bucureşti (TNB), producţia adjudecându-şi, printre altele, distincţiile pentru cel mai bun film, cel mai bun regizor, cel mai bun scenariu şi cel mai bun actor în rol principal.

În total, ‘Un pas în urma serafimilor’ a primit nouă trofee Gopo.

La primirea premiului pentru cel mai bun film, ultima distincţie acordată în cadrul galei, producătorul Ada Solomon a spus că realizarea peliculei ‘Un pas în urma serafimilor’ a durat zece ani şi a făcut un apel către autorităţile române.

Iubiţi guvernanţi, fanionul ăsta pe care îl reprezintă cinematografia e alcătuit dintr-o breaslă mică, dar cu nevoi specifice. Iubite autorităţi, sunt lucruri foarte mici pe care le puteţi schimba astfel încât artiştii să se simtă onoraţi la ei acasă. Sunt lucruri foarte mici care le-ar face viaţa mai uşoară şi e o viaţă dificilă, aşa cum nu pare, pentru că, ştiţi cum sunt artiştii, în lumina reflectoarelor ei n-au voie să se arate altfel decât puternici, strălucitori, extraordinari. Nu e chiar aşa‘, a afirmat Ada Solomon.

Filmul ‘Un pas în urma serafimilor’ spune povestea lui Gabriel (Ştefan Iancu), un adolescent care îşi doreşte să devină preot şi intră într-un seminar teologic ortodox. Acolo, alături de colegii săi, el intră intră într-un joc al puterii, minciunii şi manipulării, o luptă alimentată de un profesor dur (Vlad Ivanov).

Evenimentul de la Teatrul Naţional Bucureşti a fost prezentat de actorul Alexandru Bogdan şi a cuprins şi scenete ce au reflectat tensiunile sociale şi politice din ţară şi din străinătate.

Astfel, primul moment artistic, din debutul galei de pe scena TNB, a făcut referire la protestul de la începutul acestui an, de la Muzeul Ţăranului Român din Capitală, care a întrerupt proiecţia filmului ‘120 BPM/bătăi pe minut’ de Robin Campillo, pe motiv că ar aborda tematica gay.

Pe scenă au urcat actori care au desfăşurat bannerul ‘Hey, Soros, leave the cinematografia română alone’, amintind de acel protest. De asemenea, un scurt film prezentat la gală a făcut referire şi la mişcarea #metoo, manifestare globală ce a adus în lumină, pentru prima dată la Hollywood, tematica hărţuirii sexuale.

Artiştii români din lumea filmului care au murit au fost omagiaţi, în cadrul unui moment artistic dedicat lor.

De asemenea, la Premiile Gopo au fost acordate şi distincţii onorifice.

Criticul de film Bujor T. Rîpeanu a primit premiul special al galei iar directorul de imagine Ion Marinescu şi actriţa Sanda Toma au primit premii pentru întreaga activitate.

Premiul pentru întreaga carieră a fost acordat actorilor George Mihăiţă şi Vladimir Găitan, la 50 de ani de la crearea filmului ‘Reconstituirea’, de Lucian Pintilie. ‘Dedic acest premiu lui Lucian Pintilie’, a spus George Mihăiţă, pe scenă.

Premiul publicului, pentru filmul autohton care a avut cei mai mulţi spectatori, a fost acordat producţiei ‘Octav’, de Sergiu Celebidachi. Filmul a avut 57.813 spectatori. Premiul pentru filmul românesc cu cele mai mari încasări – 1.007.284 de lei – a revenit producţiei ‘Ghinionistul’, de Iura Luncaşu.

Premiile acordate în cadrul galei Premiilor Gopo 2018, în urma votului a aproximativ 500 de profesionişti, sunt:

* Premiul pentru cel mai bun machiaj şi cea mai bună coafură: Cătălin Ciutu, Dana Roşeanu şi Iulia Roşeanu pentru filmul ‘6,9 pe scara Richter’ de Nae Caranfil

* Premiul pentru cele mai bune decoruri: Andreea Popa pentru filmul ‘6,9 pe scara Richter’, de Nae Caranfil

* Premiul pentru cel mai bun sunet: Aleksander Simeonov, Tamas Szekely, Florin Tăbăcaru, Alexandru Dumitru pentru filmul ‘6,9 pe scara Richter’

* Premiul pentru cel mai bun scurtmetraj: ‘Scris/ nescris’ în regia lui Adrian Silişteanu

* Premiul ‘Tânără speranţă’: Ştefan Iancu, pentru rolul din filmul ‘Un pas în urma serafimilor’, de Daniel Sandu

* Premiul pentru cele mai bune costume: Doina Levintza şi Adina Bucur pentru filmul ‘6,9 pe scara Richter’, de Nae Caranfil

* Premiul pentru cel mai bun film de debut: ‘Un pas în urma serafimilor’, de Daniel Sandu

* Premiul pentru cea mai bună actriţă într-un rol secundar: Diana Spătărescu, pentru rolul Anca Răşcanu din filmul ‘Fixeur’, de Adrian Sitaru

* Premiul pentru cel mai bun actor într-un rol secundar: Ali Amir pentru rolul Aid din filmul ‘Un pas în urma serafimilor’, de Daniel Sandu

* Premiul pentru cel mai bun montaj: Dana Bunescu, pentru filmul ‘Ana, mon amour’, de Călin Netzer

* Premiul pentru cel mai bun film documentar: ‘Planeta Petrila’, de Andrei Dăscălescu

* Premiul pentru cel mai bun film european: ‘Despre trup şi suflet’ de Ildiko Enyedi (Ungaria)

* Premiul pentru cea mai bună muzică originală: Nae Caranfil, Bogdan Dimitriu, Liviu Mănescu pentru filmul ‘6,9 pe scara Richter’

* Premiul pentru cea mai bună imagine: George Dăscălescu pentru filmul ‘Un pas în urma serafimilor’

* Premiul pentru cel mai bun scenariu: Daniel Sandu, pentru filmul ‘Un pas în urma serafimilor’

* Premiul pentru cea mai bună actriţă într-un rol principal: Diana Cavaliotti pentru rolul Ana din filmul ‘Ana, mon amour’, de Călin Netzer

* Premiul pentru cel mai bun actor într-un rol principal: Vlad Ivanov pentru rolul preotului Ivan din filmul ‘Un pas în urma serafimilor’

* Premiul pentru cel mai bun regizor: Daniel Sandu, pentru ‘Un pas în urma serafimilor’

* Premiul pentru cel mai bun film: ‘Un pas în urma serafimilor’, de Daniel Sandu

Premiul Romanian Society Of Cinematographers i-a fost acordat lui George Dăscălescu, pentru imaginea filmului ‘Un pas în urma serafimilor’.  (Agerpres/FOTO bucurestifm.ro)

Etichete:
(AUDIO/FOTO) În camera ei: teatrul ca spațiu al confesiunii feminine
Life miercuri, 5 noiembrie 2025, 15:46

(AUDIO/FOTO) În camera ei: teatrul ca spațiu al confesiunii feminine

Festivalul Național al Școlilor de Teatru, organizat de Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași, aduce prospețime și...

(AUDIO/FOTO) În camera ei: teatrul ca spațiu al confesiunii feminine
Ce (nu) știm despre clovni – Actrița Andreea J. Darie a fixat reperele unei istorii deschise
Life marți, 4 noiembrie 2025, 19:15

Ce (nu) știm despre clovni – Actrița Andreea J. Darie a fixat reperele unei istorii deschise

Atmosfera este animată, zilele acestea, la Iași, de cea de-a doua ediție a Festivalului Național al Școlilor de Teatru. Tinerii artiști...

Ce (nu) știm despre clovni – Actrița Andreea J. Darie a fixat reperele unei istorii deschise
#StareaEducației (INTERVIU) Scriitoarea Veronica D. Niculescu: ” Pentru mine, FILIT înseamnă ieșirea din singurătate. Întâlnirile cu elevii și copiii sunt impresionante, mai ales când vii între ei și vezi bucuria din ochii lor, mânuțele care tremură când vin la un autograf. Întrebările adresate sunt sofisticate și aparțin, de obicei, adolescenților.”
Life marți, 4 noiembrie 2025, 13:10

#StareaEducației (INTERVIU) Scriitoarea Veronica D. Niculescu: ” Pentru mine, FILIT înseamnă ieșirea din singurătate. Întâlnirile cu elevii și copiii sunt impresionante, mai ales când vii între ei și vezi bucuria din ochii lor, mânuțele care tremură când vin la un autograf. Întrebările adresate sunt sofisticate și aparțin, de obicei, adolescenților.”

Scriitoarea Veronica D. Niculescu a fost una dintre prezențele remarcabile ale ediției din acest an a Festivalului Internațional de Literatură...

#StareaEducației (INTERVIU) Scriitoarea Veronica D. Niculescu: ” Pentru mine, FILIT înseamnă ieșirea din singurătate. Întâlnirile cu elevii și copiii sunt impresionante, mai ales când vii între ei și vezi bucuria din ochii lor, mânuțele care tremură când vin la un autograf. Întrebările adresate sunt sofisticate și aparțin, de obicei, adolescenților.”
Tinerii actori și spațiul independent – subiect de dezbatere la FNST 2.0
Life marți, 4 noiembrie 2025, 10:06

Tinerii actori și spațiul independent – subiect de dezbatere la FNST 2.0

La Iași, se desfășoară, până vineri, 7 noiembrie, cea de-a doua ediție a Festivalului Național al Școlilor de Teatru. O parte esențială a...

Tinerii actori și spațiul independent – subiect de dezbatere la FNST 2.0
Life luni, 3 noiembrie 2025, 12:31

#StareaEducației: (INTERVIU) Prof. Mircea Bertea, președinte ANCLP: ”Plata practicii pedagogice pentru profesorii care îndrumă viitorii învățători și educatori este o bătaie de joc.” /Prof. Adriana Robu, director adjunct Colegiul Pedagogic Iași: ”Este nevoie de o adaptare a programelor școlare pentru învățământul pedagogic, pentru că cele vechi nu mai bat cu realitatea zilelor noastre.”

De anul școlar viitor, liceele cu profil pedagogic nu vor mai organiza admitere pentru specializările învățător, educator și puericultor,...

#StareaEducației: (INTERVIU) Prof. Mircea Bertea, președinte ANCLP: ”Plata practicii pedagogice pentru profesorii care îndrumă viitorii învățători și educatori este o bătaie de joc.” /Prof. Adriana Robu, director adjunct Colegiul Pedagogic Iași: ”Este nevoie de o adaptare a programelor școlare pentru învățământul pedagogic, pentru că cele vechi nu mai bat cu realitatea zilelor noastre.”
Life duminică, 2 noiembrie 2025, 16:50

(INTERVIU) Doru Căstăian, profesor MERITO: „Educația nu înseamnă să parcurgi programa, ci să formezi oameni.”

În școala românească, prinsă între reforme începute și neterminate, între discursul despre competențe și practica rigida a conținuturilor...

(INTERVIU) Doru Căstăian, profesor MERITO: „Educația nu înseamnă să parcurgi programa, ci să formezi oameni.”
Life vineri, 31 octombrie 2025, 16:26

#StareaEducației (INTERVIU) Prof.dr. Dan Cașcaval, vicepreședinte al Consiliului Național al Rectorilor: „A fost o agendă incisivă a CNR de la Iași, cu multe teme sensibile, dar prezența președintelui Nicușor Dan a calmat spiritele. I-am dat teme domnului președinte, de la autonomia financiară și flexibilizarea reglementărilor bugetare, până la investițiile în domeniile STEM și internaționalizarea universităților.”

La finalul săptămânii trecute, Iașiul a fost gazda Consiliului Național al Rectorilor din România și Republica Moldova. Evenimentul a avut o...

#StareaEducației (INTERVIU) Prof.dr. Dan Cașcaval, vicepreședinte al Consiliului Național al Rectorilor: „A fost o agendă incisivă a CNR de la Iași, cu multe teme sensibile, dar prezența președintelui Nicușor Dan a calmat spiritele. I-am dat teme domnului președinte, de la autonomia financiară și flexibilizarea reglementărilor bugetare, până la investițiile în domeniile STEM și internaționalizarea universităților.”
Life miercuri, 29 octombrie 2025, 09:16

#StareaEducației (INTERVIU) Adriana Mahu, mentor Smarty Kids Iași: ”Aritmetica mentală dezvoltă gândirea și funcționarea ambelor emisfere cerebrale în sincron. Avem copii care ne spun capitalele în timp ce calculează sau copii care pot face două calcule în același timp.”

Atenția copiilor este din ce în ce mai greu de captat într-o epocă în care tehnologia concurează direct cu educația tradițională. Există...

#StareaEducației (INTERVIU) Adriana Mahu, mentor Smarty Kids Iași: ”Aritmetica mentală dezvoltă gândirea și funcționarea ambelor emisfere cerebrale în sincron. Avem copii care ne spun capitalele în timp ce calculează sau copii care pot face două calcule în același timp.”