Ascultă Radio România Iași Live

(AUDIO) Iași: Turiști din Europa, atrași de „Destinația anului 2022”

(AUDIO) Iași: Turiști din Europa, atrași de „Destinația anului 2022”

Publicat de Andreea Drilea, 11 august 2022, 18:29 / actualizat: 12 august 2022, 9:42


Câștigător al Marelui Trofeu în proiectul demarat de organizația „Cred în România”, orașul Iași se ridică la standardul titlului obținut – de destinație a anului 2022 la categoria „City break” – atrăgând turiști din toate colțurile Europei.

Venită pentru prima dată în România, Danielle Shaw, o turistă din Marea Britanie, a fost încântată atât de locurile pe care le-a vizitat, cât și de bucatele autohtone.

AP: Ai călătorit recent în România pentru prima dată. Ce te-a făcut să alegi orașul Iași?
Danielle Shaw: Am o prietenă apropiată care este din Iași, iar familia ei m-a invitat cu drag să stau la ei.

AP: Ce ți-a plăcut cel mai tare aici și crezi că și alți turiști ar trebui să viziteze?
DS: În Iași, am fost la Grădina Botanică – care, în opinia mea, este cel mai frumos loc. Grădina este vastă și ai multe lucruri la care poți să privești – trandafirii erau înfloriți, a fost o zi minunată. De asemenea, mi-a plăcut faptul că prin oraș poți găsi plăcuțe explicative pentru turiști, care îți trasează drumul pentru o plimbare „istorică” prin Iași.

AP: Ce alte locuri ai mai vizitat?
DS: Am fost și la munte. Am urcat cu telegondola până pe vârf, de unde am putut admira priveliștea. Oricine vine în România trebuie neapărat să viziteze și zona montană. Este foarte frumos!

AP: Ce feluri de mâncare ți-au plăcut și ai recomanda mai departe?
DS: Este o întrebare bună! Sunt vegană și, de multe ori când călătoresc în alte țări, e foarte dificil să găsesc preparate care să se potrivească stilului meu de viață. Ce m-a surprins plăcut în ceea ce privește România a fost faptul că am găsit cu ușurință opțiuni pentru mine. Au fost multe restaurante de unde am avut ce să aleg. Cred că cele mai gustoase mese de care am avut parte aici au fost simple – salată bună, pâine bună, pate, mămăligă – care știu că e un fel de mâncare important pentru români.

AP: Din cauza situației geopolitice, unii turiști au tendința să evite estul Europei sau chiar întregul continent. A trebuit să iei anumite măsuri de precauție înainte să vizitezi România?
DS: Nimic în mod special. A trebuit să așteptăm puțin până am putut călători, când lucrurile abia începeau să ia amploare. Oricum, Guvernul britanic nu a emis niciun fel de avertismente de călătorie pentru România. Nu am avut niciun fel de problemă. Totul a fost în regulă, atât zborul, cât și restul drumului.

AP: Este încă vară și multor români le place să viziteze Marea Britanie. Care sunt lucrurile pe care un turist trebuie să le facă sau să vadă atunci când ajung în Regatul Unit?
DS: M-am născut în zona de coastă a Angliei, așa că îi invit pe toți cei care vizitează țara să facă și o mică excursie spre litoral și să se bucure de această parte a Regatului. Recomand orașul Whitby, spre exemplu, care e undeva în nord-estul țării. Acolo a luat naștere romanul „Dracula”, așa că este un punct de atracție foarte interesant. Londra, bineînțeles, are multe muzee pe care le poți vizita. Teatrul „Globe”, unde se pun în scenă piesele lui Shakespeare este de asemenea un obiectiv la care trebuie neapărat să ajungi! Iar apoi Oxford – e un oraș vechi de aproape o mie de ani. Este un loc încărcat de istorie, unde poți să participi la anumite tururi ghidate. Acestea sunt locațiile care, în opinia mea, trebuie neapărat să le vezi când vii în Anglia!

Interviu realizat de Anda Pascu și difuzat în emisiunea „Sens unic”.

Traducere: Anda Pascu

Regie de montaj: Gabriel Mihălachioaei

Etichete:
#StareaEducației (INTERVIU) Andrei Nemțișor, elevul fenomen al Iașiului, medaliat cu aur și argint la olimpiadele internaționale de Matematică și Informatică: ”Mă motivează competiția în sine, să fiu din ce în ce mai bun. Lucrez și rezolv probleme din plăcere.”
Life vineri, 24 octombrie 2025, 00:00

#StareaEducației (INTERVIU) Andrei Nemțișor, elevul fenomen al Iașiului, medaliat cu aur și argint la olimpiadele internaționale de Matematică și Informatică: ”Mă motivează competiția în sine, să fiu din ce în ce mai bun. Lucrez și rezolv probleme din plăcere.”

Toamna acestui an a început cu rezultate remarcabile pentru comunitatea Colegiului Național „Costache Negruzzi” din Iași: Andrei Nemțișor,...

#StareaEducației (INTERVIU) Andrei Nemțișor, elevul fenomen al Iașiului, medaliat cu aur și argint la olimpiadele internaționale de Matematică și Informatică: ”Mă motivează competiția în sine, să fiu din ce în ce mai bun. Lucrez și rezolv probleme din plăcere.”
(INTERVIU) Autonomia financiară, temă centrală la Consiliul Național al Rectorilor de la Iași. Universitățile cer mai multă libertate în gestionarea fondurilor. Rectorul UAIC, Liviu Maha: ”Vrem să putem folosi resursele de care dispunem. Pentru că sunt proiecte europene, sunt fonduri atrase, ele apar în buget, apar și în bugetul ministerului. Ca urmare, acest fapt ne obligă să avem aprobarea ministerului pentru a folosi acei bani.”
Life miercuri, 22 octombrie 2025, 09:55

(INTERVIU) Autonomia financiară, temă centrală la Consiliul Național al Rectorilor de la Iași. Universitățile cer mai multă libertate în gestionarea fondurilor. Rectorul UAIC, Liviu Maha: ”Vrem să putem folosi resursele de care dispunem. Pentru că sunt proiecte europene, sunt fonduri atrase, ele apar în buget, apar și în bugetul ministerului. Ca urmare, acest fapt ne obligă să avem aprobarea ministerului pentru a folosi acei bani.”

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași  aniversează în acest an 165 de ani de la înființare. Cu această ocazie, instituția...

(INTERVIU) Autonomia financiară, temă centrală la Consiliul Național al Rectorilor de la Iași. Universitățile cer mai multă libertate în gestionarea fondurilor. Rectorul UAIC, Liviu Maha: ”Vrem să putem folosi resursele de care dispunem. Pentru că sunt proiecte europene, sunt fonduri atrase, ele apar în buget, apar și în bugetul ministerului. Ca urmare, acest fapt ne obligă să avem aprobarea ministerului pentru a folosi acei bani.”
#StareaEducației (INTERVIU) Mihaela Nabăr, director World Vision România: Învățământul simultan a crescut cu 8% în România în acest an. Nu este o soluție ideală pentru școala românească, dar este o realitate a predării. Dacă nu facem nimic să investim în învățământul simultan, vom avea și mai mulți copii rămași în urmă.”
Life marți, 21 octombrie 2025, 09:06

#StareaEducației (INTERVIU) Mihaela Nabăr, director World Vision România: Învățământul simultan a crescut cu 8% în România în acest an. Nu este o soluție ideală pentru școala românească, dar este o realitate a predării. Dacă nu facem nimic să investim în învățământul simultan, vom avea și mai mulți copii rămași în urmă.”

Începând cu acest an școlar, învățământul simultan din România beneficiază, în premieră, de un cadru metodologic clar și adaptat...

#StareaEducației (INTERVIU) Mihaela Nabăr, director World Vision România: Învățământul simultan a crescut cu 8% în România în acest an. Nu este o soluție ideală pentru școala românească, dar este o realitate a predării. Dacă nu facem nimic să investim în învățământul simultan, vom avea și mai mulți copii rămași în urmă.”
#StareaEducației(INTERVIU) Orele remediale adevărate provocări pentru învățători. Corina Dina, profesor învățământ primar: „Nu cred că cei care au decis introducerea acestor ore s-au gândit la copii. Noi, învățătorii, făceam oricum astfel de activități dacă observam copii care aveau nevoie. Nu era necesar să se introducă obligativitatea acestora.”
Life luni, 20 octombrie 2025, 12:39

#StareaEducației(INTERVIU) Orele remediale adevărate provocări pentru învățători. Corina Dina, profesor învățământ primar: „Nu cred că cei care au decis introducerea acestor ore s-au gândit la copii. Noi, învățătorii, făceam oricum astfel de activități dacă observam copii care aveau nevoie. Nu era necesar să se introducă obligativitatea acestora.”

Din anul școlar 2025-2026, învățarea remedială a devenit o obligație oficială pentru toate cadrele didactice din învățământul primar, ca...

#StareaEducației(INTERVIU) Orele remediale adevărate provocări pentru învățători. Corina Dina, profesor învățământ primar: „Nu cred că cei care au decis introducerea acestor ore s-au gândit la copii. Noi, învățătorii, făceam oricum astfel de activități dacă observam copii care aveau nevoie. Nu era necesar să se introducă obligativitatea acestora.”
Life vineri, 17 octombrie 2025, 11:45

#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”

         Săptămâna viitoare, Iașiul devine din nou capitala literaturii europene. În perioada 22-26 octombrie 2025 are loc cea de-a XIII-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”
Life marți, 14 octombrie 2025, 17:09

#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”

Într-o zi obișnuită de școală, un elev de gimnaziu din România petrece, în medie, patru ore pe internet. În weekend, timpul urcă la peste...

#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”
Life luni, 13 octombrie 2025, 09:53

#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”

Într-un context educațional tot mai complex și dinamic, în care profesorii sunt chemați să răspundă provocărilor ce țin de progresul...

#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”
Life vineri, 10 octombrie 2025, 08:48

#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”

La o lună de la începutul noului an școlar, în sistemul de învățământ din România tensiunile persistă, iar sindicatele spun că vor...

#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”