Ascultă Radio România Iași Live

Academia de Leadership și Pedagogie la Hărpăşeşti, jud. Iaşi. Bună Dimineaţa cu Adina Şuhan (26.07.2021)

Academia de Leadership și Pedagogie la Hărpăşeşti, jud. Iaşi. Bună Dimineaţa cu Adina Şuhan (26.07.2021)

Publicat de Andreea Drilea, 26 iulie 2021, 14:08


Academia de Leadership și Pedagogie se deschide, astăzi, 26 iulie 2021, la Hărpăşeşti, judeţul Iaşi. Educaţie remedială pentru copiii defavorizaţi.

Mara Nicolescu, coordonator proiect a stat de vorbă cu noi în matinal:

 

În perioada 5 iulie – 14 august 2021, Teach for Romania organizează Academia de Leadership și Pedagogie, singurul program de formare dedicat profesorilor care predau în comunități dezavantajate. Provocările ultimului an ne-au arătat că e nevoie de oameni pregătiți diferit pentru a gestiona provocările atât de diverse și de complexe din școlile vulnerabile.

De ce este mai dificilă misiunea unui profesor într-o școală vulnerabilă?

După peste 7 ani de muncă în școli vulnerabile din peste 20 de județe, Teach for Romania a identificat o serie de provocări care fac meseria profesorilor, învățătorilor și a educatorilor de la sat și de la periferia orașelor cu mult mai grea: decalajul în învățare – copii cu goluri de învățare de 1-2 ani din prima zi în care vin la școală, copii cu vocabular limitat, care nu au văzut niciodată o carte și nu au ținut niciodată un creion în mână, cărora nu li s-a citit niciodată; numărul mare de copii cu cerințe educaționale speciale, care nu sunt diagnosticați și susținuți adecvat pentru că părinții, profesorii, comunitatea nu știu sau nu pot face asta; copii care nu au fost expuși la medii diferite și la alte resurse de învățare, în afară de cele din familie și comunitate.

Conform datelor Eurostat, în 2019, România se afla pe locul 1 în Uniunea Europeană în ceea ce privește riscul sărăciei și al excluziunii sociale în rândul copiilor, cuprinzând aproximativ 35% din populația de sub 16 ani. Peste 86.000 de copii au cel puțin un părinte plecat în străinătate (cf. ANPDCA, 2019). Aceste statistici se traduc în practică în nenumărate provocări pentru profesorii care trebuie să satisfacă mai multe nevoi și să joace mai multe roluri în viața copilului.

Ce trebuie să știe să facă (diferit) un profesor care predă în medii vulnerabile?

Soluția pe care o propune Teach for Romania este pregătirea diferențiată a profesorilor care predau în medii defavorizate, astfel încât acești elevi să aibă parte de o educație relevantă, care să îi pregătească pentru viitor. Ingredientele de formare pentru un astfel de profesor sunt:

  1. gândire strategică și leadership – capacitatea de a gândi strategic o intervenție, pornind de la realitatea și nevoile fiecărui copil din clasă. Altfel spus, profesorul trebuie să fie antrenat nu să aibă drept obiectiv parcurgerea întregului manual, ci să identifice corect nivelul fiecărui elev, să identifice decalajele de învățare ale copiilor din clasă și cauzele acestora, apoi să stabilească obiective realiste, asumate și susținute atât de copil și de profesor, cât și de părinte.
  2. abilitatea de a dezvolta integrat elevul, cu atenție atât la dimensiunea cognitivă, cât și la cea socio-emoțională și comportamentală (auto-determinarea, abilitatea de a-și gestiona emoțiile, de a coopera).
  3. abilitatea de a forma parteneriate în beneficiul elevului cu restul cancelariei, cu familia, cu autoritățile relevante, cu donatori și finanțatori.
  4. abilitatea de a crea o cultură a reușitei în sala de clasă, în care elevul se va simți în siguranță și încurajat să se autodepășească.

Despre Academia de Leadership și Pedagogie organizată de Teach for Romania

Academia de Leadership și Pedagogie este un program integrat, de învățare accelerată, dedicat cadrelor didactice care aleg să acționeze alături de Teach for Romania în școli publice vulnerabile, pentru a genera o schimbare sustenabilă atât în sala de clasă, cât și dincolo de aceasta.

„Sunt peste 7 ani de când pregătim profesori pentru a oferi educație relevantă pentru copiii din mediile vulnerabile. În ultimul an, am văzut mai clar decât oricând cât de mari sunt diferențele între școala de la sat și colegiile din marile orașe. Potrivit Băncii Mondiale, dacă un elev de la sat are șanse de viață similare cu un copil din Senegal, colegul lui de la oraș are șanse similare cu un elev din Islanda. Soluția pe care noi, în Teach for Romania, o propunem este să punem în fața elevilor profesori bine pregătiți și motivați, care aleg să meargă să predea acolo unde este cel mai greu, atât pentru ei, cât și pentru elevii lor. Profesori capabili să construiască parteneriate cu părinții, școala și comunitatea în interesul elevilor.” a declarat Iulia Pielmuș, CEO Teach for Romania

Academia de Leadership și Pedagogie cuprinde 6 săptămâni de învățare experiențială, de tip colaborativ, care include și 3 săptămâni de practică pedagogică supervizată de mentori și tutori coordonatori în două comunități din județele Brașov și Iași (Săcele, respectiv Hărpășești). Viitoarele cadre didactice vor fi susținute de peste 40 de traineri, 40 de mentori și tutori coordonatori. În tot acest proces vom avea alături de noi peste 300 de copii, care vor învăța să învețe, să folosească ceea ce au învățat în viața curentă și să colaboreze.

Academia de Leadership și Pedagogie este posibilă mulțumită partenerilor UniCredit Bank, PEPCO România și Facultatea de Psihologie și Științele Educației – Universitatea din București.

Despre Teach for Romania

Teach for Romania (www.teachforromania.org) este o organizație non-guvernamentală, care de 7 ani recrutează și pregătește oameni valoroși să devină profesori și învățători în școlile publice din România, pornind de la cele mai dificile comunități. La Teach for Romania, noi credem că fiecare copil din România are dreptul și poate să aibă parte de o educație de calitate, alături de un profesor sau un învățător care crede în el. În anul școlar 2020-2021, Teach for Romania a adus peste 160 de profesori inspiraționali la catedră, care oferă o educație relevantă, de calitate, pentru aproximativ 15.000 de elevi din peste 20 de județe ale țării.

FOTO: https://teachforromania.org/

Etichete:
3 mai, Ziua Internațională a Astronomiei. Muzeograful Ciprian Vîntdevară, la microfonul Radio România Iași, în matinal cu Adina Șuhan
Bună dimineaţa miercuri, 30 aprilie 2025, 11:04

3 mai, Ziua Internațională a Astronomiei. Muzeograful Ciprian Vîntdevară, la microfonul Radio România Iași, în matinal cu Adina Șuhan

3 mai, Ziua Internațională a Astronomiei Ateliere de miniastronomie la Planetariul de la Bârlad, sâmbătă 3 mai Invitația organizatorului,...

3 mai, Ziua Internațională a Astronomiei. Muzeograful Ciprian Vîntdevară, la microfonul Radio România Iași, în matinal cu Adina Șuhan
Expoziţia de fotografie multisenzorială ‘World Unseen’ s-a deschis la Palatul Culturii
Bună dimineaţa miercuri, 30 aprilie 2025, 10:26

Expoziţia de fotografie multisenzorială ‘World Unseen’ s-a deschis la Palatul Culturii

Raluca Cebere, incubatorista noastră, a fost la „World Unseen”, o expoziție inedită, o experiență a simțurilor, care poate fi...

Expoziţia de fotografie multisenzorială ‘World Unseen’ s-a deschis la Palatul Culturii
Cum se construiește o comunitate antreprenorială activă? Rubik Hub în acțiune la Iași
Bună dimineaţa marți, 29 aprilie 2025, 09:52

Cum se construiește o comunitate antreprenorială activă? Rubik Hub în acțiune la Iași

Cum se construiește o comunitate antreprenorială activă? Rubik Hub în acțiune la Iași Cum te poate ajuta concret un program de antreprenoriat?...

Cum se construiește o comunitate antreprenorială activă? Rubik Hub în acțiune la Iași
„De-ale noastre” cu etnologul Adina Hulubas (29 aprilie 2025)
Bună dimineaţa marți, 29 aprilie 2025, 09:43

„De-ale noastre” cu etnologul Adina Hulubas (29 aprilie 2025)

„De-ale noastre” cu etnologul Adina Hulubas (29 aprilie 2025) De ce ne primenim primavara? (Radio Iași/ Adina Șuhan)...

„De-ale noastre” cu etnologul Adina Hulubas (29 aprilie 2025)
Bună dimineaţa luni, 28 aprilie 2025, 10:17

Asociația Studenților Jurnaliști Iași, 18 ani. Alexandra Haras și Antonie Puiu, în Bună Dimineața cu Adina Șuhan

La mulți ani, ASJ Iași! Asociația Studenților Jurnaliști Iași, 18 ani Ce spun asj-iștii? ASJ împlinește 18 ani – 18 ani de curaj,...

Asociația Studenților Jurnaliști Iași, 18 ani. Alexandra Haras și Antonie Puiu, în Bună Dimineața cu Adina Șuhan
Bună dimineaţa luni, 28 aprilie 2025, 09:56

Vasluiul va avea Centru de Tineret – Vlad Biliuță, manager ACCED ne-a adus toate detaliile în matinal

Vasluiul va avea Centru de Tineret Când se va deschide? Am aflat în Bună Dimineața cu Adina Șuhan   Mesajul echipei: Vaslui, Capitala...

Vasluiul va avea Centru de Tineret – Vlad Biliuță, manager ACCED ne-a adus toate detaliile în matinal
Bună dimineaţa marți, 22 aprilie 2025, 09:28

23 aprilie, Ziua Națională a Bibliotecarului. Ala Sainenco, managerul Memorialului Ipotești – Centrul de Studii „Mihai Eminescu” în direct la Bună Dimineața cu Adina Șuhan

23 aprilie, Ziua Națională a Bibliotecarului. Zilele acestea sărbătorim Săptămâna Națională a Bibliotecilor. Noi am ajuns la Memorialul...

23 aprilie, Ziua Națională a Bibliotecarului. Ala Sainenco, managerul Memorialului Ipotești – Centrul de Studii „Mihai Eminescu” în direct la Bună Dimineața cu Adina Șuhan
Bună dimineaţa marți, 22 aprilie 2025, 08:45

Rubrica „De-ale noastre” cu etnologul Adina Hulubaș la Radio România Iași (22.04.2025)

Rubrica „De-ale noastre” cu etnologul Adina Hulubaș la Radio România Iași. 22 aprilie 2025 – Obiceiuri populare în ajun de Sfântul...

Rubrica „De-ale noastre” cu etnologul Adina Hulubaș la Radio România Iași (22.04.2025)