Ascultă Radio România Iași Live

VASLUI: Alina Toma, adolescenta care are propria afacere: un centru de echitație

VASLUI: Alina Toma, adolescenta care are propria afacere: un centru de echitație

Publicat de Andreea Drilea, 28 iulie 2016, 13:51

O adolescentă de 16 ani din Huşi, judeţul Vaslui, administrează singură un centru de echitaţie pe care l-a înfiinţat, în urmă cu doi ani, sprijinită de părinţi.

Povestea Alinei Toma, „fata cu caii“ de la Huşi, aşa cum este cunoscută în zonă, a început în urmă cu 11 ani, pe când a încălecat un cal al vecinilor. Copilă fiind şi-a rugat părinţii să-i cumpere un cal al ei, însă dorinţa, considerată un moft, avea să mai aştepte până să fie îndeplinită.

Acum conduce un centru de echitaţie şi spune ca nu ar putea trăi fără cai.

Alina Toma adolescenta de 16 ani din municipiul Huşi este pasionată de cai încă de la 5 ani atunci când s-a urcat prima data pe calul unui vecin. Părinţii i-au cumpărat primul caluţ, un ponei, la vârsta de 8 ani şi a fost pentru Alina o bucurie de nedescris.

La fiecare sfârşit de săptămână, din dorinţa de a admira caii, mergea împreună cu tatăl său la târgurile de animale. Pe când avea 12 ani, a reuşit să-l convingă să-i cumpere un cal care o impresionase până la lacrimi. Alina Toma spune ca era o iapă slăbită, chinuită şi plină de răni.

Alina provine dintr-o familie înstărită din Huşi, însă este departe de a fi considerat un copil de bani gata. A reuşit, la vârsta la care alte fete au alte preocupări, să se gândească la o afacere pe care niciun adult nu se încumetase să o dezvolte în judeţul Vaslui: echitaţia. Şi-a cumpărat cărţi de specialitate, a urmărit tutoriale pe internet, a învăţat de una singură de la cum să pună şaua pe cal la cum să încalece sau să facă salturi. Aşa că, la 14 ani, când a simţit că are suficiente informaţii încât să le poată împărtăşi şi altora, Alina şi-a anunţat părinţii că ar vrea să deschidă un centru de echitaţie. Ideea avea să fie considerată, iniţial, o „nebunie de copil“. Însă a adus părinţilor argumente, iar dorinţa avea să-i fie îndeplinită. Planurile de viitor ale Alinei sunt legate, dincolo de dezvoltarea centrului de echitaţie, de iniţierea unui program special dedicat copiilor cu deficienţe.

Echitaţia este un sport foarte costisitor. Pe lângă echipamente, produse de îngrijire, furajele animalelor, sănătatea lor necesită mulţi bani. După doi ani în care a avut peste 100 de cursanţi, majoritatea copii, Alina, care a fost lăsată de părinţi să îşi administreze centrul de echitaţie, mărturiseşte că se descurcă singură şi că apelează la părinţi doar în situaţii limită. Are un îngrijitor care se ocupă de curăţenia din boxa animalelor, de ţarc, însă de igiena cailor ea este cea care se ocupă. Pentru a-şi menţine caii frumoşi, zilnic le perie coama, coada, părul şi le curăţă copitele. În afara lecţiilor de echitaţie, în timpul liber Alina oferă lecţii demonstrative cu caii în parcuri.

Anul trecut, de 1 Decembrie, s-a bucurat când oficialităţile au invitat-o să participe cu caii la defilarea organizată cu ocazia Zilei Naţionale.

(Vasile Geles, corespondent Radio Iaşi/FOTO adevarul.ro)

Etichete:
#StareaEducației(INTERVIU) Mona Coțofan, profesoară de limba română: ”Limitele impuse temelor pentru acasă, prin ordin ministerial, nu sunt realiste, cred că e o estimare ruptă de realitatea sistemului.”/ Genoveva Farcaș, profesoară de pedagogie: ”La noi, temele nu prea sunt raportate la vârstele elevilor. La clasele primare, sarcina efecturării temelor este supradimensionată.”
Life vineri, 12 decembrie 2025, 08:45

#StareaEducației(INTERVIU) Mona Coțofan, profesoară de limba română: ”Limitele impuse temelor pentru acasă, prin ordin ministerial, nu sunt realiste, cred că e o estimare ruptă de realitatea sistemului.”/ Genoveva Farcaș, profesoară de pedagogie: ”La noi, temele nu prea sunt raportate la vârstele elevilor. La clasele primare, sarcina efecturării temelor este supradimensionată.”

Ministerul Educației a publicat, săptămâna trecută, un ordin care schimbă regulile privind temele pentru acasă în învățământul...

#StareaEducației(INTERVIU) Mona Coțofan, profesoară de limba română: ”Limitele impuse temelor pentru acasă, prin ordin ministerial, nu sunt realiste, cred că e o estimare ruptă de realitatea sistemului.”/ Genoveva Farcaș, profesoară de pedagogie: ”La noi, temele nu prea sunt raportate la vârstele elevilor. La clasele primare, sarcina efecturării temelor este supradimensionată.”
#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – ”Dacă îl lăsați aici, îl distrugeți.” Povestea unei familii întoarse în țară după 13 ani în Austria și lupta pentru integrarea copiilor în școala publică
Life miercuri, 10 decembrie 2025, 17:37

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – ”Dacă îl lăsați aici, îl distrugeți.” Povestea unei familii întoarse în țară după 13 ani în Austria și lupta pentru integrarea copiilor în școala publică

  După 13 ani petrecuți în Austria, familia Serediuc din Iași a decis în 2021 să revină în România. Dorul de casă, libertatea...

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – ”Dacă îl lăsați aici, îl distrugeți.” Povestea unei familii întoarse în țară după 13 ani în Austria și lupta pentru integrarea copiilor în școala publică
#StareaEducației (INTERVIU) Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași – 170 de ani de tradiție, excelență și vocație în formarea dascălilor. Lăcrămioara Iordăchescu, directorul colegiului: „Este o instituție reper, cu cele mai multe clase de profil pedagogic din țară, căreia trebuie să-i redăm locul pe care îl merită.”
Life marți, 9 decembrie 2025, 09:27

#StareaEducației (INTERVIU) Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași – 170 de ani de tradiție, excelență și vocație în formarea dascălilor. Lăcrămioara Iordăchescu, directorul colegiului: „Este o instituție reper, cu cele mai multe clase de profil pedagogic din țară, căreia trebuie să-i redăm locul pe care îl merită.”

Colegiul Național Pedagogic ”Vasile Lupu” din Iași, o instituție reper a învățământului românesc, împlinește anul acesta 170 de ani de...

#StareaEducației (INTERVIU) Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași – 170 de ani de tradiție, excelență și vocație în formarea dascălilor. Lăcrămioara Iordăchescu, directorul colegiului: „Este o instituție reper, cu cele mai multe clase de profil pedagogic din țară, căreia trebuie să-i redăm locul pe care îl merită.”
(AUDIO/FOTO) George Pleșu: Borderline Art Space – „o fereastră către arta contemporană”
Life vineri, 5 decembrie 2025, 17:58

(AUDIO/FOTO) George Pleșu: Borderline Art Space – „o fereastră către arta contemporană”

Borderline Art Space, prima galerie de artă contemporană din Iași, a împlinit, săptămâna aceasta, 10 ani de la deschidere. Fondatorul și...

(AUDIO/FOTO) George Pleșu: Borderline Art Space – „o fereastră către arta contemporană”
Life vineri, 5 decembrie 2025, 11:45

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”

Ministerul Educației a publicat în transparență noile programe școlare pentru liceu, care ar urma să fie aplicate începând cu toamna anului...

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”
Life miercuri, 3 decembrie 2025, 08:50

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc

Tot mai mulți români care au ales calea străinătății decid astăzi să revină pe meleagurile natale. Deși pentru cei din țară...

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
Life marți, 2 decembrie 2025, 09:01

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”

Bullyingul nu este o problemă a copiilor, este o responsabilitate a adulților, a celor care îi însoțesc, le creează mediul de creștere și le...

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
Life luni, 1 decembrie 2025, 12:09

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”

Istoria nu trebuie să fie doar despre date și evenimente memorate, ci despre povești, oameni și lecții care ne inspiră. Cu această viziune s-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”