CNIR a transmis SEAP contractele pentru construirea ultimelor trei tronsoane ale Autostrăzii Unirii-A8

Publicat de Andreea Drilea, 27 mai 2025, 12:26
Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a transmis, marţi, spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), contractele pentru construirea ultimelor trei tronsoane ale Autostrăzii Unirii-A8 şi a stabilit termene pentru depunerea ofertelor, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
Astfel, pentru Tronsonul 3, cuprins între Leţcani (DN 28) şi DN 24 (Iaşi), termenul limită pentru depunerea ofertelor este 25 august, pentru Tronsonul 4, cuprins între DN 24 (Iaşi) şi Golăieşti, termenul limită este 1 septembrie 2025, iar pentru Tronsonul 5, cuprins între Golăieşti şi Vamă (Pod peste Prut la Ungheni), termenul limită este 28 iulie.
Compania Naţională de Investiţii Rutiere precizează că, spre deosebire de tronsoanele 1 şi 2, pentru Tronsoanele 3 şi 4 s-a stabilit un termen de depunere de 3 luni.
‘Am lansat în licitaţie ultimele trei tronsoane care întregesc Autostrada Unirii. Având în vedere discuţiile din cadrul întâlnirii pe care am avut-o cu reprezentanţii constructorilor, am decis să acordăm încă de la început o perioadă mai generoasă, tocmai pentru a sprijini depunerea unor oferte competitive’, a declarat directorul general al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, Gabriel Budescu, citat într-un comunicat.
Contractele sunt finanţate din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 şi din fonduri de la bugetul de stat.
Tronsonul 3 are o lungime de 17,7 kilometri, o valoare estimată a contractului de proiectare şi execuţie de 5,2 miliarde lei şi o durată de realizare de 46 luni (10 proiectare şi 36 execuţie). Include 6 tunele, 18 poduri şi pasaje (cel mai lung de 1.105 metri), două noduri (nod DJ 282 Nord Iaşi la km 70 respectiv Nod DN 24 la km 76) şi un Centru Monitorizare Tunel în zona nodului rutier de la km 76.
Tronsonul 4, cu o lungime de 12,7 km şi un cost estimat de 4,1 miliarde lei, include 12 poduri/pasaje, două tuneluri şi un nod rutier de perspectivă – Drum de Legătură cu Spitalul Regional şi Aeroport Iaşi. Tunelul din zona localităţii Cilibiu/Pădurii Icuşeni are o lungime de 1.730 m. Durata de realizare a tronsonului este de 46 luni.
Tronsonul 5, în lungime de 2,77 kilometri, va asigura legătura cu Podul peste Prut de la Ungheni (în execuţie), la frontiera cu Republica Moldova. Acest tronson are o valoare estimată de 267 milioane lei, include două poduri şi un nod rutier la Golăieşti (intersecţie cu Dj 249), iar termenul de realizare este de 18 luni.
Anunţurile de licitaţie vor fi vizibile în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Pentru tronsonul 1, Moţca-Târgu Frumos au fost depuse şase oferte, iar pentru tronsonul 2, Târgu Frumos-Leţcani, ofertele vor fi deschise pe 2 iunie. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă