Compania Națională de Investiții Rutiere a dat în judecată firma care a depus două contestații la licitația pentru lotul Moțca – Târgu Frumos, din viitoarea Autostradă A8 și pe care le-a pierdut.
De asemenea, CNIR solicită și o despăgubire de 220 de mii de lei deoarece respectiva firmă în mod voit dorește întârzierea începerii lucrărilor.
Pe de altă parte, firma UMB din România a depus garanția de bună execuție pentru lotul Ditrău – Grințieș.
Constantin Mihai detaliază: Lotul are o lungime de 38 de km, este din sectorul montan al Autostrăzii A8, valoarea este de 6,14 miliarde lei. În data de 30 mai, firma UMB a solicitat rezilierea contractului pentru secțiunea Ditrău-Grințieș, solicitând scăderea valorii de bună execuție. A urmat răspunsul ministrului transporturilor, conform legii, nu se poate. După trei zile, UMB a depus integral garanția. Se intră în linie dreaptă. Va fi semnat ordinul de începere a lucrărilor. Pentru acest lot, lungimea tunelelor este 57% din lungimea totală. Lângă acesta, Grințieș-Pipirig, ieșirea din munți, cel mai dificil de altfel, va fi cu trei benzi pe sens, Grințiș – Pipirig va avea o lungime de 31,5 km. Mai căgtre Iași, lotul Pipirig-Vânători, 19 km, 2 oferte depuse de UMB din România și MAPA din Turcia. Apoi Moțca-Târgu Frumos, 27 km și o valoare de 7,1 miliarde lei. CNSC a respins și a doua contestație depusă de firma Kido, ca răspuns Compania Națională de Investiții Rutiere dă în judecată firma Kido, deoarece dorește să întârzie proiectul. Și CNIR a solicitat astăzi instanței și o despăgubire de 220.000 de lei. Pentru lotul Târgu Frumos – Lețcani deja sunt șase oferte.
(Radio Iași/ Constantin Mihai/ FOTO radioiasi.ro/ imagine ilustrativă)