Ascultă Radio România Iași Live

Record de medalii obținute de studenții Universității Tehnice la Olimpiada internațională de matematică online

Record de medalii obținute de studenții Universității Tehnice la Olimpiada internațională de matematică online

Publicat de , 14 februarie 2017, 15:57

Studenții Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIAȘI) au stabilit un nou record ca număr de medalii obținute la cea de-a opta ediție a olimpiadei internaționale de matematică online „Team Internet Mathematical Olympiad – Blitz and Championship”, organizată de către Universitatea „Ariel” din Israel.

Studenții ieșeni au obținut șase medalii de argint și cinci de bronz, în contextul în care universitatea a avut un număr de 12 echipe înscrise, de la Facultățile de Automatică și Calculatoare (AC), de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației (ETTI) și de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”.

Competiția a avut loc pe data de 19 decembrie 2016, iar corectarea lucrărilor s-a terminat la începutul acestei săptămâni. În total, la competiție au participat 154 de echipe, un număr de 616 studenții, concursul desfășurându-se pe două secțiuni – Blitz și Championship.

Studenții au fost pregătiți la „Centrul de Pregătire Performantă în Matematică” al TUIAȘI, coordonat de către lect. univ. dr. Marcel Roman, alături de conf. univ. dr. Ariadna-Lucia Pletea, lect. univ. dr. Daniela Roșu, prof. univ. dr. Radu Strugariu și lect. univ. dr. Marian Panțiruc.

Concursul a crescut de la an la an și a ajuns în momentul de față să aibă o foarte mare anvergură, cu cele 154 de echipe înscrise. Au fost universități din foarte multe țări, printre care și Rusia, Belarus, Turkmenistan, Polonia, Serbia, Bulgaria sau Ungaria. Anul acesta am observat că această competiție a luat amploare și în Universitatea noastră, a devenit mai populară”, a declarat lect. univ. dr. Marcel Roman.

El a specificat că anul acesta s-au obținut cele mai multe premii de către echipele Universității, din toate participările de până în prezent.

Competiția are un mod de desfășurare atipic – este exclusiv online, echipele sunt formate din câte patru studenți, gradul de dificultate al problemelor este crescător, de la prima la ultima, iar punctajul este proporțional cu numărul de persoane care reușesc să rezolve o problemă.

Punctajul este ponderat de greutatea problemei – dacă o problemă are 100 de puncte și o rezolvă 100 de persoane, ai să primești un punct. Dacă e rezolvată doar de patru, ai să primești 25 de puncte. Sistemul acesta ofensiv de punctaj te încurajează să ataci problemele tari, fiindcă la cele mai ușoare nu vei câștiga multe puncte dacă le rezolvă toată lumea”, a explicat lect. univ. dr. Marcel Roman.

Următorul concurs pentru care se pregătesc studenții TUIAȘI este Olimpiada internațională de Matematică SEEMOUS 2017, care va avea loc în prima săptămână din luna martie, iar apoi va avea loc, în luna mai, faza pe țară a Concursului Național „Traian Lalescu”.

Prezentăm mai jos lista completă a câștigătorilor, în funcție de categoria la care au fost înscriși și de medalia obținută. La „Blitz”, studenții TUIAȘI au luat două medalii de argint și patru de medalii de bronz.

Echipele câștigătoare au avut în componență următorii studenți:

Medalii de argint:

  • Florin-Cosmin CRIHAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Maria GRIGORIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Florina PANTILIMONESCU (Facultatea de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”, anul I)
  • Anda UNGUREANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Iuliana-Bianca POROȘNIUC (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Roxana-Ana- Maria APETREI (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Oana-Maria BLEJUȘCĂ (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Bogdan-Ionuț LUCHIAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)

Medalii de bronz:

  • Robert-Andrei BRUTARU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Delia-Gabriela BURDEA (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Ana-Maria PUȘCAȘU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Florin-Alexandru VASLUIANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Dănuț TRĂSNEA (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul al II-lea)
  • Darius APETROAEI (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul II-lea)
  • Gabriel GIURGICĂ (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul al II-lea)
  • Ștefan STOICA (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul al II-lea)
  • Maria FRENȚESCU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Ovidiu DĂSCĂLESCU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Cosmin TĂRNĂUCEANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Bogdan VĂCĂRIUC (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Constantin-Marian MEREU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Andrei-Alexandru BACIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Rareș IFRIM (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Sabina-Ioana STOIAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)

La categoria „Championship” studenții TUAȘI au obținut patru medalii de argint și o medalie de bronz.

Echipele câștigătoare au avut în componență următorii studenți:

Medalii de argint:

  • Constantin-Marian MEREU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Andrei-Alexandru BACIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Rareș IFRIM (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Sabina-Ioana STOIAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Florin-Cosmin CRIHAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Maria GRIGORIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Florina PANTILIMONESCU (Facultatea de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”, anul I)
  • Anda UNGUREANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Robert-Andrei BRUTARU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Delia-Gabriela BURDEA (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Ana-Maria PUȘCAȘU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Florin-Alexandru VASLUIANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Ioana HUȘTIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Mihaela-Alexandra BARB-CIORBEA (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Mihail MUNTEANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Sofia HUȘTIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)

Medalie de bronz:

  • Codruț-Andrei DIACONU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Bogdan BĂLĂU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Tudor-Andrei VRABIE (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Victor-Eduard ROBU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)

 

(comunicat Biroul de presă TUIAŞI/ FOTO tuiasi.ro)

Etichete:
#StareaEducației (INTERVIU) Beatrice Darie, fundația Bethany Iași: ”În prezent, legislația privind voluntariatul este foarte vagă, nu există norme metodologice de implementare.”/ Conf. dr. Romeo Asiminei: ”Metodologia de admitere la universitățile din România este destul de restrictivă. Prea puțin se pune accentul pe experiența de voluntariat.”
Life joi, 20 noiembrie 2025, 11:10

#StareaEducației (INTERVIU) Beatrice Darie, fundația Bethany Iași: ”În prezent, legislația privind voluntariatul este foarte vagă, nu există norme metodologice de implementare.”/ Conf. dr. Romeo Asiminei: ”Metodologia de admitere la universitățile din România este destul de restrictivă. Prea puțin se pune accentul pe experiența de voluntariat.”

Voluntariatul devine tot mai prezent în parcursul educațional al tinerilor din România, fiind o etapă importantă în dezvoltarea lor personală...

#StareaEducației (INTERVIU) Beatrice Darie, fundația Bethany Iași: ”În prezent, legislația privind voluntariatul este foarte vagă, nu există norme metodologice de implementare.”/ Conf. dr. Romeo Asiminei: ”Metodologia de admitere la universitățile din România este destul de restrictivă. Prea puțin se pune accentul pe experiența de voluntariat.”
(INTERVIU) A fost lansată campania națională ”Spune pe bune ce se întâmplă la tine în școală.” Jurnalistul John Cristea: ”Vrem să luăm pulsul educației, pentru ca cei care dețin puterea să se autosesizeze acolo unde apar nereguli.”
Life miercuri, 19 noiembrie 2025, 11:20

(INTERVIU) A fost lansată campania națională ”Spune pe bune ce se întâmplă la tine în școală.” Jurnalistul John Cristea: ”Vrem să luăm pulsul educației, pentru ca cei care dețin puterea să se autosesizeze acolo unde apar nereguli.”

Realitățile din școlile din România rămân, adesea, invizibile în spatele cifrelor. De aceea, platforma ”Generația lui John” lansează una...

(INTERVIU) A fost lansată campania națională ”Spune pe bune ce se întâmplă la tine în școală.” Jurnalistul John Cristea: ”Vrem să luăm pulsul educației, pentru ca cei care dețin puterea să se autosesizeze acolo unde apar nereguli.”
#StareaEducației (INTERVIU) „Antrenament județean pentru titularizare”- soluția ISJ Suceava pentru pregătirea viitoarelor cadre didactice și acoperirea lipsei de profesori din zonele defavorizate. Ciprian Anton, inspector general: ”Pot face eu zece simulări județene pentru Evaluarea Națională, dacă nu ai specialiști, degeaba le faci.”
Life marți, 18 noiembrie 2025, 10:57

#StareaEducației (INTERVIU) „Antrenament județean pentru titularizare”- soluția ISJ Suceava pentru pregătirea viitoarelor cadre didactice și acoperirea lipsei de profesori din zonele defavorizate. Ciprian Anton, inspector general: ”Pot face eu zece simulări județene pentru Evaluarea Națională, dacă nu ai specialiști, degeaba le faci.”

Pregătirea viitoarelor generații de profesori devine o necesitate, în special în contextul schimbărilor legislative și al deficitului de cadre...

#StareaEducației (INTERVIU) „Antrenament județean pentru titularizare”- soluția ISJ Suceava pentru pregătirea viitoarelor cadre didactice și acoperirea lipsei de profesori din zonele defavorizate. Ciprian Anton, inspector general: ”Pot face eu zece simulări județene pentru Evaluarea Națională, dacă nu ai specialiști, degeaba le faci.”
#StareaEducației (INTERVIU) Radu Szekely, consilier onorific al Ministrului Educației: ”Sistemul de învățământ din România nu este pregătit să piloteze planurile cadru alternative pentru liceu. Nu este pregătit pentru că este un sistem foarte centralizat. De zeci de ani a funcționat fără a da profesorilor sau unităților de învățământ un grad minim de autonomie în decizie, la orice nivel.”  
Life luni, 17 noiembrie 2025, 13:55

#StareaEducației (INTERVIU) Radu Szekely, consilier onorific al Ministrului Educației: ”Sistemul de învățământ din România nu este pregătit să piloteze planurile cadru alternative pentru liceu. Nu este pregătit pentru că este un sistem foarte centralizat. De zeci de ani a funcționat fără a da profesorilor sau unităților de învățământ un grad minim de autonomie în decizie, la orice nivel.”  

Ministerul Educației a lansat Programul național pentru pilotarea sistemică a planurilor cadru în învățământul liceal, un demers amplu care...

#StareaEducației (INTERVIU) Radu Szekely, consilier onorific al Ministrului Educației: ”Sistemul de învățământ din România nu este pregătit să piloteze planurile cadru alternative pentru liceu. Nu este pregătit pentru că este un sistem foarte centralizat. De zeci de ani a funcționat fără a da profesorilor sau unităților de învățământ un grad minim de autonomie în decizie, la orice nivel.”  
Life sâmbătă, 15 noiembrie 2025, 16:13

Inter Artes – despre vocația de profesor la Universitatea Națională de Arte „George Enescu”

Săptămâna aceasta, a avut loc a doua etapă a proiectului „Inter Artes”, inițiat și organizat de conf. univ. dr. Lorette Enache, de la...

Inter Artes – despre vocația de profesor la Universitatea Națională de Arte „George Enescu”
Life vineri, 14 noiembrie 2025, 10:54

#StareaEducației (INTERVIU) Zile de sărbătoare la Colegiul ”Emil Racoviță” din Iași, între tradiție și provocările noilor schimbări din educație. Mihaela Gotcu, directorul instituției:”Introducerea noilor planuri-cadru va aduce modificări în organizarea catedrelor. Pregătim o strategie, analizând impactul pe următorii patru ani și modul în care poate fi structurată oferta educațională.”

Colegiul Național „Emil Racoviță” din Iași celebrează, în această săptămână, o nouă ediție a Zilelor Școlii, un eveniment cu...

#StareaEducației (INTERVIU) Zile de sărbătoare la Colegiul ”Emil Racoviță” din Iași, între tradiție și provocările noilor schimbări din educație. Mihaela Gotcu, directorul instituției:”Introducerea noilor planuri-cadru va aduce modificări în organizarea catedrelor. Pregătim o strategie, analizând impactul pe următorii patru ani și modul în care poate fi structurată oferta educațională.”
Life joi, 13 noiembrie 2025, 16:07

Regizorul Alexa Visarion: Arta poate fi o pătrundere în cunoaștere

Regizorul, scenaristul și profesorul universitar doctor Alexa Visarion a susținut, marți, la Școala Doctorală de Teatru din cadrul...

Regizorul Alexa Visarion: Arta poate fi o pătrundere în cunoaștere
Life marți, 11 noiembrie 2025, 16:44

#StareaEducației (INTERVIU) Camelia Tamaș, consilier Centrul Județean de Resurse și Asistență Socială Iași: ”Orientarea școlară și profesională înseamnă un parcurs, un proces, care însoțește elevul de-a lungul întregii școlarități.”/ Liliana Moșneguțu, Salvați Copiii România: ”Noi toți suntem responsabili să creștem fiecare copil drept și orientat pe drumul lui. Și asta presupune resursă umană, resursă financiară care trebuie alocate constant.”

Elevii români au la dispoziție o nouă platformă interactivă de orientare vocațională, ”What’s Next”, care îi ajută să-și...

#StareaEducației (INTERVIU) Camelia Tamaș, consilier Centrul Județean de Resurse și Asistență Socială Iași: ”Orientarea școlară și profesională înseamnă un parcurs, un proces, care însoțește elevul de-a lungul întregii școlarități.”/ Liliana Moșneguțu, Salvați Copiii România: ”Noi toți suntem responsabili să creștem fiecare copil drept și orientat pe drumul lui. Și asta presupune resursă umană, resursă financiară care trebuie alocate constant.”