Ascultă Radio România Iași Live

Record de medalii obținute de studenții Universității Tehnice la Olimpiada internațională de matematică online

Record de medalii obținute de studenții Universității Tehnice la Olimpiada internațională de matematică online

Publicat de , 14 februarie 2017, 15:57

Studenții Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIAȘI) au stabilit un nou record ca număr de medalii obținute la cea de-a opta ediție a olimpiadei internaționale de matematică online „Team Internet Mathematical Olympiad – Blitz and Championship”, organizată de către Universitatea „Ariel” din Israel.

Studenții ieșeni au obținut șase medalii de argint și cinci de bronz, în contextul în care universitatea a avut un număr de 12 echipe înscrise, de la Facultățile de Automatică și Calculatoare (AC), de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației (ETTI) și de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”.

Competiția a avut loc pe data de 19 decembrie 2016, iar corectarea lucrărilor s-a terminat la începutul acestei săptămâni. În total, la competiție au participat 154 de echipe, un număr de 616 studenții, concursul desfășurându-se pe două secțiuni – Blitz și Championship.

Studenții au fost pregătiți la „Centrul de Pregătire Performantă în Matematică” al TUIAȘI, coordonat de către lect. univ. dr. Marcel Roman, alături de conf. univ. dr. Ariadna-Lucia Pletea, lect. univ. dr. Daniela Roșu, prof. univ. dr. Radu Strugariu și lect. univ. dr. Marian Panțiruc.

Concursul a crescut de la an la an și a ajuns în momentul de față să aibă o foarte mare anvergură, cu cele 154 de echipe înscrise. Au fost universități din foarte multe țări, printre care și Rusia, Belarus, Turkmenistan, Polonia, Serbia, Bulgaria sau Ungaria. Anul acesta am observat că această competiție a luat amploare și în Universitatea noastră, a devenit mai populară”, a declarat lect. univ. dr. Marcel Roman.

El a specificat că anul acesta s-au obținut cele mai multe premii de către echipele Universității, din toate participările de până în prezent.

Competiția are un mod de desfășurare atipic – este exclusiv online, echipele sunt formate din câte patru studenți, gradul de dificultate al problemelor este crescător, de la prima la ultima, iar punctajul este proporțional cu numărul de persoane care reușesc să rezolve o problemă.

Punctajul este ponderat de greutatea problemei – dacă o problemă are 100 de puncte și o rezolvă 100 de persoane, ai să primești un punct. Dacă e rezolvată doar de patru, ai să primești 25 de puncte. Sistemul acesta ofensiv de punctaj te încurajează să ataci problemele tari, fiindcă la cele mai ușoare nu vei câștiga multe puncte dacă le rezolvă toată lumea”, a explicat lect. univ. dr. Marcel Roman.

Următorul concurs pentru care se pregătesc studenții TUIAȘI este Olimpiada internațională de Matematică SEEMOUS 2017, care va avea loc în prima săptămână din luna martie, iar apoi va avea loc, în luna mai, faza pe țară a Concursului Național „Traian Lalescu”.

Prezentăm mai jos lista completă a câștigătorilor, în funcție de categoria la care au fost înscriși și de medalia obținută. La „Blitz”, studenții TUIAȘI au luat două medalii de argint și patru de medalii de bronz.

Echipele câștigătoare au avut în componență următorii studenți:

Medalii de argint:

  • Florin-Cosmin CRIHAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Maria GRIGORIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Florina PANTILIMONESCU (Facultatea de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”, anul I)
  • Anda UNGUREANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Iuliana-Bianca POROȘNIUC (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Roxana-Ana- Maria APETREI (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Oana-Maria BLEJUȘCĂ (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Bogdan-Ionuț LUCHIAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)

Medalii de bronz:

  • Robert-Andrei BRUTARU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Delia-Gabriela BURDEA (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Ana-Maria PUȘCAȘU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Florin-Alexandru VASLUIANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Dănuț TRĂSNEA (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul al II-lea)
  • Darius APETROAEI (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul II-lea)
  • Gabriel GIURGICĂ (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul al II-lea)
  • Ștefan STOICA (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul al II-lea)
  • Maria FRENȚESCU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Ovidiu DĂSCĂLESCU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Cosmin TĂRNĂUCEANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Bogdan VĂCĂRIUC (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Constantin-Marian MEREU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Andrei-Alexandru BACIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Rareș IFRIM (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Sabina-Ioana STOIAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)

La categoria „Championship” studenții TUAȘI au obținut patru medalii de argint și o medalie de bronz.

Echipele câștigătoare au avut în componență următorii studenți:

Medalii de argint:

  • Constantin-Marian MEREU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Andrei-Alexandru BACIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Rareș IFRIM (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Sabina-Ioana STOIAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Florin-Cosmin CRIHAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Maria GRIGORIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Florina PANTILIMONESCU (Facultatea de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”, anul I)
  • Anda UNGUREANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Robert-Andrei BRUTARU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Delia-Gabriela BURDEA (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Ana-Maria PUȘCAȘU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Florin-Alexandru VASLUIANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Ioana HUȘTIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Mihaela-Alexandra BARB-CIORBEA (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Mihail MUNTEANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Sofia HUȘTIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)

Medalie de bronz:

  • Codruț-Andrei DIACONU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Bogdan BĂLĂU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Tudor-Andrei VRABIE (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Victor-Eduard ROBU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)

 

(comunicat Biroul de presă TUIAŞI/ FOTO tuiasi.ro)

Etichete:
#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
Life miercuri, 3 decembrie 2025, 08:50

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc

Tot mai mulți români care au ales calea străinătății decid astăzi să revină pe meleagurile natale. Deși pentru cei din țară...

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
Life marți, 2 decembrie 2025, 09:01

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”

Bullyingul nu este o problemă a copiilor, este o responsabilitate a adulților, a celor care îi însoțesc, le creează mediul de creștere și le...

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”
Life luni, 1 decembrie 2025, 12:09

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”

Istoria nu trebuie să fie doar despre date și evenimente memorate, ci despre povești, oameni și lecții care ne inspiră. Cu această viziune s-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”
(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură
Life vineri, 28 noiembrie 2025, 15:57

(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură

Profesorii, elevii și părinții sunt invitați până pe 12 decembrie să completeze chestionarele privind noile programe școlare pentru liceu,...

(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură
Life miercuri, 26 noiembrie 2025, 09:00

#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”

Ordinul de ministru, referitor la regulamentul după care se vor desfăşura olimpiadele şcolare, ar putea fi publicat săptămâna aceasta....

#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”
Life luni, 24 noiembrie 2025, 10:36

#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”

În ultimele săptămâni, discuția despre analfabetismul funcțional din școlile românești a reizbucnit, odată cu declarațiile Ministrului...

#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”
Life vineri, 21 noiembrie 2025, 18:34

#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”

Săptămâna viitoare, pe 25 noiembrie, în Aula Magna a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași se va desfășura Forumul Educației...

#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”
Life joi, 20 noiembrie 2025, 11:10

#StareaEducației (INTERVIU) Beatrice Darie, fundația Bethany Iași: ”În prezent, legislația privind voluntariatul este foarte vagă, nu există norme metodologice de implementare.”/ Conf. dr. Romeo Asiminei: ”Metodologia de admitere la universitățile din România este destul de restrictivă. Prea puțin se pune accentul pe experiența de voluntariat.”

Voluntariatul devine tot mai prezent în parcursul educațional al tinerilor din România, fiind o etapă importantă în dezvoltarea lor personală...

#StareaEducației (INTERVIU) Beatrice Darie, fundația Bethany Iași: ”În prezent, legislația privind voluntariatul este foarte vagă, nu există norme metodologice de implementare.”/ Conf. dr. Romeo Asiminei: ”Metodologia de admitere la universitățile din România este destul de restrictivă. Prea puțin se pune accentul pe experiența de voluntariat.”