Ascultă Radio România Iași Live

Record de medalii obținute de studenții Universității Tehnice la Olimpiada internațională de matematică online

Record de medalii obținute de studenții Universității Tehnice la Olimpiada internațională de matematică online

Publicat de , 14 februarie 2017, 15:57

Studenții Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIAȘI) au stabilit un nou record ca număr de medalii obținute la cea de-a opta ediție a olimpiadei internaționale de matematică online „Team Internet Mathematical Olympiad – Blitz and Championship”, organizată de către Universitatea „Ariel” din Israel.

Studenții ieșeni au obținut șase medalii de argint și cinci de bronz, în contextul în care universitatea a avut un număr de 12 echipe înscrise, de la Facultățile de Automatică și Calculatoare (AC), de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației (ETTI) și de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”.

Competiția a avut loc pe data de 19 decembrie 2016, iar corectarea lucrărilor s-a terminat la începutul acestei săptămâni. În total, la competiție au participat 154 de echipe, un număr de 616 studenții, concursul desfășurându-se pe două secțiuni – Blitz și Championship.

Studenții au fost pregătiți la „Centrul de Pregătire Performantă în Matematică” al TUIAȘI, coordonat de către lect. univ. dr. Marcel Roman, alături de conf. univ. dr. Ariadna-Lucia Pletea, lect. univ. dr. Daniela Roșu, prof. univ. dr. Radu Strugariu și lect. univ. dr. Marian Panțiruc.

Concursul a crescut de la an la an și a ajuns în momentul de față să aibă o foarte mare anvergură, cu cele 154 de echipe înscrise. Au fost universități din foarte multe țări, printre care și Rusia, Belarus, Turkmenistan, Polonia, Serbia, Bulgaria sau Ungaria. Anul acesta am observat că această competiție a luat amploare și în Universitatea noastră, a devenit mai populară”, a declarat lect. univ. dr. Marcel Roman.

El a specificat că anul acesta s-au obținut cele mai multe premii de către echipele Universității, din toate participările de până în prezent.

Competiția are un mod de desfășurare atipic – este exclusiv online, echipele sunt formate din câte patru studenți, gradul de dificultate al problemelor este crescător, de la prima la ultima, iar punctajul este proporțional cu numărul de persoane care reușesc să rezolve o problemă.

Punctajul este ponderat de greutatea problemei – dacă o problemă are 100 de puncte și o rezolvă 100 de persoane, ai să primești un punct. Dacă e rezolvată doar de patru, ai să primești 25 de puncte. Sistemul acesta ofensiv de punctaj te încurajează să ataci problemele tari, fiindcă la cele mai ușoare nu vei câștiga multe puncte dacă le rezolvă toată lumea”, a explicat lect. univ. dr. Marcel Roman.

Următorul concurs pentru care se pregătesc studenții TUIAȘI este Olimpiada internațională de Matematică SEEMOUS 2017, care va avea loc în prima săptămână din luna martie, iar apoi va avea loc, în luna mai, faza pe țară a Concursului Național „Traian Lalescu”.

Prezentăm mai jos lista completă a câștigătorilor, în funcție de categoria la care au fost înscriși și de medalia obținută. La „Blitz”, studenții TUIAȘI au luat două medalii de argint și patru de medalii de bronz.

Echipele câștigătoare au avut în componență următorii studenți:

Medalii de argint:

  • Florin-Cosmin CRIHAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Maria GRIGORIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Florina PANTILIMONESCU (Facultatea de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”, anul I)
  • Anda UNGUREANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Iuliana-Bianca POROȘNIUC (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Roxana-Ana- Maria APETREI (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Oana-Maria BLEJUȘCĂ (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Bogdan-Ionuț LUCHIAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)

Medalii de bronz:

  • Robert-Andrei BRUTARU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Delia-Gabriela BURDEA (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Ana-Maria PUȘCAȘU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Florin-Alexandru VASLUIANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Dănuț TRĂSNEA (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul al II-lea)
  • Darius APETROAEI (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul II-lea)
  • Gabriel GIURGICĂ (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul al II-lea)
  • Ștefan STOICA (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul al II-lea)
  • Maria FRENȚESCU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Ovidiu DĂSCĂLESCU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Cosmin TĂRNĂUCEANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Bogdan VĂCĂRIUC (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Constantin-Marian MEREU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Andrei-Alexandru BACIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Rareș IFRIM (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Sabina-Ioana STOIAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)

La categoria „Championship” studenții TUAȘI au obținut patru medalii de argint și o medalie de bronz.

Echipele câștigătoare au avut în componență următorii studenți:

Medalii de argint:

  • Constantin-Marian MEREU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Andrei-Alexandru BACIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Rareș IFRIM (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Sabina-Ioana STOIAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Florin-Cosmin CRIHAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Maria GRIGORIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Florina PANTILIMONESCU (Facultatea de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”, anul I)
  • Anda UNGUREANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Robert-Andrei BRUTARU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Delia-Gabriela BURDEA (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Ana-Maria PUȘCAȘU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Florin-Alexandru VASLUIANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Ioana HUȘTIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Mihaela-Alexandra BARB-CIORBEA (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Mihail MUNTEANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Sofia HUȘTIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)

Medalie de bronz:

  • Codruț-Andrei DIACONU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Bogdan BĂLĂU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Tudor-Andrei VRABIE (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Victor-Eduard ROBU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)

 

(comunicat Biroul de presă TUIAŞI/ FOTO tuiasi.ro)

Etichete:
#StareaEducației: Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: ”55% dintre profesorii ieșeni au optat și pentru boicotarea actului de predare. Nu putem, însă, să știm, efectiv și ceea ce s-a întâmplat sau ce se întâmplă la orele respective.”
Life joi, 11 septembrie 2025, 20:12

#StareaEducației: Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: ”55% dintre profesorii ieșeni au optat și pentru boicotarea actului de predare. Nu putem, însă, să știm, efectiv și ceea ce s-a întâmplat sau ce se întâmplă la orele respective.”

Înainte de începerea anului școlar 2025–2026, sindicatele din educație au transmis în școli un set de instrucțiuni privind declanșarea unui...

#StareaEducației: Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: ”55% dintre profesorii ieșeni au optat și pentru boicotarea actului de predare. Nu putem, însă, să știm, efectiv și ceea ce s-a întâmplat sau ce se întâmplă la orele respective.”
#StareaEducației (INTERVIU) Ministrul Daniel David: ”Și eu sunt nemulțumit, dar haideți să vedem cum încercăm să construim pe această nemulțumire. Putem începe să regândim și să ameliorăm unele din aceste măsuri de austeritate, cu anul școlar viitor sau chiar cu începutul de an.”
Life joi, 11 septembrie 2025, 14:05

#StareaEducației (INTERVIU) Ministrul Daniel David: ”Și eu sunt nemulțumit, dar haideți să vedem cum încercăm să construim pe această nemulțumire. Putem începe să regândim și să ameliorăm unele din aceste măsuri de austeritate, cu anul școlar viitor sau chiar cu începutul de an.”

Noul an școlar a început într-un climat tensionat, marcat de incertitudini și nemulțumiri venite din partea sindicatelor din educație....

#StareaEducației (INTERVIU) Ministrul Daniel David: ”Și eu sunt nemulțumit, dar haideți să vedem cum încercăm să construim pe această nemulțumire. Putem începe să regândim și să ameliorăm unele din aceste măsuri de austeritate, cu anul școlar viitor sau chiar cu începutul de an.”
Andra Pintican
Life vineri, 5 septembrie 2025, 09:00

#StareaEducației (INTERVIU) Andra Pintican, inițiatoarea proiectului ”Școala de HR”: ”Lansăm în luna octombrie primul manual de Educație a muncii. Dacă tinerii vor continua să aleagă meseriile conform curentului și nu potrivit talentului și inteligenței lor native, peste 30-40 de ani, în birouri, se vor trezi în epuizare profesională și își vor da seama că au construit o viață care nu le aparține.”

Tinerii de astăzi se confruntă cu o piață a muncii într-o continuă schimbare marcată de automatizare, instabilitate economică și cerințe...

#StareaEducației (INTERVIU) Andra Pintican, inițiatoarea proiectului ”Școala de HR”: ”Lansăm în luna octombrie primul manual de Educație a muncii. Dacă tinerii vor continua să aleagă meseriile conform curentului și nu potrivit talentului și inteligenței lor native, peste 30-40 de ani, în birouri, se vor trezi în epuizare profesională și își vor da seama că au construit o viață care nu le aparține.”
#InfoEconomic: Marius Alexa, om de afaceri: „firul roșu al măsurilor fiscale este acela de a închide portițele prin care se dau anumite tunuri financiare; este o strângere a curelei în sensul de a face din ce în ce mai dificile manifestările comportamentul neetic al celor care încearcă să se îmbogățească prin evaziunea fiscală de dimensiuni mari”
Life marți, 2 septembrie 2025, 14:35

#InfoEconomic: Marius Alexa, om de afaceri: „firul roșu al măsurilor fiscale este acela de a închide portițele prin care se dau anumite tunuri financiare; este o strângere a curelei în sensul de a face din ce în ce mai dificile manifestările comportamentul neetic al celor care încearcă să se îmbogățească prin evaziunea fiscală de dimensiuni mari”

Vară și început de toamnă încărcate cu măsuri ce au efecte și asupra mediului privat pentru firme. Chiar aseară, în Parlament, a fost...

#InfoEconomic: Marius Alexa, om de afaceri: „firul roșu al măsurilor fiscale este acela de a închide portițele prin care se dau anumite tunuri financiare; este o strângere a curelei în sensul de a face din ce în ce mai dificile manifestările comportamentul neetic al celor care încearcă să se îmbogățească prin evaziunea fiscală de dimensiuni mari”
Life vineri, 29 august 2025, 09:00

#StareaEducației (INTERVIU) Antoaneta Luchian, profesor MERITO: ”Despre creșterea normei didactice erau discuții de mai mult timp. Ce ne-a deranjat a fost faptul că au fost luate măsuri în momentul desfășurării unui calendar de mobilitate și înaintea unei schimbări curriculare.” /Liliana Olărașu, profesor MERITO: ”Aceste măsuri ar trebui să fie personalizate, să țină cont de realitatea din fiecare școală.”

Suntem în ultima săptămână de vară, final de vacanță pentru elevi și preșcolari și privim cu emoție spre un nou început. Lunile care au...

#StareaEducației (INTERVIU) Antoaneta Luchian, profesor MERITO: ”Despre creșterea normei didactice erau discuții de mai mult timp. Ce ne-a deranjat a fost faptul că au fost luate măsuri în momentul desfășurării unui calendar de mobilitate și înaintea unei schimbări curriculare.” /Liliana Olărașu, profesor MERITO: ”Aceste măsuri ar trebui să fie personalizate, să țină cont de realitatea din fiecare școală.”
Life marți, 26 august 2025, 11:49

#InfoEconomic: Radu Crăciun, președintele Asociației Pensiilor Administrate Privat din România: „un fond de pensie furnizează ceea ce numele lui spune că furnizează, o plată lunară care este efectuată pe termen mediu și lung. Dacă cineva își dorea ca să obțină toți banii o dată, atunci locul în care ar trebui să-și economisească banii este mai degrabă un fond de investiții”

De la 25% la 30%, de la 10 la 8 ani sunt repere legate de modificări aduse la proiectul de lege privind plata pensiilor. Ele au legătură cu...

#InfoEconomic: Radu Crăciun, președintele Asociației Pensiilor Administrate Privat din România: „un fond de pensie furnizează ceea ce numele lui spune că furnizează, o plată lunară care este efectuată pe termen mediu și lung. Dacă cineva își dorea ca să obțină toți banii o dată, atunci locul în care ar trebui să-și economisească banii este mai degrabă un fond de investiții”
Life vineri, 22 august 2025, 17:28

#InfoEconomic: Paul Butnariu, președintele CCI Iași, despre concluziile breviarului economic al județului: în ultimul an, „consistentă a fost creșterea din domeniul comerțului, ceea ce înseamnă că au fost bani în piață”

Cifra de afaceri a companiilor care au sediul social în județul Iași a crescut, din 2023 până în 2024, cu zece procente, asta, deși numărul...

#InfoEconomic: Paul Butnariu, președintele CCI Iași, despre concluziile breviarului economic al județului: în ultimul an, „consistentă a fost creșterea din domeniul comerțului, ceea ce înseamnă că au fost bani în piață”
Life vineri, 22 august 2025, 09:10

#StareaEducației (INTERVIU) Mona Coțofan, profesor de Limba și literatura română:”Absența dramatică a elevului din centrul deciziilor este principala problemă a acestor schimbări din Educație. Școala s-a rezumat în această vară la norme, la buget, la bani și deloc la ceea ce are nevoie elevul ca să evolueze.”

Vara e pe sfârșit, iar noul an școlar se apropie cu pași repezi, aducând cu el multe necunoscute. Norma de predare pentru profesori crește,...

#StareaEducației (INTERVIU) Mona Coțofan, profesor de Limba și literatura română:”Absența dramatică a elevului din centrul deciziilor este principala problemă a acestor schimbări din Educație. Școala s-a rezumat în această vară la norme, la buget, la bani și deloc la ceea ce are nevoie elevul ca să evolueze.”