Ascultă Radio România Iași Live

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro

Publicat de Andreea Drilea, 14 aprilie 2025, 10:42

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro

  • Clienții și vizitatorii aflați pe site-ul eon.ro vor primi răspunsuri complete legate de produsele și serviciile E.ON și despre piața de energie prin intermediul AI Search E.ON;
  • Compania pregătește al doilea instrument inteligent care va oferi răspunsuri personalizate clienților cu cont E.ON Myline;

E.ON Energie România a lansat AI Search, primul instrument inteligent de căutare pentru clienții și vizitatorii website-ului eon.ro, care le permite acces simplu și rapid, 24/7, la toate informațiile de pe portal, ceea ce reprezintă o premieră pentru piața de energie din România. AI Search E.ON este funcțional din luna martie a acestui an și oferă răspunsuri complete generate cu inteligența artificială, folosind diverse modele de AI dezvoltate de platforma AzureOpenAI.

Astfel, informații legate de piața de energie electrică și gaze naturale, soluții energetice E.ON, măsuri de reducere a consumului de energie, etc. se pot obține adresând întrebări acestui instrument inteligent, fără a mai fi nevoie de căutarea informațiilor de către vizitatori în diferite secțiuni ale site-ul eon.ro.

Prin utilizarea acestui instrument, timpul de accesare a informațiilor de către vizitatori a scăzut în medie de opt ori, de la  5-7 minute până la mai puțin de 30 de secunde, pentru majoritatea întrebărilor.

Continuăm efortul de digitalizare, pe care l-am început în urmă cu câțiva ani, pentru ca orice interacțiune a clienților cu noi să fie cât mai simplă și rapidă. AI Search E.ON este o premieră în relația cu clienții noștri, dar nu ne oprim aici, continuăm să ne dezvoltăm pe această zonă. Avem în pregătire al doilea instrument inteligent pentru platforma E.ON Myline care va oferi clienților   răspunsuri personalizate, declară Claudia Griech, directorul general al E.ON Energie România.

A fost un efort considerabil al echipei interne de implementare, zeci de ore de antrenament, validare a modelelor de AI folosite, testare și îmbunătățiri continue ale capabilităților agentului AI de a genera răspunsuri cât mai corecte. Suntem mândri de rezultat și le mulțumesc colegilor implicați în proiect, au făcut o treabă excelentă”, spune Ioan Șandru, directorul general adjunct al E.ON Energie România.

Compania va analiza traficul de pe portal, sesiunile de întrebări și răspunsuri, precum și feedback-ul vizitatorilor și în funcție de concluzii va îmbunătăți permanent funcționalitățile AI Search.

E.ON Energie România continuă să investească și în acest an în digitalizarea serviciilor oferite clienților, prin îmbunătățirea funcțiunile platformelor deja existente sau prin dezvoltarea de noi funcțiuni. În acest moment circa 2,4 milioane de clienți au conturi active pe platforma E.ON Myline, unul dintre canalele digitale cele mai accesate de clienții companiei, care oferă informații personalizate legate de facturi, consum etc. Pe eon.ro se poate accesa și serviciul E.ON Chat care oferă răspunsuri generale legate de energie, iar prin serviciul E.ON eBooking clienții își pot programa vizita la magazinele companiei.

Despre E.ON Energie România

E.ON Energie România, membră a Grupului german E.ON, este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice, având un portofoliu variat format din circa 3,5 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi. Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 20 de ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 2,4 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 3,8 miliarde de euro.

 

Au început înscrierile pentru Festivalul Naţional de Muzică Uşoară Mamaia
Fapt divers sâmbătă, 19 iulie 2025, 09:21

Au început înscrierile pentru Festivalul Naţional de Muzică Uşoară Mamaia

Înscrierile participanţilor pentru ediţia de anul acesta a Festivalului Naţional de Muzică Uşoară Mamaia au început vineri. Cei interesaţi...

Au început înscrierile pentru Festivalul Naţional de Muzică Uşoară Mamaia
Românii consideră că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei
Fapt divers sâmbătă, 19 iulie 2025, 09:05

Românii consideră că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei

Aproape trei sferturi dintre români cred că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei şi la creşterea transparenţei...

Românii consideră că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei
Delgaz Grid a lansat asistentul virtual DELIA, suport digital disponibil 24/7 pentru clienți
Fapt divers vineri, 18 iulie 2025, 10:55

Delgaz Grid a lansat asistentul virtual DELIA, suport digital disponibil 24/7 pentru clienți

Compania de distribuție Delgaz Grid face un nou pas în direcția digitalizării serviciilor pentru clienți, prin lansarea asistentului virtual...

Delgaz Grid a lansat asistentul virtual DELIA, suport digital disponibil 24/7 pentru clienți
„Imagine și Simbol în Cultura Cucuteni. O privire dinspre Estetică asupra Arheologiei”, susținută de Pr. Prof. univ. dr. Constantin Necula.
Fapt divers miercuri, 9 iulie 2025, 13:18

„Imagine și Simbol în Cultura Cucuteni. O privire dinspre Estetică asupra Arheologiei”, susținută de Pr. Prof. univ. dr. Constantin Necula.

Complexul Muzeal Național „Moldova” Iași anunță o nouă serie de evenimente, sub genericul „Conferință la Palat”. Miercuri, 9 iulie...

„Imagine și Simbol în Cultura Cucuteni. O privire dinspre Estetică asupra Arheologiei”, susținută de Pr. Prof. univ. dr. Constantin Necula.
Fapt divers vineri, 4 iulie 2025, 15:29

Din 7 iulie, mai puține apeluri telefonice cu identitate falsă

Începând de luni, 7 iulie 2025, utilizatorii vor fi mai protejați în fața apelurilor înșelătoare care folosesc date de identificare false,...

Din 7 iulie, mai puține apeluri telefonice cu identitate falsă
Fapt divers joi, 3 iulie 2025, 15:41

Unde poți bea apă de la robinet în România? Inițiativa care pune pe hartă gesturile de normalitate

București, 3 iulie 2025: Într-o perioadă în care România se confruntă cu caniculă, scumpiri în lanț și măsuri fiscale care afectează...

Unde poți bea apă de la robinet în România? Inițiativa care pune pe hartă gesturile de normalitate
Fapt divers marți, 1 iulie 2025, 11:24

Numărul vizitatorilor la muzee şi cinematografe a scăzut în România în anul 2024 faţă de anul anterior, potrivit datelor INS

Numărul vizitatorilor la muzee şi cinematografe a scăzut în România în anul 2024 faţă de anul anterior, arată datele Institutului Naţional...

Numărul vizitatorilor la muzee şi cinematografe a scăzut în România în anul 2024 faţă de anul anterior, potrivit datelor INS
Fapt divers marți, 1 iulie 2025, 10:22

Dobânzile creditelor ipotecare vor creşte în a două jumătate a anului (analiză)

Dobânzile medii ale creditelor ipotecare noi, atât cele fixe, care reprezintă peste 99% din volumul de credite ipotecare noi acordate în prezent,...

Dobânzile creditelor ipotecare vor creşte în a două jumătate a anului (analiză)