Ascultă Radio România Iași Live

(INTERVIU) Elevi din ‎Vaslui‬ şi ‪‎Iaşi‬, în ‪‎elita‬ olimpicilor la cea mai recentă competiţie de Ştiinţe a Uniunii Europene

(INTERVIU) Elevi din ‎Vaslui‬ şi ‪‎Iaşi‬, în ‪‎elita‬ olimpicilor la cea mai recentă competiţie de Ştiinţe a Uniunii Europene

Publicat de Gabriela Rotaru, 5 mai 2015, 21:20

Cele două echipe care au reprezentat România la Olimpiada de Ştiinţe a Uniunii Europene, în Austria, au obţinut o medalie de argint şi alta de bronz, informează Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.

Echipa medaliată cu argint a fost alcătuită din Cristiana-Diana Diaconu şi Tudor Pipirig, de la Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” din Iaşi, şi Vlad-Gabriel Sîmbotin, de la Liceul Teoretic „Mihail Kogălniceanu” din Vaslui.

Cristiana Diana Diaconu de la Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” din Iaşi, alături de Tudor Pipirig de la acelaşi colegiu şi alături de Vlad Gabriel Sîmbotin de la Liceul Teoretic Mihail Kogălniceanu din Vaslui face parte din echipa medaliată cu argint la Olimpiada de Ştiinţe a Uniunii Europene care s-a desfăşurat în Austria. Participanţii au susţinut două probe practice pe durata a patru ore fiecare la trei discipline: biologie, chimie şi fizică.

Cristiana Diana Diaconu, elevă în clasa a 10-a i-a vorbit colegei noastre, Ioana Soreanu,  despre experienţa aceasta:

Ioana Soreanu: A fost o competiţie dificilă?

Cristiana Diana Diaconu: Sincer, nu neapărat dificilă din punct de vedere al gradului de dificultate a studentului cât mai mult poate fi din punct de vedere al timpului care era alocat. Ar fi putut să fie puţin mai lung, dar na ca orice competiţie internaţională a avut într-adevăr gradul ei de dificultate.

Ioana Soreanu: Care sunt cele mai puternice impresii care ţi-au rămas după această experienţă?

Cristiana Diana Diaconu: În primul rând Olimpiada s-a ridicat la aşteptările mele, fiindcă a fost foarte bine organizată şi contactul cu mediul acesta internaţional mi s-a părut foarte interesant fiindcă în momentul ăla observi foarte bine difereneţele dintre naţiuni şi chiar este un lucru care te ajută în dezvoltarea personală. Pentru mine a fost o experienţă foarte interesantă şi mi-a plăcut să vorbesc cu oameni din toate ţările, să văd diferenţele, să văd chiar şi deschiderea lor şi disponibilitatea de a comunica cu ceilalţi.

Ioana Soreanu: În ce clasă eşti?

Cristiana Diana Diaconu: Într-a 10-a.

Ioana Soreanu: Te-ai decis cumva ce vei face mai departe după ce termini liceul?

Cristiana Diana Diaconu: Nu! Nu încă. Nu ştiu. Plănuiesc să merg în afară, sau poate să rămân în România dar, momentan, a-şi înclina spre a merge în afară, dar … încă nu ştiu exact.

Ioana Soreanu: Dar domeniul ţi l-ai ales?

Cristiana Diana Diaconu: Bănuiesc că tot ceva pe ştiinţe dar nu sunt foarte sigură.

Ioana Soreanu: Dar unde eşti tu mai stăpână la biologie, la chimie sau la fizică?

Cristiana Diana Diaconu: La fizică, dar nu sunt foarte sigură că vreau să continui pe această cale.

(radioiasi/ Ioana Soreanu/ FOTO europa.eu)

Etichete:
#StareaEducației(INTERVIU) Mona Coțofan, profesoară de limba română: ”Limitele impuse temelor pentru acasă, prin ordin ministerial, nu sunt realiste, cred că e o estimare ruptă de realitatea sistemului.”/ Genoveva Farcaș, profesoară de pedagogie: ”La noi, temele nu prea sunt raportate la vârstele elevilor. La clasele primare, sarcina efecturării temelor este supradimensionată.”
Life vineri, 12 decembrie 2025, 08:45

#StareaEducației(INTERVIU) Mona Coțofan, profesoară de limba română: ”Limitele impuse temelor pentru acasă, prin ordin ministerial, nu sunt realiste, cred că e o estimare ruptă de realitatea sistemului.”/ Genoveva Farcaș, profesoară de pedagogie: ”La noi, temele nu prea sunt raportate la vârstele elevilor. La clasele primare, sarcina efecturării temelor este supradimensionată.”

Ministerul Educației a publicat, săptămâna trecută, un ordin care schimbă regulile privind temele pentru acasă în învățământul...

#StareaEducației(INTERVIU) Mona Coțofan, profesoară de limba română: ”Limitele impuse temelor pentru acasă, prin ordin ministerial, nu sunt realiste, cred că e o estimare ruptă de realitatea sistemului.”/ Genoveva Farcaș, profesoară de pedagogie: ”La noi, temele nu prea sunt raportate la vârstele elevilor. La clasele primare, sarcina efecturării temelor este supradimensionată.”
#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – ”Dacă îl lăsați aici, îl distrugeți.” Povestea unei familii întoarse în țară după 13 ani în Austria și lupta pentru integrarea copiilor în școala publică
Life miercuri, 10 decembrie 2025, 17:37

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – ”Dacă îl lăsați aici, îl distrugeți.” Povestea unei familii întoarse în țară după 13 ani în Austria și lupta pentru integrarea copiilor în școala publică

  După 13 ani petrecuți în Austria, familia Serediuc din Iași a decis în 2021 să revină în România. Dorul de casă, libertatea...

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – ”Dacă îl lăsați aici, îl distrugeți.” Povestea unei familii întoarse în țară după 13 ani în Austria și lupta pentru integrarea copiilor în școala publică
#StareaEducației (INTERVIU) Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași – 170 de ani de tradiție, excelență și vocație în formarea dascălilor. Lăcrămioara Iordăchescu, directorul colegiului: „Este o instituție reper, cu cele mai multe clase de profil pedagogic din țară, căreia trebuie să-i redăm locul pe care îl merită.”
Life marți, 9 decembrie 2025, 09:27

#StareaEducației (INTERVIU) Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași – 170 de ani de tradiție, excelență și vocație în formarea dascălilor. Lăcrămioara Iordăchescu, directorul colegiului: „Este o instituție reper, cu cele mai multe clase de profil pedagogic din țară, căreia trebuie să-i redăm locul pe care îl merită.”

Colegiul Național Pedagogic ”Vasile Lupu” din Iași, o instituție reper a învățământului românesc, împlinește anul acesta 170 de ani de...

#StareaEducației (INTERVIU) Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași – 170 de ani de tradiție, excelență și vocație în formarea dascălilor. Lăcrămioara Iordăchescu, directorul colegiului: „Este o instituție reper, cu cele mai multe clase de profil pedagogic din țară, căreia trebuie să-i redăm locul pe care îl merită.”
(AUDIO/FOTO) George Pleșu: Borderline Art Space – „o fereastră către arta contemporană”
Life vineri, 5 decembrie 2025, 17:58

(AUDIO/FOTO) George Pleșu: Borderline Art Space – „o fereastră către arta contemporană”

Borderline Art Space, prima galerie de artă contemporană din Iași, a împlinit, săptămâna aceasta, 10 ani de la deschidere. Fondatorul și...

(AUDIO/FOTO) George Pleșu: Borderline Art Space – „o fereastră către arta contemporană”
Life vineri, 5 decembrie 2025, 11:45

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”

Ministerul Educației a publicat în transparență noile programe școlare pentru liceu, care ar urma să fie aplicate începând cu toamna anului...

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”
Life miercuri, 3 decembrie 2025, 08:50

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc

Tot mai mulți români care au ales calea străinătății decid astăzi să revină pe meleagurile natale. Deși pentru cei din țară...

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
Life marți, 2 decembrie 2025, 09:01

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”

Bullyingul nu este o problemă a copiilor, este o responsabilitate a adulților, a celor care îi însoțesc, le creează mediul de creștere și le...

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
Life luni, 1 decembrie 2025, 12:09

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”

Istoria nu trebuie să fie doar despre date și evenimente memorate, ci despre povești, oameni și lecții care ne inspiră. Cu această viziune s-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”