Ascultă Radio România Iași Live

Ipoteză privind instaurarea comunismului în Rusia (I)

Ipoteză privind instaurarea comunismului în Rusia (I)

Publicat de Nicolae Tomescu, 7 noiembrie 2017, 21:34 / actualizat: 8 noiembrie 2017, 20:23

O presupunere, enunțată pe baza câtorva fapte cunoscute, cu privire la instaurarea comunismului în Rusia și la anumite (legături între) fenomene care nu puteau fi observate direct sau cu privire la esența fenomenelor, la cauza sau la mecanismul intern care le-a produs, îndrăznește să afirme că 7 noiembrie[1] 1917 nu a reprezentat un exemplu de spontaneitate, ci rezultanta [2]/„Planul(ui) Warburg” (proiect secret pregătit, minuțios, în afara Rusiei)…

Inclusiv pe baza intuiției, a impresiilor, Andrew Carnegie a finanțat, la începutul secolului al XX-lea, un plan secret prin care guvernele statelor „semnificative” urmau sa fie „comunizate”[3]. In 1905, sindicatul[4]bancherilor internaționali” și Iacob Schiff au finanțat „duminica sângeroasă” de la Sankt Petersburg[5]. Mai târziu, în 1917, Charles B. Hill a folosit filiala „Westinghouse” din Rusia, pentru a-i finanța (generos) pe bolșevici. În 1923, atunci când U.R.S.S. și-a creat prima bancă internațională[6], asociatul lui J.P. Morgan, bancherul suedez Olof Aschberg, a devenit președintele băncii sovietice[7]. Ludwig Martens, primul ambasador sovietic în S.U.A., a fost susținut financiar de „Guaranty Trust” al lui J.P. Morgan[8].

La 21 septembrie 1917, o telegramă din Stockholm anunța, oficial, „deschiderea unui cont curent la NYA Banken pentru acțiunile tovarășului Troțki”[9]. Din 1916, Iacob Schiff devine principalul conducător al operațiunii de implementare a bolșevismului[10]. Prima revoluție din Rusia avusese loc, de fapt, în februarie (martie) 1917, fiind sprijinită de G. Buchanan (ambasadorul Angliei la Petersburg) și avusese un caracter pașnic[11]. Troțki a recunoscut (1922), într-o scrisoare către S.R. Mstislaviski: „Revoluția ne-a surprins în plin somn, ca pe fecioarele nebune din Evanghelie”…

[1] 25 octombrie, stil vechi…

[2] Finanțat, cu generozitate, de marii „bancheri internaționali”, mai ales de pe „Wall Street”: Jacob Schiff, J.P. Morgan, Otto Kahn, Paul Warburg, John D. Rockefeller, Edward Henry Harriman, Frank Vanderlip. Finanțarea bolșevicilor era intermediată de banca suedeză „NYA Banken”, condusă de bancherul promarxist Olof Aschberg…

[3] Cu alte cuvinte, trecute, economic, spre forma „monopolismului de stat”, controlat de „bancherii internaționali” de pe Wall Street; sistemul le-ar fi permis acestora să trateze, din punct de vedere economic și financiar, direct cu guvernele impuse prin „revoluții”…

[4] Sindicatul se numea, la New York, „Trust of money” (Trustul banilor)…

[5] Revoluție condusă de părintele Gapon, un agent al Ohranei (poliția secretă rusă), încheiată cu un eșec… „Trustul banilor”, mai ales „Guaranty Trust” al lui J.P. Morgan, a finanțat revoluția lui Pancho Villa din Mexic/în urma căreia S.U.A. au luat de la Spania un teritoriu vast. Există, totodată, o documentație privind implicarea „bancherilor internaționali” în revoluția lui Sun Yat-sen (Charles B. Hill, care conducea trei filiale ale lui „Westinghouse”, a tratat, direct cu Sun Yat-sen, aspectele financiare ale revoluției chineze)…

[6] „Ruskombank”…

[7] Iar Max May, vicepreședinte la „Guaranty Trust” (J.P. Morgan), a preluat funcția de director al „Ruskombank”…

[8] Prin manevrele invocate, „bancherii internaționali” de pe Wall Street urmăreau să instaureze în Rusia un guvern care să practice „monopolismul de stat”. Înțelegerile directe cu guvernul sovietic trebuiau să le garanteze „bancherilor internationali” exploatarea pe termen cat mai lung, și cu garanții guvernamentale, a fabuloaselor bogății ale Rusiei. „Bolșevismul” a fost prima formă de „globalizare” prin crearea unor structuri supranaționale. Din acaestă perspectivă, Cominternul nu ar fi altceva decât „bunicul” Uniunii Europene…

[9] Iată textul: „Stockholm, 21 septembrie 1917 Domnului Rafael Scholan Stimate tovarășe, Casa bancară Warburg, în urma unei telegrame trimise de președintele Sindicatului Renano-Westfalian a deschis un cont curent pentru acțiunile tovarășului Troțki. Un avocat, probabil domnul Kestroff, a primit muniții, al căror transport, împreună cu banii, l-a organizat… Și căruia i se va da suma cerută de tovarășul Troțki.” „Tovarășul Troțki”, cel la care s-a referit telegrama, se numea, în realitate, Leiba Davidovici Bronstein; era fiul unui negustor originar de lângă Elisabetgrad (Krivoirog – Ucraina); însurat cu fiica bancherului Jivtovski, cel care îl pusese în legătură și cu cercurile bancare de pe Wall Street, în primul rând, cu Iacob Schiff, președintele băncii „Kuhn, Loeb & Co”. Iacob-Henry Schiff, născut, în 1847, la Frankfurt pe Main (Germania), emigrase (1865) în America, unde a reușit, datorită talentului său financiar, să ajungă la conducerea „Kuhn, Loeb & Co”. Cea care va finanța reconstrucția căilor ferate din America („Union Pacific”), folosind mâna de lucru din China, foarte ieftină. Între 1904-1905, firma „Kuhn, Loeb & Co” a finanțat Japonia în războiul împotriva Rusiei, permițând Japoniei să obțină o victorie care a destabilizat Imperiul Rus; Schiff a preluat prizonierii ruși de la japonezi; o parte dintre aceștia, antrenați pe un teren aparținând lui Standard Oil (S.U.A.), îl vor însoți pe „tovarășul Troțki” atunci când acesta va reveni de la New York în Rusia/1917, la bordul vasului „Cristianja”…

[10] Nepotul său, John Schiff, estima în „New York Journal American” (3 februarie 1949): „Bătrânul a cheltuit circa 20.000.000 de dolari pentru triumful final al bolșevismului în Rusia”…

[11] Urmărise, printre altele, instaurarea unei monarhii constituționale: țarul urma să fie controlat de Dumă (parlament); guvernul provizoriu i-a inclus pe prințul Lvov, pe istoricul Miliukov, pe avocatul (social-democrat) A.F. Kerenski; guvernul provizoriu – de comun acord cu țarul Nicolae al II-lea, care abdicase, a propus fratelui acestuia, Marele Duce Mihail, să-i succeadă la tron țarului; deși se bucura, în februarie (martie) 1917, de sprijinul clasei conducătoare a Rusiei, a soldaților, țăranilor, muncitorilor, acesta a declinat propunerea. Prin refuzul Marelui Duce Mihail de a prelua puterea în Rusia a început ceea ce istoricii numesc perioada de „dvoevlastie” („dualitate a puterii”) dintre „Comitetul provizoriu al Dumei” (constituit recent) și „Comitetul executiv provizoriu”. Ceea ce a afectat, de o manieră progresivă, deciziile și autoritatea guvernului provizoriu. Mai toți bolșevicii de frunte, aflați pe atunci în Occident (Troțki la New York, Lenin și Zinoviev în Elveția), au înțeles oportunitatea. Deopotrivă bancherii de pe „Wall Street”, interesați de resursele Rusiei… Germania, din motive strict militare, a fost a doua forță care a facilitat bolșevicilor accesul la putere…

 

Etichete:
#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – ”Dacă îl lăsați aici, îl distrugeți.” Povestea unei familii întoarse în țară după 13 ani în Austria și lupta pentru integrarea copiilor în școala publică
Life miercuri, 10 decembrie 2025, 17:37

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – ”Dacă îl lăsați aici, îl distrugeți.” Povestea unei familii întoarse în țară după 13 ani în Austria și lupta pentru integrarea copiilor în școala publică

  După 13 ani petrecuți în Austria, familia Serediuc din Iași a decis în 2021 să revină în România. Dorul de casă, libertatea...

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – ”Dacă îl lăsați aici, îl distrugeți.” Povestea unei familii întoarse în țară după 13 ani în Austria și lupta pentru integrarea copiilor în școala publică
#StareaEducației (INTERVIU) Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași – 170 de ani de tradiție, excelență și vocație în formarea dascălilor. Lăcrămioara Iordăchescu, directorul colegiului: „Este o instituție reper, cu cele mai multe clase de profil pedagogic din țară, căreia trebuie să-i redăm locul pe care îl merită.”
Life marți, 9 decembrie 2025, 09:27

#StareaEducației (INTERVIU) Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași – 170 de ani de tradiție, excelență și vocație în formarea dascălilor. Lăcrămioara Iordăchescu, directorul colegiului: „Este o instituție reper, cu cele mai multe clase de profil pedagogic din țară, căreia trebuie să-i redăm locul pe care îl merită.”

Colegiul Național Pedagogic ”Vasile Lupu” din Iași, o instituție reper a învățământului românesc, împlinește anul acesta 170 de ani de...

#StareaEducației (INTERVIU) Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași – 170 de ani de tradiție, excelență și vocație în formarea dascălilor. Lăcrămioara Iordăchescu, directorul colegiului: „Este o instituție reper, cu cele mai multe clase de profil pedagogic din țară, căreia trebuie să-i redăm locul pe care îl merită.”
(AUDIO/FOTO) George Pleșu: Borderline Art Space – „o fereastră către arta contemporană”
Life vineri, 5 decembrie 2025, 17:58

(AUDIO/FOTO) George Pleșu: Borderline Art Space – „o fereastră către arta contemporană”

Borderline Art Space, prima galerie de artă contemporană din Iași, a împlinit, săptămâna aceasta, 10 ani de la deschidere. Fondatorul și...

(AUDIO/FOTO) George Pleșu: Borderline Art Space – „o fereastră către arta contemporană”
#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”
Life vineri, 5 decembrie 2025, 11:45

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”

Ministerul Educației a publicat în transparență noile programe școlare pentru liceu, care ar urma să fie aplicate începând cu toamna anului...

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”
Life miercuri, 3 decembrie 2025, 08:50

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc

Tot mai mulți români care au ales calea străinătății decid astăzi să revină pe meleagurile natale. Deși pentru cei din țară...

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
Life marți, 2 decembrie 2025, 09:01

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”

Bullyingul nu este o problemă a copiilor, este o responsabilitate a adulților, a celor care îi însoțesc, le creează mediul de creștere și le...

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
Life luni, 1 decembrie 2025, 12:09

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”

Istoria nu trebuie să fie doar despre date și evenimente memorate, ci despre povești, oameni și lecții care ne inspiră. Cu această viziune s-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”
Life vineri, 28 noiembrie 2025, 15:57

(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură

Profesorii, elevii și părinții sunt invitați până pe 12 decembrie să completeze chestionarele privind noile programe școlare pentru liceu,...

(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură