Românii nu mai aşteaptă canicula să cumpere aparate de aer condiţionat; vânzările au explodat înainte de sezon

Publicat de Andreea Drilea, 10 iunie 2025, 12:12
Românii îşi schimbă strategia de achiziţie pentru sezonul cald şi aleg să cumpere aparate de aer condiţionat înainte de debutul verii, evitând aglomeraţia şi preţurile crescute.
În această primăvară, evomag raportează o creştere de 50% a vânzărilor de aparate de aer condiţionat faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit unui comunicat al companiei.
Tot mai mulţi consumatori aleg soluţii complete, optând pentru pachete care includ şi serviciile de instalare. Ponderea celor care cumpără atât produsul, cât şi instalarea, a crescut de la 7% anul trecut la 11% anul acesta, semn al unei maturizări a comportamentului de consum: românii nu mai caută doar produse, ci soluţii gata funcţionale.
‘Vedem o schimbare de comportament. Oamenii nu mai aşteaptă să-i surprindă canicula. Cumpără din timp, aleg pachete complete şi decid să achiziţioneze şi instalare deja programată de la evomag. În felul acesta se asigură că au confortul necesar fără să treacă prin stresul cauzat de temperaturile ridicate’, a declarat directorul general al evomag, Mihai Pătraşcu, citat în comunicat.
În prezent, termenul mediu de instalare pentru aparatele de aer condiţionat achiziţionate de la evomag este de aproximativ 3 zile. În plin sezon, acest termen creşte până la 14 zile, iar costurile serviciilor de instalare pot fi mai mari cu până la 50% faţă de perioada actuală.
Pentru a susţine ritmul crescut al cererii, evomag a majorat cu 50% stocurile de aparate de aer condiţionat disponibile faţă de anul trecut şi colaborează cu două companii specializate pentru instalări rapide.
Preţul mediu pentru un aparat de aer condiţionat în oferta evomag este de aproximativ 1.500 de lei.
Liberalizarea pieţei de energie şi creşterea gradului de conştientizare privind consumul de electricitate influenţează şi comportamentul de achiziţie. Clienţii sunt tot mai atenţi la consumul energetic, orientându-se către modele performante şi eficiente.
‘Factura de energie este mai importantă ca oricând, iar clienţii evaluează acum atât preţul de achiziţie, cât şi consumul lunar. Asta explică interesul crescut pentru aparatele de aer condiţionat din clasele superioare de eficienţă energetică’, a adăugat Mihai Pătraşcu.
Pe fondul acestor tendinţe, evomag estimează că vânzările de aparate de aer condiţionat vor creşte cu încă 50% în această vară comparativ cu anul trecut. Anul trecut, această categorie a reprezentat circa 16% din totalul electrocasnicelor vândute şi aproximativ 10% din vânzările totale evomag.
evomag este una dintre cele mai importante companii din industria de comerţ electronic din România. Compania a atras, în 2022, o investiţie de 2 milioane de euro de la Catalyst România, una dintre cele mai importante firme de capital de risc axate pe tehnologie din România, în demersul de a susţine dezvoltarea accelerată a companiei. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro