Ascultă Radio România Iași Live

(AUDIO/FOTO) Andrei Cozlac: “…niște tineri care au avut curajul să se joace, să experimenteze și să se dăruiască acestei meserii”

(AUDIO/FOTO) Andrei Cozlac: “…niște tineri care au avut curajul să se joace, să experimenteze și să se dăruiască acestei meserii”

Publicat de isoreanu, 12 iulie 2022, 20:01

Finalul de an universitar aduce o nouă generație de artiști ai Universității “George Enescu” din Iași.

Ne-am obișnuit cu proiectele pline de imaginație și îndrăzneală, iar anul acesta, expoziția absolvenților de anul acesta de la Secția Foto Video reprezintă o nouă confirmare. Ioana Soreanu:

O nouă generație de absolvenți ai Universității de Arte „George Enescu” din Iași finalizează o etapă. De data aceasta, este vorba despre absolvenții Secției Foto-Video din cadrul Facultății de Arte Vizuale și Design. Expoziția absolvenților se află la Galeria Victoria până pe 20 iulie.

Deschiderea a fost un prilej de a-i reîntâlni pe profesorii de la această secție și de a-i cunoaște pe tinerii artiști. Proiectele demonstrează talent, imaginație, preocupare față de problemele societății actuale și frapează prin maturitate.

 

 

Alegerea făcută atunci când au aplicat la această universitate este validată de rezultate. Au acumulat multe cunoștințe și experiențe, au învățat multe lucruri. Mai important decât atât, au cunoscut profesori foarte buni care le-au devenit mentori. Da, UNAGE a depășit toate așteptările.

 

                     Radu Neacșu

 

Radu Neacșu, absolvent al UNAGE, artist vizual:

La început, sincer, nu aveam o cale bine definită. Doar știam că este o universitate de arte, nu facem numai fotografie sau video, ci și materii aferente cum ar fi bazele desenului, studiul culorii, care să ne introducă oarecum în lumea asta artistică și ulterior, ne-am dat seama, încet, încet, că e mult decât o simplă fotografie. Tot timpul e așa. Mai departe, vreau să continui cu studiile de master. Poate, cine știe, și doctorat și, poate, ar suna interesant să continui mai departe în domeniul profesoral, tot în cadrul Facultății Foto-Video, n-aș vrea în altă parte pentru că am prins drag de toți profesorii, sunt minunați și le datorez toate cunoștințele pe care le știu acum.

 

 

Ilinca Popescu

                  Ilinca Popescu

 

Împlinirea profesională este ceea ce acești tineri artiști caută și au aflat modul de a atinge acest scop la UNAGE. Sunt pe un drum bun, plini de entuziasm. Ilinca Popescu absolvent UNAGE, artist vizual:

 

Depinde foarte mult de experiența personală și de modul în care fiecare individ se raportează la facultatea asta, în sensul în care depinde de așteptări, de efortul pe care-l depune. Din punctul meu de vedere, da, să mă împlinească pe mine, mai întâi, ca individ și după aceea, pe parte profesională. Și am sondat foarte mult din toate zonele în care am putut astfel încât, să-mi îndeplinesc o imagine artistică mai mult decât o imagine, mă rog… de vânzare. Mai departe, lucrez, lucrez în domeniu și aș vrea să sondez cumva în zona asta și să împlinesc mai multe proiecte în ceea ce privește practica mea artistică.

 

 

Cătălin Daniel Marinescu

           Cătălin Daniel Marinescu

 

Veste bună este că acești tineri vor să rămână în Iași. Au primit chiar mai mult decât se așteptau de la această universitate și vor să dea ceva în schimb comunității din care simt că fac parte. Cătălin Daniel Marinescu, artist vizual:

 

Am venit, într-un fel sau altul, cu gândul că o să fac o facultate, ca o altă facultate pe care am făcut-o. Aici, am întâlnit oameni călduroși, care au fost foarte dispuși să mă învețe și să mă provoace să vreau ceva mai mult de la mine. Urmează să continui pe master. Aș vrea să continui să mă dezvolt ca artist vizual, să văd cum mă pot promova și cum pot dezvolta această latură artistică de care consider că Iașul are foarte multă nevoie, de tineri care doresc să… într-un fel sau altul, să vorbească publicului în această manieră. Intenționez să rămân în Iași, sunt născut… poate sunt mai melancolic de felul meu, dar este orașul meu natal și aș vrea să am partea mea pe care să o promovez aici.

 

 

Toate acestea, datorită profesorilor de la Facultate de Arte Vizuale și Design de la Universitatea ieșșeană de Arte. Când îi cunoaștem, înțelegem și motivele.

 

Lavinia German

            Lavinia German

 

Profesori foarte buni, mândri de acești absolvenți care confirmă valoarea școlii de artă ieșene. Conf. univ. dr. Lavinia German:

 

În fiecare an, cu fiecare generație, ajungem să vedem tematici noi de interes pe care aceștia le dezvoltă. Pentru că, în cadrul specializării noastre, îi îndemnăm să descopere subiecte noi, actuale, subiecte care să caracterizeze generația din care ei fac parte. Și-atunci, ne bucurăm că și în acest an, am avut câteva teme centrale în jurul cărora ei au gravitat cu curaj: identitatea, comunitatea, timpul, memoria, sau chiar imaginarul personal. Cred că putem să-i considerăm copii, poate, în momentul în care intră la facultate. Totuși, iată că trei ani mai târziu, și noi ne bucurăm să vedem abordări mature față de subiecte care sunt de interes direct în societatea de azi, în cultura noastră, subiecte care să privească categorii mai mari de oameni, cum avem și-aici în câteva din imagini care problematizează fie identitatea anumitor personaje, fie situații dramatice care se pot produce în viețile noastre, fie modul în care lucrăm și înțelegem trecutul, modul în care memoria noastră este transformată de fiecare data. Noi ne bucurăm că putem să dezvoltăm astfel de topice, astfel de tematici, cu studenții noștri și, credem că, și reușesc.

 

 

Andrei Cozlac

                Andrei Cozlac

 

Lector univ. dr. Andrei Cozlac este unul dintre cei care îi îndrumă pe studenți. Absolvent al UNAGE, deținător a două premii UNITER (2020 și 2022), în urma colaborărilor cu Teatrul Național “Vasile Alexandri” din Iași,  Andrei Cozlac a reușit să transmită tinerilor studenți curajul de exprimare fără de care arta nu poate exista:

 

Este o generație foarte bună, destul de ofertantă. Adică, niște tineri care au avut curajul să se joace, să experimenteze și, totodată, să se dăruiască acestei meserii sau fotografiei, videoului, artei video, în general. Sunt niște tineri curajoși și prevăd un viitor bun, mai ales dacă cei de la licență își vor continua studiile la master, mi-aș dori să îi am în continuare ca studenți.

 

 

Expoziția rămâne deschisă până miercuri, 20 iulie, la Galeria Victoria din Iași. Temele sunt actuale, surprind frământările acestei generații care se dezvăluie a fi matură și stăpână pe instrumentele de exprimare pe care le oferă arta foto video, în cazul de față.

 

(Radio Iași/Ioana Soreanu)

Etichete:
#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”
Life vineri, 17 octombrie 2025, 11:45

#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”

         Săptămâna viitoare, Iașiul devine din nou capitala literaturii europene. În perioada 22-26 octombrie 2025 are loc cea de-a XIII-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”
#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”
Life marți, 14 octombrie 2025, 17:09

#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”

Într-o zi obișnuită de școală, un elev de gimnaziu din România petrece, în medie, patru ore pe internet. În weekend, timpul urcă la peste...

#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”
#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”
Life luni, 13 octombrie 2025, 09:53

#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”

Într-un context educațional tot mai complex și dinamic, în care profesorii sunt chemați să răspundă provocărilor ce țin de progresul...

#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”
#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”
Life vineri, 10 octombrie 2025, 08:48

#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”

La o lună de la începutul noului an școlar, în sistemul de învățământ din România tensiunile persistă, iar sindicatele spun că vor...

#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”
Life marți, 7 octombrie 2025, 11:05

#StareaEducației (INTERVIU) Proiect transfrontalier, în valoare de 850.000 de euro, accesat de Școala Gimnazială ”Ion Simionescu” din Iași. Sabina Manea, directorul instituției: ”Este un proiect complex, care are mai multe direcții, atât îmbogățirea infrastructurii cât și a activității educaționale, în parteneriat cu colegii noștri din localitatea Drochia, Republica Moldova.”

Școala Gimnazială„ Ion Simionescu” din Iași demonstrează, încă o dată, că viziunea, implicarea și capacitatea de a accesa fonduri...

#StareaEducației (INTERVIU) Proiect transfrontalier, în valoare de 850.000 de euro, accesat de Școala Gimnazială ”Ion Simionescu” din Iași. Sabina Manea, directorul instituției: ”Este un proiect complex, care are mai multe direcții, atât îmbogățirea infrastructurii cât și a activității educaționale, în parteneriat cu colegii noștri din localitatea Drochia, Republica Moldova.”
Life luni, 6 octombrie 2025, 12:39

#StareaEducației (INTERVIU) Daniela Claudia Orășanu, directorul Colegiului Tehnic ”Unirea” din Pașcani: ”Avem specializări care nu mai spun nimic în 2025. Nu țin cont de inteligența artificială, de noile tehnologii. Avem standarde de pregătire profesională care nu sunt în concordanță cu cele europene.”

O școală în care vii copil și pleci om, așa definește Daniela Claudia Orășanu, directorul Colegiului Tehnic  ”Unirea” din Pașcani,...

#StareaEducației (INTERVIU) Daniela Claudia Orășanu, directorul Colegiului Tehnic ”Unirea” din Pașcani: ”Avem specializări care nu mai spun nimic în 2025. Nu țin cont de inteligența artificială, de noile tehnologii. Avem standarde de pregătire profesională care nu sunt în concordanță cu cele europene.”
Life vineri, 3 octombrie 2025, 15:49

#StareaEducației (INTERVIU)”Connected 3.2” – evenimentul dedicat profesorilor, părinților și elevilor în care se vorbește deschis despre educație, pe 18 octombrie, la Iași. Anamaria Ghiban, co-fondatoare Asociația PISC: ”Ceea ce lipsește din dialogul educațional actual este încrederea, iar aceasta se construiește prin conexiune.”

Într-o lume educațională tot mai complexă, în care tehnologia, inteligența artificială și noile generații pun la încercare modelele...

#StareaEducației (INTERVIU)”Connected 3.2” – evenimentul dedicat profesorilor, părinților și elevilor în care se vorbește deschis despre educație, pe 18 octombrie, la Iași. Anamaria Ghiban, co-fondatoare Asociația PISC: ”Ceea ce lipsește din dialogul educațional actual este încrederea, iar aceasta se construiește prin conexiune.”
Life joi, 2 octombrie 2025, 14:00

#StareaEducației (INTERVIU) 130 de ani de excelență la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași – între tradiție, inovație și provocările prezentului. Camelia Gavrilă, directorul instituției: Păstrăm rigoarea educațională a înaintașilor, punem accentul pe studiu, dar trebuie să fim oameni ai timpului, avem o generație care trăiește sub semnul imaginii, al vitezei, al accesului la tehnologie, deci, evident, și demersul nostru didactic trebuie adaptat.”

Anul 2025 marchează un moment cu profundă încărcătură simbolică pentru Colegiul Național ”Costache Negruzzi” din Iași, celebrarea a 130...

#StareaEducației (INTERVIU) 130 de ani de excelență la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași – între tradiție, inovație și provocările prezentului. Camelia Gavrilă, directorul instituției: Păstrăm rigoarea educațională a înaintașilor, punem accentul pe studiu, dar trebuie să fim oameni ai timpului, avem o generație care trăiește sub semnul imaginii, al vitezei, al accesului la tehnologie, deci, evident, și demersul nostru didactic trebuie adaptat.”