Ascultă Radio România Iași Live

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 5 noiembrie 2024, 05:39 / actualizat: 5 noiembrie 2024, 6:42

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024 este de 3.116 lei, în creştere cu 231 lei faţă de anul trecut, televizoarele, electrocasnicele mici, hainele, telefoanele mobile şi maşinile de spălat fiind în topul preferinţelor, potrivit unui studiu de specialitate, remis luni AGERPRES.

Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizaţi cu acest eveniment de shopping, iar dintre aceştia aproximativ 60% şi-au planificat achiziţii cu această ocazie, potrivit studiului realizat de Kantar România, pe un eşantion naţional reprezentativ de adulţi din mediul rural şi urban.

Bugetele alocate pentru cumpărăturile de Black Friday continuă, de asemenea, să crească. Şi, în mod special, se observă o creştere semnificativă a procentului celor care îşi propun să cheltuiască peste 3.000 de lei. Dacă în 2022 procentul cumpărătorilor cu bugete peste acest prag era de 21%, în 2024 a crescut la 30%.

Conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES, studiul mai arată că, în ceea ce priveşte categoriile de produse preferate, televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) şi maşinile de spălat (19%) conduc topul achiziţiilor planificate de Black Friday. Preferinţele variază, însă, în funcţie de vârstă: faţă de nivelul general, tinerii între 18 şi 24 de ani se orientează mai ales către haine (40%) şi telefoane mobile (40%) sau laptopuri (17%).

Pentru segmentul 25 – 34 de ani, se evidenţiază un interes mai mare decât media pentru haine (34%) şi cosmetice (15%). Cei cu vârsta între 35 – 44 de ani îşi doresc mai mult electrocasnice mari, pe când cei din intervalul 45-55 de ani se gândesc mai mult să cumpere televizoare (42%) şi aragaze (13%). Cei din segmentul 56 – 65 ani ‘vânează’ mai mult decât restul articole de home & deco (16%), dar şi produse alimentare şi băuturi (14%).

‘Black Friday continuă să fie un fenomen de amploare în România, 9 din 10 persoane cu vârsta între 18 şi 55 de ani sunt familiarizate cu acest eveniment şi mai mult de jumătate doresc să cumpere ceva. Acest lucru subliniază importanţa evenimentului pentru economie şi pentru sectorul de e-commerce, care beneficiază de pe urma acestei perioade de vârf în vânzări. Studiul nostru arată că televizoarele şi electrocasnicele mici sunt în topul preferinţelor de Black Friday, urmate de telefoane mobile şi haine. Aceste categorii de produse sunt esenţiale pentru consumatorii români, ce caută să îşi îmbunătăţească nivelul de trai (confort şi funcţionalitate sporită pentru locuinţele lor, divertisment şi conexiune cu ceilalţi prin tehnologii noi) şi felul în care se exprimă, se prezintă pe ei în lume. Black Friday reprezintă o oportunitate unică pentru companii de a-şi creşte semnificativ vânzările şi expunerea brandului. Dar acestea trebuie să fie pregătite să gestioneze eficient creşterea cererii din această perioadă (cu toate provocările operaţionale) şi să se concentreze pe crearea unor experienţe care să fie diferite în mod semnificativ pentru cumpărători, astfel încât aceştia să dezvolte asocieri pozitive cu brandul’, a susţinut Gabriela Georgescu, Senior Client Service, Kantar România, citat în comunicat.

Interesul pentru produse cosmetice a înregistrat cea mai mare creştere din ultimii ani, în special în rândul femeilor şi în cadrul segmentelor cu vârste cuprinse între 25 – 34 şi 45 – 55 de ani şi al persoanelor din mediul rural, unde accesul la magazine fizice cu produse de acest tip este mai redus.

Studiul a fost realizat în perioada 14 – 21 octombrie 2024, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 2001 respondenţi, cu vârste între 18 şi 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI, cu marja de eroare maximă admisă la nivel total de 2,2%, la un nivel de încredere la 95%.

Kantar este liderul mondial în domeniul analizelor de marketing (insights & analytics) şi un partener indispensabil în materie de insight-uri de brand pentru companiile de top din lume. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
Portret de cineast la Cinema Ateneu: Nadav Lapid, o voce a disidenței
Fapt divers joi, 2 octombrie 2025, 10:44

Portret de cineast la Cinema Ateneu: Nadav Lapid, o voce a disidenței

Câștigător al Ursului de aur la Berlin și al Grand Prix-ului la Cannes, regizorul Nadav Lapid este unul dintre cele mai interesante voci ale...

Portret de cineast la Cinema Ateneu: Nadav Lapid, o voce a disidenței
FITPTI 2025: 9 zile despre „Putere și vulnerabilitate”
Fapt divers joi, 2 octombrie 2025, 06:45

FITPTI 2025: 9 zile despre „Putere și vulnerabilitate”

Timp de 9 zile (2-8 octombrie, Prolog 20 și 27 septembrie), peste 400 de participanți vor evolua în peste 25 de locuri din oraș în programul...

FITPTI 2025: 9 zile despre „Putere și vulnerabilitate”
Ajungem MARI Iași prelungește termenul de înscriere ca voluntar pentru copiii abandonați
Fapt divers miercuri, 1 octombrie 2025, 10:21

Ajungem MARI Iași prelungește termenul de înscriere ca voluntar pentru copiii abandonați

Iași, 1 octombrie 2025. Ajungem MARI Iași, parte a celui mai mare program educațional pentru copiii instituționalizați din România, are nevoie...

Ajungem MARI Iași prelungește termenul de înscriere ca voluntar pentru copiii abandonați
„Asaltul Lupilor” a fost din nou un succes la IAȘI
Fapt divers marți, 30 septembrie 2025, 11:21

„Asaltul Lupilor” a fost din nou un succes la IAȘI

Ediția a XII-a „cu Lupii laolaltă” a evenimentului „Asaltul Lupilor” a fost un triumf, transformând comuna Miroslava, județul Iași,...

„Asaltul Lupilor” a fost din nou un succes la IAȘI
Fapt divers sâmbătă, 27 septembrie 2025, 08:35

Sondaj: Aproape jumătate dintre românii care participă la competiţii sportive o fac pentru sănătatea lor

Aproape jumătate dintre participanţii la competiţiile sportive de masă din România au declarat, conform datelor unui sondaj, că sănătatea...

Sondaj: Aproape jumătate dintre românii care participă la competiţii sportive o fac pentru sănătatea lor
Fapt divers vineri, 26 septembrie 2025, 10:48

O lună cu Regina Maria și Femeile Pictore și Sculptore la Iași!

Se deschide o expoziție de excepție marca Art Safari la Centrul Internațional de Artă Contemporană Baia Turcească, în perioada 1-29 octombrie...

O lună cu Regina Maria și Femeile Pictore și Sculptore la Iași!
Fapt divers joi, 25 septembrie 2025, 10:42

Câştigul salarial mediu net la nivel naţional a crescut anul trecut cu 547 de lei, la 4.959 lei (statistică)

Câştigul salarial mediu brut lunar înregistrat la nivelul economiei naţionale în 2024 a fost 8.061 lei, cu 14,5% (+1.019 lei) mai mare faţă de...

Câştigul salarial mediu net la nivel naţional a crescut anul trecut cu 547 de lei, la 4.959 lei (statistică)
Fapt divers luni, 22 septembrie 2025, 09:28

Echinocțiul de toamnă: Momentul de debut astonomic al anotimpului în emisfera nordică

Echinocţiul marchează luni, la ora 21:19 (ora României), debutul toamnei astronomice. Echinocţiul desemnează cele două momente ale anului când...

Echinocțiul de toamnă: Momentul de debut astonomic al anotimpului în emisfera nordică