Ascultă Radio România Iași Live

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 5 noiembrie 2024, 05:39 / actualizat: 5 noiembrie 2024, 6:42

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024 este de 3.116 lei, în creştere cu 231 lei faţă de anul trecut, televizoarele, electrocasnicele mici, hainele, telefoanele mobile şi maşinile de spălat fiind în topul preferinţelor, potrivit unui studiu de specialitate, remis luni AGERPRES.

Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizaţi cu acest eveniment de shopping, iar dintre aceştia aproximativ 60% şi-au planificat achiziţii cu această ocazie, potrivit studiului realizat de Kantar România, pe un eşantion naţional reprezentativ de adulţi din mediul rural şi urban.

Bugetele alocate pentru cumpărăturile de Black Friday continuă, de asemenea, să crească. Şi, în mod special, se observă o creştere semnificativă a procentului celor care îşi propun să cheltuiască peste 3.000 de lei. Dacă în 2022 procentul cumpărătorilor cu bugete peste acest prag era de 21%, în 2024 a crescut la 30%.

Conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES, studiul mai arată că, în ceea ce priveşte categoriile de produse preferate, televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) şi maşinile de spălat (19%) conduc topul achiziţiilor planificate de Black Friday. Preferinţele variază, însă, în funcţie de vârstă: faţă de nivelul general, tinerii între 18 şi 24 de ani se orientează mai ales către haine (40%) şi telefoane mobile (40%) sau laptopuri (17%).

Pentru segmentul 25 – 34 de ani, se evidenţiază un interes mai mare decât media pentru haine (34%) şi cosmetice (15%). Cei cu vârsta între 35 – 44 de ani îşi doresc mai mult electrocasnice mari, pe când cei din intervalul 45-55 de ani se gândesc mai mult să cumpere televizoare (42%) şi aragaze (13%). Cei din segmentul 56 – 65 ani ‘vânează’ mai mult decât restul articole de home & deco (16%), dar şi produse alimentare şi băuturi (14%).

‘Black Friday continuă să fie un fenomen de amploare în România, 9 din 10 persoane cu vârsta între 18 şi 55 de ani sunt familiarizate cu acest eveniment şi mai mult de jumătate doresc să cumpere ceva. Acest lucru subliniază importanţa evenimentului pentru economie şi pentru sectorul de e-commerce, care beneficiază de pe urma acestei perioade de vârf în vânzări. Studiul nostru arată că televizoarele şi electrocasnicele mici sunt în topul preferinţelor de Black Friday, urmate de telefoane mobile şi haine. Aceste categorii de produse sunt esenţiale pentru consumatorii români, ce caută să îşi îmbunătăţească nivelul de trai (confort şi funcţionalitate sporită pentru locuinţele lor, divertisment şi conexiune cu ceilalţi prin tehnologii noi) şi felul în care se exprimă, se prezintă pe ei în lume. Black Friday reprezintă o oportunitate unică pentru companii de a-şi creşte semnificativ vânzările şi expunerea brandului. Dar acestea trebuie să fie pregătite să gestioneze eficient creşterea cererii din această perioadă (cu toate provocările operaţionale) şi să se concentreze pe crearea unor experienţe care să fie diferite în mod semnificativ pentru cumpărători, astfel încât aceştia să dezvolte asocieri pozitive cu brandul’, a susţinut Gabriela Georgescu, Senior Client Service, Kantar România, citat în comunicat.

Interesul pentru produse cosmetice a înregistrat cea mai mare creştere din ultimii ani, în special în rândul femeilor şi în cadrul segmentelor cu vârste cuprinse între 25 – 34 şi 45 – 55 de ani şi al persoanelor din mediul rural, unde accesul la magazine fizice cu produse de acest tip este mai redus.

Studiul a fost realizat în perioada 14 – 21 octombrie 2024, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 2001 respondenţi, cu vârste între 18 şi 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI, cu marja de eroare maximă admisă la nivel total de 2,2%, la un nivel de încredere la 95%.

Kantar este liderul mondial în domeniul analizelor de marketing (insights & analytics) şi un partener indispensabil în materie de insight-uri de brand pentru companiile de top din lume. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
Teatrul Luceafărul, din nou în Danemarca
Fapt divers miercuri, 3 septembrie 2025, 08:45

Teatrul Luceafărul, din nou în Danemarca

După turneul de succes din Danemarca de anul trecut, spectacolul Stația clovnilor revine acum, la Copenhaga. Prezența artiștilor ieșeni în...

Teatrul Luceafărul, din nou în Danemarca
Lasă-ți CV-ul să vorbească la Târgul de Cariere: noi oportunități profesionale în sezonul de toamnă
Fapt divers miercuri, 3 septembrie 2025, 06:51

Lasă-ți CV-ul să vorbească la Târgul de Cariere: noi oportunități profesionale în sezonul de toamnă

Târgul de Cariere debutează în luna octombrie cu un nou sezon de evenimente și aduce în prim-plan mii de oportunități de carieră și acces...

Lasă-ți CV-ul să vorbească la Târgul de Cariere: noi oportunități profesionale în sezonul de toamnă
Eclipsa totală de Lună din 7 septembrie 2025
Fapt divers luni, 1 septembrie 2025, 11:10

Eclipsa totală de Lună din 7 septembrie 2025

În seara zilei de duminică, 7 septembrie 2025, va avea loc cel mai important fenomen astronomic al anului 2025: o eclipsă totală de Lună, cu...

Eclipsa totală de Lună din 7 septembrie 2025
Numărătoarea inversă începe, „Lupii” se pregătesc de ASALT la IAȘI!
Fapt divers joi, 28 august 2025, 11:41

Numărătoarea inversă începe, „Lupii” se pregătesc de ASALT la IAȘI!

Spectaculoasa cursă cu obstacole și noroi “Asaltul Lupilor” va avea loc anul acesta în Iași, cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local...

Numărătoarea inversă începe, „Lupii” se pregătesc de ASALT la IAȘI!
Fapt divers luni, 25 august 2025, 09:38

Ziua Limbii Române – 31 AUGUST – va fi celebrată în Parcul Copou printr-un spectacol de poezie și muzică

Ziua Limbii Române – 31 AUGUST – va fi celebrată în Parcul Copou printr-un spectacol de poezie și muzică. Pe scena amplasată în fața...

Ziua Limbii Române – 31 AUGUST – va fi celebrată în Parcul Copou printr-un spectacol de poezie și muzică
Fapt divers luni, 25 august 2025, 09:36

“Serile Teiului” în Parcul Copou din mun. Iași

“Serile Teiului” un eveniment care ne unește sub cupola muzicii pentru a -IV-a oară. Anul acesta ii vom avea alături în prima seară, mai...

“Serile Teiului” în Parcul Copou din mun. Iași
Fapt divers luni, 11 august 2025, 15:59

15-30 august, Classic for Teens LAB – Tinerii din Vrancea devin voluntari pentru cultură

Classic for Teens LAB – Tinerii din Vrancea devin voluntari pentru cultură Între 15 și 30 august 2025, la Focșani, are loc Classic for Teens...

15-30 august, Classic for Teens LAB – Tinerii din Vrancea devin voluntari pentru cultură
Fapt divers vineri, 8 august 2025, 06:04

Filmul ‘Dracula’ în regia lui Radu Jude – premieră mondială, duminică, la Festivalul Internaţional de Film de la Locarno

Filmul ‘Dracula’ în regia lui Radu Jude va avea premiera mondială, duminică, în cadrul competiţiei oficiale a Festivalului...

Filmul ‘Dracula’ în regia lui Radu Jude – premieră mondială, duminică, la Festivalul Internaţional de Film de la Locarno