Ascultă Radio România Iași Live

(AUDIO/FOTO) Călin Ciobotari: Facultatea de Teatru e mai mult decât o facultate, e un fel de introducere în viață

(AUDIO/FOTO) Călin Ciobotari: Facultatea de Teatru e mai mult decât o facultate, e un fel de introducere în viață

Publicat de isoreanu, 11 iulie 2023, 12:45

Admiterea pentru cei care doresc să urmeze o carieră artistică și vor să se înscrie la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași va începe săptămâna viitoare. Specializările sunt diverse, iar succesele absolvenților și producțiile pe care le-am urmărit an de an sunt tentante pentru candidați.

Un material de Ioana Soreanu:

Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași așteaptă noi candidați pentru toate facultățile, de teatru, muzică și arte vizuale, la cursurile de licență și master.

Admiterea se va desfășura săptămâna viitoare, între 20 și 22 iulie pentru masterat, iar pentru licență, între 24 și 28 iulie.

La Facultatea de Teatru, oferta este foarte variată: Actorie, Regie, Coregrafie, Teatrologie, Management Cultural.

Conf. univ. dr. Ciprian Huțanu, de la Secția Păpuși/Marionete vorbește despre deschiderea pe care o oferă facultatea, prin pregătirea și dăruirea cadrelor didactice și prin rezultatele obținute de studenți și de absolvenți la diferite concursuri și festivaluri în țară sau în străinătate:

Profesia de actor, ca și școala de teatru, implicit, consider că oferă omului și în special tânărului din aceste vremuri o evadare din rutina cotidiană, din șabloanele cotidiene. De asemenea, Facultatea de Teatru de la Iași are un corp profesoral care este foarte bine pregătit. La Iași, se oferă o liniște a învățării pentru tânărul student la Teatru, cel puțin în prima parte a ciclului, pentru ca partea a doua a școlii să fie, poate, spațiul experimentului teatral prin definiție. Eu, la secția de Animație, am astfel de bucurii, să regăsesc foști studenți în teatre, făcând performanță, apărând în premiile diverselor festivaluri de specialitate, nu doar în țară, ci și în străinătate. Așa că munca noastră de roade și dincolo de frontierele școlii.

Pasiunea este una dintre calitățile care recomandă un candidat pentru a urma cursurile Facultății de Teatru de la Iași. Vârsta nu reprezintă un criteriu. Fie tineri, fie cu experiență în alte domenii, cei care descoperă că au o chemare către artele spectacolului sunt așteptați să își cultive talentul. Lector univ. dr. Dumitriana Condurache formulează o invitație pentru cursurile de regie:

Regia ca și, sigur, toate secțiile Facultății de Teatru și ale întregii Universității Naționale de Arte este un domeniu vocațional. Cine vine trebuie să aibă pasiune. Sigur, nu există un profil unic al aspirantul la Regie, dar cine vrea să spună o poveste live prin imagini, cine vrea să analizeze, să cunoască natura umană prin intermediul unor texte profunde, vechi, sau de actualitate, să se exprime pe sine și lumea din jur, cui îi place să lucreze cu alți oameni este invitat să vină să-și deschidă aripile imaginației la Facultatea de Regie. E important să spunem că la facultatea noastră avem studenți de toate vârstele, adică oameni care sunt la început de drum și profesioniști, actori, profesori care vin să facă o a doua facultate, adică cea de regie. De asemenea, studenți care termină, să spunem, Coregrafie și aleg să facă apoi imediat Regia. Deci, Facultatea de Teatru a universității noastre, se pare, este una în care studenții revin, deci e de bine.

 

 

Programul de Coregrafie din cadrul Facultății de Teatru de la Iași dezvoltă multe posibilități pentru cei cu aptitudini, fie că au urmat studii de balet clasic, sau nu. Conf. univ. dr. Lorette Enache este unul dintre cadrele didactice care îi îndrumă pe studenți:

Programul de studii Coregrafie oferă informații, cursuri pentru a crea oportunitatea unui laborator, unor cercetări, unor investigații pe care studentul le are de parcurs pe perioada celor 4 ani, pentru că și noi am trecut la programul de studiu de 4 ani, astfel încât absolventul nostru să se bucure de parcurgerea unor trasee precum arta coregrafică, atelierul de creație coregrafic, dramaturgie coregrafică, analiza procesului coregrafic. Va fi pregătit în creația coregrafică, în mod deosebit în zona dansului contemporan.

Nu numai actoria, regia, sau coregrafia fac parte din opțiunile Facultății de Teatru. Cursurile de la Management Cultural sau Teatrologie, deci, discipline care dezvoltă abilitățile teoretice ale celor apropiați de artele spectacolului, pot fi urmate la universitatea ieșeană. Conf. univ. dr. Călin Ciobotari, director al Școlii Doctorale de Teatru din Iași, este plin de încredere în pespectivele pe care viitorii absolvenți le au:

În primul rând, că Facultatea de Teatru e mai mult decât o facultate, e un fel de introducere în viață. Cred că-i putem spune fără să ezităm în felul acesta. De ce Management Cultural? Pentru că e o criză teribilă în România, la momentul de față, de oameni care să știe să conducă un teatru, bunăoară, sau să conducă un proiect cultural, sau să pună la cale o micro-afacere, sau o afacere mai mare. Și eu cred că Facultatea de Teatru este un start-up excelent pentru genul acesta de antreprenoriat în… în domeniul teatrului. Evident că managementul cultural implică și critica de teatru, într-o formă mai mică sau mai mare. Faptul că eu am terminat Teatrologie, Management Cultural și am două premii UNITER, trebuie să mă laud acum ca să fac promovare Facultății, eu cred că e un argument în plus pentru validitatea acestor studii de la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași.

 

 

(Radio Iași)

Etichete:
#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”
Life vineri, 5 decembrie 2025, 11:45

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”

Ministerul Educației a publicat în transparență noile programe școlare pentru liceu, care ar urma să fie aplicate începând cu toamna anului...

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”
#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
Life miercuri, 3 decembrie 2025, 08:50

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc

Tot mai mulți români care au ales calea străinătății decid astăzi să revină pe meleagurile natale. Deși pentru cei din țară...

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
Life marți, 2 decembrie 2025, 09:01

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”

Bullyingul nu este o problemă a copiilor, este o responsabilitate a adulților, a celor care îi însoțesc, le creează mediul de creștere și le...

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”
Life luni, 1 decembrie 2025, 12:09

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”

Istoria nu trebuie să fie doar despre date și evenimente memorate, ci despre povești, oameni și lecții care ne inspiră. Cu această viziune s-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”
Life vineri, 28 noiembrie 2025, 15:57

(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură

Profesorii, elevii și părinții sunt invitați până pe 12 decembrie să completeze chestionarele privind noile programe școlare pentru liceu,...

(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură
Life miercuri, 26 noiembrie 2025, 09:00

#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”

Ordinul de ministru, referitor la regulamentul după care se vor desfăşura olimpiadele şcolare, ar putea fi publicat săptămâna aceasta....

#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”
Life luni, 24 noiembrie 2025, 10:36

#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”

În ultimele săptămâni, discuția despre analfabetismul funcțional din școlile românești a reizbucnit, odată cu declarațiile Ministrului...

#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”
Life vineri, 21 noiembrie 2025, 18:34

#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”

Săptămâna viitoare, pe 25 noiembrie, în Aula Magna a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași se va desfășura Forumul Educației...

#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”