Ascultă Radio România Iași Live

(AUDIO) Excelența în medicina ieșeană: generația 1978 – 45 de ani de la absolvire

(AUDIO) Excelența în medicina ieșeană: generația 1978 – 45 de ani de la absolvire

Publicat de isoreanu, 5 iunie 2023, 15:11

La Universitatea de Medicină și Farmacie “Grigore T. Popa” din Iași s-a desfășurat, în weekend un moment important și plin de emoție pentru generația care a absolvit în 1978. Întâlnirea din Aula „George Emil Palade” a adunat nume cu rezonanță în medicina românească și din alte centre medicale importante din lume.

Un reportaj de Ioana Soreanu:

 

Promoția 1978 a Universității de Medicină și Farmacie “Grigore T. Popa” din Iași a sărbătorit în weekend, 45 de ani de la absolvire. Este una dintre promoțiile strălucite ale instituției de învățământ superior și care a dat anvergură acesteia și medicinei ieșene. Medici renumiți astăzi, în țară și în străinătate, profesori acum, mulți dintre ei, au rememorat momentele plăcute ale studenției și primii pași în meseria aceasta în care au fost îndrumați de nume importante în domeniu.

Prof. univ. dr. Mircea Onofriescu:

 

Mircea Onofriescu: Au venit din lume și din toată România mulți colegi care să-și aducă aminte de minunatul Iași universitar, amintirile de studenție și de tinerețe, viața de cămin. Să ne amintim de minunații profesori pe care i-am avut, niște personalități de excepție. Sunt mulți colegi de excepție. Aș începe cu cei care au venit cel mai de departe: Andrei Braister, care este profesor de hematologie în Israel, aș vorbit de Nana Finkelstine, care a venit din Franța și care este specialist de renume în terapia durerii, aș vorbi de Romeo Posteucă, care a venit din Germania și care se ocupă de medicina holistică, dar am avut și profesori de excepție, cum ar fi colegii noștri Traian Mihăescu, în pneumologie, persoană reprezentativă, alături de el, tot în pneumologie, colegul nostru Tudorache de la Timișoara, doamna profesor Cătălina Arsenescu, reprezentant al cardiologiei ieșene. Trebuie să îl amintesc pe colegul Florentin Dumitrache în specialitatea obstetrică-ginecologie, Dana Baran, colega noastră de la istoria medicinei, care a organizat anul trecut Congresul Mondial de Istoria Medicinei, aici, la Iași, și mulți mulți colegi care au fost șefi de secții, conducători de spitale, conducători de departamente medicale. E o promoție care cred că ne-am realizat foarte frumos destinul. Un lucru pe care trebuie să-l reamintesc că este faptul că am avut niște profesori de excepție, care au reușit să ne însufle atât cunoștințe medicale, dar și modul de comportare cu omul bolnav sau cu oamenii din jurul nostru și aș putea să-i amintesc pe foarte mulți. Îmi vine minte academicianul Hăulică, cu care am făcut fiziologia, profesorul Adomnicăi și Petrovanu cu care am făcut anatomia, profesorul Ababei, care a venit din Suedia și cu care făceam biochimia, profesorul Sava Dumitrescu, care a fost și rectorul Universității Medicine din Iași, profesorul Negoiță, o altă somitate, profesorul Popa, George Popa, care a scris niște cărți cu totul și cu totul remarcabile, care traducea din franceză pe Omar Khayyam. Cred că aș putea…

Ioana Soreanu: Personalități, nu doar în domeniul medicinei, ci culturale.

Mircea Onofriescu: …culturale, da, și cred că aș putea vorbi jumătate de oră despre profesorii noștri de excepție, care au reușit să ne îndrume și să ne învețe, încât ne-am făcut datoria, zic eu, cu brio acolo unde am lucrat.

Prof. univ. dr. Mircea Onofriescu/Rectorul UMF Iași, prof. univ. dr. Viorel Scripcariu/Prof. univ. dr. Eugen Târcoveanu

 

Rectorul Universității de Medicină și Farmacie “Grigore T. Popa” din Iași, prof. univ. dr. Viorel Scripcariu a fost alături de această generație, subliniind importanța acesteia și a tuturor celor care au absolvit universitatea ieșeană de medicină:

Viorel Scripcariu: Da, este o generație de aur, foarte mulți dintre domniile lor au ajuns în poziții foarte importante, chiar în cadrul universității. Mă bucur să fiu alături de ei, pentru că am putea spune că am fost colegi de facultate. Ei, când au terminat, în 78, eu eram boboc și îmi face plăcere să fiu prezent. Fiecare dintre promoțiile universității, la cele patru facultăți, poartă în ele valoarea intrinsecă a universității și foarte mulți dintre domniile lor sunt și cadre didactice ale universității, dar și medici valoroși în medicina românească și nu numai.

 

Etichete:
#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”
Life vineri, 5 decembrie 2025, 11:45

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”

Ministerul Educației a publicat în transparență noile programe școlare pentru liceu, care ar urma să fie aplicate începând cu toamna anului...

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”
#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
Life miercuri, 3 decembrie 2025, 08:50

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc

Tot mai mulți români care au ales calea străinătății decid astăzi să revină pe meleagurile natale. Deși pentru cei din țară...

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
Life marți, 2 decembrie 2025, 09:01

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”

Bullyingul nu este o problemă a copiilor, este o responsabilitate a adulților, a celor care îi însoțesc, le creează mediul de creștere și le...

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”
Life luni, 1 decembrie 2025, 12:09

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”

Istoria nu trebuie să fie doar despre date și evenimente memorate, ci despre povești, oameni și lecții care ne inspiră. Cu această viziune s-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”
Life vineri, 28 noiembrie 2025, 15:57

(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură

Profesorii, elevii și părinții sunt invitați până pe 12 decembrie să completeze chestionarele privind noile programe școlare pentru liceu,...

(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură
Life miercuri, 26 noiembrie 2025, 09:00

#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”

Ordinul de ministru, referitor la regulamentul după care se vor desfăşura olimpiadele şcolare, ar putea fi publicat săptămâna aceasta....

#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”
Life luni, 24 noiembrie 2025, 10:36

#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”

În ultimele săptămâni, discuția despre analfabetismul funcțional din școlile românești a reizbucnit, odată cu declarațiile Ministrului...

#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”
Life vineri, 21 noiembrie 2025, 18:34

#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”

Săptămâna viitoare, pe 25 noiembrie, în Aula Magna a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași se va desfășura Forumul Educației...

#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”