Ascultă Radio România Iași Live

Limba germană – o nouă perspectivă și multe oportunități

Limba germană – o nouă perspectivă și multe oportunități

Publicat de Andreea Drilea, 20 septembrie 2022, 13:43

Te-ai întrebat vreodată cum ai putea să evadezi din universul cotidian și să iei contact cu o nouă lume, fascinantă și plină de provocări deopotrivă, în care dorința de a-ți dezvolta cunoștințele, dar și cea de a-ți lărgi orizontul cognitiv pot fi realizate într-un mod facil și distractiv? Studiul limbilor străine reprezintă o incursiune într-o astfel de lume, în care se oferă posibilitatea de a descoperi și a învăța, iar acest itinerariu are un obiectiv final bine definit – îmbunătățirea cunoștințelor lingvistice, precum și dezvoltarea și consolidarea dimensiunilor interioare ale omului.

Ocupând o poziție centrală în universul pasionaților de limbi străine și de comunicare, limba germană devine tot mai căutată pe zi ce trece, întrucât cunoașterea ei aduce multe oportunități, deschizând o nouă perspectivă asupra lumii. Deși studiul acestei limbi reprezintă  un proces complex, care necesită ambiție și interes, cu ajutorul instrumentelor potrivite și al unor mentori devotați, învățarea limbii germane se poate face într-un mod creativ și facil.

Odată ce ai pătruns în această lume atât de fascinantă, curiozitatea și dorința de autodepășire vor deveni cele doua elemente cheie care te vor ajuta să progresezi, astfel încât rezultatele să fie pe măsura așteptărilor.

De ce să înveți limba germană?

Studiul limbii germane aduce multiple avantaje, care privesc atât componenta profesională, cât și cea care ține de propria dezvoltare.

Oportunități pe plan profesional

Învățarea limbii germane înseamnă noi oportunități profesionale. Fiind una dintre limbile de circulație internațională și a doua limbă vorbită la nivel european, tot mai multe companii și întreprinderi solicită angajaților cunoștințe de limbă germană, indiferent de domeniul în care activează. Astfel, bunele abilități de a scrie și a vorbi în această limbă constituie un element foarte important atunci când vine vorba de găsirea unui loc de muncă  bine cotat, atât în țară, cât și în străinătate.

Oportunități de studiu în străinătate

Un alt avantaj esențial al deținerii cunoștințelor de limbă germană este reprezentat de posibilitatea de a studia în țările vorbitoare de limbă germană. Este bine cunoscut faptul că tinerii, în special studenții, sunt atrași de tot ceea ce înseamnă noutate și experimentare, astfel că efectuarea studiilor într-o țară străină poate constitui un mod propice prin care aceștia pot lua contact cu o altă cultură, pot experimenta un alt mod de viață, dar în același timp beneficiază de oportunitatea de a-și continua educația în una dintre prestigioasele universități din străinătate.

Un plus în evoluția personală

Nu în ultimul rând, prin cunoașterea limbii germane se realizează și o cunoaștere și dezvoltare de sine. Procesul de învățare a unei noi limbi presupune perseverență, implicare, atenție, dar și multă creativitate. Atunci când înveți, toate aceste resurse valoroase sunt folosite în mod activ, iar acest lucru duce la o dezvoltare a propriilor abilități. Totodată, studiul intens poate aduce și multe provocări, astfel ca vei fi pus în situația de a-ți conștientiza propriile limite, pe care mai apoi urmează să le depășești.

Unde pot beneficia de cursuri de limbă germană?

Interesul sporit pentru studiul limbii germane a dus la fondarea a două centre importante, a căror creatori au avut în minte un țel bine definit – acela de a preda limba germană într-un mod facil și eficace, care să suscite interesul participanților și să ofere o informație de calitate. Astfel, Centrul Gutenberg și Centrul Didacto  pun la dispoziție cursuri de limba germană, pentru toate categoriile de vârstă și toate nivelele limbii, de la începători la avansați.

Centrul Gutenberg – locul unde adulții pot învăța germană

Centrul Gutenberg se axează pe inițierea adulților în universul plin de provocări al limbii germane, oferind nu doar cursuri care se bazează pe gramatică și noțiuni de limbă, ci și cursuri conversaționale, cu nativi, care presupun multă interactivitate și comunicare. Pentru a testa experiența de învățare este pus la dispoziție și un curs demonstrativ de limba germană, complet gratuit.

Conștientizând faptul că adulții au o viață destul de încărcată, dispunând de puțin timp liber, Centrul Gutenberg oferă cursuri online, lucru care aduce cu sine avantaje: adulții pot participa la cursuri indiferent de locul unde se află, iar acest lucru facilitează procesul de învățare.

Totodată, cursurile online presupun și o implicare mai mare a tehnologiei în actul didactic, ceea ce înseamnă că adulții vor lua contact cu ceea înseamnă mediul online. Acest mod de învățare presupune cu atât mai mult comunicare și interacțiunea continuă, cele doua fiind instrumentele care stau la baza unei învățări eficace.

Mai mult, Centrul Gutenberg oferă cursuri de limba germană și pentru firme mici, companii mijlocii sau chiar corporații, adaptându-se la nevoile foarte diferite ale acestora și ale angajaților lor.

 

Limba germană pentru cei mici la Centrul Didacto

Centrul Didacto, pe de altă parte, mizează pe educarea copiilor cu vârsta cuprinsă între 8 și 14 ani, având ca principal scop crearea unui mediu prietenos și dinamic, propice dezvoltării unui copil. Folosind metode interactive, care fac apel la creativitatea și atenția celor mici, mentorii doresc ca studiul limbii germane încă de la o vârstă fragedă să constituie o activitate interesantă, care să stârnească emulație și să aducă multe beneficii copiilor, nu doar în ceea ce înseamnă dezvoltarea competențelor lingvistice, ci și în tot ceea ce ține de propria dezvoltare.

Centrul Didacto organizează, pe lângă cursuri și ateliere conversaționale, tabere de zi la Cluj sau la munte, unde copiii au posibilitatea de a participa la activități distractive, fiind îndrumați permanent de mentori dedicați, care le vor oferi mereu sprijinul, astfel încât procesul de învățare a limbii germane este însoțit de amuzament și distracție.

Dacă ți-am stârnit interesul,  vino alături de Centrul Gutenberg și Centrul Didacto pentru a învăța limba germană într-un mod distractiv și captivant!

Etichete:
#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”
Life miercuri, 26 noiembrie 2025, 09:00

#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”

Ordinul de ministru, referitor la regulamentul după care se vor desfăşura olimpiadele şcolare, ar putea fi publicat săptămâna aceasta....

#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”
#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”
Life luni, 24 noiembrie 2025, 10:36

#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”

În ultimele săptămâni, discuția despre analfabetismul funcțional din școlile românești a reizbucnit, odată cu declarațiile Ministrului...

#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”
#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”
Life vineri, 21 noiembrie 2025, 18:34

#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”

Săptămâna viitoare, pe 25 noiembrie, în Aula Magna a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași se va desfășura Forumul Educației...

#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”
#StareaEducației (INTERVIU) Beatrice Darie, fundația Bethany Iași: ”În prezent, legislația privind voluntariatul este foarte vagă, nu există norme metodologice de implementare.”/ Conf. dr. Romeo Asiminei: ”Metodologia de admitere la universitățile din România este destul de restrictivă. Prea puțin se pune accentul pe experiența de voluntariat.”
Life joi, 20 noiembrie 2025, 11:10

#StareaEducației (INTERVIU) Beatrice Darie, fundația Bethany Iași: ”În prezent, legislația privind voluntariatul este foarte vagă, nu există norme metodologice de implementare.”/ Conf. dr. Romeo Asiminei: ”Metodologia de admitere la universitățile din România este destul de restrictivă. Prea puțin se pune accentul pe experiența de voluntariat.”

Voluntariatul devine tot mai prezent în parcursul educațional al tinerilor din România, fiind o etapă importantă în dezvoltarea lor personală...

#StareaEducației (INTERVIU) Beatrice Darie, fundația Bethany Iași: ”În prezent, legislația privind voluntariatul este foarte vagă, nu există norme metodologice de implementare.”/ Conf. dr. Romeo Asiminei: ”Metodologia de admitere la universitățile din România este destul de restrictivă. Prea puțin se pune accentul pe experiența de voluntariat.”
Life miercuri, 19 noiembrie 2025, 11:20

(INTERVIU) A fost lansată campania națională ”Spune pe bune ce se întâmplă la tine în școală.” Jurnalistul John Cristea: ”Vrem să luăm pulsul educației, pentru ca cei care dețin puterea să se autosesizeze acolo unde apar nereguli.”

Realitățile din școlile din România rămân, adesea, invizibile în spatele cifrelor. De aceea, platforma ”Generația lui John” lansează una...

(INTERVIU) A fost lansată campania națională ”Spune pe bune ce se întâmplă la tine în școală.” Jurnalistul John Cristea: ”Vrem să luăm pulsul educației, pentru ca cei care dețin puterea să se autosesizeze acolo unde apar nereguli.”
Life marți, 18 noiembrie 2025, 10:57

#StareaEducației (INTERVIU) „Antrenament județean pentru titularizare”- soluția ISJ Suceava pentru pregătirea viitoarelor cadre didactice și acoperirea lipsei de profesori din zonele defavorizate. Ciprian Anton, inspector general: ”Pot face eu zece simulări județene pentru Evaluarea Națională, dacă nu ai specialiști, degeaba le faci.”

Pregătirea viitoarelor generații de profesori devine o necesitate, în special în contextul schimbărilor legislative și al deficitului de cadre...

#StareaEducației (INTERVIU) „Antrenament județean pentru titularizare”- soluția ISJ Suceava pentru pregătirea viitoarelor cadre didactice și acoperirea lipsei de profesori din zonele defavorizate. Ciprian Anton, inspector general: ”Pot face eu zece simulări județene pentru Evaluarea Națională, dacă nu ai specialiști, degeaba le faci.”
Life luni, 17 noiembrie 2025, 13:55

#StareaEducației (INTERVIU) Radu Szekely, consilier onorific al Ministrului Educației: ”Sistemul de învățământ din România nu este pregătit să piloteze planurile cadru alternative pentru liceu. Nu este pregătit pentru că este un sistem foarte centralizat. De zeci de ani a funcționat fără a da profesorilor sau unităților de învățământ un grad minim de autonomie în decizie, la orice nivel.”  

Ministerul Educației a lansat Programul național pentru pilotarea sistemică a planurilor cadru în învățământul liceal, un demers amplu care...

#StareaEducației (INTERVIU) Radu Szekely, consilier onorific al Ministrului Educației: ”Sistemul de învățământ din România nu este pregătit să piloteze planurile cadru alternative pentru liceu. Nu este pregătit pentru că este un sistem foarte centralizat. De zeci de ani a funcționat fără a da profesorilor sau unităților de învățământ un grad minim de autonomie în decizie, la orice nivel.”  
Life sâmbătă, 15 noiembrie 2025, 16:13

Inter Artes – despre vocația de profesor la Universitatea Națională de Arte „George Enescu”

Săptămâna aceasta, a avut loc a doua etapă a proiectului „Inter Artes”, inițiat și organizat de conf. univ. dr. Lorette Enache, de la...

Inter Artes – despre vocația de profesor la Universitatea Națională de Arte „George Enescu”