Ascultă Radio România Iași Live

(UPDATE) ȘTEFAN TARARA, Premiul Enescu 2014, concert la Iași

(UPDATE) ȘTEFAN TARARA, Premiul Enescu 2014, concert la Iași
Foto: violonist Premiul I Enescu 2014

Publicat de dvlad, 30 octombrie 2014, 07:42 / actualizat: 31 octombrie 2014, 16:15


Vineri, 31 octombrie, Filarmonica „Moldova” din Iași are un invitat de excepție, pe violonistul  ȘTEFAN TARARA, Laureat cu Premiul I la Concursul Internațional de vioară „George Enescu” 2014. Programul concertului cuprinde Uvertura Prometeu op. 43 de Ludwig van Beethoven, Concertul pentru vioară și orchestră în re major, op. 35 de Piotr Ilici Ceaikovski și Simfonia nr. 2 op. 43 în re major de Jean Sibelius. Dirijor: Cristian Lupeș Concertul  începe de la ora 19.00  și are loc în sala de spectacole a Colegiului de Artă „Octav Băncilă” După repetiţia din dimineaţa concertului, Ştefan Tarara şi Cristian Lupeş au avut amabilitatea să acorde interviuri în exclusivitate pentru Radio Iaşi
Ştefan Tarara:

Cristian Lupeş:

violonist Premiul I Enescu 2014

violonist Premiul I Enescu 2014

(Foto: stefan-tarara.com) Violonistul de origine română Ştefan Tarara s-a născut la 2 mai 1986. A absolvit în 2012 Masteratul în Interpretare Specializată pentru Solişti, cu note maxime în cadrul Universităţii de Muzică din Zürich, la clasa Zakhar Bron. A concertat, în calitate de solist, alături de orchestre precum SWR Radio Orchestra, Münchner Rundfunkorchester, RTV Symphony Orchestra Ljubljana. Pe lângă cursurile de interpretare pe care le susţine în Europa, din 2014 Ştefan Tarara este asistentul prof. Zakhar Bron în Interlaken, Elveţia, iar din 2010 este concert-maestru al Orchestrei Filarmonice din Mannheim. Prin bursa germană Musikleben a obţinut privilegiul de a cânta pe o vioară Nicolo Gagliano. Printre cele mai importante premii obţinute de artist până în prezent se numără Premiul I la Concursul Internațional de vioară George Enescu (2014) şi Concursul Internaţional de Vioară R. Lipizer (Italia, 2011), Premiul II la Concursul Internaţional Tibor Varga (2008) şi Premiul III la Concursul Internaţional H. Wieniawski (Poznan, 2011). cristian lupes pitesti aprilie2013 (foto: cristianlupes.blogspot.com) Născut în 1976 la Oneşti, Cristian Lupeş este licenţiat al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, la secţiile dirijat orchestră şi studii muzicale teoretice. A fost prezent la diferite cursuri organizate atât în ţară, cât şi peste hotare, între maeștrii săi fiind dirijorul Cristian Mandeal. În cursul anului 2010, Cristian Lupeş a participat la un stagiu ca asistent la Symphoniker Bayerische Staatsphilharmonie din Bamberg (Germania), apoi la Rundfunk Sinfonieorchester din Berlin (asistent al maestrului Marek Janovski). Şi-a continuat perfecţionarea la orchestrele Swiss Romande din Geneva, Tonhalle Zürich, Orchestre de Chambre de Lausanne şi Royal Concertgebouw Orchestra din Amsterdam, asistând dirijorii: Marek Janovsky, David Zinman, Andris Nelsons, Bernard Haitink, Mariss Jansons, etc. În 2013 a debutat la pupitrul Filarmonicii din Berna şi a dirijat pentru prima dată în cadrul Festivalului Internațional George Enescu. 31 octombrie 2014 (Daniela Vlad)

Etichete:
#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”
Life vineri, 5 decembrie 2025, 11:45

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”

Ministerul Educației a publicat în transparență noile programe școlare pentru liceu, care ar urma să fie aplicate începând cu toamna anului...

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”
#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
Life miercuri, 3 decembrie 2025, 08:50

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc

Tot mai mulți români care au ales calea străinătății decid astăzi să revină pe meleagurile natale. Deși pentru cei din țară...

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
Life marți, 2 decembrie 2025, 09:01

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”

Bullyingul nu este o problemă a copiilor, este o responsabilitate a adulților, a celor care îi însoțesc, le creează mediul de creștere și le...

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”
Life luni, 1 decembrie 2025, 12:09

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”

Istoria nu trebuie să fie doar despre date și evenimente memorate, ci despre povești, oameni și lecții care ne inspiră. Cu această viziune s-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”
Life vineri, 28 noiembrie 2025, 15:57

(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură

Profesorii, elevii și părinții sunt invitați până pe 12 decembrie să completeze chestionarele privind noile programe școlare pentru liceu,...

(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură
Life miercuri, 26 noiembrie 2025, 09:00

#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”

Ordinul de ministru, referitor la regulamentul după care se vor desfăşura olimpiadele şcolare, ar putea fi publicat săptămâna aceasta....

#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”
Life luni, 24 noiembrie 2025, 10:36

#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”

În ultimele săptămâni, discuția despre analfabetismul funcțional din școlile românești a reizbucnit, odată cu declarațiile Ministrului...

#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”
Life vineri, 21 noiembrie 2025, 18:34

#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”

Săptămâna viitoare, pe 25 noiembrie, în Aula Magna a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași se va desfășura Forumul Educației...

#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”