Prima pagină » Life » Sorina Bălănescu, despre premiera radiofonică Arvinte și Pepelea – „are farmec ingenuu, savoare de limbaj (cu măsură) și umor subțire”
Sorina Bălănescu, despre premiera radiofonică Arvinte și Pepelea – „are farmec ingenuu, savoare de limbaj (cu măsură) și umor subțire”
Reputatul universitar ieşean, cronicar de teatru şi traducător Sorina Bălănescu a scris următoarele rânduri după ce a ascultat luni, 12 septembrie 2016, în premieră, producţia Radio Iaşi de teatru radiofonic „Arvinte şi Pepelea” de Vasile Alecsandri, în regia lui Geo Şfaiţer:
Spectacolul cu „Arvinte şi Pepelea” are farmec ingenuu, savoare de limbaj (cu măsură) și umor subțire. Foarte bună dramatizarea. Cine a făcut-o e om de radio. Replicile rostite mucalit, cânticelele și acompaniamentul animă un vodevil candid, vioi și spiritual. Arvintele lui Petrică Ciubotaru este memorabil – el creează un personaj demn de Alecsandri, în trena lui Miluță, fără a fi Miluță Gheorghiu, ci Petrică Ciubotaru. Ca partener, rezistă bine provocării tânărul Dumitru Florescu. Măndica (Erica Moldovan) își rostește cu convingere partitura – preferam totuși o voce cu tonuri mai înalte, mai copilărești. Premiera teatrului radiofonic rămâne în seria foarte bunelor montări radiofonice Alecsandri, așa cum se cuvine la început de stagiune ieșeană. Felicitări celor care au avut inițiativa de a scoate din uitare o mică bijuterie și a o pune în undă cu tot dichisul și talentul. (Sorina Bălănescu)
De-a lungul timpului, distinsa doamnă profesor universitar doctor Sorina Bălănescu a avut substanţiale colaborări cu Radio Iaşi. Ascultătorii celei mai importante organizaţii media din Moldova s-au bucurat adeseori de intervenţiile critice şi bine documentate ale Sorinei Bălănescu.
Iată un foarte scurt fragment din medalionul radiofonic Rella Ghiţescu – portret de actriţă, pe care Sorina Bălănescu îl creionase cândva pe undele postului nostru de radio:
Începe săptămâna dansului contemporan la Iași: „Dans, Artă, Multidisciplinaritate”, D.A.M.5 – INTERVIU cu Lorette Enache, conf. univ. dr. la UNAGE Iași
Diseară, la ora 20,00, va avea loc, în grădina interioară a Palatului Culturii din Iași, deschiderea ediției a V-a Festivalului „Dans, Artă,...
„Ferma de Artă” din Liteni (Moara), județul Suceava – locul în care „se nasc, cresc și se coc” proiecte artistice – pe itinerariul Festivalului Internațional „Zilele Teatrului Matei Vișniec”
Festivalul Internațional „Zilele Teatrului Matei Vișniec”, de la Suceava, s-a încheiat, după o săptămână plină de evenimente care a adus...
Stella Ghervas (Universitatea din California, Los Angeles): România poate juca un rol de punte în regiunea Mării Negre, în calitatea sa de membru al Uniunii Europene și al NATO, dar și de vecin istoric al spațiului pontic
Zilele acestea, s-a desfășurat cea de-a șasea ediție a „Conferinței Anuale a Institutului de Istorie „A. D. Xenopol”, instituție a...
#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, președintele USLIP Iași: ”Propunerile domnului ministru în raportul prezentat recent se constituie, practic, într-o altă Lege a Educației Naționale. Ideea aceasta de a tot veni cu legi noi nu face decât să bulverseze sistemul. Haideți să ne hotărâm pe o anumită direcție și să încercăm să o păstrăm.”
Angajarea și motivarea cadrelor didactice reprezintă una dintre cheile asigurării unui sistem educațional de calitate. Raportul QX, elaborat de...
#StareaEducației (INTERVIU) Ministrul Daniel David: Este absurd să ai o evaluare atât de dură la clasa a VIII-a în cadrul unui proces de învățământ obligatoriu./Testarea la mai multe discipline nu e o idee nouă, dar mai întâi trebuie să cădem de acord că vrem o schimbare și apoi discutăm de când intră în vigoare.
Ministrul Daniel David a prezentat, săptămâna trecută, raportul de diagnostic al Educației și Cercetării din România. Intitulat raportul QX,...
#StareaEducației (INTERVIU) Iuliana Țugui, inspector pentru învățământ tehnic și profesional: „Din anul școlar 2026-2027 dispar școlile profesionale, acestea vor fi absorbite de învăţământul liceal tehnologic. Până în 2029 nu va putea fi dezvoltat doar învățământ tehnologic dual, deoarece capacitatea de absorbție a mediului economic este limitată.”
În ultimii ani, învățământul dual a devenit o temă centrală în reforma educației tehnice și profesionale din România. Promovat ca...