Ascultă Radio România Iași Live

Facebook schimbă politica de confidenţialitate de la 1 ianuarie 2015. Ce înseamnă modificările şi cum îţi poţi proteja datele personale

Publicat de Lucian Bălănuţă, 3 decembrie 2014, 16:59

Facebook lansează, de la 1 ianuarie 2015, termeni noi de utilizare îndreptaţi mai mult către protejarea confidenţialităţii, alături de o pagină nouă cu scop informativ şi cu mai multe opţiuni prin care utilizatorul poate alege mai puţină publicitate.

Noua pagină numită „Privacy Basics” / „Informaţii elementare despre confidenţialitate” informează, practic, utilizatorul reţelei Facebook despre cum îşi poate controla informaţiile expuse.

Schimbările le vor permite utilizatorilor să evite anumite tipuri de publicitate, de pe orice dispozitiv folosit. Deşi Facebook a pus mai demult la dispoziţie posibilitatea de a controla reclamele pe care le văd pe dispozitiv anume, această modificare nu se putea reflecta în setările contului, indiferent de dispozitiv.

Noua sa politică de confidenţialitate va oferi, de asemenea, mai multă informaţie despre modul în care date despre localizare, baterie şi puterea semnalului – care sunt preluate de aplicaţiile mobile – sunt folosite de Facebook. Compania spune că datele de localizare ajută la livrarea unor reclame relevante către utilizatori, iar prin preluarea informaţiilor despre baterie şi semnal, aplicaţia se asigură că procesul funcţionează în regulă.

Potrivit Facebook, update-urile nu vor schimba nicio setare, scopul fiind de a pune la dispoziţie mai multă informaţie pentru ca utilizatorii să poată face singuri schimbările pe care le doresc pentru propria confidenţialitate.

„Protejarea informaţiilor personale şi furnizarea unui control eficient al confidenţialităţii se află la baza a tot ceea ce facem şi credem că aceste anunţuri sunt un pas important”, a spus compania.

Facebook, care a spus că feedback-ul privind noile reglementări este binevenit, a anunţat că testează şi un buton „Cumpără” care permite achiziţionarea de obiecte fără să schimbi site-ul.

„Termenii noştri de utilizare acordă Facebook permisiunea să folosească şi să distribuie conţinutul pe care îl publici“, a spus un purtător de cuvânt al Facebook citat de Snopes. Conţinutul face Facebook să meargă, iar toţi utilizatorii trebuie să ştie că după ce i-ai acceptat termenii nu mai poţi da înapoi. Realitatea e că se poate nega retroactiv dreptul reţelei de a le folosi conţinutul după ce ai fost de acord iniţial cu acest lucru în primă fază. De asemenea, nici nu poţi să modifici sau să te împotriveşti termenilor reţelei sociale.

Cum îţi poţi face contul de Facebook mai sigur – Setări pentru o confidenţialitate ridicată

Pentru a-ţi ridica nivelul de confidenţialitate, trebuie să accesezi meniul care se deschide din simbolul în formă de lacăt aflat în partea dreaptă a barei albastre de sus. Dacă apeşi „See more settings”, după care „Timeline and Tagging”, ajungi în cea mai importantă secţiune legată de confidenţialitate, pentru că se ocupă de postările şi fotografiile în care te etichetează alţi oameni.

Aici poţi alege ce postări pot apărea pe cronologia ta – doar cele postate de tine, cele postate pe cronologia ta de prietenii tăi (inclusiv cele în care eşti etichetat) sau poţi stabili ca orice etichetare pe care o primeşti să fie mai întâi revizuită de tine, consultând de fiecare dată „View Activity Log”.

Chiar sub „Timeline and Tagging” se află secţiunea „Privacy”. Aici poţi alege cine are dreptul să vadă postările tale viitoare şi poţi, la fel, să bifezi opţiunea de a accepta postările altora înainte să apară pe cronologia ta. Următoarea întrebare este dacă vrei sau nu să „limitezi audienţa postărilor pe care le-ai partajat cu prieteni ai prietenilor sau publice”. Dacă ai contul de Facebook de foarte mult timp, este foarte posibil ca timelin-ul tău să conţină nişte lucruri vechi pe care setările tale anterioare le-au lăsat la vederea mai multor oameni decât ţi-ai dori. Alege „Limit Past Posts”, pentru ca numai prietenii tăi să poată vedea fotografiile sau postările respective.

Cine te poate căuta după adresa de mail şi numărul de telefon pe care le-ai folosit la înscrierea pe Facebook? – Pe de o parte, dacă o persoană are mailul sau numărul tău de telefon, atunci probabil că e cineva pe care îl cunoşti destul de bine ca să deveniţi prieteni şi pe Facebook.

„Vrei ca motoarele de căutare să facă trimitere către cronologia ta?” – În alte cuvinte: Crei ca profilul tău de Facebook să apară ca sugestie când cineva îţi caută numele pe Google? cel mai probabil, răspunsul este „Nu”, caz în care aceasta ar trebui să fie şi opţiunea selectată la setări.

În partea stângă, secţiunea „Blocking” îţi permite să nominalizezi aplicaţiile, paginile sau utilizatorii Facebook pe care nu vrei să îi vezi sau de care nu vrei să fii contactat. Este bine de ştiut că Facebook nu le trimite notificări celor cărora le blochezi accesul, dar s-ar putea să îşi dea seama ce se întâmplă dacă observă că nu mai faci parte din experienţa lor pe Facebook – cei blocaţi nu îi mai pot eticheta pe cei care i-au blocat, printre altele.

Încearcă să împiedici oamenii să îţi spargă contul

Sfatul experţilor în securitatea cibernetică este să foloseşti autentificarea în doi paşi pe orice site în care oferi multe informaţii de natură personală. Acest tip de autentificare se numeşte, în cazul Facebook, „Login Approvals” şi se găseşte tot la „Security Settings”. Dacă alegi “Require a security code to access my account from unknown browsers”/ „Cere un cod de securitate pentru accesarea contului meu din broswere necunoscute”, Facebok îţi va trimite un SMS cu un cod de fiecare dată când vei încerca să intri în cont dintr-un dispozitiv necunoscut. Codul îţi va asigura accesul şi, în plus, dacă primeşti un astfel de mesaj pe telefon când tu nu încerci să intri pe Facebook, atunci vei şti că altcineva încearcă să îţi spargă contul.

Îngreunează procesul prin care Facebook îţi poate folosi datele pentru publicitate

Deşi nu este posibil să scapi complet de toate reclamele care circulă pe Facebook, există modalităţi prin care poţi împiedica folosirea atât de uşoară a informaţiilor personale şi a activităţii tale online în scopuri publicitare.

Secţiunea de publicitate, „Ads”, se află spre sfârşitul unei liste de opţiuni din partea stângă a meniului „Settings”. Apasă butonul „Edit”, din dreapta secţiunii „Ads and Friends”. Aici poţi să afli mai multe despre „social ads”, care, potrivit Facebook, le arată prietenilor tăi un mesaj de la cel care plăteşte reclama, imediat după acţiuni pe care le faci tu. Dacă, de exemplu, tu vei da „Like” la pagina de Facebook a unui restaurant, atunci este posibil ca prietenii tăi să vadă o reclamă la acelaşi restaurant, alături de un mesaj care le aminteşte că tu, prietenul lor, ai apreciat deja pagina. Dacă preferi ca acest lucru să nu se întâmple, caută opţiunea „Pair my social actions with ads for” / „Leagă acţiunile mele sociale de reclame pentru” şi alege „No One”. Alternativa şi, în acelaşi timp, opţiunea aleasă automat de Facebook, este „Only My Friends”.

În continuare, vei vedea opţiunea „Ads Based on Your Use of Websites or Apps Off Facebook” / „Reclame bazate pe folosirea de site-uri sau de aplicaţii în afara Facebook-ului”. Aceasta explică de ce, de exemplu, vezi reclame Facebook la obiectele pe care le cauţi pe Google, la scurt timp după ce le cauţi. Dacă preferi să nu se mai întâmple acest lucru, accesează link-ul Facebook către „Digital Advertising Alliance”, unde poţi alege să nu mai primeşti „reclame bazate pe comportamentul online” de la peste o sută de companii şi agenţii de publicitate care au decis să îţi ofere opţiunea de a face acest lucru. Va trebui să repeţi acest proces pentru fiecare browser pe care îl foloseşti ca să îţi accesezi contul de Facebook.

(mediafax.ro/ FOTO adevarul.ro)

Etichete:
#InfoEconomic: Încep înscrierile în cadrul programului ”Start-Up Nation”. Camelia Taină, director în Ministerul Economiei: ”avem cea mai mare finanțare din toate edițiile, 446 de milioane de euro, și folosim 100% fonduri europene”
Life miercuri, 9 aprilie 2025, 17:19

#InfoEconomic: Încep înscrierile în cadrul programului ”Start-Up Nation”. Camelia Taină, director în Ministerul Economiei: ”avem cea mai mare finanțare din toate edițiile, 446 de milioane de euro, și folosim 100% fonduri europene”

La #InfoEconomic, despre programul Start-Up Nation, un demers de anvergură națională. Ediția cu numărul patru are mai multe ținte: 30.000 de...

#InfoEconomic: Încep înscrierile în cadrul programului ”Start-Up Nation”. Camelia Taină, director în Ministerul Economiei: ”avem cea mai mare finanțare din toate edițiile, 446 de milioane de euro, și folosim 100% fonduri europene”
Prof. univ. dr. Ciprian Huțanu: Teatrul de animație trăiește într-o dimensiune superioară, cu mult superioară, cred eu, decât ceea ce, din păcate, încă îi oferă teatrul instituționalizat din tot estul Europei
Life marți, 8 aprilie 2025, 10:19

Prof. univ. dr. Ciprian Huțanu: Teatrul de animație trăiește într-o dimensiune superioară, cu mult superioară, cred eu, decât ceea ce, din păcate, încă îi oferă teatrul instituționalizat din tot estul Europei

Săptămâna Porților deschise la Facultatea de Teatru din cadrul Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași se încheie, dar...

Prof. univ. dr. Ciprian Huțanu: Teatrul de animație trăiește într-o dimensiune superioară, cu mult superioară, cred eu, decât ceea ce, din păcate, încă îi oferă teatrul instituționalizat din tot estul Europei
Porți deschise în lumea teatrului, la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași
Life sâmbătă, 5 aprilie 2025, 18:47

Porți deschise în lumea teatrului, la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași

Săptămâna aceasta putem intra pe ușile larg deschise ale Facultății de Teatru din cadrul Universității Naționale de Arte „George Enescu”...

Porți deschise în lumea teatrului, la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași
#StareaEducației (INTERVIU) Asociația PISC – Profesorii Inovează Școala se lansează la Iași. Dana Anghelescu: ”Dacă ești autosuficient în educație, ești condamnat la anulare. E o utopie să crezi că în acest secol poți să te împotrivești tehnologiei.”
Life vineri, 4 aprilie 2025, 16:26

#StareaEducației (INTERVIU) Asociația PISC – Profesorii Inovează Școala se lansează la Iași. Dana Anghelescu: ”Dacă ești autosuficient în educație, ești condamnat la anulare. E o utopie să crezi că în acest secol poți să te împotrivești tehnologiei.”

Săptămâna viitoare va avea loc, la Iași, lansarea Asociației PISC – Profesorii inovează școala, un proiect care, potrivit...

#StareaEducației (INTERVIU) Asociația PISC – Profesorii Inovează Școala se lansează la Iași. Dana Anghelescu: ”Dacă ești autosuficient în educație, ești condamnat la anulare. E o utopie să crezi că în acest secol poți să te împotrivești tehnologiei.”
Life joi, 3 aprilie 2025, 16:40

#InfoEconomic: Magda Ungureanu, antreprenoare cu atelier de recondiționare a mobilei: ”în zona de manufactură, inteligența artificială nu și-a găsit deocamdată locul. Este nevoie de mâna pricepută a omului”

Antreprenoriatul înseamnă efort susținut, dedicare, bani și timp, puterea de a nu renunța când te întâlnești cu provocări, dar înainte de...

#InfoEconomic: Magda Ungureanu, antreprenoare cu atelier de recondiționare a mobilei: ”în zona de manufactură, inteligența artificială nu și-a găsit deocamdată locul. Este nevoie de mâna pricepută a omului”
Life luni, 31 martie 2025, 10:51

#StareaEducației (INTERVIU) Oportunități de internship sau activități de voluntariat pentru elevi pe platforma internii.ro. Andreea Paul, președinte INACO: ”Avem o realitate teribilă. În procente incredibil de mari, peste trei sferturi dintre absolvenții de studii superioare activează în viața profesională reală în alt domeniu decât în cel pentru care s-au pregătit.”

Voluntariatul este o activitate prin care tinerii pot contribui la dezvoltarea comunității, dobândind abilitățile sociale, civice și personale....

#StareaEducației (INTERVIU) Oportunități de internship sau activități de voluntariat pentru elevi pe platforma internii.ro. Andreea Paul, președinte INACO: ”Avem o realitate teribilă. În procente incredibil de mari, peste trei sferturi dintre absolvenții de studii superioare activează în viața profesională reală în alt domeniu decât în cel pentru care s-au pregătit.”
Life sâmbătă, 29 martie 2025, 13:39

De Ziua Internațională a Teatrului, despre nevoia de teatru și importanța spațiului cultural

Pe 27 Martie este sărbătorită Ziua Internațională a Teatrului. Cu acest prilej, joi, a avut loc, la Universitatea Națională de Arte „George...

De Ziua Internațională a Teatrului, despre nevoia de teatru și importanța spațiului cultural
Life miercuri, 26 martie 2025, 12:56

#Infoeconomic: Loredana Acasandrei, director de vânzări în cadrul unei agenții imobiliare din Iași: ”este o explozie a prețurilor nejustificată. De cel puțin doi ani, piața imobiliară a crescut cu peste 30%, în detrimentul pieței rezidențiale, pieței imobiliare din oraș. A ajuns să fie mai ieftin să cumperi o casă decât un apartament”.

Potrivit datelor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, primele despre evoluția pieței imobiliare pentru anul acesta și...

#Infoeconomic: Loredana Acasandrei, director de vânzări în cadrul unei agenții imobiliare din Iași: ”este o explozie a prețurilor nejustificată. De cel puțin doi ani, piața imobiliară a crescut cu peste 30%, în detrimentul pieței rezidențiale, pieței imobiliare din oraș. A ajuns să fie mai ieftin să cumperi o casă decât un apartament”.