Ascultă Radio România Iași Live

(EXCLUSIV/INTERVIU) André Rieu: „Cum România este o ţară latină cu oameni plini de căldură, am considerat că sunt bine venite, în concert, dansurile româneşti, faimoase în întreaga lume. Sunt cadoul meu pentru poporul român”

(EXCLUSIV/INTERVIU) André Rieu: „Cum România este o ţară latină cu oameni plini de căldură, am considerat că sunt bine venite, în concert, dansurile româneşti, faimoase în întreaga lume. Sunt cadoul meu pentru poporul român”

Publicat de Lucian Bălănuţă, 5 iunie 2015, 06:00 / actualizat: 5 iunie 2015, 11:50

Vioara fermecată din mâinile celebrului André Rieu pulsează în acorduri încărcate de emoție și dragoste. Marele muzician, împreună cu orchestra sa, va susține, începând de astăzi, la București, şapte concerte extraordinare – al căror invitat special va fi celebrul naist român, Gheorghe Zamfir. S-au vândut peste 60 de mii de bilete la concertele din iunie, acestea fiind singurele organizate în aer liber pe care André Rieu le susţine în lume, pe lângă cele de la Maastricht, oraşul său natal. Pentru repetițiile generale, naistul Gheorghe Zamfir s-a aflat în Olanda, în vederea pregătirii acestor spectacole extraordinare. Și pentru că unul dintre colegii noștri de la Radio Iași este membru al orchestrei condusă de Gheorghe Zamfir și a participat în această calitate la repetițiile din Olanda, iată că avem o mare surpriză, înfășurată într-un interviu acordat de Andre Rieu în EXCLUSIVITATE colegului nostru, Daniel Prodan.

Daniel Prodan: Muzicianul André Rieu vine în această vară pentru 7 concerte la Bucureşti. Prilejul repetiţiilor de la Maastricht împreună cu invitatul său, Gheorghe Zamfir, din a cărui orchestră am onoarea să fac parte, Andre Rieu s-a arătat încântat de România.

André Rieu: Da, mă simt foarte bine. Sunt un muzician care călătoreşte în jurul lumii, ceea ce înseamnă că voiam să vin şi în România. Credinţa mea este aceea că toţi oamenii cu inimă caldă, fie că sunt eschimoşi, români, africani sau japonezi, toţi sunt fiinţe umane. Iată de ce îmi doresc, sper şi să pot călători prin toată lumea cu orchestra mea ca să ajung la inima tuturor acestor oameni şi să-i emoţionez. Şi era normal să-mi doresc să ajung şi în România.

Daniel Prodan: Gheorghe Zamfir este invitatul de onoare în concertele pe care Andre Rieu le susţine la Bucureşti. Deci, şi muzică românească… aşa cum obişnuieşte să introducă melodii specifice fiecărei ţări în care concertează.

André Rieu: Pretutindeni unde merg să concertez, încerc să cânt şi ceva din muzica ţării locului respectiv, în Japonia, America, America de Sud. Astfel, pentru Bucureşti în mod firesc te gândeşti la George Enescu, dar şi la Gheorghe Zamfir şi l-am întrebat dacă vrea să cânte cu noi. Şi, cum România este o ţară latină cu oameni plini de căldură am considerat că sunt bine venite, în concert, dansurile româneşti, faimoase în întreaga lume. În urma repetiţiilor cu Gheorghe Zamfir şi ansamblul său, cred că melodiile cântate de el, vor merge la sufletul publicului. Fireşte că va cânta şi unul dintre cântecele lui de mare succes „Păstorul Singuratic”. Dar, cântecele şi dansurile româneşti pe care le prezintă în spectacol sunt cadoul meu pentru poporul român.

Daniel Prodan: André Rieu vine în România ca de obicei însoţit de corul şi orchestra sa, JOHANN STRAUSS ORCHESTRA, cea mai mare orchestră privată din lume şi recunoaşte că este singurul care face asta.

André Rieu: Da, sunt singurul nebun care face asta. În spectacol, pe scenă se află orchestra mea și corul. Ei cântă întotdeauna cu mine. Nu este o orchestră specială pe care o aduc în România. Oricum noi facem muzică împreună de 25 de ani de zile deja.

La Bucureşi – toţi împreună, cu inimile deschise, vom trăi o seară de neuitat.

Daniel Prodan: Pentru muzicianul André Rieu, muzica se împarte doar în două categorii?

André Rieu: Eu vin dinspre muzica clasică, dar pentru mine, în inima mea nu e vorba de genuri ca muzică pop, clasică sau alte genuri de muzică. Pentru mine nu există decât două feluri: muzică bună şi muzică proastă. Cea bună este cea care îmi merge la suflet, iar muzica proastă este aceea care nu îmi ajunge la inimă. Şi, dacă o muzică mă emoţionează pe mine, înseamnă că are acelaşi efect şi asupra ta şi a lui şi asupra ei, asupra oricum, cam aşa îmi concep spectacolele şi programul pentru fiecare reprezentaţie în parte.

Daniel Prodan: Iată salutul celebrului muzician Andre Rieu, pentru dvs., ascultătorii postului de Radio Iaşi!

André Rieu: Vă doresc multă fericire şi dacă veniţi la concertele mele din România, deschideţi-vă inima aşa cum şi eu vin cu inima deschisă în ţara dumneavoastră. Toţi împreună, cu inimile deschise, vom trăi o seară de neuitat.


Muzica „Regelui Naiului” Gheorghe Zamfir se ascultă peste tot în lume. Dovadă – premiile și distinctiile primite de-a lungul carierei: a câștigat nu mai puțin de 120 de discuri de aur şi platină şi are peste 120 de milioane de albume vândute. Este singurul artist european care a câştigat două discuri de aur în SUA şi singurul artist român care a câştigat un disc de aur în Ungaria. Celebritatea sa a ajuns atât de mare încât și unele dintre cele mai diferite popoare de pe mapamond au dorit să auda sunetele naiului lui Zamfir. Despre colaboarea cu Rieu, maestrul Gheorghe Zamfir i-a împărtășit lui Daniel Prodan primele impresii, după repetițiile de la Maastricht.

Daniel Prodan: Maestre Zamfir, cum vi s-au părut primele repetiţii cu André Rieu şi orchestra?

Gheorghe Zamfir: Foarte interesantă. La câte repetiţii am avut eu în cariera mea de 65 de ani de scenă, au fost repetiţii normale, am fost impresionat de studioul său care este extraordinar de performant, e utilat cu absolut toată tehnica modernă a înregistrării. Este o industrie colosală perfect pusă la punct. Fiecare om angajat îşi cunoaşte perfect rolul, disciplina este extraordinară. Sunt impresionat, şi mi-a făcut plăcere să lucrez două zile cu el pentru proiectul care va avea loc în România, între 5 şi 15 iunie 2015. Pentru mine personal şi pentru noi românii cred că este o performanţă cu totul şi cu totul excepţională, concluzionând la ce am spus, sunt convins că folclorul nostru a plăcut foarte mult lui Andre Rieu. La bogăţia şi la splendoarea pe care a reuşit să-l emoţioneze, din cauza aceasta el m-a luat pe mine ca simbol al culturii româneşti şi grupul meu din care faci parte şi tu, Daniel Prodan, cu care am cucerit atâtea ţări, atâtea popoare şi aşa mai departe.


MULŢUMIRI Domnului Viorel Nedelcu, managerul maestrului Gheorghe Zamfir, pentru sprijinul acordat în realizarea acestor interviuri

CASETĂ

André Rieu va susține concerte în Piața Constituției din Capitală, pe 5, 6, 7, 11, 12, 13 și 14 iunie.

Născut la Maastricht, în Olanda, André Rieu este deținătorul celei mai mari orchestre private din lume și a vândut până în prezent peste 40 de milioane de albume și DVD-uri, revitalizând muzica de vals la nivel internaţional cu spectacolele sale pline de extravaganţă şi de emoţie.

În fiecare an, André Rieu, Johann Strauss Orchestra, corul și numeroși soliști internaționali susțin 100 de concerte în întreaga lume, cu peste un milion de spectatori.

André Rieu cântă pe o vioară Stradivarius fabricată în 1667.

Notorietatea concertelor marca André Rieu este dată nu doar de repertoriul de piese clasice interpretate, deosebit de populare, ci şi de entuziasmul şi buna dispoziţie pe care artistul şi orchestra sa reuşesc să le insufle publicului, în timpul spectacolelor sale.

Un interviu realizat de Daniel Prodan

Traducere Sorin Iliescu

Tehnoredactor Andreea Drîlea

Etichete:
#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”
Life vineri, 17 octombrie 2025, 11:45

#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”

         Săptămâna viitoare, Iașiul devine din nou capitala literaturii europene. În perioada 22-26 octombrie 2025 are loc cea de-a XIII-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”
#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”
Life marți, 14 octombrie 2025, 17:09

#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”

Într-o zi obișnuită de școală, un elev de gimnaziu din România petrece, în medie, patru ore pe internet. În weekend, timpul urcă la peste...

#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”
#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”
Life luni, 13 octombrie 2025, 09:53

#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”

Într-un context educațional tot mai complex și dinamic, în care profesorii sunt chemați să răspundă provocărilor ce țin de progresul...

#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”
#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”
Life vineri, 10 octombrie 2025, 08:48

#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”

La o lună de la începutul noului an școlar, în sistemul de învățământ din România tensiunile persistă, iar sindicatele spun că vor...

#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”
Life marți, 7 octombrie 2025, 11:05

#StareaEducației (INTERVIU) Proiect transfrontalier, în valoare de 850.000 de euro, accesat de Școala Gimnazială ”Ion Simionescu” din Iași. Sabina Manea, directorul instituției: ”Este un proiect complex, care are mai multe direcții, atât îmbogățirea infrastructurii cât și a activității educaționale, în parteneriat cu colegii noștri din localitatea Drochia, Republica Moldova.”

Școala Gimnazială„ Ion Simionescu” din Iași demonstrează, încă o dată, că viziunea, implicarea și capacitatea de a accesa fonduri...

#StareaEducației (INTERVIU) Proiect transfrontalier, în valoare de 850.000 de euro, accesat de Școala Gimnazială ”Ion Simionescu” din Iași. Sabina Manea, directorul instituției: ”Este un proiect complex, care are mai multe direcții, atât îmbogățirea infrastructurii cât și a activității educaționale, în parteneriat cu colegii noștri din localitatea Drochia, Republica Moldova.”
Life luni, 6 octombrie 2025, 12:39

#StareaEducației (INTERVIU) Daniela Claudia Orășanu, directorul Colegiului Tehnic ”Unirea” din Pașcani: ”Avem specializări care nu mai spun nimic în 2025. Nu țin cont de inteligența artificială, de noile tehnologii. Avem standarde de pregătire profesională care nu sunt în concordanță cu cele europene.”

O școală în care vii copil și pleci om, așa definește Daniela Claudia Orășanu, directorul Colegiului Tehnic  ”Unirea” din Pașcani,...

#StareaEducației (INTERVIU) Daniela Claudia Orășanu, directorul Colegiului Tehnic ”Unirea” din Pașcani: ”Avem specializări care nu mai spun nimic în 2025. Nu țin cont de inteligența artificială, de noile tehnologii. Avem standarde de pregătire profesională care nu sunt în concordanță cu cele europene.”
Life vineri, 3 octombrie 2025, 15:49

#StareaEducației (INTERVIU)”Connected 3.2” – evenimentul dedicat profesorilor, părinților și elevilor în care se vorbește deschis despre educație, pe 18 octombrie, la Iași. Anamaria Ghiban, co-fondatoare Asociația PISC: ”Ceea ce lipsește din dialogul educațional actual este încrederea, iar aceasta se construiește prin conexiune.”

Într-o lume educațională tot mai complexă, în care tehnologia, inteligența artificială și noile generații pun la încercare modelele...

#StareaEducației (INTERVIU)”Connected 3.2” – evenimentul dedicat profesorilor, părinților și elevilor în care se vorbește deschis despre educație, pe 18 octombrie, la Iași. Anamaria Ghiban, co-fondatoare Asociația PISC: ”Ceea ce lipsește din dialogul educațional actual este încrederea, iar aceasta se construiește prin conexiune.”
Life joi, 2 octombrie 2025, 14:00

#StareaEducației (INTERVIU) 130 de ani de excelență la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași – între tradiție, inovație și provocările prezentului. Camelia Gavrilă, directorul instituției: Păstrăm rigoarea educațională a înaintașilor, punem accentul pe studiu, dar trebuie să fim oameni ai timpului, avem o generație care trăiește sub semnul imaginii, al vitezei, al accesului la tehnologie, deci, evident, și demersul nostru didactic trebuie adaptat.”

Anul 2025 marchează un moment cu profundă încărcătură simbolică pentru Colegiul Național ”Costache Negruzzi” din Iași, celebrarea a 130...

#StareaEducației (INTERVIU) 130 de ani de excelență la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași – între tradiție, inovație și provocările prezentului. Camelia Gavrilă, directorul instituției: Păstrăm rigoarea educațională a înaintașilor, punem accentul pe studiu, dar trebuie să fim oameni ai timpului, avem o generație care trăiește sub semnul imaginii, al vitezei, al accesului la tehnologie, deci, evident, și demersul nostru didactic trebuie adaptat.”