Ascultă Radio România Iași Live

Jocul-concurs Cangurul Lingvist-Franceză debuteaza pe 17 decembrie 2021

Jocul-concurs Cangurul Lingvist-Franceză debuteaza pe 17 decembrie 2021

Publicat de Iuliana Bubuianu, 8 decembrie 2021, 10:40


COMUNICAT DE PRESĂ

Venit din Franța, Cangurul lingvist își caută mușchetarii între elevii din România

Asociația Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație (Asociația IDEE) face cunoscut faptul că pe 17 decembrie va debuta jocul-concurs Cangurul Lingvist-Franceză. Înscrierile școlilor ca centre de concurs în vederea susținerii concursului pe suportul fizic al revistei de concurs va avea loc până pe data de 8 decembrie. Concursul se va susține și individual, în variantă online, în perioada 17-21 decembrie, înscrierea putându-se face achziționând produsul digital de pe www.editurasigma.ro până în ziua susținerii acestuia.

Copiii din clasele III – XII sunt invitați la o provocare lingvistică: să-și aleagă rolul mușchetarului care li se potrivește cel mai bine sau să devină cadeți sub steagul francez al Cangurului Lingvist! Le vor fi testate cunoștințele de limbă și civilizație, intuiția, logica, viteza de reacție.

Jocul-concurs Cangurul Lingvist – Franceză se desfășoară în două moduri:

Cu materiale tipărite: Responsabilul de concurs (un profesor sau un părinte) se va ocupa de înscrierea elevilor şi organizarea locală. Înscrierile se pot realiza pe https://stars-org.net/inscrieri/#ro, până la data de la 8 decembrie 2021. Informații suplimentare se pot obține la numerele de telefon 0212434052, 0746238667, 0746238707, 0758044825, 0756712798, 0723313131 sau la suport@cangurul.ro.

Online, pe platforma cangurul.net. Elevii pot fi înscriși individual prin achiziționarea produsului digital Cangurul Lingvist – Franceză de pe website-ul www.editurasigma.ro de la adresa: https://editurasigma.ro/product/cangurul-lingvist-franceza/. În versiunea online concursul se va susuține în perioada 17-21 decembrie, înscrierea în concurs putându-se face până în ziua susținerii acestuia.

Indiferent de varianta aleasă, pentru a participa la Cangurul, fiecare elev va primi un cod de participare unic, format din cinci cifre și patru litere (exemplu 12345-ABCD). Cu ajutorul acestuia, elevul poate susține jocul-concurs pe platforma www.cangurul.net și poate accesa ulterior rezultatele obținute și analiza lucrării sale.

Sunt propuse elevilor cinci niveluri de competențe. Fiecare elev, indiferent de clasă, poate să aleagă nivelul la care consideră că va obține cel mai bun punctaj.

  1. Testul-Poveste (Histoire) – Le niveau de langue: Débutant, conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL), se adresează în special elevilor din clasele III-IV. Testul conţine 30 de itemi.

Testele dʼArtagnan, Porthos, Aramis şi Athos sunt compuse din câte 50 de itemi, dintre care se punctează cel mult 40 de itemi, primii la care s-a răspuns corect sau greşit.

  1. Nivelul dʼArtagnan (A1) se adresează în special claselor V-VI. Cei care aleg nivelul dʼArtagnan au 10 puncte din oficiu.
  2. Nivelul Porthos (A2) se adresează în special elevilor din clasele VII-VIII. Cei care aleg nivelul Porthos primesc 20 de puncte din oficiu.
  3. Nivelul Aramis (B1) se adresează în special elevilor din clasele IX-X. Cei care aleg acest nivel au 30 de puncte din oficiu.
  4. Nivelul Athos (B2) se adresează în special elevilor din clasele XI-XII. Cei care aleg acest nivel au 40 de puncte din oficiu.

Pe www.editurasigma.ro copii vor găsi și teste de antrenament pentru fiecare nivel.

Concursurile Cangurul au loc la nivel internațional, iar Concursul Internațional de Matematică Aplicată Cangurul se desfășoară în peste 90 de țări. Editura SIGMA a organizat jocul-concurs Cangurul începând din 1994, primele întreceri ale minții fiind cele de matematică aplicată. Ulterior au fost organizate testări privind înțelegerea textului scris în limba română (Poveștile Cangurului), explorarea unor elemente de științe, educație civică și de cultură (Cangurașul Explorator), dar și verificarea nivelului de competență în limbile engleză, franceză, germană (Cangurul Lingvist). Proiectul educațional Cangurul se adresează tuturor elevilor, nu numai celor performanți, oferind fiecăruia experiențe de învățare eficientă. Cangurul se desfășoară în limbile română, maghiară și, în măsura solicitărilor, în germană. Evenimentele au fost și sunt sprijinite de: Asociația internațională Kangourou sans Frontieres, Ministerul Afacerilor Externe, Ambasada Franței, Ambasada Canadei, Delegația Walonie-Bruxelles, Institutul Cervantes, Institutul Goethe, British Council, Cambridge English Language Assessment, European Examinatios Centre, Universitatea București – Facultatea de Matematică, Muzeul Național de Artă Contemporană al României și, în ultimii ani, s-au desfășurat sub înaltul patronaj al Fundației Principesa Margareta.

 

Ne exprimăm gratitudinea și salutăm sprijinul primit de la partenerii media ai evenimentului, instituții de presă care au ales să susțină într-un mod admirabil un proiect educațional excepțional adresat noilor generații.

 

Echipa Cangurul România vă stă la dispoziție pentru înscrieri și informații suplimentare legate de jocul-concurs Cangurașul matematician, la oricare dintre coordonatele următoare:

Tel.: 0212434052, 0746238667, 0746238707, 0758044825, 0756712798, 0723313131

E-mail: suport@cangurul.ro;

Web: cangurul.ro; editurasigma.ro.

Vă mulțumim pentru interesul acordat și le urăm succes copiilor curajoși care răspund și în acest an provocării pe care jocul-concurs internațional Cangurul Lingvist-Franceză le-o adresează!

Etichete:
#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”
Life vineri, 17 octombrie 2025, 11:45

#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”

         Săptămâna viitoare, Iașiul devine din nou capitala literaturii europene. În perioada 22-26 octombrie 2025 are loc cea de-a XIII-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Întâlnirile ALECART la FILIT – cinci zile în care adolescenții dialoghează de la egal la egal cu scriitorii. Prof. Nicoleta Munteanu: ”Există o diferență între maniera în care citești literatura atunci când ești de unul singur, între felul în care te raportezi la o carte atunci când știi că trebuie să o pregătești pentru o oră de literatură  și modul viu în care poți să te apropii de carte, atunci când din spectator ai devenit de fapt tu personaj, alături de personajele din cărți.”
#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”
Life marți, 14 octombrie 2025, 17:09

#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”

Într-o zi obișnuită de școală, un elev de gimnaziu din România petrece, în medie, patru ore pe internet. În weekend, timpul urcă la peste...

#StareaEducației(INTERVIU)Rețelele sociale modifică atenția, comportamentul și relațiile copiilor. Simona Herb, psihoterapeut, coordonatorul Comunității Terapeutice EFT din România: ”Utilizarea rețelelor sociale de către copii și adolesecenți schimbă rețelele neuronale ale acestora. Sunt efecte invizibile ale timpului petrecut online.”
#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”
Life luni, 13 octombrie 2025, 09:53

#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”

Într-un context educațional tot mai complex și dinamic, în care profesorii sunt chemați să răspundă provocărilor ce țin de progresul...

#StareaEducației: (INTERVIU) Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași: „Formarea profesorilor fără consecință în planul practicii cu elevul este nulă. E nevoie de schimbări curriculare profunde. Predăm pedagogia după programe de acum 20 de ani.”
#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”
Life vineri, 10 octombrie 2025, 08:48

#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”

La o lună de la începutul noului an școlar, în sistemul de învățământ din România tensiunile persistă, iar sindicatele spun că vor...

#StareaEducației (INTERVIU) Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași: „Banii pentru plata sumelor câștigate de angajații din învățământ prin hotărâri judecătorești definitive au fost virați în conturile inspectoratelor școlare și au fost ulterior retrași fără niciun fel de explicații. Suntem singura categorie de bugetari din România care în anul 2025 nu a primit niciun leu pe hotărârile judecătorești restante.”
Life marți, 7 octombrie 2025, 11:05

#StareaEducației (INTERVIU) Proiect transfrontalier, în valoare de 850.000 de euro, accesat de Școala Gimnazială ”Ion Simionescu” din Iași. Sabina Manea, directorul instituției: ”Este un proiect complex, care are mai multe direcții, atât îmbogățirea infrastructurii cât și a activității educaționale, în parteneriat cu colegii noștri din localitatea Drochia, Republica Moldova.”

Școala Gimnazială„ Ion Simionescu” din Iași demonstrează, încă o dată, că viziunea, implicarea și capacitatea de a accesa fonduri...

#StareaEducației (INTERVIU) Proiect transfrontalier, în valoare de 850.000 de euro, accesat de Școala Gimnazială ”Ion Simionescu” din Iași. Sabina Manea, directorul instituției: ”Este un proiect complex, care are mai multe direcții, atât îmbogățirea infrastructurii cât și a activității educaționale, în parteneriat cu colegii noștri din localitatea Drochia, Republica Moldova.”
Life luni, 6 octombrie 2025, 12:39

#StareaEducației (INTERVIU) Daniela Claudia Orășanu, directorul Colegiului Tehnic ”Unirea” din Pașcani: ”Avem specializări care nu mai spun nimic în 2025. Nu țin cont de inteligența artificială, de noile tehnologii. Avem standarde de pregătire profesională care nu sunt în concordanță cu cele europene.”

O școală în care vii copil și pleci om, așa definește Daniela Claudia Orășanu, directorul Colegiului Tehnic  ”Unirea” din Pașcani,...

#StareaEducației (INTERVIU) Daniela Claudia Orășanu, directorul Colegiului Tehnic ”Unirea” din Pașcani: ”Avem specializări care nu mai spun nimic în 2025. Nu țin cont de inteligența artificială, de noile tehnologii. Avem standarde de pregătire profesională care nu sunt în concordanță cu cele europene.”
Life vineri, 3 octombrie 2025, 15:49

#StareaEducației (INTERVIU)”Connected 3.2” – evenimentul dedicat profesorilor, părinților și elevilor în care se vorbește deschis despre educație, pe 18 octombrie, la Iași. Anamaria Ghiban, co-fondatoare Asociația PISC: ”Ceea ce lipsește din dialogul educațional actual este încrederea, iar aceasta se construiește prin conexiune.”

Într-o lume educațională tot mai complexă, în care tehnologia, inteligența artificială și noile generații pun la încercare modelele...

#StareaEducației (INTERVIU)”Connected 3.2” – evenimentul dedicat profesorilor, părinților și elevilor în care se vorbește deschis despre educație, pe 18 octombrie, la Iași. Anamaria Ghiban, co-fondatoare Asociația PISC: ”Ceea ce lipsește din dialogul educațional actual este încrederea, iar aceasta se construiește prin conexiune.”
Life joi, 2 octombrie 2025, 14:00

#StareaEducației (INTERVIU) 130 de ani de excelență la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași – între tradiție, inovație și provocările prezentului. Camelia Gavrilă, directorul instituției: Păstrăm rigoarea educațională a înaintașilor, punem accentul pe studiu, dar trebuie să fim oameni ai timpului, avem o generație care trăiește sub semnul imaginii, al vitezei, al accesului la tehnologie, deci, evident, și demersul nostru didactic trebuie adaptat.”

Anul 2025 marchează un moment cu profundă încărcătură simbolică pentru Colegiul Național ”Costache Negruzzi” din Iași, celebrarea a 130...

#StareaEducației (INTERVIU) 130 de ani de excelență la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași – între tradiție, inovație și provocările prezentului. Camelia Gavrilă, directorul instituției: Păstrăm rigoarea educațională a înaintașilor, punem accentul pe studiu, dar trebuie să fim oameni ai timpului, avem o generație care trăiește sub semnul imaginii, al vitezei, al accesului la tehnologie, deci, evident, și demersul nostru didactic trebuie adaptat.”