Ascultă Radio România Iași Live

Jocul-concurs Cangurul Lingvist-Franceză debuteaza pe 17 decembrie 2021

Jocul-concurs Cangurul Lingvist-Franceză debuteaza pe 17 decembrie 2021

Publicat de Iuliana Bubuianu, 8 decembrie 2021, 10:40


COMUNICAT DE PRESĂ

Venit din Franța, Cangurul lingvist își caută mușchetarii între elevii din România

Asociația Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație (Asociația IDEE) face cunoscut faptul că pe 17 decembrie va debuta jocul-concurs Cangurul Lingvist-Franceză. Înscrierile școlilor ca centre de concurs în vederea susținerii concursului pe suportul fizic al revistei de concurs va avea loc până pe data de 8 decembrie. Concursul se va susține și individual, în variantă online, în perioada 17-21 decembrie, înscrierea putându-se face achziționând produsul digital de pe www.editurasigma.ro până în ziua susținerii acestuia.

Copiii din clasele III – XII sunt invitați la o provocare lingvistică: să-și aleagă rolul mușchetarului care li se potrivește cel mai bine sau să devină cadeți sub steagul francez al Cangurului Lingvist! Le vor fi testate cunoștințele de limbă și civilizație, intuiția, logica, viteza de reacție.

Jocul-concurs Cangurul Lingvist – Franceză se desfășoară în două moduri:

Cu materiale tipărite: Responsabilul de concurs (un profesor sau un părinte) se va ocupa de înscrierea elevilor şi organizarea locală. Înscrierile se pot realiza pe https://stars-org.net/inscrieri/#ro, până la data de la 8 decembrie 2021. Informații suplimentare se pot obține la numerele de telefon 0212434052, 0746238667, 0746238707, 0758044825, 0756712798, 0723313131 sau la suport@cangurul.ro.

Online, pe platforma cangurul.net. Elevii pot fi înscriși individual prin achiziționarea produsului digital Cangurul Lingvist – Franceză de pe website-ul www.editurasigma.ro de la adresa: https://editurasigma.ro/product/cangurul-lingvist-franceza/. În versiunea online concursul se va susuține în perioada 17-21 decembrie, înscrierea în concurs putându-se face până în ziua susținerii acestuia.

Indiferent de varianta aleasă, pentru a participa la Cangurul, fiecare elev va primi un cod de participare unic, format din cinci cifre și patru litere (exemplu 12345-ABCD). Cu ajutorul acestuia, elevul poate susține jocul-concurs pe platforma www.cangurul.net și poate accesa ulterior rezultatele obținute și analiza lucrării sale.

Sunt propuse elevilor cinci niveluri de competențe. Fiecare elev, indiferent de clasă, poate să aleagă nivelul la care consideră că va obține cel mai bun punctaj.

  1. Testul-Poveste (Histoire) – Le niveau de langue: Débutant, conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL), se adresează în special elevilor din clasele III-IV. Testul conţine 30 de itemi.

Testele dʼArtagnan, Porthos, Aramis şi Athos sunt compuse din câte 50 de itemi, dintre care se punctează cel mult 40 de itemi, primii la care s-a răspuns corect sau greşit.

  1. Nivelul dʼArtagnan (A1) se adresează în special claselor V-VI. Cei care aleg nivelul dʼArtagnan au 10 puncte din oficiu.
  2. Nivelul Porthos (A2) se adresează în special elevilor din clasele VII-VIII. Cei care aleg nivelul Porthos primesc 20 de puncte din oficiu.
  3. Nivelul Aramis (B1) se adresează în special elevilor din clasele IX-X. Cei care aleg acest nivel au 30 de puncte din oficiu.
  4. Nivelul Athos (B2) se adresează în special elevilor din clasele XI-XII. Cei care aleg acest nivel au 40 de puncte din oficiu.

Pe www.editurasigma.ro copii vor găsi și teste de antrenament pentru fiecare nivel.

Concursurile Cangurul au loc la nivel internațional, iar Concursul Internațional de Matematică Aplicată Cangurul se desfășoară în peste 90 de țări. Editura SIGMA a organizat jocul-concurs Cangurul începând din 1994, primele întreceri ale minții fiind cele de matematică aplicată. Ulterior au fost organizate testări privind înțelegerea textului scris în limba română (Poveștile Cangurului), explorarea unor elemente de științe, educație civică și de cultură (Cangurașul Explorator), dar și verificarea nivelului de competență în limbile engleză, franceză, germană (Cangurul Lingvist). Proiectul educațional Cangurul se adresează tuturor elevilor, nu numai celor performanți, oferind fiecăruia experiențe de învățare eficientă. Cangurul se desfășoară în limbile română, maghiară și, în măsura solicitărilor, în germană. Evenimentele au fost și sunt sprijinite de: Asociația internațională Kangourou sans Frontieres, Ministerul Afacerilor Externe, Ambasada Franței, Ambasada Canadei, Delegația Walonie-Bruxelles, Institutul Cervantes, Institutul Goethe, British Council, Cambridge English Language Assessment, European Examinatios Centre, Universitatea București – Facultatea de Matematică, Muzeul Național de Artă Contemporană al României și, în ultimii ani, s-au desfășurat sub înaltul patronaj al Fundației Principesa Margareta.

 

Ne exprimăm gratitudinea și salutăm sprijinul primit de la partenerii media ai evenimentului, instituții de presă care au ales să susțină într-un mod admirabil un proiect educațional excepțional adresat noilor generații.

 

Echipa Cangurul România vă stă la dispoziție pentru înscrieri și informații suplimentare legate de jocul-concurs Cangurașul matematician, la oricare dintre coordonatele următoare:

Tel.: 0212434052, 0746238667, 0746238707, 0758044825, 0756712798, 0723313131

E-mail: suport@cangurul.ro;

Web: cangurul.ro; editurasigma.ro.

Vă mulțumim pentru interesul acordat și le urăm succes copiilor curajoși care răspund și în acest an provocării pe care jocul-concurs internațional Cangurul Lingvist-Franceză le-o adresează!

Etichete:
Tinerii actori și spațiul independent – subiect de dezbatere la FNST 2.0
Life marți, 4 noiembrie 2025, 10:06

Tinerii actori și spațiul independent – subiect de dezbatere la FNST 2.0

La Iași, se desfășoară, până vineri, 7 noiembrie, cea de-a doua ediție a Festivalului Național al Școlilor de Teatru. O parte esențială a...

Tinerii actori și spațiul independent – subiect de dezbatere la FNST 2.0
#StareaEducației: (INTERVIU) Prof. Mircea Bertea, președinte ANCLP: ”Plata practicii pedagogice pentru profesorii care îndrumă viitorii învățători și educatori este o bătaie de joc.” /Prof. Adriana Robu, director adjunct Colegiul Pedagogic Iași: ”Este nevoie de o adaptare a programelor școlare pentru învățământul pedagogic, pentru că cele vechi nu mai bat cu realitatea zilelor noastre.”
Life luni, 3 noiembrie 2025, 12:31

#StareaEducației: (INTERVIU) Prof. Mircea Bertea, președinte ANCLP: ”Plata practicii pedagogice pentru profesorii care îndrumă viitorii învățători și educatori este o bătaie de joc.” /Prof. Adriana Robu, director adjunct Colegiul Pedagogic Iași: ”Este nevoie de o adaptare a programelor școlare pentru învățământul pedagogic, pentru că cele vechi nu mai bat cu realitatea zilelor noastre.”

De anul școlar viitor, liceele cu profil pedagogic nu vor mai organiza admitere pentru specializările învățător, educator și puericultor,...

#StareaEducației: (INTERVIU) Prof. Mircea Bertea, președinte ANCLP: ”Plata practicii pedagogice pentru profesorii care îndrumă viitorii învățători și educatori este o bătaie de joc.” /Prof. Adriana Robu, director adjunct Colegiul Pedagogic Iași: ”Este nevoie de o adaptare a programelor școlare pentru învățământul pedagogic, pentru că cele vechi nu mai bat cu realitatea zilelor noastre.”
(INTERVIU) Doru Căstăian, profesor MERITO: „Educația nu înseamnă să parcurgi programa, ci să formezi oameni.”
Life duminică, 2 noiembrie 2025, 16:50

(INTERVIU) Doru Căstăian, profesor MERITO: „Educația nu înseamnă să parcurgi programa, ci să formezi oameni.”

În școala românească, prinsă între reforme începute și neterminate, între discursul despre competențe și practica rigida a conținuturilor...

(INTERVIU) Doru Căstăian, profesor MERITO: „Educația nu înseamnă să parcurgi programa, ci să formezi oameni.”
#StareaEducației (INTERVIU) Prof.dr. Dan Cașcaval, vicepreședinte al Consiliului Național al Rectorilor: „A fost o agendă incisivă a CNR de la Iași, cu multe teme sensibile, dar prezența președintelui Nicușor Dan a calmat spiritele. I-am dat teme domnului președinte, de la autonomia financiară și flexibilizarea reglementărilor bugetare, până la investițiile în domeniile STEM și internaționalizarea universităților.”
Life vineri, 31 octombrie 2025, 16:26

#StareaEducației (INTERVIU) Prof.dr. Dan Cașcaval, vicepreședinte al Consiliului Național al Rectorilor: „A fost o agendă incisivă a CNR de la Iași, cu multe teme sensibile, dar prezența președintelui Nicușor Dan a calmat spiritele. I-am dat teme domnului președinte, de la autonomia financiară și flexibilizarea reglementărilor bugetare, până la investițiile în domeniile STEM și internaționalizarea universităților.”

La finalul săptămânii trecute, Iașiul a fost gazda Consiliului Național al Rectorilor din România și Republica Moldova. Evenimentul a avut o...

#StareaEducației (INTERVIU) Prof.dr. Dan Cașcaval, vicepreședinte al Consiliului Național al Rectorilor: „A fost o agendă incisivă a CNR de la Iași, cu multe teme sensibile, dar prezența președintelui Nicușor Dan a calmat spiritele. I-am dat teme domnului președinte, de la autonomia financiară și flexibilizarea reglementărilor bugetare, până la investițiile în domeniile STEM și internaționalizarea universităților.”
Life miercuri, 29 octombrie 2025, 09:16

#StareaEducației (INTERVIU) Adriana Mahu, mentor Smarty Kids Iași: ”Aritmetica mentală dezvoltă gândirea și funcționarea ambelor emisfere cerebrale în sincron. Avem copii care ne spun capitalele în timp ce calculează sau copii care pot face două calcule în același timp.”

Atenția copiilor este din ce în ce mai greu de captat într-o epocă în care tehnologia concurează direct cu educația tradițională. Există...

#StareaEducației (INTERVIU) Adriana Mahu, mentor Smarty Kids Iași: ”Aritmetica mentală dezvoltă gândirea și funcționarea ambelor emisfere cerebrale în sincron. Avem copii care ne spun capitalele în timp ce calculează sau copii care pot face două calcule în același timp.”
Life luni, 27 octombrie 2025, 20:02

#StareaEducației (INTERVIU) Bogdan Rațiu, profesor Merito, autor de manuale și auxiliare școlare: ”Eu cred că vocea noastră, a profesorilor, nu prea este auzită. Și poate de aceea tot ce vine de sus în jos undeva se rupe. Nu cred că suntem ascultați, nu cred că înțelegem ce înseamnă a negocia niște idei, niște viziuni și nu cred că ni se dă foarte multă încredere.”

Educația în epoca Inteligenței Artificiale se confruntă cu o serie de provocări complexe. Elevii, părinții și profesorii pot ajunge cu un...

#StareaEducației (INTERVIU) Bogdan Rațiu, profesor Merito, autor de manuale și auxiliare școlare: ”Eu cred că vocea noastră, a profesorilor, nu prea este auzită. Și poate de aceea tot ce vine de sus în jos undeva se rupe. Nu cred că suntem ascultați, nu cred că înțelegem ce înseamnă a negocia niște idei, niște viziuni și nu cred că ni se dă foarte multă încredere.”
Life vineri, 24 octombrie 2025, 00:00

#StareaEducației (INTERVIU) Andrei Nemțișor, elevul fenomen al Iașiului, medaliat cu aur și argint la olimpiadele internaționale de Matematică și Informatică: ”Mă motivează competiția în sine, să fiu din ce în ce mai bun. Lucrez și rezolv probleme din plăcere.”

Toamna acestui an a început cu rezultate remarcabile pentru comunitatea Colegiului Național „Costache Negruzzi” din Iași: Andrei Nemțișor,...

#StareaEducației (INTERVIU) Andrei Nemțișor, elevul fenomen al Iașiului, medaliat cu aur și argint la olimpiadele internaționale de Matematică și Informatică: ”Mă motivează competiția în sine, să fiu din ce în ce mai bun. Lucrez și rezolv probleme din plăcere.”
Life miercuri, 22 octombrie 2025, 09:55

(INTERVIU) Autonomia financiară, temă centrală la Consiliul Național al Rectorilor de la Iași. Universitățile cer mai multă libertate în gestionarea fondurilor. Rectorul UAIC, Liviu Maha: ”Vrem să putem folosi resursele de care dispunem. Pentru că sunt proiecte europene, sunt fonduri atrase, ele apar în buget, apar și în bugetul ministerului. Ca urmare, acest fapt ne obligă să avem aprobarea ministerului pentru a folosi acei bani.”

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași  aniversează în acest an 165 de ani de la înființare. Cu această ocazie, instituția...

(INTERVIU) Autonomia financiară, temă centrală la Consiliul Național al Rectorilor de la Iași. Universitățile cer mai multă libertate în gestionarea fondurilor. Rectorul UAIC, Liviu Maha: ”Vrem să putem folosi resursele de care dispunem. Pentru că sunt proiecte europene, sunt fonduri atrase, ele apar în buget, apar și în bugetul ministerului. Ca urmare, acest fapt ne obligă să avem aprobarea ministerului pentru a folosi acei bani.”