#InfoEconomic: La Iași, eveniment pentru antreprenorii locali în ideea identificării surselor de finanțare pentru afaceri. Precizări, Sebastian Bîrzu, manager de proiecte în cadrul ”Fabricat în Iași”

Publicat de hdaraban, 7 mai 2025, 11:57
Mâine, 8 mai 2025, la Camera de Comerț și Industrie Iași va avea loc o întâlnire a antreprenorilor locali cu exponenți ai instituțiilor de susținere financiară pentru cei care au planuri de afaceri.
Intitulat ”Fațete ale capitalului pentru producătorii locali: obstacole sau soluții?”, evenimentul este inițiat de Fabricat în Iași în parteneriat cu instituția gazdă, Academia Romana Filiala Iaşi, OFA UGIR IASI, Ageo Events.
Potrivit organizatorilor, reprezentanți ai băncilor și instituțiilor financiare nebancare vor prezenta mecanismele și instrumentele disponibile pentru sprijinirea dezvoltării întreprinderilor mici și a celor cu impact social. Aceștia vor oferi informații utile despre modalitățile prin care producătorii locali pot accesa resurse financiare adaptate nevoilor lor specifice.
Sebastian Bîrzu este manager de proiecte în cadrul Fabricat în Iași, organizație neguvernamentală ce își propune să ajute comunitatea locală a producătorilor și antreprenorilor.
În interviul de la #Infoeconomic, invitatul lui Horia Daraban spune că evenimentul are la bază o analiză realizată de Academia Română, Filiala Iași, care abordează dificultățile cu care se confruntă producătorii locali în relația cu serviciile bancare.
Interlocutorul vorbește despre importanța comunității producătorilor locali, tocmai în ideea schimbului de informații, dar și pentru a împărtăși temeri, experiențe, formule de succes în afaceri. În acest sens, Sebastian Bîrzu spune că antreprenorul nu mai este un ”lup singuratic”, ci face parte dintr-o breaslă, comunitate, care îl ajută să își deschidă orizontul tocmai pentru a avea succes dorit.
Referitor la provocările producătorilor locali, inițiatorul evenimentului de la Camera de Comerț și Industrie Iași precizează că acestea sunt enumerate inclusiv în analizele realizate la nivel european; este vorba despre găsirea noilor clienți, costul de producție și, cea mai acută problemă, identificarea, atragerea forței de muncă și recrutarea specialiștilor.