Ascultă Radio România Iași Live

Vânzările de băuturi alcoolice au crescut cel mai mult în timpul pandemiei, pe piaţa de FMCG (studiu Nielsen)

Vânzările de băuturi alcoolice au crescut cel mai mult în timpul pandemiei, pe piaţa de FMCG (studiu Nielsen)

Publicat de , 22 iulie 2021, 16:46

Vânzările de băuturi alcoolice s-au majorat cu 9% în acest an faţă de anul trecut şi cu 25,9% faţă de 2019, fiind produsul cu cea mai mare creştere în timpul pandemiei din piaţa FMCG, a declarat, joi, Daniela Popescu, retail services leader NielsenIQ, într-o conferinţă de specialitate.

Din totalul pieţei de FMCG (Fast Mover Consumer Goods – bunuri de consum cu mişcare rapidă n.r.) , 53% reprezintă produsele alimentare, 17% băuturile non-alcoolice, 15% cele alcoolice şi 15% medicamentele.

Vânzările de alimente au crescut cu 1,5% în acest an şi cu 21% faţă de 2019. Cele de băuturi non-alcoolice, cu 7,7% faţă de anul trecut şi cu 13,5% faţă de 2019, iar, în cazul medicamentelor, creşterea a fost de 0,4%, respectiv 11,7%.

‘Aşa arată poza pieţei de FMCG. Aş vrea să mă opresc asupra băuturilor alcoolice. Tot anul trecut, băuturile alcoolice au crescut în toate canalele, inclusiv în benzinării. Ne-am întrebat ce se va întâmpla cu aceste vânzări când vom putea ieşi din casă, când vom putea merge la restaurant, dar vedem că ele au continuat să crească cu 9% în acest an’, a arătat reprezentanta companiei de analiză a pieţei.

Această creştere are loc şi pe fondul unei promovări intensive, 30% din vânzările de băuturi alcoolice având loc în cadrul unei promoţii, după cum arată datele din mai 2021.

O altă categorie care a crescut foarte mult şi creşte în continuare este cea a produselor destinate animalelor de companie, pentru că anul trecut foarte mulţi au adoptat un câine sau o pisică.

‘Şi în valoare, şi în volum, piaţa de FMCG a crescut cu 3,4% în acest an, faţă de anul trecut, şi cu 18,9% faţă de 2019. Este o creştere foarte mare. În momentul de faţă consumatorii sunt dispuşi să cheltuiască, potrivit consumer confident index’, a continuat Popescu.

Tot în cadrul cercetării realizate de Nielsen, 84% dintre consumatori declară că percepţia lor este că preţurile au crescut. ‘Am observat atunci că a crescut această misiune de a merge la shopping pentru promoţii’, spune reprezentanta companiei.

În ceea ce priveşte comerţul online, cota de piaţă a acestuia s-a dublat în aproape toate ţările UE.

‘A existat întrebarea dacă acest lucru este de durată sau dacă se va schimba de îndată ce vom putea merge şi fizic la magazin. Răspunsul este că acest trend va rămâne. Vânzările e-commerce în România pentru retailerii care vând şi fizic şi online au crescut cu 29% în 2021 şi trebuie să luăm în calcul că această creştere de 29% vine peste acel boom din 2020, când am fost în lockdown şi am avut cu toţii foarte multe restricţii’, a mai spus reprezentanta Nielsen.

Astfel, în cazul produselor electronice şi a celor destinate bebeluşilor, peste 60% din consumatori declarau că îşi fac cumpărăturile exclusiv în zona online, la finalul anului 2020.

‘Dacă la produse electronice ne aşteptam cumva, a fost o surpriză zona de baby, am pus lupa pe acest canal şi am văzut că cei mai mulţi care accesau zona de e-commerce erau tineri părinţi şi aproximativ jumătate nu cumpăraseră aceste produse online anterior’, a arătat Popescu.

Vânzările online de produse destinate bebeluşilor au crescut în continuare, cu 37% anul acesta.

Studiile Nielsen au mai relevat că nu mai este atât de important driverul privind proximitatea geografică, ci, în acest an, pentru prima dată importanţa acestuia a fost în scădere. În schimb consumatorii caută mai mult ca un magazin să aibă promoţii, programe de loialitate, dar şi produse noi şi inovaţii. AGERPRES

Etichete:
Riscurile cumpărării de produse alimentare de pe reţelele de socializare
Fapt divers marți, 18 noiembrie 2025, 07:30

Riscurile cumpărării de produse alimentare de pe reţelele de socializare

Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară avertizează consumatorii asupra riscurilor asociate achiziţionării de produse alimentare...

Riscurile cumpărării de produse alimentare de pe reţelele de socializare
Şase din zece români depăşesc bugetul planificat, de sărbători (studiu)
Fapt divers joi, 13 noiembrie 2025, 10:12

Şase din zece români depăşesc bugetul planificat, de sărbători (studiu)

Aproximativ 39% dintre români cheltuiesc mai mult decât în mod obişnuit, în această perioadă, iar procentul creşte mai ales în timpul...

Şase din zece români depăşesc bugetul planificat, de sărbători (studiu)
Concurs de scrisori pentru Moș Crăciun, la Teatrul Luceafărul
Fapt divers miercuri, 12 noiembrie 2025, 11:32

Concurs de scrisori pentru Moș Crăciun, la Teatrul Luceafărul

Ne apropiem vertiginos de perioada sărbătorilor de iarnă și cu toții ne străduim să intrăm în atmosfera specifică. Echipa noastră...

Concurs de scrisori pentru Moș Crăciun, la Teatrul Luceafărul
INS: Câştigul salarial mediu net a crescut la 5.443 lei, în septembrie
Fapt divers miercuri, 12 noiembrie 2025, 10:32

INS: Câştigul salarial mediu net a crescut la 5.443 lei, în septembrie

Câştigul salarial mediu net a fost 5.443 lei, în luna septembrie 2025, în creştere cu 56 lei (+1%) faţă de luna august 2025, iar câştigul...

INS: Câştigul salarial mediu net a crescut la 5.443 lei, în septembrie
Fapt divers marți, 11 noiembrie 2025, 06:50

ANM: Temperaturi diurne în creştere uşoară, până pe 15 noiembrie; alternanţă de zile calde şi reci după această dată

Temperaturile diurne vor fi în creştere uşoară în majoritatea regiunilor ţării, până pe 15 noiembrie, după care, până pe 23 noiembrie, va...

ANM: Temperaturi diurne în creştere uşoară, până pe 15 noiembrie; alternanţă de zile calde şi reci după această dată
Fapt divers sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 11:51

Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi caldă în majoritatea regiunilor

Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi mai caldă decât în mod normal în majoritatea regiunilor, potrivit prognozei publicate de...

Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi caldă în majoritatea regiunilor
Fapt divers vineri, 31 octombrie 2025, 22:41

(AUDIO/FOTO) Proiectul „Inter Artes” – zece ani de formare și creație în dansul contemporan la UNAGE Iași

Programul de Studii Coregrafie din cadrul Facultății de Teatru a Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași a sărbătorit...

(AUDIO/FOTO) Proiectul „Inter Artes” – zece ani de formare și creație în dansul contemporan la UNAGE Iași
Fapt divers duminică, 26 octombrie 2025, 19:18

Programul de Studii Coregrafie – 10 ani de dans, artă și inspirație la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași

La zece ani de la înființarea Programului de Studii Coregrafie din cadrul Facultății de Teatru a Universității Naționale de Arte „George...

Programul de Studii Coregrafie – 10 ani de dans, artă și inspirație la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași