Ascultă Radio România Iași Live

Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor (studiu)

Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 2 septembrie 2020, 16:05

Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor, potrivit studiului naţional Insights PulseZ.

Studiul a fost realizat de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) şi Insights, din cadrul Romanian Business Leaders (RBL).

‘Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgenţă, ca o consecinţă firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunţat la distracţie, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creşterea consumului de produse precum dulciuri şi snacksuri sau jocuri a fost justificată în condiţii de restricţii externe, aceasta fiind considerată o soluţie pentru reducerea nivelului de stres’, se arată într-un comunicat RBL remis miercuri AGERPRES.

Peste 40% dintre respondenţii studiului au renunţat, în perioada stării de urgenţă, la achiziţia de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C şi gadget-uri, dar şi la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-şi atenţia cu prioritate către produse sanitare şi de igienă personală, reflectând interesul şi grija pe care au avut-o pentru sănătate şi siguranţă.

Între 20% şi 30% dintre tineri au renunţat la distracţie (Netflix, jocuri online etc.), dar şi la cărţi, audibooks sau cursuri online.

Întrebaţi despre produsele pe care le achiziţionează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează provenienţa locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil.

Perspectiva de cetăţean global şi grija faţă de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri faţă de produsele eco-friendly.

‘Pandemia a forţat creşterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeaşi tendinţă a apărut şi în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români şi-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare. Percepţia şi atitudinea tinerilor faţă de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenţionează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenţionează să facă demersuri pentru a câştiga mai mulţi bani’, se mai arată în comunicat.

În ceea ce priveşte modalitatea de plată, întrebaţi câte plăţi au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgenţă #staiacasă, tinerii şi-au declarat preferinţa pentru plăţile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacţii pe săptămână.

‘Studiul Insights PulseZ este un barometru naţional menit să radiografieze modul în care tinerii se poziţionează faţă de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie şi oferă o bază excelentă de analiză decidenţilor din business. În acelaşi timp, studiul ajută organizaţiile care lucrează cu tineri să înţeleagă mai bine care sunt nevoile şi motivaţiile generaţiei Z. Informaţiile obţinute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea şi adaptarea programelor conform nevoilor actuale şi, totodată, permit companiilor care au tineri din generaţia Z ca şi clienţi sau angajaţi săle înţeleagă mai bine comportamentele de consum’, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eşantion de 1.115 tineri cu vârste între 16 şi 24 de ani şi este reprezentativ la nivel naţional din punct de vedere al distribuţiei pe sexe, regiunii şi mediului urban-rural. Pe langă informaţii despre comportamentul în online şi de consum al tinerilor din perioada stării de urgenţă, studiul mai cuprinde informaţii şi despre starea emoţională şi activităţile tinerilor, preferinţele şi atitudinile tinerilor cu privire la consum, şcoală şi antreprenoriat, ce îi motivează şi ce îşi doresc tinerii în viaţa personală şi profesională.

Studiul Insights PulseZ a fost făcut de echipa Vreau să fiu Antreprenor şi Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen, Loopaa Marcom, Brandocracy şi Wisemetry Research.

Vreau să fiu Antreprenor este un program naţional care îşi propune să promoveze gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali şi inovativi tineri din România.

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat.

(Agerpres/FOTO radioiasi.ro)

Etichete:
Au început înscrierile pentru Jocul-Concurs Poveștile Cangurului
Fapt divers joi, 24 aprilie 2025, 10:52

Au început înscrierile pentru Jocul-Concurs Poveștile Cangurului

București, 24 aprilie 2025 Asociația Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație (IDEE) are plăcerea de a anunța deschiderea...

Au început înscrierile pentru Jocul-Concurs Poveștile Cangurului
Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro
Fapt divers luni, 14 aprilie 2025, 10:42

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro Clienții și vizitatorii...

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro
Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025
Fapt divers vineri, 11 aprilie 2025, 10:47

Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025

PROGRAM SĂPTĂMÂNAL 15.04.2025-17.04.2025 Marți 9.30 – ALBĂ CA ZĂPADA 15.04.2025 Miercuri 10 – PRIVIGHETOAREA 16.04.2025 17,30 –...

Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025
Lansare de carte, ”O Moldoveancă”, semnată de Carolina Daraban
Fapt divers miercuri, 9 aprilie 2025, 09:31

Lansare de carte, ”O Moldoveancă”, semnată de Carolina Daraban

Pe 12 aprilie 2025, la ora 18:00, colega noastră de la ”Incubator Radio”, reporter Carolina Daraban lansează cartea ”O Moldoveancă”. O...

Lansare de carte, ”O Moldoveancă”, semnată de Carolina Daraban
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 11:26

Povești contemporane la cafenea

Cea mai recentă inițiativă a echipei Teatrului Luceafărul Iași vizează scrieri contemporane. Sub titlul POVEȘTI LA FIKA, începând cu 10...

Povești contemporane la cafenea
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 11:24

Atelier de miniastronomi la Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad

Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad va organiza sâmbătă, 3 mai 2025, ateliere dedicate copiilor cu...

Atelier de miniastronomi la Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 10:28

„Eșarfa pe bicicletă” – ediția a IV-a: Un semnal pentru siguranța copiilor pe bicicletă

Sâmbătă, 5 aprilie, a avut loc, la Iași a patra ediție a evenimentului „Eșarfa pe bicicletă”, organizat simultan în Iași, Brașov și...

„Eșarfa pe bicicletă” – ediția a IV-a: Un semnal pentru siguranța copiilor pe bicicletă
Fapt divers vineri, 4 aprilie 2025, 12:14

4 aprilie este ziua animalelor fără stăpân

4 aprilie este ziua animalelor fără stăpân şi este sărbătorită cu veşti bune de la Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară, care...

4 aprilie este ziua animalelor fără stăpân