Ascultă Radio România Iași Live

Studiu: Femeile îşi doresc tichete-cadou, vouchere sau o zi liberă de la serviciu, de 8 Martie

Studiu: Femeile îşi doresc tichete-cadou, vouchere sau o zi liberă de la serviciu, de 8 Martie

Publicat de Andreea Drilea, 8 martie 2024, 09:58

Un procent redus de femei (16%) se aşteaptă să primească cadou din partea angajatorului cu ocazia zilei de 8 Martie, iar la modul ideal acestea şi-ar dori tichete/carduri-cadou, vouchere (79%) sau o zi liberă (55%), potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Totodată, femeile consideră în mai mare măsură cadourile alimentare ca fiind potrivite (47% versus 28% bărbaţi), aspect ce poate indica faptul că bărbaţii percep că femeile au aşteptări mai ridicate decât un cadou simbolic sau ataşat tradiţiei cu ocazia zilei de 8 Martie, precizează autorii cercetării.

Conform rezultatelor studiului, 9 din 10 români declară că obişnuiesc să serbeze Ziua Internaţională a Femeii, alegerea unui cadou potrivit reprezentând o oportunitate de manifestare a aprecierii faţă de femei.

Chiar dacă alegerea unui dar potrivit poate fi o provocare, tradiţia se menţine şi în acest an, majoritatea românilor considerând că florile sunt cel mai potrivit cadou pentru a fi oferit/primit cu ocazia Zilei Femeii (83%). În topul celor mai potrivite cadouri se mai regăsesc cosmeticele (68%) şi accesoriile/bijuteriile (68%).

‘Se poate remarca şi o modificare a percepţiei asupra cadourilor consacrate de 8 Martie, doar un procent de 38% dintre români considerând potrivite cadourile alimentare (dulciuri, cafea etc.). Femeile consideră în mai mare măsură cadourile alimentare ca fiind potrivite (47% vs. 28% bărbaţi), aspect ce poate indica faptul că bărbaţii percep că femeile au aşteptări mai ridicate decât un cadou simbolic sau ataşat tradiţiei cu ocazia zilei de 8 Martie. Doar 16% dintre femei se aşteaptă să primească cadou din partea angajatorului, iar la modul ideal acestea şi-ar dori tichete/ card cadou, vouchere (79%) sau zi liberă de 8 Martie (55%)’, se precizează în comunicatul companiei de cercetare.

De 8 Martie, femeile se aşteaptă să primească cadouri din partea partenerului de viaţă (77%), copiilor (46%) sau a altor membri ai familiei (29%). Totodată, 23% se aşteaptă să primească cadouri din partea prietenilor sau a cunoştinţelor, iar 22% din partea colegilor de serviciu.

În funcţie de segmentele de vârstă, femeile între 45 şi 55 ani (60%) şi cele peste 55 ani (68%) aşteaptă în mai mare măsură cadouri din partea copiilor. Din partea partenerului de viaţă, doamnele şi domnişoarele şi-ar dori să primească flori (77%), cosmetice/parfumuri (44%) sau accesorii/bijuterii (42%).

Ca tendinţă, reprezentantele Generaţiei Z (18-24 ani) îşi doresc, cu preponderenţă, să primească articole vestimentare/încălţăminte (41% vs. 23% total eşantion).

Cei mai mulţi dintre bărbaţi se pregătesc să ofere cadouri partenerei de viaţă (81%) şi mamei (54%) şi intenţionează să aloce un buget similar 268 de lei partenerelor de viaţă şi 257 de lei mamelor.Totodată, aproape o treime (32%) dintre bărbaţi menţionează fiicele, în special cei cu vârste peste 55 ani (40%), în timp ce doar 19% intenţionează să ofere cadouri colegelor de serviciu, în mai mare măsură cei cu vârste între 35 şi 55 ani (24%).

Majoritatea bărbaţilor anticipează că vor aloca un buget similar (60%) sau chiar mai mare (30%), în comparaţie cu cel din anul precedent.

‘58% dintre români declară că band-urile care vin în întâmpinarea clienţilor cu diferite promoţii şi oferte cu ocazia lunii femei îi determină să achiziţioneze produsul sau serviciul respectiv. Pe de altă parte, 37% declară că astfel de promoţii nu le-ar influenţa decizia de achiziţie, atitudine regăsită în special în rândul bărbaţilor (40% vs. 34% femei) . De asemenea, campaniile şi promoţiile cu ocazia zilei de 8 Martie au un impact pozitiv asupra imaginii brand-urilor, 70% dintre respondenţi menţionând ca rezultat îmbunăţăţirea imaginii brand-urilor, în mai mare măsură în cazul femeilor (76% vs. 65% bărbaţi) şi a tinerilor cu vârste cuprinse între 18-24 ani (85%)’, se mai precizează în studiul citat.

Cercetarea s-a desfăşurat online, în perioada 23 – 28 februarie 2024, pe un eşantion de 1.004 respondenţi, la o eroare maximă de eşantionare este +/-3,1% şi un nivel de încredere de 95%. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
Spectacol de lumină și energie la Palas: Târgul de Cariere, „Gusturile Toamnei”, festivalul Light UP și concert Delia
Fapt divers vineri, 17 octombrie 2025, 10:55

Spectacol de lumină și energie la Palas: Târgul de Cariere, „Gusturile Toamnei”, festivalul Light UP și concert Delia

Un weekend animat te așteaptă la Palas, unde vor avea loc evenimente dedicate întregii familii. De la proiecții spectaculoase până la teatru de...

Spectacol de lumină și energie la Palas: Târgul de Cariere, „Gusturile Toamnei”, festivalul Light UP și concert Delia
Lansarea oficială a Școlii de Ghizi ATGR, Asociația Turistică Ghizii României, 15 octombrie 2025, Iași
Fapt divers marți, 14 octombrie 2025, 11:30

Lansarea oficială a Școlii de Ghizi ATGR, Asociația Turistică Ghizii României, 15 octombrie 2025, Iași

ATGR, Asociația Turistică Ghizii României, are plăcerea de a anunța începerea Școlii de Ghizi, un proiect dedicat formării profesionale a...

Lansarea oficială a Școlii de Ghizi ATGR, Asociația Turistică Ghizii României, 15 octombrie 2025, Iași
Noaptea Albă a Galeriilor din Iași, 2025
Fapt divers vineri, 3 octombrie 2025, 05:04

Noaptea Albă a Galeriilor din Iași, 2025

Noaptea Albă a Galeriilor, organizată local de Asociația Culturală AltIași, se întoarce în galeriile de artă și spațiile expoziționale...

Noaptea Albă a Galeriilor din Iași, 2025
Portret de cineast la Cinema Ateneu: Nadav Lapid, o voce a disidenței
Fapt divers joi, 2 octombrie 2025, 10:44

Portret de cineast la Cinema Ateneu: Nadav Lapid, o voce a disidenței

Câștigător al Ursului de aur la Berlin și al Grand Prix-ului la Cannes, regizorul Nadav Lapid este unul dintre cele mai interesante voci ale...

Portret de cineast la Cinema Ateneu: Nadav Lapid, o voce a disidenței
Fapt divers joi, 2 octombrie 2025, 06:45

FITPTI 2025: 9 zile despre „Putere și vulnerabilitate”

Timp de 9 zile (2-8 octombrie, Prolog 20 și 27 septembrie), peste 400 de participanți vor evolua în peste 25 de locuri din oraș în programul...

FITPTI 2025: 9 zile despre „Putere și vulnerabilitate”
Fapt divers miercuri, 1 octombrie 2025, 10:21

Ajungem MARI Iași prelungește termenul de înscriere ca voluntar pentru copiii abandonați

Iași, 1 octombrie 2025. Ajungem MARI Iași, parte a celui mai mare program educațional pentru copiii instituționalizați din România, are nevoie...

Ajungem MARI Iași prelungește termenul de înscriere ca voluntar pentru copiii abandonați
Fapt divers marți, 30 septembrie 2025, 11:21

„Asaltul Lupilor” a fost din nou un succes la IAȘI

Ediția a XII-a „cu Lupii laolaltă” a evenimentului „Asaltul Lupilor” a fost un triumf, transformând comuna Miroslava, județul Iași,...

„Asaltul Lupilor” a fost din nou un succes la IAȘI
Fapt divers sâmbătă, 27 septembrie 2025, 08:35

Sondaj: Aproape jumătate dintre românii care participă la competiţii sportive o fac pentru sănătatea lor

Aproape jumătate dintre participanţii la competiţiile sportive de masă din România au declarat, conform datelor unui sondaj, că sănătatea...

Sondaj: Aproape jumătate dintre românii care participă la competiţii sportive o fac pentru sănătatea lor