Ascultă Radio România Iași Live

Studiu: 40 % dintre români merg o dată la câteva luni sau mai rar la restaurantele din mall-uri

Studiu: 40 % dintre români merg o dată la câteva luni sau mai rar la restaurantele din mall-uri

Publicat de Andreea Drilea, 16 martie 2021, 14:04

Patru din zece români (40%) frecventează o dată la câteva luni sau mai rar restaurantele din mall-uri, iar peste jumătate dintre persoane (55%) preferă fast-food-urile, arată rezultatele unui studiu publicat, marţi, de Reveal Marketing Research.

Potrivit sursei citate, 90% dintre cei chestionaţi consideră că industria HoReCa a fost afectată ‘în mare’ şi ‘în foarte mare măsură’ de contextul pandemiei de COVID-19.

În acest context, dacă înainte de pandemie, cei mai mulţi dintre români spun că le frecventau de două-trei ori pe lună (19%), în prezent fac acest lucru mai degrabă o dată la câteva luni sau chiar mai rar (40%). Totodată, atunci când merg totuşi la mall, restaurantele cele mai populare sunt cele de tip fast-food, menţionate de peste jumătate dintre oameni (55%), urmate de restaurantele cu specific românesc (33%) şi de cafenele (20%).

În privinţa criteriilor de alegere a restaurantului din mall, calitatea produselor este pe primul loc pentru 54% dintre respondenţi, în timp ce preţurile se află pe locul secund, cu 41% din totalul răspunsurilor. Un alt criteriu relevant pentru români este gradul în care sunt respectate măsurile de siguranţă împotriva COVID-19 în aceste localuri, fiind important pentru 32% dintre aceştia.

De asemenea, 40% din totalul persoanelor chestionate au afirmat că preferă aproximativ aceleaşi restaurante, în funcţie de promoţiile pe care le au.

‘O altă categorie la care brandurile trebuie să fie atente este cea a consumatorilor loiali, reprezentată de un sfert dintre români (25%), care spun că obişnuiesc să cumpere mereu de la acelaşi local, indiferent de promoţii. Astfel, restaurantele trebuie să identifice, prin studii de loialitate, care sunt acele elemente adiţionale ce îi fidelizează pe oameni’, se menţionează în concluziile Reveal Marketing Research.

Conform cercetării, înainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declarau că nu mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, astăzi ponderea a crescut semnificativ, până la 32%, în special persoane de peste 55 de ani (65%). ‘Restricţiile impuse în zonele cu grad ridicat de răspândire a virusului, precum şi teama de îmbolnăvire din spaţiile publice pot fi explicaţii pentru care mulţi dintre români evită restaurantele din centrele comerciale’, susţin realizatorii studiului.

Metoda folosită în cadrul studiului a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview), fiind derulate 1.004 interviuri online cu respondenţi cu vârste de peste 18 ani, online users, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 18 – 22 februarie 2021. Marja de eroare este de +/- 3%, iar nivelul de încredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development, cu o expertiză în peste 20 de industrii. 

(Agerpres/FOTO arhivă radioiasi.ro)

Etichete:
Aplicație mobilă în domeniul securității publice, testată cu succes de TUIASI, Orange România și STS
Fapt divers marți, 29 aprilie 2025, 11:12

Aplicație mobilă în domeniul securității publice, testată cu succes de TUIASI, Orange România și STS

Mai este doar un pas până la lansarea soluției MCx (Mission-Critical-Services), aplicație mobilă pentru smartphone-urile 5G în domeniul...

Aplicație mobilă în domeniul securității publice, testată cu succes de TUIASI, Orange România și STS
Au început înscrierile pentru Jocul-Concurs Poveștile Cangurului
Fapt divers joi, 24 aprilie 2025, 10:52

Au început înscrierile pentru Jocul-Concurs Poveștile Cangurului

București, 24 aprilie 2025 Asociația Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație (IDEE) are plăcerea de a anunța deschiderea...

Au început înscrierile pentru Jocul-Concurs Poveștile Cangurului
Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro
Fapt divers luni, 14 aprilie 2025, 10:42

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro Clienții și vizitatorii...

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro
Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025
Fapt divers vineri, 11 aprilie 2025, 10:47

Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025

PROGRAM SĂPTĂMÂNAL 15.04.2025-17.04.2025 Marți 9.30 – ALBĂ CA ZĂPADA 15.04.2025 Miercuri 10 – PRIVIGHETOAREA 16.04.2025 17,30 –...

Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025
Fapt divers miercuri, 9 aprilie 2025, 09:31

Lansare de carte, ”O Moldoveancă”, semnată de Carolina Daraban

Pe 12 aprilie 2025, la ora 18:00, colega noastră de la ”Incubator Radio”, reporter Carolina Daraban lansează cartea ”O Moldoveancă”. O...

Lansare de carte, ”O Moldoveancă”, semnată de Carolina Daraban
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 11:26

Povești contemporane la cafenea

Cea mai recentă inițiativă a echipei Teatrului Luceafărul Iași vizează scrieri contemporane. Sub titlul POVEȘTI LA FIKA, începând cu 10...

Povești contemporane la cafenea
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 11:24

Atelier de miniastronomi la Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad

Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad va organiza sâmbătă, 3 mai 2025, ateliere dedicate copiilor cu...

Atelier de miniastronomi la Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 10:28

„Eșarfa pe bicicletă” – ediția a IV-a: Un semnal pentru siguranța copiilor pe bicicletă

Sâmbătă, 5 aprilie, a avut loc, la Iași a patra ediție a evenimentului „Eșarfa pe bicicletă”, organizat simultan în Iași, Brașov și...

„Eșarfa pe bicicletă” – ediția a IV-a: Un semnal pentru siguranța copiilor pe bicicletă