Ascultă Radio România Iași Live

Românii vor aloca un buget mediu de aproape 2.900 de lei pentru vacanţă (sondaj)

Românii vor aloca un buget mediu de aproape 2.900 de lei pentru vacanţă (sondaj)

Publicat de Andreea Drilea, 11 iulie 2022, 14:15

Aproximativ un sfert dintre români (26%) intenţionează să călătorească în străinătate, în această vară, bugetul mediu alocat pentru o vacanţă fiind de aproape 2.900 de lei, arată rezultatele unui sondaj de opinie realizat de Reveal Marketing Research, la comanda Revolut.

Cercetarea de specialitate relevă faptul că, în 2022, circa trei sferturi (71%) dintre români intenţionează să aleagă destinaţii locale/ interne pentru vacanţele de vară, o potenţială motivaţie fiind dorinţa de a preveni situaţiile neaşteptate cu care s-au confruntat în ultimele două vacanţe, în perioada pandemiei de COVID-19.

În acelaşi sens, 26% dintre respondenţi şi-au manifestat intenţiile de a călători în străinătate, în timp ce 11% nu şi-au planificat încă zilele libere din acest an şi doar 7% dintre români îşi vor face vacanţa atât în ţară, cât şi în străinătate.

Totodată, utilizatorii fintech şi-au manifestat într-o măsură semnificativ mai mare intenţia de a-şi petrece vacanţele în străinătate (33%), dar şi aceea de a se bucura de destinaţii interne şi externe, deopotrivă, pe parcursul acestei veri (10%).

În ceea ce priveşte numărul zilelor pe care plănuiesc să le petreacă în vacanţa de vară, 6 din 10 români au menţionat o perioadă medie de până la o săptămână. Durata vacanţei este mai mare în rândul utilizatorilor fintech care tind să-şi petreacă mai mult de 9 zile în vacanţă (31%), comparativ cu non-utilizatorii de aplicaţii şi soluţii financiare bazate pe tehnologie (21%). De asemenea, 77% din totalul celor chestionaţi preferă să meargă în vacanţă şi să creeze noi amintiri împreună cu prietenii sau cu membrii familiei lor. În acest sens, utilizatorii fintech sunt mai înclinaţi să-şi petreacă vacanţele de vară cu mai mult de patru persoane (34,5%), în timp ce 76% dintre non-utilizatori declară că îşi vor petrece concediul cu cel mult trei persoane.

Bugetul mediu pe care românii îl alocă pentru concediul din această vară este 2.894 de lei (586 euro), dar realizatorii studiului evidenţiază faptul că majoritatea respondenţilor tinde să subestimeze suma pe care o vor cheltui în concediu. Astfel că suma totală declarată pentru întreaga vacanţă este mai mică decât suma elementelor bugetului (cazare, transport, mâncare, divertisment) cu aproximativ 30%, respectiv 3.651 de lei (739 euro).

Per total, 39% din buget va fi alocat pentru cazare, 27% pentru mâncare, iar restul sumei se va împărţi între transport (17%) şi activităţi de divertisment (17%).

În acelaşi context, respondenţii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani sunt planificatori mai buni, aceasta fiind singura categorie de vârstă care a estimat cu exactitate suma de bani pe care o vor cheltui în vacanţă. Aceştia preferă să cheltuiască cu până la 26% mai mult pe activităţi de divertisment, în comparaţie cu restul eşantionului, notează sursa citată.

Potrivit studiului, cei mai mulţi dintre români intenţionează să efectueze rezervările pentru vacanţele de vară online (47%), pe site-uri de profil precum Booking, Airbnb sau folosind alte soluţii digitale integrate în aplicaţii, ca Revolut Sejururi.

Cât priveşte mijloacele prin intermediul cărora sunt obţinute fondurile necesare pentru concediu, cele mai frecvente comportamente întâlnite în rândul românilor sunt de a economisi bani din timp (73%) sau de a folosi bani din salariul lunar (36%).

‘Datele ne arată că utilizatorii fintech se simt mai confortabil să folosească banii câştigaţi din salariul lunar pentru vacanţa viitoare (38%) în comparaţie cu non-utilizatorii (35%) şi, de asemenea, sunt mai deschişi către soluţii financiare moderne precum credite/împrumuturi pentru vacanţe (9%) în comparaţie cu non-utilizatori (4,5%). Întrucât contextul economic actual este, încă, unul imprevizibil, 43% dintre respondenţi consideră că inflaţia le va afecta în mare măsură planurile de vacanţă. Dacă ne îndreptăm atenţia către utilizatorii fintech, observăm că aceştia sunt mai puţin preocupaţi de creşterea inflaţiei şi de impactul acesteia asupra bugetelor lor de vacanţă (28%) în comparaţie cu non-utilizatorii (22%)’, se menţionează în sondaj.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 24 – 28 iunie 2022, pe un eşantion de 1.256 de respondenţi cu vârsta de peste 18 ani şi utilizatori de Internet. Eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-2,8%, la un nivel de încredere de 95%.

Revolut este aplicaţia financiară lansată în anul 2015, în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, peste 18 milioane de clienţi-persoane fizice din întreaga lume şi mai mult de 500.000 de clienţi B2B folosesc serviciile Revolut pentru a realiza peste 150 de milioane de tranzacţii pe lună.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
Aplicație mobilă în domeniul securității publice, testată cu succes de TUIASI, Orange România și STS
Fapt divers marți, 29 aprilie 2025, 11:12

Aplicație mobilă în domeniul securității publice, testată cu succes de TUIASI, Orange România și STS

Mai este doar un pas până la lansarea soluției MCx (Mission-Critical-Services), aplicație mobilă pentru smartphone-urile 5G în domeniul...

Aplicație mobilă în domeniul securității publice, testată cu succes de TUIASI, Orange România și STS
Au început înscrierile pentru Jocul-Concurs Poveștile Cangurului
Fapt divers joi, 24 aprilie 2025, 10:52

Au început înscrierile pentru Jocul-Concurs Poveștile Cangurului

București, 24 aprilie 2025 Asociația Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație (IDEE) are plăcerea de a anunța deschiderea...

Au început înscrierile pentru Jocul-Concurs Poveștile Cangurului
Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro
Fapt divers luni, 14 aprilie 2025, 10:42

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro Clienții și vizitatorii...

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro
Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025
Fapt divers vineri, 11 aprilie 2025, 10:47

Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025

PROGRAM SĂPTĂMÂNAL 15.04.2025-17.04.2025 Marți 9.30 – ALBĂ CA ZĂPADA 15.04.2025 Miercuri 10 – PRIVIGHETOAREA 16.04.2025 17,30 –...

Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025
Fapt divers miercuri, 9 aprilie 2025, 09:31

Lansare de carte, ”O Moldoveancă”, semnată de Carolina Daraban

Pe 12 aprilie 2025, la ora 18:00, colega noastră de la ”Incubator Radio”, reporter Carolina Daraban lansează cartea ”O Moldoveancă”. O...

Lansare de carte, ”O Moldoveancă”, semnată de Carolina Daraban
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 11:26

Povești contemporane la cafenea

Cea mai recentă inițiativă a echipei Teatrului Luceafărul Iași vizează scrieri contemporane. Sub titlul POVEȘTI LA FIKA, începând cu 10...

Povești contemporane la cafenea
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 11:24

Atelier de miniastronomi la Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad

Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad va organiza sâmbătă, 3 mai 2025, ateliere dedicate copiilor cu...

Atelier de miniastronomi la Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 10:28

„Eșarfa pe bicicletă” – ediția a IV-a: Un semnal pentru siguranța copiilor pe bicicletă

Sâmbătă, 5 aprilie, a avut loc, la Iași a patra ediție a evenimentului „Eșarfa pe bicicletă”, organizat simultan în Iași, Brașov și...

„Eșarfa pe bicicletă” – ediția a IV-a: Un semnal pentru siguranța copiilor pe bicicletă