Ascultă Radio România Iași Live

Românii aleg berea pentru sărbătorile din acest an (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 2 decembrie 2022, 12:33

Românii intenţionează să achiziţioneze şi să consume în primul rând bere în acest an de sărbători, 49,3% dintre respondenţii unui studiu indicând acest tip de băutură ca fiind prima pe lista lor de băuturi alcoolice.

‘Deşi sărbătorile de iarnă sunt asociate la nivel de percepţie mai degrabă cu consumul de vinuri şi spirtoase, anul acesta românii intenţionează să achiziţioneze şi să consume în primul rând bere, 49,3% dintre respondenţi indicând acest tip de băutură ca fiind prima pe lista lor de băuturi alcoolice.

Vinul este următoarea băutură aflată în lista intenţiilor de consum (35%), urmat de şampanie cu 15,1%, în timp ce băuturile spirtoase se află pe intenţia de cumpărare a doar 10,4% din consumatorii care au participat la acest sondaj’, se arată într-un comunicat al Cognition transmis vineri AGERPRES

Când vine vorba de băuturi non-alcoolice, majoritatea românilor preferă cafeaua, 84,4% dintre respondenţii unui sondaj indicând că pe primul loc în lista lor se află cafeaua, urmată de apa minerală plată şi carbogazoasă, băuturi răcoritoare şi ceai.

Studiul derulat de Cognition a folosit ca instrument de research GWI Consumer Insights şi a vizat consumatorii români cu vârste de peste 21 ani, din mediul urban şi rural, cu scopul de a afla cu ce băuturi alcoolice şi non alcoolice se pregătesc românii anul acesta pentru sărbători.

‘Analizând rezultatele studiului, aparent surprinzătoare este discrepanţa dintre aşteptările perceptuale şi ceea ce relevă datele: deşi consumul de bere este asociat predominant cu sezonul cald, iată că şi iarna aceasta consumatorii au declarat că va fi principala băutură aleasă pentru masa de sărbători – păstrând astfel, cu doar mici modificări, proporţiile din anii anteriori, dar şi din restul anului. Dincolo de puterea obişnuinţei şi de asocierea generică a produsului cu ‘potolirea setei’, această preferinţă este susţinută şi de condiţiile economice mai dificile ale perioadei pe care o traversăm şi necesităţii unei optimizări a bugetului alocat, inclusiv pentru consumul de sărbători. Românii intenţionează să achiziţioneze şi alte tipuri de băuturi, dar atenţia la buget se vede în primul rând prin prisma prioritizărilor pe care le fac. Desigur, brandurile pot influenţa această intenţie de consum într-o anumită măsură prin tacticile promoţionale şi activările de sezon pe care le implementează în această perioadă’ a declarat Claudia Archip, managing partner Cognition.

Cognition este agenţia de digital a grupului Godmother şi singura agenţie românească parte a Neuromarketing Science & Business Association. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă

Etichete:
Riscurile cumpărării de produse alimentare de pe reţelele de socializare
Fapt divers marți, 18 noiembrie 2025, 07:30

Riscurile cumpărării de produse alimentare de pe reţelele de socializare

Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară avertizează consumatorii asupra riscurilor asociate achiziţionării de produse alimentare...

Riscurile cumpărării de produse alimentare de pe reţelele de socializare
Şase din zece români depăşesc bugetul planificat, de sărbători (studiu)
Fapt divers joi, 13 noiembrie 2025, 10:12

Şase din zece români depăşesc bugetul planificat, de sărbători (studiu)

Aproximativ 39% dintre români cheltuiesc mai mult decât în mod obişnuit, în această perioadă, iar procentul creşte mai ales în timpul...

Şase din zece români depăşesc bugetul planificat, de sărbători (studiu)
Concurs de scrisori pentru Moș Crăciun, la Teatrul Luceafărul
Fapt divers miercuri, 12 noiembrie 2025, 11:32

Concurs de scrisori pentru Moș Crăciun, la Teatrul Luceafărul

Ne apropiem vertiginos de perioada sărbătorilor de iarnă și cu toții ne străduim să intrăm în atmosfera specifică. Echipa noastră...

Concurs de scrisori pentru Moș Crăciun, la Teatrul Luceafărul
INS: Câştigul salarial mediu net a crescut la 5.443 lei, în septembrie
Fapt divers miercuri, 12 noiembrie 2025, 10:32

INS: Câştigul salarial mediu net a crescut la 5.443 lei, în septembrie

Câştigul salarial mediu net a fost 5.443 lei, în luna septembrie 2025, în creştere cu 56 lei (+1%) faţă de luna august 2025, iar câştigul...

INS: Câştigul salarial mediu net a crescut la 5.443 lei, în septembrie
Fapt divers marți, 11 noiembrie 2025, 06:50

ANM: Temperaturi diurne în creştere uşoară, până pe 15 noiembrie; alternanţă de zile calde şi reci după această dată

Temperaturile diurne vor fi în creştere uşoară în majoritatea regiunilor ţării, până pe 15 noiembrie, după care, până pe 23 noiembrie, va...

ANM: Temperaturi diurne în creştere uşoară, până pe 15 noiembrie; alternanţă de zile calde şi reci după această dată
Fapt divers sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 11:51

Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi caldă în majoritatea regiunilor

Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi mai caldă decât în mod normal în majoritatea regiunilor, potrivit prognozei publicate de...

Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi caldă în majoritatea regiunilor
Fapt divers vineri, 31 octombrie 2025, 22:41

(AUDIO/FOTO) Proiectul „Inter Artes” – zece ani de formare și creație în dansul contemporan la UNAGE Iași

Programul de Studii Coregrafie din cadrul Facultății de Teatru a Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași a sărbătorit...

(AUDIO/FOTO) Proiectul „Inter Artes” – zece ani de formare și creație în dansul contemporan la UNAGE Iași
Fapt divers duminică, 26 octombrie 2025, 19:18

Programul de Studii Coregrafie – 10 ani de dans, artă și inspirație la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași

La zece ani de la înființarea Programului de Studii Coregrafie din cadrul Facultății de Teatru a Universității Naționale de Arte „George...

Programul de Studii Coregrafie – 10 ani de dans, artă și inspirație la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași