Ascultă Radio România Iași Live

Peste 60% dintre consumatori se aşteaptă ca preţurile să crească şi mai mult în următoarele şase luni (sondaj)

Peste 60% dintre consumatori se aşteaptă ca preţurile să crească şi mai mult în următoarele şase luni (sondaj)

Publicat de Andreea Drilea, 11 iulie 2022, 13:12 / actualizat: 11 iulie 2022, 14:13

Peste 60% dintre consumatorii de retail din întreaga lume estimează că vor creşte şi mai mult costurile vieţii în următoarele şase luni, potrivit celui mai recent indice EY Future Consumer Index (FCI), remis, luni, AGERPRES.

Consumatorii din întreaga lume se pregătesc să se retragă pentru o lungă perioadă de criză financiară, deoarece costul tot mai ridicat al vieţii şi incertitudinile geopolitice îi împing să caute controlul financiar pe fondul unei încrederi economice scăzute.

Cea de-a zecea ediţie a cercetării globale a 18.000 de consumatori, realizată în perioada 18 mai – 7 iunie 2022, arată că 79% dintre consumatori spun că finanţele lor reprezintă o preocupare, iar 62% dintre ei se aşteaptă să crească şi mai mult costurile vieţii în următoarele şase luni. Aceste preocupări legate de finanţele personale afectează majoritatea nivelurilor de venituri, de la venituri mici (87%) la clasa de mijloc (77%) şi până la venituri mari (64%).

În condiţiile în care încrederea consumatorilor este în scădere, cercetarea relevă o perspectivă economică semnificativ pesimistă din partea pieţelor occidentale, în comparaţie cu pieţele emergente/alte pieţe.

Un număr mult mai mare de consumatori din SUA (54%), Regatul Unit (65%), Germania (84%) şi Franţa (85%) sunt de părere că viaţa va rămâne la fel sau se va înrăutăţi în următorii trei ani, în comparaţie cu Brazilia (21%), India (24%), Arabia Saudită (37%) şi China (38%).

Cu această continuă ‘mentalitate de urgenţă permanentă’ adoptată de pandemie, consumatorii la nivel global se concentrează din ce în ce mai mult pe controlul cheltuielilor şi pe reajustarea priorităţilor pentru a-şi menţine valorile şi stilul de viaţă în faţa perturbărilor.

În condiţiile în care costurile de trai cresc în spirală în fiecare săptămână, cercetarea FCI arată că acum consumatorii cer accesibilitate, deoarece mai mult de unul din trei consumatori (35%) declară că sunt îngrijoraţi că nu vor avea suficienţi bani pentru a cheltui pe alte lucruri decât cheltuielile de trai. Consumatorii nu se limitează la a renunţa la produsele esenţiale pentru a reduce costurile, ci încearcă noi branduri (33%) şi trec la branduri private sau ‘mărci proprii’ (21%), expunând în cele din urmă la risc o treime din piaţa de adresabilitate a unui brand.

Sondajul arată că un număr mic, dar în creştere, de respondenţi sunt interesaţi să exploreze experienţele digitale emergente. Aproximativ unul din zece (12%) dintre consumatorii respondenţi (18% în rândul milenialilor şi 15% în rândul generaţiei Z) au folosit monede digitale, au experimentat metaversul (9%) sau au cumpărat un produs virtual (8%), în mare parte datorită consumatorilor mai tineri şi mai înstăriţi.

Cu toate acestea, pe măsură ce lumea digitală se extinde, consumatorii devin extrem de precauţi în ceea ce priveşte partajarea datelor lor. La nivel global, 86% dintre respondenţi spun că sunt îngrijoraţi de furtul de identitate/fraudă şi 72% sunt îngrijoraţi atunci când împărtăşesc informaţii personale pe un site web/aplicaţie. În plus, 80% sunt îngrijoraţi de aplicaţiile care le urmăresc mişcările, temeri care sunt resimţite puternic de toate generaţiile.

‘Sectorul bunurilor de larg consum se află din nou la o răscruce de drumuri. Văzând cum consumatorii caută să preia controlul asupra finanţelor lor şi să facă faţă inflaţiei în creştere, producătorii şi comercianţii deopotrivă vor trebui să acţioneze agil şi rapid pentru a adresa temerile consumatorilor, în special cele legate de preţ, folosindu-se de brandurile private ca o ancoră pentru loialitatea clientelei. Fidelizarea consumatorilor va ajuta furnizorii să culeagă beneficiile atunci când clienţii se vor putea întoarce cu mai multe venituri disponibile’, consideră Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România.

O altă provocare pentru sectorul bunurilor de larg consum este aceea de a asigura sustenabilitatea produselor la preţuri accesibile.

‘Şi nu în ultimul rând, odată cu extinderea online-ului peste offline, comercianţii vor trebui să investească în securitatea cibernetică în toate elementele afacerii lor pentru a putea capta beneficiile accesului la datele şi preferinţele consumatorilor – neîncrederea vizavi de protecţia datelor arătată chiar şi în rândul consumatorilor tineri, cu un apetit mai mare pentru experienţe digitale de consum, ridică un semnal de alarmă pentru comerţul online şi o zonă de focus pentru operatorii care acţionează în domeniu’, a mai spus Iancu. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
Iași: CINE-BUCURIA – Buffalo Kids. Proiecții de filme incluzive adaptate pentru copiii cu nevoi speciale
Fapt divers vineri, 6 iunie 2025, 09:57

Iași: CINE-BUCURIA – Buffalo Kids. Proiecții de filme incluzive adaptate pentru copiii cu nevoi speciale

Asociația Iubirea Vindecă, Asociația Iași pentru Viață și Cinema Ateneu din Iași vă invită sâmbătă, 7 iunie 2025, de la ora 13:00, la...

Iași: CINE-BUCURIA – Buffalo Kids. Proiecții de filme incluzive adaptate pentru copiii cu nevoi speciale
Lansare de carte la Muzeul Unirii din Iași
Fapt divers miercuri, 4 iunie 2025, 14:00

Lansare de carte la Muzeul Unirii din Iași

Complexul Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi vă invită sâmbătă, 7 iunie 2025, începând cu ora 10.30, la Muzeul Unirii, la evenimentul de...

Lansare de carte la Muzeul Unirii din Iași
Filarmonica MOLDOVA din Iași – primele trei concerte din luna iunie!
Fapt divers luni, 2 iunie 2025, 13:26

Filarmonica MOLDOVA din Iași – primele trei concerte din luna iunie!

VINERI, 06 iunie 2025, Filarmonica MOLDOVA vă invită la un concert spectaculos, care va reuni măreția orchestrei simfonice cu profunzimea...

Filarmonica MOLDOVA din Iași – primele trei concerte din luna iunie!
”PROTEJAREA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR – COLECTĂM DEȘEURILE SEPARAT ” #CombatețiPoluareaCuPlasticul
Fapt divers sâmbătă, 31 mai 2025, 08:30

”PROTEJAREA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR – COLECTĂM DEȘEURILE SEPARAT ” #CombatețiPoluareaCuPlasticul

Ziua Mondiala a Mediului, marcata in calendar in fiecare pe data de 5 iunie, este un eveniment global dedicat constientizarii si actiunii pentru...

”PROTEJAREA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR – COLECTĂM DEȘEURILE SEPARAT ” #CombatețiPoluareaCuPlasticul
Fapt divers vineri, 30 mai 2025, 11:12

Cursa de Rățuște revine la Iași pe 1 iunie, de Ziua Copilului

Râul Bahlui devine, și în acest an, scena uneia dintre cele mai îndrăgite inițiative caritabile din regiune: Cursa de Rățuște Iași. Ajuns...

Cursa de Rățuște revine la Iași pe 1 iunie, de Ziua Copilului
Fapt divers marți, 20 mai 2025, 07:24

UN AMORE COSI GRANDE – o seară de vis cu muzică clasică și pop-opera la Ateneul Național din Iași

UN AMORE COSI GRANDE – o seară de vis cu muzică clasică și pop-opera alături de tenorul Ştefan von Korch şi soprana Nicoleta Maier pe 10...

UN AMORE COSI GRANDE – o seară de vis cu muzică clasică și pop-opera la Ateneul Național din Iași
Fapt divers joi, 15 mai 2025, 17:30

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025

Mii de romani sunt asteptati la Noaptea Muzeelor 2025 Aflata la a XXI-a editie in Romania, Noaptea Muzeelor 2025 este pentru prima data sustinuta si...

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025
Fapt divers marți, 13 mai 2025, 15:09

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025! VINERI, 16 mai 2025, ora 19:00 – Casa de Cultură a...

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025