Ascultă Radio România Iași Live

Gătitul a fost hobby şi motiv de socializare în pandemie (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 27 mai 2021, 15:23


Gătitul a fost hobby şi motiv de socializare în pandemie, românii au încercat noi reţete şi a crescut consumul de alimente sănătoase, potrivit unui studiu care analizează impactul pandemiei Covid 19 asupra consumului de alimente.

‘În perioada pandemică, românii au fost atenţi la preţul alimentelor cumpărate (85%) şi s-au orientat către alimente neperisabile sau cu un termen de expirare mai generos (84%). Gătitul a fost hobby şi totodată motiv de socializare. Românii au încercat noi reţete (88%) şi tipuri de mâncare (86%), au pregătit deserturi de casă (82%), iar pentru 84% dintre ei, mâncarea a devenit o componentă importantă în viaţa lor socială. Totodată, a crescut consumul de alimente sănătoase: 38% dintre respondenţi au consumat mai multe fructe şi legume proaspete, iar 29% au băut mai mult ceai comparativ cu alţi ani’, arată studiul ‘Impactul pandemiei de COVID-19 asupra consumului de alimente’, realizat de Starcom România.

Conform cercetării, românii au fost chibzuiţi în ceea ce priveşte cheltuielile alimentare din ultimul an şi au continuat să cumpere mărci cunoscute. În acelaşi timp, au devenit mai conştienţi de ceea ce consumă şi au căutat alimente sănătoase: aproape 90% dintre ei au evitat produsele cu aditivi, 86% au folosit ingrediente naturale sau organice în prepararea mâncării, iar 82% au evitat băuturile carbogazoase.

‘Perioada pandemică a accentuat nevoia românilor din mediul urban de a avea un stil de viaţă mai sănătos pentru a contrabalansa sedentarismul şi a crescut gradul de apreciere a meselor în familie. Legumele şi fructele au fost la mare căutare în dieta românilor în această perioadă, în detrimentul produselor cu aditivi şi conservanţi artificiali. Totodată, contextul pandemic a creat mediul perfect ca oamenii să gătească mai mult în casă, acordând o mai mare atenţie produselor folosite în prepararea mâncării, ingredientelor naturale sau chiar organice’, a explicat Andreea Zanfir, Consumer Insights & Research Coordinator, Starcom România.

Pandemia i-a determinat pe români să cumpere mai mult ca în alţi ani alimente ambalate, din motive de igienă (93%), dar aceştia au continuat să cumpere şi alimente neambalate, în principal din motive de protejare a mediului (82%). Românii au făcut cumpărăturile pe baza unor liste stabilite anterior (83%) şi au achiziţionat cantităţi mari deodată (74%), pentru a se aproviziona şi evita spaţiile aglomerate. În mare măsură, respondenţii au declarat că s-au orientat către alimente la oferte speciale (90%), acordând o mai mare atenţie preţului comparativ cu alţi ani. Cu toate acestea, mărcile cunoscute au rămas printre alegerile consumatorilor, precum şi produsele gustoase, consumate pentru a satisface nevoia de răsfăţ.

Magazinele fizice (supermarket-urile/hypermarket-urile) rămân principalele mijloace ale românilor din mediul urban de a-şi face cumpărăturile săptămânale. Ocazional, de cel mult 2-3 ori pe lună, aceştia apelează şi la cumpărăturile online de alimente.

Pe lângă preţ (69%), românii au luat în considerare şi alte criterii atunci când au ales să îşi cumpere alimentele: calitatea produselor (68%), prospeţimea (56%), experienţa anterioară (39%) şi lista de ingrediente (37%).

Persoanele tinere, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani, au fost mai atrase de ambalaj şi promovare/reclamă, comparativ cu alte segmente de vârstă, în timp ce pentru adulţii de peste 55 de ani a contat în mai mare măsură prospeţimea, experienţa personală, ingredientele naturale şi mărcile preferate.

Deşi 84% dintre respondenţi au declarat că mâncarea este o componentă importantă în viaţa lor socială, persoanele din mediul urban au fost precaute în perioada pandemiei: au luat mesele în familie (87%), în faţa televizorului (67%), sau în faţa computerului (57%).

Persoanele cu vârsta cuprinsă între 25-34 ani şi-au schimbat cel mai mult comportamentul alimentar.

Pentru 7 din 10 români din mediul urban, fructele şi legumele proaspete au devenit indispensabile în perioada pandemică. Similar, cafeaua (62%), produsele lactate (58%) şi carnea de pasăre (55%) reprezintă acum elemente de bază în dieta românilor.

Studiul a fost realizat de agenţia de media Starcom, prin interviuri online, pe un eşantion de 806 persoane, de sex feminin şi masculin, cu vârsta peste 18 ani, utilizatoari de internet, din mediul urban, în perioada 28 aprilie – 10 mai 2021.

Agenţia Starcom este parte din cea mai mare reţea de media din lume, Starcom Worldwide. AGERPRES

Etichete:
”PROTEJAREA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR – COLECTĂM DEȘEURILE SEPARAT ” #CombatețiPoluareaCuPlasticul
Fapt divers sâmbătă, 31 mai 2025, 08:30

”PROTEJAREA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR – COLECTĂM DEȘEURILE SEPARAT ” #CombatețiPoluareaCuPlasticul

Ziua Mondiala a Mediului, marcata in calendar in fiecare pe data de 5 iunie, este un eveniment global dedicat constientizarii si actiunii pentru...

”PROTEJAREA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR – COLECTĂM DEȘEURILE SEPARAT ” #CombatețiPoluareaCuPlasticul
Cursa de Rățuște revine la Iași pe 1 iunie, de Ziua Copilului
Fapt divers vineri, 30 mai 2025, 11:12

Cursa de Rățuște revine la Iași pe 1 iunie, de Ziua Copilului

Râul Bahlui devine, și în acest an, scena uneia dintre cele mai îndrăgite inițiative caritabile din regiune: Cursa de Rățuște Iași. Ajuns...

Cursa de Rățuște revine la Iași pe 1 iunie, de Ziua Copilului
UN AMORE COSI GRANDE – o seară de vis cu muzică clasică și pop-opera la Ateneul Național din Iași
Fapt divers marți, 20 mai 2025, 07:24

UN AMORE COSI GRANDE – o seară de vis cu muzică clasică și pop-opera la Ateneul Național din Iași

UN AMORE COSI GRANDE – o seară de vis cu muzică clasică și pop-opera alături de tenorul Ştefan von Korch şi soprana Nicoleta Maier pe 10...

UN AMORE COSI GRANDE – o seară de vis cu muzică clasică și pop-opera la Ateneul Național din Iași
Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025
Fapt divers joi, 15 mai 2025, 17:30

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025

Mii de romani sunt asteptati la Noaptea Muzeelor 2025 Aflata la a XXI-a editie in Romania, Noaptea Muzeelor 2025 este pentru prima data sustinuta si...

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025
Fapt divers marți, 13 mai 2025, 15:09

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025! VINERI, 16 mai 2025, ora 19:00 – Casa de Cultură a...

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 16, 23 și 30 mai 2025
Fapt divers vineri, 9 mai 2025, 14:48

O seară cu rost: ARHAIC, concert pentru tradiție și educație

Concert caritabil ARHAIC | 18 mai | ora 19:00 | Aula BCU – Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” Iaşi ARHAIC nu este...

O seară cu rost: ARHAIC, concert pentru tradiție și educație
Fapt divers luni, 5 mai 2025, 11:04

UAIC sprijină incluziunea și mobilitatea studenților printr-un nou proiect finanțat din Fondul Social European

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) a obținut o finanțare în valoare de 2.356.993,53 de lei pentru implementarea proiectului...

UAIC sprijină incluziunea și mobilitatea studenților printr-un nou proiect finanțat din Fondul Social European
Fapt divers joi, 1 mai 2025, 12:23

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 02 și 09 mai 2025

VINERI, 02 mai 2025, ora 19:00 – Casa de Cultură a Studenților Iași – CONCERT SIMFONIC Orchestra simfonică a Filarmonicii MOLDOVA...

Filarmonica MOLDOVA din Iași vă invită la concertele din 02 și 09 mai 2025