Ascultă Radio România Iași Live

Cumpărăturile online pentru Crăciun sunt în creştere cu 50%; comanda medie – 1.500 lei (raport)

Cumpărăturile online pentru Crăciun sunt în creştere cu 50%; comanda medie – 1.500 lei (raport)

Publicat de Andreea Drilea, 20 decembrie 2023, 06:43

Magazinele online aşteaptă o creştere de 50% a comenzilor în decembrie 2023 faţă de luna similară de anul trecut, cea mai mare comandă în online fiind înregistrată pe segmentul de cadouri, cu o valoare de 7.000-10.000 lei, arată un raport realizat de o companie de marketing digital.

Conform unui comunicat remis AGERPRES, cele mai multe comenzi sunt înregistrate pe segmentele cadouri, food, fashion, pharma, travel şi rent-a-car.

În ceea ce priveşte tipul de produs, la mare căutare sunt anul acesta produsele alimentare din import, jamonul din Spania şi brânzeturile şi vinurile franţuzeşti, cu o creştere de cererii de 15-20 de ori în decembrie faţă de o lună normală. De asemenea, magazinele de cadouri înregistrează creşteri de 2-3 ori mai mari decât într-o lună obişnuită. Per total, valoarea medie a coşului pentru Crăciun este de 1.500 lei, subliniază raportul Happy Advertising.

‘Observăm de la an la an o creştere a cumpărăturilor online în general, însă în mod special pentru sărbătorile de iarnă, în 2023 creşterea este exponenţială, de 50%, privind achiziţiile specifice pentru perioada de sărbători. De departe, cele mai multe comenzi online sunt pe segmentul de cadouri, atât pentru evenimentele de tip Secret Santa în companii, cât şi pentru familie şi cunoştinţe. O creştere foarte mare o are şi zona de food, românii preferând tot mai mult să cumpere alimente online, înlocuind astfel mersul la supermarket. Creştere mare se resimte şi în pharma, fiind tot mai mare numărul de comenzi online pentru medicamente în decembrie’, a explicat Florin Peţu, partner al companiei de marketing digital.

Pentru a creşte valoarea comenzilor online în această perioadă, magazinele online au alocat bugete de marketing şi de 5 ori mai mari faţă de o perioadă normală. Cele mai promovate produse sunt în această perioadă coşurile cadou, vacanţele, mâncarea tradiţională sau băuturile, în special prin Google Ads, Google Search şi Google Display.

‘Luna decembrie este una dintre cele mai efervescente perioade în activitatea de marketing digital, cu investiţii majore în campanii de performance, în care sunt promovate foarte intens produse specifice sărbătorilor de iarnă. Campaniile planificate cu atenţie cresc atât vizibilitatea brandurilor, cât mai ales vânzările. În această perioadă, eficienţa devine cuvântul de ordine, iar rezultatele măsurabile transformă datele în performanţă concretă’, spune Alex Filoti, fondator Happy Advertising.

Happy Advertising este una dintre principalele agenţii de marketing digital din România. Fondată în 2009, compania a adunat de-a lungul timpului peste 1.000 de proiecte, atât locale, cât şi internaţionale şi gestionează anul bugete de peste 2 milioane euro anual. În 2015 a pus bazele departamentului de digital. Printre principalele servicii oferite se numără: SEO, PPC, media buying, dezvoltare web, art şi branding, consultanţă, pentru industriile ecommerce, retail, pharma, automotive. Prin clienţii agenţiei se află Bilka, Inmedio, IPSO Agricultură, Arval şi alţii. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
Spectacol de lumină și energie la Palas: Târgul de Cariere, „Gusturile Toamnei”, festivalul Light UP și concert Delia
Fapt divers vineri, 17 octombrie 2025, 10:55

Spectacol de lumină și energie la Palas: Târgul de Cariere, „Gusturile Toamnei”, festivalul Light UP și concert Delia

Un weekend animat te așteaptă la Palas, unde vor avea loc evenimente dedicate întregii familii. De la proiecții spectaculoase până la teatru de...

Spectacol de lumină și energie la Palas: Târgul de Cariere, „Gusturile Toamnei”, festivalul Light UP și concert Delia
Lansarea oficială a Școlii de Ghizi ATGR, Asociația Turistică Ghizii României, 15 octombrie 2025, Iași
Fapt divers marți, 14 octombrie 2025, 11:30

Lansarea oficială a Școlii de Ghizi ATGR, Asociația Turistică Ghizii României, 15 octombrie 2025, Iași

ATGR, Asociația Turistică Ghizii României, are plăcerea de a anunța începerea Școlii de Ghizi, un proiect dedicat formării profesionale a...

Lansarea oficială a Școlii de Ghizi ATGR, Asociația Turistică Ghizii României, 15 octombrie 2025, Iași
Noaptea Albă a Galeriilor din Iași, 2025
Fapt divers vineri, 3 octombrie 2025, 05:04

Noaptea Albă a Galeriilor din Iași, 2025

Noaptea Albă a Galeriilor, organizată local de Asociația Culturală AltIași, se întoarce în galeriile de artă și spațiile expoziționale...

Noaptea Albă a Galeriilor din Iași, 2025
Portret de cineast la Cinema Ateneu: Nadav Lapid, o voce a disidenței
Fapt divers joi, 2 octombrie 2025, 10:44

Portret de cineast la Cinema Ateneu: Nadav Lapid, o voce a disidenței

Câștigător al Ursului de aur la Berlin și al Grand Prix-ului la Cannes, regizorul Nadav Lapid este unul dintre cele mai interesante voci ale...

Portret de cineast la Cinema Ateneu: Nadav Lapid, o voce a disidenței
Fapt divers joi, 2 octombrie 2025, 06:45

FITPTI 2025: 9 zile despre „Putere și vulnerabilitate”

Timp de 9 zile (2-8 octombrie, Prolog 20 și 27 septembrie), peste 400 de participanți vor evolua în peste 25 de locuri din oraș în programul...

FITPTI 2025: 9 zile despre „Putere și vulnerabilitate”
Fapt divers miercuri, 1 octombrie 2025, 10:21

Ajungem MARI Iași prelungește termenul de înscriere ca voluntar pentru copiii abandonați

Iași, 1 octombrie 2025. Ajungem MARI Iași, parte a celui mai mare program educațional pentru copiii instituționalizați din România, are nevoie...

Ajungem MARI Iași prelungește termenul de înscriere ca voluntar pentru copiii abandonați
Fapt divers marți, 30 septembrie 2025, 11:21

„Asaltul Lupilor” a fost din nou un succes la IAȘI

Ediția a XII-a „cu Lupii laolaltă” a evenimentului „Asaltul Lupilor” a fost un triumf, transformând comuna Miroslava, județul Iași,...

„Asaltul Lupilor” a fost din nou un succes la IAȘI
Fapt divers sâmbătă, 27 septembrie 2025, 08:35

Sondaj: Aproape jumătate dintre românii care participă la competiţii sportive o fac pentru sănătatea lor

Aproape jumătate dintre participanţii la competiţiile sportive de masă din România au declarat, conform datelor unui sondaj, că sănătatea...

Sondaj: Aproape jumătate dintre românii care participă la competiţii sportive o fac pentru sănătatea lor