Ascultă Radio România Iași Live

ANCOM: Utilizatorii trebuie să acorde o atenţie sporită promoţiilor de Black Friday

ANCOM: Utilizatorii trebuie să acorde o atenţie sporită promoţiilor de Black Friday

Publicat de Andreea Drilea, 6 noiembrie 2021, 07:47

Operatorii de telefonie, internet sau televiziune lansează cu ocazia Black Friday o gamă largă de oferte speciale de telefonie, internet sau televiziune, însă este important ca utilizatorii să se informeze înainte de a se decide asupra unei oferte de acest tip şi să acorde o atenţie sporită acestor promoţii, avertizează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, vineri, AGERPRES.

‘În perioada dedicată ofertelor promoţionale de Black Friday, devenită deja tradiţională şi pe piaţa telecom din România, utilizatorii au tendinţa de a se concentra în special pe identificarea ofertelor cu preţuri mici, neglijând detaliile importante din spatele acestora (…) Creşterea numărului de achiziţii de diverse produse din perioada Black Friday influenţează semnificativ activitatea de curierat din România. În această perioadă, având în vedere numărul mare de comenzi, este posibilă apariţia unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului. ANCOM le recomandă utilizatorilor să verifice ce opţiuni de livrare le oferă comerciantul de la care achiziţionează produsul şi să solicite servicii suplimentare de siguranţă, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată’, precizează instituţia.

Reprezentanţii ANCOM susţin că şi în cazul în care comerciantul colaborează cu un furnizor de servicii poştale, responsabilitatea privind livrarea produselor comandate revine comerciantului care, la rândul său, se poate îndrepta împotriva furnizorului de servicii poştale pentru nerespectarea contractului încheiat cu acesta.

‘În situaţia în care furnizorul de servicii poştale nu respectă condiţiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despăgubiri potrivit contractului încheiat cu furnizorul respectiv, însă poate renunţa la acestea în favoarea destinatarului. În situaţiile în care întâmpină probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar şi eficient ca utilizatorii să se adreseze, în primul rând, magazinului online. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată pe cale amiabilă de comerciantul de la care au fost achiziţionate produsele, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele (factură, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziţia făcută’, se menţionează în comunicatul citat.

Potrivit Autorităţii, utilizatorii trebuie să acorde o atenţie sporită ofertelor telecom promovate în această perioadă, iar atunci când examinează produsele specifice acestui domeniu, cum ar fi abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanţială, să analizeze o serie de aspecte, precum: costul lunar al abonamentului care facilitează achiziţionarea echipamentelor la preţuri reduse sau gratuite; intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului; perioada minimă contractuală, respectiv acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunţa la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom.

De asemenea, beneficiarii ar trebui să fie atenţi la câte minute/SMS-uri/trafic de date include abonamentul, în ce reţele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate şi ce tarife se aplică după consumarea lor, dacă şi în ce condiţii furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicaţii (de tip VoIP, file-sharing etc.) sau dacă serviciul este disponibil în zona lor de reşedinţă.

Pentru a verifica acoperirea cu semnal mobil pentru tehnologiile 2G/3G/4G, pentru toţi operatorii mobili activi pe piaţa din România, utilizatorii pot consulta platforma informatică a ANCOM www.aisemnal.ro, dar şi Netograf – aplicaţia de testare a calităţii serviciului de Internet care oferă şi informaţii cu privire la viteza experimentată în mod real de utilizator. AGERPRES

Etichete:
Aplicație mobilă în domeniul securității publice, testată cu succes de TUIASI, Orange România și STS
Fapt divers marți, 29 aprilie 2025, 11:12

Aplicație mobilă în domeniul securității publice, testată cu succes de TUIASI, Orange România și STS

Mai este doar un pas până la lansarea soluției MCx (Mission-Critical-Services), aplicație mobilă pentru smartphone-urile 5G în domeniul...

Aplicație mobilă în domeniul securității publice, testată cu succes de TUIASI, Orange România și STS
Au început înscrierile pentru Jocul-Concurs Poveștile Cangurului
Fapt divers joi, 24 aprilie 2025, 10:52

Au început înscrierile pentru Jocul-Concurs Poveștile Cangurului

București, 24 aprilie 2025 Asociația Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație (IDEE) are plăcerea de a anunța deschiderea...

Au început înscrierile pentru Jocul-Concurs Poveștile Cangurului
Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro
Fapt divers luni, 14 aprilie 2025, 10:42

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro Clienții și vizitatorii...

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro
Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025
Fapt divers vineri, 11 aprilie 2025, 10:47

Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025

PROGRAM SĂPTĂMÂNAL 15.04.2025-17.04.2025 Marți 9.30 – ALBĂ CA ZĂPADA 15.04.2025 Miercuri 10 – PRIVIGHETOAREA 16.04.2025 17,30 –...

Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025
Fapt divers miercuri, 9 aprilie 2025, 09:31

Lansare de carte, ”O Moldoveancă”, semnată de Carolina Daraban

Pe 12 aprilie 2025, la ora 18:00, colega noastră de la ”Incubator Radio”, reporter Carolina Daraban lansează cartea ”O Moldoveancă”. O...

Lansare de carte, ”O Moldoveancă”, semnată de Carolina Daraban
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 11:26

Povești contemporane la cafenea

Cea mai recentă inițiativă a echipei Teatrului Luceafărul Iași vizează scrieri contemporane. Sub titlul POVEȘTI LA FIKA, începând cu 10...

Povești contemporane la cafenea
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 11:24

Atelier de miniastronomi la Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad

Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad va organiza sâmbătă, 3 mai 2025, ateliere dedicate copiilor cu...

Atelier de miniastronomi la Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 10:28

„Eșarfa pe bicicletă” – ediția a IV-a: Un semnal pentru siguranța copiilor pe bicicletă

Sâmbătă, 5 aprilie, a avut loc, la Iași a patra ediție a evenimentului „Eșarfa pe bicicletă”, organizat simultan în Iași, Brașov și...

„Eșarfa pe bicicletă” – ediția a IV-a: Un semnal pentru siguranța copiilor pe bicicletă