Ascultă Radio România Iași Live

Facebook îi poate face pe utilizatori să bea sau să-şi dorească un pahar cu alcool

Publicat de Andreea Drilea, 15 februarie 2015, 08:03

Cercetătorii americani au descoperit că utilizatorii reţelei de socializare Facebook sunt mai predispuşi să consume alcool cu cât interacţionează mai mult cu mesaje şi postări legate de alcool, fie că dau „like”, distribuie sau comentează materialele de pe platforma de socializare.

Studiul ridică întrebări serioase referitor la consumul de alcool în rândul tinerilor sub vârsta legală, potrivit dailymail.co.uk.

În cadrul studiului realizat de Michigan State University, peste 400 de participanţi au fost întrebaţi în legătură cu sentimentele pe care le percep la cei din jur şi pe care le au la rândul lor privind mesajele despre alcool publicate pe Facebook.

„Am descoperit că oamenii care devin foarte interesaţi de un mesaj despre alcool, încât vor să facă ceva legat de acel mesaj, cum ar fi să apese butonul «like», să distribuie mesajul sau să comenteze, au mai mari şanse să se gândească şi să îşi dorească să consume alcool”, a declarat Saleem Alhabash, care a condus cercetarea.

Studiul are o serie de implicaţii serioase, mai ales în ceea ce priveşte prezentarea consumului de alcool în rândul tinerilor sub 21 de ani (în Statele Unite ale Americii, consumul de alcool este interzis persoanelor sub 21 de ani), potrivit cercetătorului.

„Conţinutul digital despre alcool este prezent peste tot”, a spus Alhabash. „Consumatorii sub vârsta legală vor vedea aceste anunţuri, se vor gândi că sunt rebeli şi interesanţi şi vor distribui mesajul respectiv. Interacţionează cu mesajul despre alcool şi se gândesc la consumul de alcool”, a precizat cercetătorul.

Participanţilor la studiu li s-au arătat trei pagini de Facebook – una care conţinea un mesaj publicitar afişat alături de un conţinut care promova consumul de alcool, alta care conţinea un alt mesaj însoţit de un conţinut care promova o campanie socială împotriva consumului de alcool, iar alta – un mesaj care era însoţit de un conţinut neutru, cum ar fi un anunţ publicitar pentru o bancă.

Cercetătorii au descoperit că participanţii care erau interesaţi în a aprecia (like), a distribui sau a comenta la mesajele de promovare a consumului de alcool prezentau cea mai mare intenţie de a consuma alcool. Intenţia era şi mai mare când mesajul publicitar avea deja un mare număr de aprecieri şi comentarii de la alţi utilizatpri ai reţelei sociale.

De asemenea, cercetătorii au descoperit că atunci când mesajul de pe Facebook era însoţit de un conţinut împotriva consumului de alcool, utilizatorul era mai predispus să ia în considerare consumul de alcool.

Cercetătorii au precizat că intenţia este considerată cel mai bun indiciu referitor la probabilitatea unei acţiuni. (mediafax.ro/FOTO go4it.ro)

Etichete:
Cluj-Napoca, cel mai performant oraş din România în 2025
Fapt divers vineri, 24 octombrie 2025, 06:27

Cluj-Napoca, cel mai performant oraş din România în 2025

Cluj-Napoca rămâne cel mai performant oraş din România şi în 2025, potrivit barometrului City Index 2025, lansat joi de Institutul pentru...

Cluj-Napoca, cel mai performant oraş din România în 2025
Documentarul „Arhitecții Naturii” ajunge în cinematografele din România începând cu 24 octombrie
Fapt divers joi, 23 octombrie 2025, 10:54

Documentarul „Arhitecții Naturii” ajunge în cinematografele din România începând cu 24 octombrie

Brașov, 23 octombrie 2025. Povestea spectaculoasă a reîntoarcerii zimbrilor și a castorilor în Munții Făgăraș ajunge pe marile ecrane....

Documentarul „Arhitecții Naturii” ajunge în cinematografele din România începând cu 24 octombrie
Românii sunt printre cei mai risipitori cetăţeni ai Uniunii Europene
Fapt divers sâmbătă, 18 octombrie 2025, 10:16

Românii sunt printre cei mai risipitori cetăţeni ai Uniunii Europene

Românii sunt printre cei mai risipitori cetăţeni ai Uniunii Europene şi sunt pe locul 5 când vine vorba de mâncarea aruncată la gunoi. Datele...

Românii sunt printre cei mai risipitori cetăţeni ai Uniunii Europene
TAROM lansează o ofertă specială la târgurile de Crăciun din şase oraşe europene, între 24 noiembrie şi 14 decembrie
Fapt divers sâmbătă, 18 octombrie 2025, 08:43

TAROM lansează o ofertă specială la târgurile de Crăciun din şase oraşe europene, între 24 noiembrie şi 14 decembrie

Compania naţională aviatică TAROM lansează o ofertă specială dedicată Sărbătorilor de iarnă spre târgurile de Crăciun din cele mai...

TAROM lansează o ofertă specială la târgurile de Crăciun din şase oraşe europene, între 24 noiembrie şi 14 decembrie
Fapt divers vineri, 17 octombrie 2025, 20:52

Coregraful britanic Steve Batts: Dansul reprezintă o extensie poetică a mișcării cotidiene

Zilele acestea, coregraful Steve Batts se află la Iași, unde susține un workshop la Programul de Studii Coregrafie al Facultății de Teatru de la...

Coregraful britanic Steve Batts: Dansul reprezintă o extensie poetică a mișcării cotidiene
Fapt divers vineri, 17 octombrie 2025, 10:55

Spectacol de lumină și energie la Palas: Târgul de Cariere, „Gusturile Toamnei”, festivalul Light UP și concert Delia

Un weekend animat te așteaptă la Palas, unde vor avea loc evenimente dedicate întregii familii. De la proiecții spectaculoase până la teatru de...

Spectacol de lumină și energie la Palas: Târgul de Cariere, „Gusturile Toamnei”, festivalul Light UP și concert Delia
Fapt divers marți, 14 octombrie 2025, 11:30

Lansarea oficială a Școlii de Ghizi ATGR, Asociația Turistică Ghizii României, 15 octombrie 2025, Iași

ATGR, Asociația Turistică Ghizii României, are plăcerea de a anunța începerea Școlii de Ghizi, un proiect dedicat formării profesionale a...

Lansarea oficială a Școlii de Ghizi ATGR, Asociația Turistică Ghizii României, 15 octombrie 2025, Iași
Fapt divers vineri, 3 octombrie 2025, 05:04

Noaptea Albă a Galeriilor din Iași, 2025

Noaptea Albă a Galeriilor, organizată local de Asociația Culturală AltIași, se întoarce în galeriile de artă și spațiile expoziționale...

Noaptea Albă a Galeriilor din Iași, 2025