Ascultă Radio România Iași Live

Facebook îi poate face pe utilizatori să bea sau să-şi dorească un pahar cu alcool

Publicat de Andreea Drilea, 15 februarie 2015, 08:03

Cercetătorii americani au descoperit că utilizatorii reţelei de socializare Facebook sunt mai predispuşi să consume alcool cu cât interacţionează mai mult cu mesaje şi postări legate de alcool, fie că dau „like”, distribuie sau comentează materialele de pe platforma de socializare.

Studiul ridică întrebări serioase referitor la consumul de alcool în rândul tinerilor sub vârsta legală, potrivit dailymail.co.uk.

În cadrul studiului realizat de Michigan State University, peste 400 de participanţi au fost întrebaţi în legătură cu sentimentele pe care le percep la cei din jur şi pe care le au la rândul lor privind mesajele despre alcool publicate pe Facebook.

„Am descoperit că oamenii care devin foarte interesaţi de un mesaj despre alcool, încât vor să facă ceva legat de acel mesaj, cum ar fi să apese butonul «like», să distribuie mesajul sau să comenteze, au mai mari şanse să se gândească şi să îşi dorească să consume alcool”, a declarat Saleem Alhabash, care a condus cercetarea.

Studiul are o serie de implicaţii serioase, mai ales în ceea ce priveşte prezentarea consumului de alcool în rândul tinerilor sub 21 de ani (în Statele Unite ale Americii, consumul de alcool este interzis persoanelor sub 21 de ani), potrivit cercetătorului.

„Conţinutul digital despre alcool este prezent peste tot”, a spus Alhabash. „Consumatorii sub vârsta legală vor vedea aceste anunţuri, se vor gândi că sunt rebeli şi interesanţi şi vor distribui mesajul respectiv. Interacţionează cu mesajul despre alcool şi se gândesc la consumul de alcool”, a precizat cercetătorul.

Participanţilor la studiu li s-au arătat trei pagini de Facebook – una care conţinea un mesaj publicitar afişat alături de un conţinut care promova consumul de alcool, alta care conţinea un alt mesaj însoţit de un conţinut care promova o campanie socială împotriva consumului de alcool, iar alta – un mesaj care era însoţit de un conţinut neutru, cum ar fi un anunţ publicitar pentru o bancă.

Cercetătorii au descoperit că participanţii care erau interesaţi în a aprecia (like), a distribui sau a comenta la mesajele de promovare a consumului de alcool prezentau cea mai mare intenţie de a consuma alcool. Intenţia era şi mai mare când mesajul publicitar avea deja un mare număr de aprecieri şi comentarii de la alţi utilizatpri ai reţelei sociale.

De asemenea, cercetătorii au descoperit că atunci când mesajul de pe Facebook era însoţit de un conţinut împotriva consumului de alcool, utilizatorul era mai predispus să ia în considerare consumul de alcool.

Cercetătorii au precizat că intenţia este considerată cel mai bun indiciu referitor la probabilitatea unei acţiuni. (mediafax.ro/FOTO go4it.ro)

Etichete:
Riscurile cumpărării de produse alimentare de pe reţelele de socializare
Fapt divers marți, 18 noiembrie 2025, 07:30

Riscurile cumpărării de produse alimentare de pe reţelele de socializare

Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară avertizează consumatorii asupra riscurilor asociate achiziţionării de produse alimentare...

Riscurile cumpărării de produse alimentare de pe reţelele de socializare
Şase din zece români depăşesc bugetul planificat, de sărbători (studiu)
Fapt divers joi, 13 noiembrie 2025, 10:12

Şase din zece români depăşesc bugetul planificat, de sărbători (studiu)

Aproximativ 39% dintre români cheltuiesc mai mult decât în mod obişnuit, în această perioadă, iar procentul creşte mai ales în timpul...

Şase din zece români depăşesc bugetul planificat, de sărbători (studiu)
Concurs de scrisori pentru Moș Crăciun, la Teatrul Luceafărul
Fapt divers miercuri, 12 noiembrie 2025, 11:32

Concurs de scrisori pentru Moș Crăciun, la Teatrul Luceafărul

Ne apropiem vertiginos de perioada sărbătorilor de iarnă și cu toții ne străduim să intrăm în atmosfera specifică. Echipa noastră...

Concurs de scrisori pentru Moș Crăciun, la Teatrul Luceafărul
INS: Câştigul salarial mediu net a crescut la 5.443 lei, în septembrie
Fapt divers miercuri, 12 noiembrie 2025, 10:32

INS: Câştigul salarial mediu net a crescut la 5.443 lei, în septembrie

Câştigul salarial mediu net a fost 5.443 lei, în luna septembrie 2025, în creştere cu 56 lei (+1%) faţă de luna august 2025, iar câştigul...

INS: Câştigul salarial mediu net a crescut la 5.443 lei, în septembrie
Fapt divers marți, 11 noiembrie 2025, 06:50

ANM: Temperaturi diurne în creştere uşoară, până pe 15 noiembrie; alternanţă de zile calde şi reci după această dată

Temperaturile diurne vor fi în creştere uşoară în majoritatea regiunilor ţării, până pe 15 noiembrie, după care, până pe 23 noiembrie, va...

ANM: Temperaturi diurne în creştere uşoară, până pe 15 noiembrie; alternanţă de zile calde şi reci după această dată
Fapt divers sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 11:51

Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi caldă în majoritatea regiunilor

Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi mai caldă decât în mod normal în majoritatea regiunilor, potrivit prognozei publicate de...

Luna noiembrie debutează cu vreme frumoasă şi caldă în majoritatea regiunilor
Fapt divers vineri, 31 octombrie 2025, 22:41

(AUDIO/FOTO) Proiectul „Inter Artes” – zece ani de formare și creație în dansul contemporan la UNAGE Iași

Programul de Studii Coregrafie din cadrul Facultății de Teatru a Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași a sărbătorit...

(AUDIO/FOTO) Proiectul „Inter Artes” – zece ani de formare și creație în dansul contemporan la UNAGE Iași
Fapt divers duminică, 26 octombrie 2025, 19:18

Programul de Studii Coregrafie – 10 ani de dans, artă și inspirație la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași

La zece ani de la înființarea Programului de Studii Coregrafie din cadrul Facultății de Teatru a Universității Naționale de Arte „George...

Programul de Studii Coregrafie – 10 ani de dans, artă și inspirație la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași