Ascultă Radio România Iași Live

Facebook îi poate face pe utilizatori să bea sau să-şi dorească un pahar cu alcool

Publicat de Andreea Drilea, 15 februarie 2015, 08:03

Cercetătorii americani au descoperit că utilizatorii reţelei de socializare Facebook sunt mai predispuşi să consume alcool cu cât interacţionează mai mult cu mesaje şi postări legate de alcool, fie că dau „like”, distribuie sau comentează materialele de pe platforma de socializare.

Studiul ridică întrebări serioase referitor la consumul de alcool în rândul tinerilor sub vârsta legală, potrivit dailymail.co.uk.

În cadrul studiului realizat de Michigan State University, peste 400 de participanţi au fost întrebaţi în legătură cu sentimentele pe care le percep la cei din jur şi pe care le au la rândul lor privind mesajele despre alcool publicate pe Facebook.

„Am descoperit că oamenii care devin foarte interesaţi de un mesaj despre alcool, încât vor să facă ceva legat de acel mesaj, cum ar fi să apese butonul «like», să distribuie mesajul sau să comenteze, au mai mari şanse să se gândească şi să îşi dorească să consume alcool”, a declarat Saleem Alhabash, care a condus cercetarea.

Studiul are o serie de implicaţii serioase, mai ales în ceea ce priveşte prezentarea consumului de alcool în rândul tinerilor sub 21 de ani (în Statele Unite ale Americii, consumul de alcool este interzis persoanelor sub 21 de ani), potrivit cercetătorului.

„Conţinutul digital despre alcool este prezent peste tot”, a spus Alhabash. „Consumatorii sub vârsta legală vor vedea aceste anunţuri, se vor gândi că sunt rebeli şi interesanţi şi vor distribui mesajul respectiv. Interacţionează cu mesajul despre alcool şi se gândesc la consumul de alcool”, a precizat cercetătorul.

Participanţilor la studiu li s-au arătat trei pagini de Facebook – una care conţinea un mesaj publicitar afişat alături de un conţinut care promova consumul de alcool, alta care conţinea un alt mesaj însoţit de un conţinut care promova o campanie socială împotriva consumului de alcool, iar alta – un mesaj care era însoţit de un conţinut neutru, cum ar fi un anunţ publicitar pentru o bancă.

Cercetătorii au descoperit că participanţii care erau interesaţi în a aprecia (like), a distribui sau a comenta la mesajele de promovare a consumului de alcool prezentau cea mai mare intenţie de a consuma alcool. Intenţia era şi mai mare când mesajul publicitar avea deja un mare număr de aprecieri şi comentarii de la alţi utilizatpri ai reţelei sociale.

De asemenea, cercetătorii au descoperit că atunci când mesajul de pe Facebook era însoţit de un conţinut împotriva consumului de alcool, utilizatorul era mai predispus să ia în considerare consumul de alcool.

Cercetătorii au precizat că intenţia este considerată cel mai bun indiciu referitor la probabilitatea unei acţiuni. (mediafax.ro/FOTO go4it.ro)

Etichete:
Lumea așteaptă un erou, copiii așteaptă un prieten. Ajungem MARI Iași caută 40 de voluntari care să devină prietenii copiilor instituționalizați.
Fapt divers luni, 4 august 2025, 12:31

Lumea așteaptă un erou, copiii așteaptă un prieten. Ajungem MARI Iași caută 40 de voluntari care să devină prietenii copiilor instituționalizați.

Iași, 4 august 2025. Ajungem MARI, cel mai mare program educațional pentru copiii instituționalizați din România, lansează o nouă campanie de...

Lumea așteaptă un erou, copiii așteaptă un prieten. Ajungem MARI Iași caută 40 de voluntari care să devină prietenii copiilor instituționalizați.
Via Transilvanica are oficial o lege de protecție
Fapt divers luni, 4 august 2025, 11:24

Via Transilvanica are oficial o lege de protecție

Traseul de lungă distanță, denumit Via Transilvanica, are oficial o lege de protecție. Actul normativ care reglementa traseele pedestre a fost...

Via Transilvanica are oficial o lege de protecție
Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii petrec chiar și zece ore pe ecrane, în vacanță, iar pragul de vârstă a coborât la cinci ani
Fapt divers vineri, 25 iulie 2025, 11:52

Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii petrec chiar și zece ore pe ecrane, în vacanță, iar pragul de vârstă a coborât la cinci ani

Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii...

Vacanță fără ecrane: Salvați Copiii lansează un ghid cu activități propuse de adolescenți, pentru o vacanță dincolo de ecrane: Copiii petrec chiar și zece ore pe ecrane, în vacanță, iar pragul de vârstă a coborât la cinci ani
„Asaltul Lupilor” revine la Iași cu o ediție plină de adrenalină și noroi!
Fapt divers vineri, 25 iulie 2025, 09:48

„Asaltul Lupilor” revine la Iași cu o ediție plină de adrenalină și noroi!

Spectaculoasa cursă cu obstacole și noroi “Asaltul Lupilor” va avea loc anul acesta în Iași, cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local...

„Asaltul Lupilor” revine la Iași cu o ediție plină de adrenalină și noroi!
Fapt divers luni, 21 iulie 2025, 06:42

Vârf de sezon estival cu vacanţe mai ieftine pe litoral

Pentru a atrage turişti pe litoral, hotelierii au menţinut tarifele ori chiar le-au redus. Suntem în vârf de sezon pe litoral, dar mulţi...

Vârf de sezon estival cu vacanţe mai ieftine pe litoral
Fapt divers sâmbătă, 19 iulie 2025, 09:21

Au început înscrierile pentru Festivalul Naţional de Muzică Uşoară Mamaia

Înscrierile participanţilor pentru ediţia de anul acesta a Festivalului Naţional de Muzică Uşoară Mamaia au început vineri. Cei interesaţi...

Au început înscrierile pentru Festivalul Naţional de Muzică Uşoară Mamaia
Fapt divers sâmbătă, 19 iulie 2025, 09:05

Românii consideră că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei

Aproape trei sferturi dintre români cred că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei şi la creşterea transparenţei...

Românii consideră că inteligenţa artificială ar putea contribui la reducerea corupţiei
Fapt divers vineri, 18 iulie 2025, 10:55

Delgaz Grid a lansat asistentul virtual DELIA, suport digital disponibil 24/7 pentru clienți

Compania de distribuție Delgaz Grid face un nou pas în direcția digitalizării serviciilor pentru clienți, prin lansarea asistentului virtual...

Delgaz Grid a lansat asistentul virtual DELIA, suport digital disponibil 24/7 pentru clienți