Ascultă Radio România Iași Live

Apple, cel mai valoros brand din lume; SAP deţine supremaţia în Europa

Publicat de Andreea Drilea, 27 mai 2015, 09:38

Apple a devenit ‘cel mai valoros brand de pe glob’, devansând Google, în ediţia din acest an a BrandZTM Top 100, clasamentul celor mai valoroase 100 branduri la nivel global, dat publicităţii miercuri de WPP şi Millward Brown.

Potrivit acestui studiu, în ultimul an, valoarea brandului Apple a crescut cu 67% până la 247 de miliarde de dolari, în timp ce valoarea brandului Google a crescut cu 9% până la 173,7 miliarde de dolari. Urmează în ordine, Microsoft cu o valoare a brandului de 115,5 miliarde de dolari, IBM (93,987 miliarde de dolari), Visa (91,962 miliarde de dolari), AT&T (89,492 miliarde de dolari), Verizon (86,009 miliarde de dolari), Coca-Cola (83,841 miliarde de dolari), McDonald’s (81,162 miliarde de dolari) şi Marlboro (80,352 miliarde de dolari).

Valoarea cumulată a celor 100 de mărci din clasament se ridică la 3.300 miliarde de dolari, în creştere cu 14% faţă de 2014 şi cu 126% comparativ cu situaţia din urmă cu 10 ani, când a fost dată publicităţii prima ediţie a topului BrandZ.

‘Valoarea brandurilor a crescut substanţial, în ciuda unui deceniu turbulent. Ultimii 10 ani de evaluare a mărcilor demonstrează ca investiţia în crearea de branduri puternice, valoroase oferă acţionarilor o rentabilitate superioara’, a declarat reprezentantul WPP, David Roth.

În ceea ce priveşte clasamentul celor mai valoare branduri europene, pe primul loc se situează producătorul german de software SAP, cu o valoare de 38,2 miliarde dolari, în creştere cu 5%, urmat de Deutsche Telekom cu o valoare de 33,834 miliarde de dolari, Louis Vuitton (27,455 miliarde de dolari), BMW (26,349 miliarde de dolari), L’Oréal (23,376 miliarde de dolari), Zara (22,036 miliarde de dolari), Mercedes-Benz (21,756 miliarde de dolari), Movistar (21,304 miliarde de dolari), Hermes (18,938 miliarde de dolari) şi Orange (17,384 miliarde de dolari).

Autorii clasamentului subliniază că brandurile europene continua să domine sectorul global al mărcilor de lux, având opt reprezentante printre primele 10 mărci de lux din lume. Însă o analiză a traiectoriei mărcilor de-a lungul a 10 ani dezvăluie că brandurile europene stagnează în timp ce brandurile chineze cresc. În clasamentul actual figurează doar 24 mărci din Europa, o scădere faţă de 2006, când clasamentul cuprindea 35 de mărci. În paralel, numărul mărcilor din China a crescut la 14 clasate în Top 100, de la una singură în 2006. Aceste evoluţii marchează o trecere de la vest la est; majoritatea mărcilor care au fost înlocuite de către mărci chinezeşti în Top 100 erau din Europa.

Întocmit de către Millward Brown, agenţia de consultanţă de brand şi marketing a WPP, topul BrandZ 100 al celor mai valoroase branduri la nivel global este singurul clasament din lume care utilizează opiniile cumpărătorilor potenţiali şi curenţi, alături de date financiare, pentru a calcula valoarea brandurilor.
Topul BrandZ 100 al celor mai valoroase branduri la nivel global a ajuns în cel de-al zecelea an de viaţă.

(Agerpres/FOTO masala.com)

Etichete:
Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro
Fapt divers luni, 14 aprilie 2025, 10:42

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro Clienții și vizitatorii...

Premieră în industria energetică: E.ON Energie România a lansat primul instrument inteligent de căutare pe eon.ro
Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025
Fapt divers vineri, 11 aprilie 2025, 10:47

Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025

PROGRAM SĂPTĂMÂNAL 15.04.2025-17.04.2025 Marți 9.30 – ALBĂ CA ZĂPADA 15.04.2025 Miercuri 10 – PRIVIGHETOAREA 16.04.2025 17,30 –...

Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 15 – 17 aprilie 2025
Lansare de carte, ”O Moldoveancă”, semnată de Carolina Daraban
Fapt divers miercuri, 9 aprilie 2025, 09:31

Lansare de carte, ”O Moldoveancă”, semnată de Carolina Daraban

Pe 12 aprilie 2025, la ora 18:00, colega noastră de la ”Incubator Radio”, reporter Carolina Daraban lansează cartea ”O Moldoveancă”. O...

Lansare de carte, ”O Moldoveancă”, semnată de Carolina Daraban
Povești contemporane la cafenea
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 11:26

Povești contemporane la cafenea

Cea mai recentă inițiativă a echipei Teatrului Luceafărul Iași vizează scrieri contemporane. Sub titlul POVEȘTI LA FIKA, începând cu 10...

Povești contemporane la cafenea
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 11:24

Atelier de miniastronomi la Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad

Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad va organiza sâmbătă, 3 mai 2025, ateliere dedicate copiilor cu...

Atelier de miniastronomi la Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad
Fapt divers luni, 7 aprilie 2025, 10:28

„Eșarfa pe bicicletă” – ediția a IV-a: Un semnal pentru siguranța copiilor pe bicicletă

Sâmbătă, 5 aprilie, a avut loc, la Iași a patra ediție a evenimentului „Eșarfa pe bicicletă”, organizat simultan în Iași, Brașov și...

„Eșarfa pe bicicletă” – ediția a IV-a: Un semnal pentru siguranța copiilor pe bicicletă
Fapt divers vineri, 4 aprilie 2025, 12:14

4 aprilie este ziua animalelor fără stăpân

4 aprilie este ziua animalelor fără stăpân şi este sărbătorită cu veşti bune de la Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară, care...

4 aprilie este ziua animalelor fără stăpân
Fapt divers luni, 31 martie 2025, 12:01

Uniunea Artiștilor Plastici din România vă recomandă câteva evenimente care vor debuta în perioada 1 – 6 aprilie 2025

Uniunea Artiștilor Plastici din România vă recomandă câteva evenimente care vor debuta în perioada 1 – 6 aprilie 2025: Marți, 1 aprilie, vor...

Uniunea Artiștilor Plastici din România vă recomandă câteva evenimente care vor debuta în perioada 1 – 6 aprilie 2025