Un constructor român a câştigat contractul pentru proiectarea şi execuţia celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii

Publicat de Andreea Drilea, 19 iulie 2025, 08:19 / actualizat: 19 iulie 2025, 11:23
Un constructor român a câştigat contractul de aproape 6 miliarde lei pentru proiectarea şi execuţia celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii, Grinţieş – Pipirig, care tranzitează judeţul Neamţ şi face parte din secţiunea montană a A8 Miercurea Nirajului – Leghin.
Contractul pentru lotul cu o lungime de 31,5 kilometri poate fi semnat dacă în 10 zile nu se depun contestaţii.
Constantin Mihai are toate informațiile: ”Pentru cel mai dificil lot din autostrada A8, cel dintre Grințieș și Pipirig, ieșirea din munți către Moldova, vineri, s-a hotărât atribuirea lucrării asocierii de firme dintre Euro Asfalt, Tehnostrade și Societatea lui Umbrărescu. În total sunt aproape 38 de kilometri în munte. 14 luni sunt rezervate proiectării și 40 pentru execuție. Valoarea lucrării este de aproape 6 miliarde de lei fără TVA. Vor trebui proiectate 16 tuneluri, cel mai lung are aproape 1 km. Vor fi 60 de poduri și viaducte, două cu lungime de peste 1 km. Va fi construit cel mai lung pod peste Bistrița, 1,3 km aproape. Din lungimea totală a lotului, aproximativ 70% o reprezintă pasajele și tunelurile. Reamintim că în urmă cu aproape două săptămâni a fost atribuită proiectarea și execuția lotului Ditrău-Joseni. Este un lot premergător sectoarelor montane. Acolo câștigătoare este o asociare de firme din România și Bulgaria. Lotul este pe teritoriul Transilvaniei și are o lungime de aproape 14 km, 10 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție. Valoare, 6 miliarde lei. Și la toate acestea să adăugăm în faptul că în această lună s-a semnat și ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul Ditrău-Grințieș, adică lotul care face legătura între lotul unde astăzi s-a atribuit lucrarea și cel atribuit acum două săptămâni. Lotul Ditrău-Grințieș are o valoare de 6,14 miliarde lei și 14 luni sunt pentru proiectare și 40 pentru execuție. Și să nu uităm că în această săptamână au rămas fără finanțările din PNRR cele două capete din A8, ieșirile către Moldova și Transilvania.”
(Radio Iaşi/Constantin Mihai/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro)