Funcţionarii din cadrul Serviciului de Evidenţă a Populaţiei vor avea posibilitatea să presteze servicii de stare civilă

Publicat de Gabriela Rotaru, 13 mai 2025, 14:15
Angajaţii direcţiilor de evidenţă a populaţiei şi din serviciile publice de interes local vor avea şi atribuţii de ofiţeri de stare civilă şi vor putea, de exemplu, să elibereze certificate de căsătorie.
Proiectul care modifică legea privind actele de stare civilă şi Codul Administrativ a fost votat astăzi de Camera Deputaţilor.
Funcţionarii din cadrul Evidenţei Populaţiei vor avea posibilitatea să presteze servicii de stare civilă. În prezent, legislaţia prevede că doar funcţionarii din cadrul serviciului de Stare Civilă pot face acest lucru. O altă modificare vizează posibilitatea delegării de către primar a atribuţiilor de stare civilă funcţionarilor sau angajaţilor din cadrul serviciilor publice de interes local. Actul normativ mai prevede introducerea certificatelor de căsătorie în sistemul informatic.
Mihai Sebastian Rusu, deputat PNL, unul dintre iniţiatori: Practic, vom da posibilitatea primarilor să completeze aceste certificate de căsătorie olograf, după care să le introducă în sistemul informatic. Prin această iniţiativă, oferim o soluţie funcţională echitabilă şi realistă la o problemă administrativă urgentă.
Iniţiatorii proiectului legislativ spun că prin schimbările propuse serviciile de stare civilă vor fi rapide şi de calitate. Actul normativ va fi transmis la Senat, pentru vot decizional. (Rador/ FOTO agerpres/arhivă)